Niedomagania wspomagania kierownicy.
1, 2
Przy szybkim skręcie kierownicą (obojetnie w którą strone), czuje duży opór. Bym to określił że pompa daje za małe ciśnienie, albo nie nadanża( nie jest w stanie) dać odpowiedniego ciśnienia żeby wspomóc kierownice. Nawet jak przygazuje nic to nie zmienia.
I teraz się zastanawiam czy to może pompa która kończy swój żywot?
A może nigdy nie wymieniany płyn( myśle że szkopki nic nie grzebali przy płynie) traci swoje właściwości co sie odbija takim efektem?
A może jeszcze coś innego?
I teraz się zastanawiam czy to może pompa która kończy swój żywot?
A może nigdy nie wymieniany płyn( myśle że szkopki nic nie grzebali przy płynie) traci swoje właściwości co sie odbija takim efektem?
A może jeszcze coś innego?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
ja bym stawial na plyn. sprawdz poziom – moze masz za malo?
nie wiem za bardzo jak "organoleptycznie" sprawdzic jakosc plynu ale moze to tez prawda, ze niewymieniany plyn traci swoje wlasciwosci.
nie wiem za bardzo jak "organoleptycznie" sprawdzic jakosc plynu ale moze to tez prawda, ze niewymieniany plyn traci swoje wlasciwosci.
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
ptrklm napisał(a): sprawdz poziom – moze masz za malo?
Stany wszystkich płynów sprawdzam conajmniej raz w miesiacu (tak rzuce okiem )
W oczekiwaniu na nowy podpis...
hejka! mam takie pytanie,ostatnio coś jak odpale Madzie i zaczynam skręcać kierownicą to coś wydaje dziwne dzwięki! wydaje mi się ze jest za mało płynu we wspomaganiu! mam pytanie! gdzie znajduje się zbiorniczek i jaki płyn się leje! z góry dziękuje i pozdrawiam!;)
Sebastian 1985
- Od: 4 cze 2008, 10:28
- Posty: 19
- Skąd: Zamość
- Auto: mazda xedos 9 2.5 v6 24v
ATF Dexton II lub M=III
Taki kremowy zbiorniczek (średnica ok 10cm) z czarną nakrętką (w KL jest bliżej prawej lampy w KJ bliżej grodzi komory silnika też po prawej)
Po prawej tzn po stronie pasażera.
Taki kremowy zbiorniczek (średnica ok 10cm) z czarną nakrętką (w KL jest bliżej prawej lampy w KJ bliżej grodzi komory silnika też po prawej)
Po prawej tzn po stronie pasażera.
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
sebai1985... "Pod Maską!!! " to jest silnik. Jak mi jeszcze raz założysz temat tak beznadziejnie nazwany, poleci do kosza.
A najpierw sie upewnij czy nie było już podobnego tematu....sam zakładałem temat odnośnie wspomagania...dlatego przenosze twój post.
A najpierw sie upewnij czy nie było już podobnego tematu....sam zakładałem temat odnośnie wspomagania...dlatego przenosze twój post.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
I ja mam podobny temat jak u ciebie Italiano i też w X9 KL. Przy jeździe po slalomie szczególnie to się odczuwa, bo to tak jakby pompa nie nadąrzala za mną. Po Nowym Roku dam znać jak to rozgryzę, bo teraz muszę zaciskać pasa do końca roku.
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com
Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
- Od: 27 gru 2007, 22:59
- Posty: 248
- Skąd: Suwałki/Cała Polska
- Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG
Jak pompa nie nadąża to daje za niskie ciśnienie. Do sebai1985 u ciebie zaczyna się kaplica z pompą. Jednak sprawdź najpierw przekładnię kierowniczą kolega miał podobny problem po kolizji i okazało się że przekładnia jest pęknięta.
Japońskie pompy jako jedne z nielicznych daje się regenerować w dobrych zakładach.
Wracając do niskiego ciśnienia. Najpierw trzeba zmienić płyn jak to nic nie da to należy sprawdzić przewody biegnące od pompy do przekładni kierowniczej. Jak i tu nie ma przyczyny to należy sprawdzić ciśnienie na pompie wspomagania. Po diagnostyce albo należy wymienić pompę albo regenerować przekładnię kierowniczą.
Japońskie pompy jako jedne z nielicznych daje się regenerować w dobrych zakładach.
