Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi
Napisane: 24 lip 2013, 22:29
Witam,wymieniałem w swoim xedosie klocki i tarcze hamulcowe,przy okazji pstrykłem kilka fotek może komuś się przydadzą.
A więc po kolei.
Tracze i klocki firmy TRW.
Miałem wymienić tylko klocki bo mam jakies za 71,40 Alpha breakes i ciężo mają wyhamować xedosa.Hamulec wydaje sie gumowy.Jeździłem xedem kolegi i czuć różnicę,auto staje w miejscu.
Zakupiłem klocki TRW,jednak okazało sie że tarcze mimo swojej grubości (27,5) są wytarte od środka.Nowe tarcze dostałe przy zakupie auta więc teraz postanowiłem założyc komplet.
Potrzebne narzędzia
Klucz 13,17 22 najlepiej nasadka lub oczkowy,młotek,szczotka druciana,smar grafitowy/miedziany
,śruba M10 do wykręcenia tarczy,linka do podwieszenia zacisku,benzyna ekstrakcyjna,klucz francuz,papier ścierny
Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17.
Podwieszamy zacisk żeby nie przeszkadzał
Odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku.Klucz 22,u mnie 2 śruby były obrobione i musiałem sie ratować dorabianym kluczem.
Wkręcamy śrubę M8 w tarczę i ściągamy .
Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.Myjemy tarcze benzyna ekstrakcyjną.
Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego,wciskamy tłoczki za pomoca kluczafrancuza .Pilnujemy aby płyn nie był ponad maximum
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności
Przy starych klockach miałem jeszcze blaszkę a w TRW nie.Nie pasował więc jej nie zakładałem nowe klocki miały oryginalna zatopiona w klocku.
Stare tarcze i klocki
Przy takiej operacji jak juz wszystko mamy rozebrane warto malnąć zaciski.U mnie czarny hamerite zastąpił złoty
Pozdrawiam Beny
A więc po kolei.
Tracze i klocki firmy TRW.
Miałem wymienić tylko klocki bo mam jakies za 71,40 Alpha breakes i ciężo mają wyhamować xedosa.Hamulec wydaje sie gumowy.Jeździłem xedem kolegi i czuć różnicę,auto staje w miejscu.
Zakupiłem klocki TRW,jednak okazało sie że tarcze mimo swojej grubości (27,5) są wytarte od środka.Nowe tarcze dostałe przy zakupie auta więc teraz postanowiłem założyc komplet.
Potrzebne narzędzia
Klucz 13,17 22 najlepiej nasadka lub oczkowy,młotek,szczotka druciana,smar grafitowy/miedziany
,śruba M10 do wykręcenia tarczy,linka do podwieszenia zacisku,benzyna ekstrakcyjna,klucz francuz,papier ścierny
Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17.
Podwieszamy zacisk żeby nie przeszkadzał
Odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku.Klucz 22,u mnie 2 śruby były obrobione i musiałem sie ratować dorabianym kluczem.
Wkręcamy śrubę M8 w tarczę i ściągamy .
Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.Myjemy tarcze benzyna ekstrakcyjną.
Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego,wciskamy tłoczki za pomoca kluczafrancuza .Pilnujemy aby płyn nie był ponad maximum
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności
Przy starych klockach miałem jeszcze blaszkę a w TRW nie.Nie pasował więc jej nie zakładałem nowe klocki miały oryginalna zatopiona w klocku.
Stare tarcze i klocki
Przy takiej operacji jak juz wszystko mamy rozebrane warto malnąć zaciski.U mnie czarny hamerite zastąpił złoty
Pozdrawiam Beny