Proboszcz na dziś...:
Cytuję sam siebie ale konieczność tego wymaga
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ProboszczV6 napisał(a):Sworznie Yamato mają słabe osłony, szybko pękają, dostaje się piasek, woda i sworzeń trafia ... co się dziwić za 75zł sztuka...
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.
Pomyliłem się, sworznie zamienniki Yamato, zamontowane około 1,5 roku temu/~20000km temu, kupione w InterCars za 75zł/szt, zaczęły zgrzytać i trzeszczeć kilka dni temu, dokładnie środa 22.07.2015. Na całe szczęście, przy okazji ostatniej przygody Kolegi
Zibi626– zamiennik sworznia mu wypadł, przy zamawianiu sworznia dla niego, zamówiłem też dla siebie w serwisie. Dobrze że zamówiłem, jak zaczęło trzeszczeć to myślałem że do domu nie dojadę. Po zdemontowaniu okazało się że sworznie miały około 5mm luzu góra/dół.
Czyli tak. Podsumowując:
Sworznie zamienniki Yamato, 150zł komplet
do tego regulacja geometrii zawieszenia 120zł za dwie osie
Suma 270zł bez kosztów wymiany bo robiłem sam. Czyli 270zł co 1,5roku (~20000km) przez 10 lat jest zaokrąglając w dół, czyli 6 razy wymiana sworzni i ustawienie geometrii, 6x270=1620zł
Sworznie oryginalne kupowane w serwisie Mazdy, 300zł/szt czyli 600zł komplet
Regulacja geometrii 120zł
Sworznie oryginalne wytrzymują zaokrąglając w dół powiedzmy 10 lat, 600+120=720zł
Oryginał<<Zamiennik720zł << 1620złTo wszystko przy założeniach że nic innego się nie posypie w międzyczasie.
Wg mnie rachunek jest prosty. Wiem że wydawanie 300zł za jeden sworzeń boli jak cholera, nadwyrężyło to moje finanse, ale mam spokój na jakieś 10 lat ze sworzniami i spokojną głowę że dojadę zawsze i wszędzie, laweta kosztowałaby więcej gdyby sworzeń wypadł.
Druga sprawa, sworzeń Yamato nie trzyma wymiarów, oś gałki sworznia jest odsunięta od otworów mocujących o jakieś 1-2mm, inny jest kąt zgięcia.
Dlatego ostrzegam i ODRADZAM. Wymiana sworzni w X9/Milly na zamienniki jest nieopłacalna i niebezpieczna.
Specyfika zawieszenia jest rzeczywiście inna. W skrócie, koło i zwrotnica ciągnie sworzeń do góry, zamiast sprężyna dociskać zwrotnice do sworznia