Wracając do niskiego ciśnienia. Najpierw trzeba zmienić płyn jak to nic nie da to należy sprawdzić przewody biegnące od pompy do przekładni kierowniczej. Jak i tu nie ma przyczyny to należy sprawdzić ciśnienie na pompie wspomagania. Po diagnostyce albo należy wymienić pompę albo regenerować przekładnię kierowniczą.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
witam,
mam sporą zagwozdkę, mianowicie xedos ostatnio odmówił posłuszeństwa – przy wyjeżdżaniu ze stacji, na szczęście przy minimalnej prędkości szarpnął dwa razy kierownicą i siadło wspomaganie. myślę sobie pompa padła... z tym że teraz przy kręceniu 'sztywną' kierownicą na włączonym silniku wywala płyn chłodniczy (i to pod sporym ciśnieniem bo wszystko jest opryskane). zastanawiam się jaka jest zależność między tymi dwoma układami/ czy pompy są na jednym pasku/ czy mam już zaczynać zbierać na obydwie...
wcześniej miałem podobny problem jak Martinez81 i Italiano ale myślałem że madzia po prostu nie lubi slalomu
edit:
aaa. no i teraz jak odpalę auto to też słyszę niepokojąco-chrzęszczące dźwięki które wydaje jedno z kółek/rolek na pasku (nie mam pojęcia od czego to kółko, ale mogę wrzucić zdjęcie które to ). wierci się jakby było luźne?
edit2:
to kółeczko chrzęści i wpada w drgawki.
mam sporą zagwozdkę, mianowicie xedos ostatnio odmówił posłuszeństwa – przy wyjeżdżaniu ze stacji, na szczęście przy minimalnej prędkości szarpnął dwa razy kierownicą i siadło wspomaganie. myślę sobie pompa padła... z tym że teraz przy kręceniu 'sztywną' kierownicą na włączonym silniku wywala płyn chłodniczy (i to pod sporym ciśnieniem bo wszystko jest opryskane). zastanawiam się jaka jest zależność między tymi dwoma układami/ czy pompy są na jednym pasku/ czy mam już zaczynać zbierać na obydwie...
wcześniej miałem podobny problem jak Martinez81 i Italiano ale myślałem że madzia po prostu nie lubi slalomu
edit:
aaa. no i teraz jak odpalę auto to też słyszę niepokojąco-chrzęszczące dźwięki które wydaje jedno z kółek/rolek na pasku (nie mam pojęcia od czego to kółko, ale mogę wrzucić zdjęcie które to ). wierci się jakby było luźne?
edit2:
to kółeczko chrzęści i wpada w drgawki.
- Od: 11 lut 2008, 16:57
- Posty: 7
- Skąd: wrocław.
- Auto: xedos 9 2.5 V6 98'
Witam!
Dopiszę się do tego tematu ze swoim problemem.
Od pewnego okresu czasu jak jest temperatura na dworze sporo poniżej 0'C mam drobny kłopot w układem wspomagania kierownicy.
Otóż jak uruchomię autko to zwykle daję mu popracować te kilkanaście – kilkadziesiąt sekund na biegu jałowym (czasem dłużej jak muszę szyby oskrabać) co nie uważam za jakąś chyba błędną czynność.
Jednak jak ruszam z miejsca to do pierwszego ruchu kierownicą muszę użyć nieco siły, gdyż układ kierowniczy zachowuje się jakby wogóle wspomaganie nie działało. Dopiero następne już ruchy kierownicą są "normalne" z dobrze wyczuwalną pracą układu wspomagania. Dodam, że poziom oleju jak najbardziej mam w normie.
Co to może być?
Czy olej we wspomaganiu podlega jakiejś kontroli (poza poziomem) czy wymianie?
Pozdrawiam!
Marek
Dopiszę się do tego tematu ze swoim problemem.
Od pewnego okresu czasu jak jest temperatura na dworze sporo poniżej 0'C mam drobny kłopot w układem wspomagania kierownicy.
Otóż jak uruchomię autko to zwykle daję mu popracować te kilkanaście – kilkadziesiąt sekund na biegu jałowym (czasem dłużej jak muszę szyby oskrabać) co nie uważam za jakąś chyba błędną czynność.
Jednak jak ruszam z miejsca to do pierwszego ruchu kierownicą muszę użyć nieco siły, gdyż układ kierowniczy zachowuje się jakby wogóle wspomaganie nie działało. Dopiero następne już ruchy kierownicą są "normalne" z dobrze wyczuwalną pracą układu wspomagania. Dodam, że poziom oleju jak najbardziej mam w normie.
Co to może być?
Czy olej we wspomaganiu podlega jakiejś kontroli (poza poziomem) czy wymianie?
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Odświeżę trochę kotleta , bo dopadł mnie podobny problem, ale nikt kto wyżej pisał nie pochwalił się , czy udało się to naprawić. Podobnie jak u kolegów wyżej mam problem ze wspomaganiem ( tak mi się wydaje)
Po rannym odpaleniu , a teraz już nawet jak dłużej postoi na zimnie to ma takie objawy , że zaraz po odpaleniu , chcem skręcić , wyjeżdzając z parkingu i pierwsze obroty kierownicą są jakby skokami , raz ciężej raz lżej, jakby płynu było mało, choc stan jest pomiedzy min a max. Dodam jeszcze że są na samym początku dodatkowe dzwięki jakby terkotanie , a po dokręceniu kierownicy na krance skrętu piszczy tak jakby pasek czy może pompa.
Po rannym odpaleniu , a teraz już nawet jak dłużej postoi na zimnie to ma takie objawy , że zaraz po odpaleniu , chcem skręcić , wyjeżdzając z parkingu i pierwsze obroty kierownicą są jakby skokami , raz ciężej raz lżej, jakby płynu było mało, choc stan jest pomiedzy min a max. Dodam jeszcze że są na samym początku dodatkowe dzwięki jakby terkotanie , a po dokręceniu kierownicy na krance skrętu piszczy tak jakby pasek czy może pompa.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
U siebie też tak kiedyś miałem.
Obowiązkowo sprawdź napięcie paska napędzającego pompę i ... stan łożyska w napinaczu.
Idzie tam o ile pamiętam 6203ZZ (albo 6302 – poszukaj na forum).
Obowiązkowo sprawdź napięcie paska napędzającego pompę i ... stan łożyska w napinaczu.
Idzie tam o ile pamiętam 6203ZZ (albo 6302 – poszukaj na forum).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
łożysko w napinaczu 6203, w każdej rolce pasków napędu osprzętu w serii Kx łożyska są takie same,
jesli wspomaganie traci się okresowo, i kwiczy pasek przy maksymalnym skręcie to pasek jest słabo naciągnięty lub zużyty, jeśli widać spękania to pasek trzeba jak najszybciej wymienić bo moze się zerwać po kolejnym naciągnięciu, jeśli nie ma pęknięć to wystarczy naciągnąć, paski mają to do siebie że sie naciągają z czasem i trzeba kontrolować ich naciąg, chyba że jest napinacz automatyczny tak jak w KJ to nie trzeba.
jesli wspomaganie traci się okresowo, i kwiczy pasek przy maksymalnym skręcie to pasek jest słabo naciągnięty lub zużyty, jeśli widać spękania to pasek trzeba jak najszybciej wymienić bo moze się zerwać po kolejnym naciągnięciu, jeśli nie ma pęknięć to wystarczy naciągnąć, paski mają to do siebie że sie naciągają z czasem i trzeba kontrolować ich naciąg, chyba że jest napinacz automatyczny tak jak w KJ to nie trzeba.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
deejay27 polecam także wymianę płynu wspomagania nikt tam nie zagląda, a płyn pewnie od nowości nie wymieniany i właściwości pewnie stracił.Zabieg stosunkowo prosty ze zbiorniczka płyn można ściągnąć jakąś strzykawką, a z reszty układu przez chłodnice wspomagania tam pod autem po prawej stronie przymocowany jest taki długi wąż gumowy zabudowany plastikiem ściągasz jedna końcówkę i czekasz aż zleci, potem można pokręcić kierownicą od lewej do prawej wtedy jeszcze trochę płynu zejdzie
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Ja mam trochę inny problem. Od niedawna podczas kręcenia kierownicą w kabinie słychać jakby "wycie"
Wspomaganie działa bardzo dobrze i nie odczuwam żadnych problemów. Martwi mnie jednak ten odgłos.
Czy to maglownica czy raczej pompa? Stan płynu OK, ale nigdy go nie wymieniałem.
Jakieś pomysły? Miał ktoś podobny problem?
Wspomaganie działa bardzo dobrze i nie odczuwam żadnych problemów. Martwi mnie jednak ten odgłos.
Czy to maglownica czy raczej pompa? Stan płynu OK, ale nigdy go nie wymieniałem.
Jakieś pomysły? Miał ktoś podobny problem?
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Może z równym powodzeniem kończyć się łożysko w napinaczu paska.
Jest tam o ile pamiętam 6203
Jest tam o ile pamiętam 6203
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Może z równym powodzeniem kończyć się łożysko w napinaczu paska.
Ale wtedy objaw byłby chyba ciągle a nie tylko podczas kręcenia?
Poproszę kogoś o kręcenia kierą i wejdę pod auto. Postaram się ustalić skąd ten dźwięk.
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Podczas kręcenia pasek przenosi większy moment więc i na napinacz działa większa siła,
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości