A więc po kolei.
Tracze i klocki firmy TRW.
Miałem wymienić tylko klocki bo mam jakies za 71,40 Alpha breakes i ciężo mają wyhamować xedosa.Hamulec wydaje sie gumowy.Jeździłem xedem kolegi i czuć różnicę,auto staje w miejscu.
Zakupiłem klocki TRW,jednak okazało sie że tarcze mimo swojej grubości (27,5) są wytarte od środka.Nowe tarcze dostałe przy zakupie auta więc teraz postanowiłem założyc komplet.

Potrzebne narzędzia
Klucz 13,17 22 najlepiej nasadka lub oczkowy,młotek,szczotka druciana,smar grafitowy/miedziany
,śruba M10 do wykręcenia tarczy,linka do podwieszenia zacisku,benzyna ekstrakcyjna,klucz francuz,papier ścierny
Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17.

Podwieszamy zacisk żeby nie przeszkadzał

Odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku.Klucz 22,u mnie 2 śruby były obrobione i musiałem sie ratować dorabianym kluczem.


Wkręcamy śrubę M8 w tarczę i ściągamy .

Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.Myjemy tarcze benzyna ekstrakcyjną.


Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego,wciskamy tłoczki za pomoca kluczafrancuza .Pilnujemy aby płyn nie był ponad maximum


Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności

Przy starych klockach miałem jeszcze blaszkę a w TRW nie.Nie pasował więc jej nie zakładałem nowe klocki miały oryginalna zatopiona w klocku.

Stare tarcze i klocki

Przy takiej operacji jak juz wszystko mamy rozebrane warto malnąć zaciski.U mnie czarny hamerite zastąpił złoty


Pozdrawiam Beny