Strona 1 z 1

Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 13 cze 2012, 10:54
przez zbyszeka
Witam
Mam pytanie chyba się szykuje zmiana (Sworzeń wahacza) przód dolny , potwierdzę jak będę na przeglądzie za kilka dni , pytanie mianowicie jest takie gdzie takowy zakupić , jakiej firmy , i jak jest z wymianą czy dam sobie rade, i czy się różniły te przed liftem i od 2000r .
pozdrawiam

radar88/Poprawiłem tytuł wątku

PostNapisane: 14 cze 2012, 00:06
przez radar88
Polecał bym Ci kupić oczywiście oryginalny, lecz jeżeli nie to szukaj japońskiego zamiennika. Czy się różniły, na 99% nie

PostNapisane: 14 cze 2012, 18:41
przez Lefty_X9
zbyszeka napisał(a):i jak jest z wymianą czy dam sobie rade


Rzuć okiem:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=122742

Jeśli masz jeszcze oryginalne sworznie to możesz mieć problem z odkręceniem nakrętek ponieważ są zaklepane. Wtedy już więcej roboty bo czeka Cię rozłączenie półosi. Przyda Ci się też przyrząd do ściągania bo siedzą mocno jak cholera. Bynajmniej u mnie.

Re: Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 16 cze 2012, 10:37
przez cosmonauth
mam takie sworznie w garażu, nowe OYODO, z tym że nie wiem czy pasują do wersji 2002
symbol 10Z3010OYO

PostNapisane: 16 cze 2012, 23:29
przez radar88
cosmonauth napisał(a):mam takie sworznie w garażu, nowe OYODO, z tym że nie wiem czy pasują do wersji 2002
symbol 10Z3010OYO


Pasują (99%)

Re: Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 25 sie 2013, 14:59
przez Throw
Witam,
w najbliższym czasie chciałbym wymienić sworznie wahacza przód w moim aucie. Ponieważ mam nieprzyjemne doświadczenia ze sworzniami firmy Yamato (położenie koła w trakcie jazdy, po ok. 5000 km/8 miesiącach od wymiany), czy poza OEM (320 PLN/sztukę) moglibyście polecić mi zamienniki innej firmy o lepszej jakości.
Obecnie niestety mam założone również Yamato (po awarii, producent dostępny w sklepie "na szybko" i chyba jedyny) i stąd moja ostrożność.

Dodatkowo,
inwestycja w OEM dałaby mi gwarancję większej pewności czy może jednak wina krótkiej żywotności sworzni leży po stronie specyfiki układu zawieszenia w tym modelu?

Pozdrawiam

Re: Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 26 sie 2013, 22:01
przez moran
Załóż oryginał i będzie spokój na długo

Re: Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 27 lut 2015, 22:15
przez Pawełpr
Witam, chyba u mnie też sworznie kwalifikują się do wymiany <serduszka> . Oczywiście chętnie kupił bym oryginał.....ale cena jak każdy wie nie jest mała. Jest tu trochę informacji o sworzniach firmy YAMATO że niestety nie dają rady. Dowiedziałem się ze dostępne są zamienniki OYODO. Czy ktoś z was montował sworznie tej firmy? Jaką ogólnie opinie ma ta firma?

PostNapisane: 27 lut 2015, 22:21
przez jedrzej07
Wszelkie zamienniki z tego co mówi historia są nie warte montowania. Jakbyś chciał pewne oryginalne używki to napisz na PW do mnie

PostNapisane: 1 mar 2015, 11:31
przez ProboszczV6
Sworznie Yamato mają słabe osłony, szybko pękają, dostaje się piasek, woda i sworzeń trafia ... co się dziwić za 75zł sztuka...
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.

Re: Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r

PostNapisane: 1 mar 2015, 11:58
przez dadan
Nie pamiętam jakiej firmy miałem u siebie, ale kosztowały 115 zł za sztuke po jakimś tam rabacie, więc cena bliska allegrowej. Pojeździły kilka tyś km aż położyło się koło pod domem (całe szczęście nie w trasie), przy okazji uszkadzając przegub wewnętrzny. Wymieniłem obydwa na ori, sztuka 340 zł z nakrętką, przejechały w tym momencie 30 tyś km i nic cisza. Rozmawiałem z carspeedem i niestety tylko ORI daje radę.

Jeżeli myślisz o bezpieczeństwie, to radze nie kombinować z oszczędnością rzedu paru stówek, bo może mieć to odwrotny skutek.

PostNapisane: 26 lip 2015, 09:29
przez ProboszczV6
Proboszcz na dziś...:
Cytuję sam siebie ale konieczność tego wymaga :]
ProboszczV6 napisał(a):Sworznie Yamato mają słabe osłony, szybko pękają, dostaje się piasek, woda i sworzeń trafia ... co się dziwić za 75zł sztuka...
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.


Pomyliłem się, sworznie zamienniki Yamato, zamontowane około 1,5 roku temu/~20000km temu, kupione w InterCars za 75zł/szt, zaczęły zgrzytać i trzeszczeć kilka dni temu, dokładnie środa 22.07.2015. Na całe szczęście, przy okazji ostatniej przygody Kolegi Zibi626– zamiennik sworznia mu wypadł, przy zamawianiu sworznia dla niego, zamówiłem też dla siebie w serwisie. Dobrze że zamówiłem, jak zaczęło trzeszczeć to myślałem że do domu nie dojadę. Po zdemontowaniu okazało się że sworznie miały około 5mm luzu góra/dół.
Czyli tak. Podsumowując:
Sworznie zamienniki Yamato, 150zł komplet
do tego regulacja geometrii zawieszenia 120zł za dwie osie
Suma 270zł bez kosztów wymiany bo robiłem sam. Czyli 270zł co 1,5roku (~20000km) przez 10 lat jest zaokrąglając w dół, czyli 6 razy wymiana sworzni i ustawienie geometrii, 6x270=1620zł
Sworznie oryginalne kupowane w serwisie Mazdy, 300zł/szt czyli 600zł komplet
Regulacja geometrii 120zł
Sworznie oryginalne wytrzymują zaokrąglając w dół powiedzmy 10 lat, 600+120=720zł
Oryginał<<Zamiennik
720zł << 1620zł

To wszystko przy założeniach że nic innego się nie posypie w międzyczasie.
Wg mnie rachunek jest prosty. Wiem że wydawanie 300zł za jeden sworzeń boli jak cholera, nadwyrężyło to moje finanse, ale mam spokój na jakieś 10 lat ze sworzniami i spokojną głowę że dojadę zawsze i wszędzie, laweta kosztowałaby więcej gdyby sworzeń wypadł.
Druga sprawa, sworzeń Yamato nie trzyma wymiarów, oś gałki sworznia jest odsunięta od otworów mocujących o jakieś 1-2mm, inny jest kąt zgięcia.
Dlatego ostrzegam i ODRADZAM. Wymiana sworzni w X9/Milly na zamienniki jest nieopłacalna i niebezpieczna.
Specyfika zawieszenia jest rzeczywiście inna. W skrócie, koło i zwrotnica ciągnie sworzeń do góry, zamiast sprężyna dociskać zwrotnice do sworznia