Niedomagania wspomagania kierownicy.
1, 2
Włączę się do dyskusji. U mnie jest podobnie. Nie wiem na ile ten dźwięk może być podobny do Twojego ale też się tak dzieje podczas kręcenia kierownicą (ale głównie na postoju lub podczas szybkiego kręcenia na parkingu). Łożyska i paski mam nowe, i to nie jest takie wycie jak łożysko tylko hmmm takie jednostajne jakby trąbienie – ale nie jest to jakieś specjalnie głośne i uciążliwe
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
A olej wymienialiście
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mam podobny przypadek jestem po wymianie magla bo ciekł i chyba trochę się przy okazji zurzyła pompą pozostaje teraz poszukać sprawdzone używki lub oddać do regeneracji.Wymiana oleju nie daje efektu tomaszów też specyfiku fo pomp wspomagania i nie ma rewelacji.pozostaje jak wyżej.
-
tygrys36
Lefty wątpię zeby ci pomogła sama wymiana jezeli masz nie duze niedomagania spróbuj dpdatlu do pomp wspomagania
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Lefty_X9 napisał(a):radar88 napisał(a):A olej wymienialiście
No nie a myslisz, ze to moze byc przyczyną?
Olej wspomaganie jak i DOT III/IV, płyn chłodzący powinno się co jakiś czas wymieniać (do 5 lat).Czemu w silniku zmieniamy olej a o innych płynach zapominamy
tygrys36 napisał(a):Lefty wątpię zeby ci pomogła sama wymiana jezeli masz nie duze niedomagania spróbuj dpdatlu do pomp wspomagania
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Coś na zasadzie doktor Dziękuję lecz postoję.
Wymiana pompy = wymiana oleju czyż nie I tak pompy wytrzymują naprawdę duuuuuużo. Założę się że 80% użytkowników nie wymienia tak ważnych rzeczy jak ATF czy DOT...
Wymiana oleju nie zaszkodzi a drogi nie jest Warto spróbować.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamilu masz racje napierw olej a potem kombinacje wiemu ze nowe pompy sa nie osiągalne ma ten sam problem szukam juz z miesiąc bez skutecznie
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Olej w skrzyni biegów MT/AT Mazda zaleca wymieniać co 60tys. km o ile wiem, więc jeśli w skrzyni ATF wytrzymać ma 60tys km to podobnie obciążony w układzie wspomagania powinien być wymieniany też co 60tys. km, mimo to uważam że nawet jeśli ktoś tyle nie przejedzie to olej powinno się wymienić co 5 lat ze względu na jego styczność z powietrzem, wilgocią itp.
Płyn hamulcowy określają wszyscy producenci samochodów na 60tys. km lub co 2 lata, ze względu na jego higroskopijność.
Wymiana oleju ATF w przypadku kiedy pompa wyje, czy przekładnia cieknie jest bez sensu, kilka razy to polecałem i robiłem, nic nie dało, kończyło się na wymianie przekładni lub pompy, niestety. Fakt że olej nie kosztuje jakoś strasznie dużo ale przy wymianie pompy czy przekładni i tak wlewa się nowy... chyba że ktoś chce sobie przepłukać układ przed wymianą
Płyn hamulcowy określają wszyscy producenci samochodów na 60tys. km lub co 2 lata, ze względu na jego higroskopijność.
Wymiana oleju ATF w przypadku kiedy pompa wyje, czy przekładnia cieknie jest bez sensu, kilka razy to polecałem i robiłem, nic nie dało, kończyło się na wymianie przekładni lub pompy, niestety. Fakt że olej nie kosztuje jakoś strasznie dużo ale przy wymianie pompy czy przekładni i tak wlewa się nowy... chyba że ktoś chce sobie przepłukać układ przed wymianą
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A ja wam powiem na własnym przykładzie , nawet nie dawno pisałem o małych problemach mojego układu wspomagania . Przy niższych temperaturach tj około 10 stopni , bo auto stoi w garażu podziemnym , miałem zaraz po odpaleniu silnika i próbie skrętu takie delikatne przeskoki kierownicy , jakby oleju było za mało lub ciśnienie spadało. Do tego przy maksymalnych skrętach , też tylko na zimnym słychac było popiskiwanie paska. Kilkanaście dni temu wymieniałem rozrząd wraz z paskami i rolkami osprzętu , i o dziwo problem całkowicie znikł. Ale jedna z rolek napinających , właśnie ta od paska pompy wspomagania była strasznie zużyta, szumiało w niej łożysko . Po wymianie , ani szumu , ani dziwnych zachowań układu. W przyszłym miesiącu będę wymieniał olej w skrzyni, to przy okazji wymienię również w układzie wspomagania , bo przecież jest taki sam.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
W twoim przypadku akurat problem wynikał ze słabo naciągniętego paska napędu pompy, też tak miałem kiedyś w Fordzie Probe KL i nie wynikało to ze zużycia pompy czy rolki, tylko właśnie z luźnego spękanego starego paska. Po wymianie i poprawnym naciągnięciu pasków problemy się uspokoiły, za to po pół roku pojawił się wyciek z przekładni już ze starości, auto powoli ma 20 lat, usterki nie związane ze sobą.
W rolce wystarczy zmienić łożysko na nowe 6203.
W rolce wystarczy zmienić łożysko na nowe 6203.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości