Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT
A lejcie co chcecie nawet nafty nalewajcie
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
tygrys36 napisał(a):A lejcie co chcecie nawet nafty nalewajcie
Hehe to było dobre w sumie nawet benzyna ma własności smarujące... jakieśtam.
Normalne że przy zimnej skrzyni biegi ciężej wchodzą przy oleju 75w90 za to przy rozgrzanej ten olej lepiej zabezpiecza przed zużyciem łożyska i synchronizatory, jest bardziej lepki, dobre zwłaszcza przy ostrzejszym traktowaniu, znam kogoś kto zajechał kilka skrzyń lejąc olej ATF wg instrukcji mazdy, fakt że jeździł dość ostro przy silniku F2T, z drugiej strony mogła to być wina wieku, zmęczenie materiału itp.
Jakbyście wlali 75w90 do Automatu to auto nie ruszy z miejsca. Tu jest potrzebna mała lepkość żeby olej przepłynął przez pompę i cienkie kanaliki olejowe w bloku elektrozaworów i docisnął tarczki, ma zarazem wystarczające własności smarujące dla łożysk i przekładni planetarnej, na taki olej jest wszystko policzone i wykonane.
Dziwi mnie że w instrukcji zalecany jest do MT olej ATF...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Może bardziej sprecyzuje, biegi w ogóle nie chciały wejść na 75w90, a nie że ciężko wchodziły. Raczej słabo czekać kilka minut pod domem zanim nagrzeje się olej i bieg w końcu wejdzie Z drugiej strony u mnie skrzynia nie chodzi rewelacyjnie, zwłaszcza potrafi zahałasować jak zmieniam z 2 na 3 i z 5 na 4, tym bardziej jak chce to zrobić szybko. Co dziwne zauważyłem, że najbardziej hałasuje jak zmieniam biegi w okolicach 2-2,5 tyś obr/min.
Ale generalnie tak samo chodziła na początku jak ją kupiłem i po blisko 80 tyś km nie czuje jakieś różnicy. Sprzęgło bierze od dołu, nie musze dodawać gazu, żeby ruszyć. Póki co mam dextron II, chętnie bym zamienił, jeżeli jakiś okaże się lepszy, ale raczej nie na 75w90, ani tym bardziej na nafte
Ale generalnie tak samo chodziła na początku jak ją kupiłem i po blisko 80 tyś km nie czuje jakieś różnicy. Sprzęgło bierze od dołu, nie musze dodawać gazu, żeby ruszyć. Póki co mam dextron II, chętnie bym zamienił, jeżeli jakiś okaże się lepszy, ale raczej nie na 75w90, ani tym bardziej na nafte
Poczytaj na necie jaki olej leje się do manualnej skrzyni bo to ze zalales dextron to po mojemu chcesz umieścić skrzynie biegów a odnośnie problemów z włożeniem 3 czy czwórki może wybierać ma za duży ludowej dextron jest do układu wspomagania i automatycznych skrzyń biegów nie do manualna.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Nie bardzo moge zrozumieć co napisałeś: "chcesz umieścić skrzynie biegów"? Chodziło może o uśmiercić
Nie nie chce, w takim razie podaj mi prosze jaki olej mam zalać, bo chyba to nie jest normalne nie móc ruszyć spod domu przy 75w90. Ten olej nie nadaje się i co ja moge za to? mam czekać pod domem aż się nagrzeje? Mam dextrona od 3 lat i zrobione 80 tyś km, nie widze żadnych zmian w pracy skrzyni, jak możesz polecić jakiś olej to czekam, tylko nie piszcie że 75w90 bo się nie sprawdza, chyba że przeprowadze się do hiszpani, to wtedy go zaleje.
Nie nie chce, w takim razie podaj mi prosze jaki olej mam zalać, bo chyba to nie jest normalne nie móc ruszyć spod domu przy 75w90. Ten olej nie nadaje się i co ja moge za to? mam czekać pod domem aż się nagrzeje? Mam dextrona od 3 lat i zrobione 80 tyś km, nie widze żadnych zmian w pracy skrzyni, jak możesz polecić jakiś olej to czekam, tylko nie piszcie że 75w90 bo się nie sprawdza, chyba że przeprowadze się do hiszpani, to wtedy go zaleje.
dziwne że nie da się zmienić biegów w twoim przypadku... a przy zgaszonym silniku wchodzą?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Czytałem na różnych forach prowadziłem z kolegą warsztat samochodowy i zawsze do manualna wlewalismy 75w90 a jeśli masz problem z włożenie biegu to sprawdź linki pewnie któraś kończy żywot i wpisz w Google jaki olej się leje do manualnych skrzyń biegów. To wszystko co miałem do powiedzenia. Ps możliwe ze problem z biegami pochodzi od wadliwego oleju przez te 80k przebiegu
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Tak samo na wyłączonym jak i włączonym, biegi na ciepłym oleju już wchodziły normalnie.
Nie interesują mnie inne skrzynie, tylko ta konkretna w TA, prędzej uwierze w serwisówkę niż w to co piszą w googlach, rozumiem, że wlewaliście do skrzyń TA 75w90 i jesteście/klienci zadowoleni?
Przecież napisałem wcześniej, że skrzynia pracuje DOKŁADNIE TAK SAMO JAK 80 tyś km temu. Po pierwsze kupiłem auto, które miało wyciek ze skrzyni, jak wróciłem nim do domu to został niecały litr, więc sporo uciekło, może przez to linki dostały. Nie widze problemu z wrzucaniem biegów, po prostu czasami przyhaczy, w poprzednim TA skrzynia dokładnie chodziła tak samo, miała 100 tyś km więcej nalatane.
Przytocze:
tygrys36 napisał(a):Czytałem na różnych forach prowadziłem z kolegą warsztat samochodowy i zawsze do manualna wlewalismy 75w90 a jeśli masz problem z włożenie biegu to sprawdź linki pewnie któraś kończy żywot i wpisz w Google jaki olej się leje do manualnych skrzyń biegów.
Nie interesują mnie inne skrzynie, tylko ta konkretna w TA, prędzej uwierze w serwisówkę niż w to co piszą w googlach, rozumiem, że wlewaliście do skrzyń TA 75w90 i jesteście/klienci zadowoleni?
tygrys36 napisał(a):Ps możliwe ze problem z biegami pochodzi od wadliwego oleju przez te 80k przebiegu
Przecież napisałem wcześniej, że skrzynia pracuje DOKŁADNIE TAK SAMO JAK 80 tyś km temu. Po pierwsze kupiłem auto, które miało wyciek ze skrzyni, jak wróciłem nim do domu to został niecały litr, więc sporo uciekło, może przez to linki dostały. Nie widze problemu z wrzucaniem biegów, po prostu czasami przyhaczy, w poprzednim TA skrzynia dokładnie chodziła tak samo, miała 100 tyś km więcej nalatane.
Przytocze:
Wodzu napisał(a):Do Xeda 9 do skrzyni leje sie Dextron III a nie 75w90, ten drugi jest zagesty aby skrzynia dobrze chodzila.
Kolega ma X9 z silnikiem KF, oczywiście manual, jak myślisz jaki ma olej? właśnie 75w90, skrzynia pracuje bez problemów, była pęknięta i spawana, też jeździło auto jakiś czas z niskim stanem oleju. W manualu na każdym oleju powinno się dać zmieniać biegi, różnice poczuć można tylko w zimie w postaci lekkiego oporu ale nie do tego stopnia żeby nie dało się wrzucić biegów. Dziwne masz to auto... ale grunt że jeździ poprawnie na tym co masz.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja również kupiłem X9 w którym skrzynia już chodziła na sucho... Zalałem 75W90 i wszystko gra. Jedyne co to na zimnym właśnie czasami dwójka nie chce wejść, ale podejrzewam że to wina wypracowanego już synchronizatora. A tak czy to zimny czy to ciepły, czy silnik pracuje czy nie, zawsze jest możliwość wbicia biegu. Także może faktycznie masz jakiś problem ze skrzynią lub jej podzespołami np. linki czy coś. Chyba że to my wszyscy mamy jakieś dziwactwa
Ale może jak będziesz miał czas to posprawdzaj jak wszystko wygląda wokół skrzyni, jak pracuje, w jakim jest stanie. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność
Ale może jak będziesz miał czas to posprawdzaj jak wszystko wygląda wokół skrzyni, jak pracuje, w jakim jest stanie. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność
Ja demontując skrzynię z CA/BA/TA manualną, zawsze ale to zawsze wylewał się złoty olej, za każdym razem. Czerwony z A/T...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ja obstawiam że masz problem ze skrzynią, synchronizator, albo problem z linkami a dokładnie jego mechanizmem. Ponieważ skrzynia TA a w CA to inna skrzynia i wybierak też jest inny.
W TA wybieranie biegów działa na dwóch linkach i przez to może być problem.
W TA wybieranie biegów działa na dwóch linkach i przez to może być problem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Nawet jesli spuscisz olej ze skrzyni biegów biegi powinny wchodzic na sucho bez zadnego problemu
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
ProboszczV6 napisał(a):Dziwne masz to auto... ale grunt że jeździ poprawnie na tym co masz.
To mój drugi TA, w poprzednim skrzynia pracowała dokładnie tak samo, na tym samym dextronie przez 5 lat i podejrzewam że włoch też na takim jeździł
Ale kiedyś oglądałem TA w niemczech po pierwszym lifcie i tam skrzynia chodziła jak nowa.
W takim razie wnioskuje, że z moją skrzynią może być coś nie do końca tak jak być powinno, dlatego 75w90 się nie sprawdza.
Póki co chodzi jak od kupna, biegi wchodzą normalnie, czasami przyhaczy, zmiana oleju nie ma sensu bo znowu będzie problem z wbiciem biegu. Rozbierać chyba nie ma sensu, skoro wszystko do niej kosztuje sporo.
Jak się posypie to na pewno dam znać
Lepiej żeby się nie posypała, po co Działa to działa.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na razie zbieram na paczke z Japoni z wahaczami
Kiedyś myślałem, żeby wstawić mu używke, żeby kręcić lepsze czasu w drag race Tylko weź dorwij skrzynke w takim stanie, jak w tym TA z niemiec.
A propo gdzieś się przewijał temat w kupie mazde o TA, gdzie sprzedawca mówił, że jeździ po mieście na 5 biegu. Właśnie w nim też podobno biegi nie bardzo
Kiedyś myślałem, żeby wstawić mu używke, żeby kręcić lepsze czasu w drag race Tylko weź dorwij skrzynke w takim stanie, jak w tym TA z niemiec.
A propo gdzieś się przewijał temat w kupie mazde o TA, gdzie sprzedawca mówił, że jeździ po mieście na 5 biegu. Właśnie w nim też podobno biegi nie bardzo
Witam!
Niedawno wymieniłem skrzynię biegów w mx-6 KL, na tą od KF. Wszystko było w miarę ok (biegi wchodziły pod delikatnym skosem w lewo) aż do dzisiaj. Nie mogę znaleźć 1 i 3 biegu, jedynki praktycznie wcale, żadko kiedy się to uda. ciężko jest trafić w odpowiednie miejsce, a lewarek prawie już dotyka radia... 2 i 4 wchodzą jak przez "gumę", ale są. Dzisiaj będę oglądać lewarek i wybierak od spodu. Jest jakaś regulacja na krzyżaku przy skrzyni(wysunięcie mocowania wybieraka) ? dodam, że usterka pojawiała się powoli, coraz ciężej było znaleźć rte biegi, aż w końcu stało się...
Niedawno wymieniłem skrzynię biegów w mx-6 KL, na tą od KF. Wszystko było w miarę ok (biegi wchodziły pod delikatnym skosem w lewo) aż do dzisiaj. Nie mogę znaleźć 1 i 3 biegu, jedynki praktycznie wcale, żadko kiedy się to uda. ciężko jest trafić w odpowiednie miejsce, a lewarek prawie już dotyka radia... 2 i 4 wchodzą jak przez "gumę", ale są. Dzisiaj będę oglądać lewarek i wybierak od spodu. Jest jakaś regulacja na krzyżaku przy skrzyni(wysunięcie mocowania wybieraka) ? dodam, że usterka pojawiała się powoli, coraz ciężej było znaleźć rte biegi, aż w końcu stało się...
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
323f BA. Teraz na zgaszonym silniku ruszałem lewarkiem, słychać jak tłucze w osłony termiczne wydechu, więc najprawdopodobniej to będzie problem z mocowaniem wybieraka, może się odkręcił.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości