Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT
Czy nie masz tego też na I biegu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Czy nie masz tego też na I biegu?
czasem używam jedynki do 40 lub nawet do granic wytrzymałości ale jeszcze sie nie zdarzyło
– też o tym myślałem
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
Proszę o POMOC Po wymianie półosi wyciekło mi około 0.5litra oleju ze skrzyni biegów (manualnej) Stojąc w kanale widziałem na skrzyni biegów śrubkę przez którą myślałem że doleje olej w razie czego. A tu problem. Po wykręceniu tej śrubki i wprowadzeniu wężyka z pompki, olej w żaden sposób nie dało się wpompować do skrzyni Na forum nie znalazłem tematu dotyczącego dolewki oleju do skrzyni manualnej Proszę napisać lub jakby była możliwość pokazać miejsce wlewu (foto).
LeonBar
- Od: 11 wrz 2010, 15:07
- Posty: 6
- Skąd: 39-400 Tarnobrzeg
- Auto: Mazda Xedos 2.5V6
Chrysler Pacifica 3.5v6
Opel Senator 3.0i
Nie wiem dokładnie jak jest w manualu w X9, ale standardem w manualnych skrzyniach są dwie śruby. Jedna niżej, przez którą zlewasz olej, a druga wyżej przez którą wlewasz. Ojeju ma być tyle ile wejdzie przez ten otwór do momentu aż się będzie z niego wylewać
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Mam mały problem ze skrzynia manualna w KL-u, z miecha temu może trochę dalej wymieniłem olej w skrzyni na jakiś CASTROLA, tani nie był 75w90 GL-5 i wczoraj nie chciały wejść biegi na zimnej skrzyni, wstęczny ledwo, jak się rozgrzeje jest ok, wchodzą bez problemu, możecie ewentualnie jakiś inny olej polecic? Znalazłem MOTUL GEAR 300 75W90 nada się? Czy sprzęgło się sypie? Nie zauważyłem żeby się ślizgało
Witam.
Mam problem ze sprzęgłem. Na odpalonym silniku nie chcą biegi wchodzić, na zgaszonym jest ok. Przy zgaszonym silniku gdy wrzucę pierwszy bieg i odpalam auto na wciśniętym sprzęgle oczywiście to auto szarpie od razu jakby sprzęgło wogule było nie wciśnięte. Może coś poradzicie? czy to koniec sprzęgła?
Dopisano 14 mar 2013, 13:01:
dodam tylko że sytuacja ze sprzęgłem zaczęła się nasilać zaraz po tym jak na ręcznym musiałem obrucić auto bo się w naszych śniegach trochę zakopałem
Mam problem ze sprzęgłem. Na odpalonym silniku nie chcą biegi wchodzić, na zgaszonym jest ok. Przy zgaszonym silniku gdy wrzucę pierwszy bieg i odpalam auto na wciśniętym sprzęgle oczywiście to auto szarpie od razu jakby sprzęgło wogule było nie wciśnięte. Może coś poradzicie? czy to koniec sprzęgła?
Dopisano 14 mar 2013, 13:01:
dodam tylko że sytuacja ze sprzęgłem zaczęła się nasilać zaraz po tym jak na ręcznym musiałem obrucić auto bo się w naszych śniegach trochę zakopałem
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
odpowietrz wysprzęglik, lub jeśli to nie pomoże to wymień i odpowietrz wysprzęglik, przy okazji warto zmienić płyn hamulcowy, bo przy starym płynie lubi się zapowietrzać układ samoczynnie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ok Dzięki
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
a czy pdeal sprzegla ma luz bo czasamui jest tak ze jak wciskasz pedal to dopiero pod koniec lapie tam jest regulacja pod pedalem jak by co
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
żeby tematowi wyskakujących biegów stało się zadość bo problem dawno rozwiązany a pochwalić się to ni ma komu (lepiej późno niż wcale).... nic innego jak suchość w skrzyni , oleju wykapało może z 7 setek przy spuszczaniu. Biegi "wylatały" po kilkudziesięciu km czyli jak już się wszystko solidnie nagrzało a raczej przegrzało. Nakapałem 2 litry nowego oleju wcześniej wymieniając uszczelniacze półosi bo którędyś musiał olej spierniczać i po kłopocie, choć ostatnio zaczęło być słychać dwójkę ale innych objawów niż dźwiękowe brak. Dwa dni temu mój Xedzio skończył 19 lat z tej okazji umyłem go i wyplakowałem po dwóch miesiącach alergii na czystość, do czego to doszło... trzeba pomyśleć nad nowszym by dbać i doinwestowywać było warto , a tak z drugiej strony to japońskie silniki benzynowe faktycznie są nie do zajepania 19 lat i zawieszenie-bolało, aparat zapłonowy-bolało, czujnik podciśnienia powietrza i parę innych tanich pierdół dało o sobie znać, ale silnik pełen szacun
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
Panowie to jaki ten olej do skrzyni MT ma być w końcu? Z instrukcji obsługi do X9 jak i z katalogów producentów olei wynika że ATF M-III lub Dextron II. Tym czasem na początku wątku zaznaczono specyfikacje 75W-90 GL4 lub GL5, co zdaje się byc dość dużą rozbierznościa...
Stawiał bym raczej na instrukcję i katalogi tak że ATF lub Dextron.
Osobiście rozmawialiśmy przez tel... Moim zdaniem ATF raczej tam nie pasuje, do AT owszem, ponieważ tam jest hydraulika, el. zawory, tarczki mają się taplać w oleju jak i konwenter, a M/T... Raczej bym obstawiał na ten drugi.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dexron i ATF II/III raczej są olejami do automatycznych skrzyń biegów a do manuali zawsze się lało 75w90 tam jest potrzebne smarowanie przekładni i tak rzadki olej jak ATF mógłby nie wystarczyć by wszystkie części były odpowiednio naolejone.
-
tygrys36
No właśnie tak samo o tym myślałem, ATF też w AT działa na zasadzie chłodzenia aby tarczki się nie przegrzewały bo to właśnie prowadzi do ich spalenia no i w AT jest również dość wysokie ciśnienie, wystarczy ściągnąć przewód z chłodniczki oleju AT, bądź przewód na skrzyni i gichnie olejem. Olej taki jak pisze Tygrys tworzy film ochronny i również smaruje, coś na zasadzie oleju silnikowego więc też bardziej obstawiam na ten właśnie 75w90
P.S. Łukasz w mondku pada pompka pomocnicza (nie rozpisujemy się tu).
P.S. Łukasz w mondku pada pompka pomocnicza (nie rozpisujemy się tu).
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość