Witam
Mam pytanie chyba się szykuje zmiana (Sworzeń wahacza) przód dolny , potwierdzę jak będę na przeglądzie za kilka dni , pytanie mianowicie jest takie gdzie takowy zakupić , jakiej firmy , i jak jest z wymianą czy dam sobie rade, i czy się różniły te przed liftem i od 2000r .
pozdrawiam
radar88/Poprawiłem tytuł wątku
Sworzeń wahacza dolnego TA 2002r
Strona 1 z 1
Polecał bym Ci kupić oczywiście oryginalny, lecz jeżeli nie to szukaj japońskiego zamiennika. Czy się różniły, na 99% nie
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
zbyszeka napisał(a):i jak jest z wymianą czy dam sobie rade
Rzuć okiem:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=122742
Jeśli masz jeszcze oryginalne sworznie to możesz mieć problem z odkręceniem nakrętek ponieważ są zaklepane. Wtedy już więcej roboty bo czeka Cię rozłączenie półosi. Przyda Ci się też przyrząd do ściągania bo siedzą mocno jak cholera. Bynajmniej u mnie.
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
mam takie sworznie w garażu, nowe OYODO, z tym że nie wiem czy pasują do wersji 2002
symbol 10Z3010OYO
symbol 10Z3010OYO
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
cosmonauth napisał(a):mam takie sworznie w garażu, nowe OYODO, z tym że nie wiem czy pasują do wersji 2002
symbol 10Z3010OYO
Pasują (99%)
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam,
w najbliższym czasie chciałbym wymienić sworznie wahacza przód w moim aucie. Ponieważ mam nieprzyjemne doświadczenia ze sworzniami firmy Yamato (położenie koła w trakcie jazdy, po ok. 5000 km/8 miesiącach od wymiany), czy poza OEM (320 PLN/sztukę) moglibyście polecić mi zamienniki innej firmy o lepszej jakości.
Obecnie niestety mam założone również Yamato (po awarii, producent dostępny w sklepie "na szybko" i chyba jedyny) i stąd moja ostrożność.
Dodatkowo,
inwestycja w OEM dałaby mi gwarancję większej pewności czy może jednak wina krótkiej żywotności sworzni leży po stronie specyfiki układu zawieszenia w tym modelu?
Pozdrawiam
w najbliższym czasie chciałbym wymienić sworznie wahacza przód w moim aucie. Ponieważ mam nieprzyjemne doświadczenia ze sworzniami firmy Yamato (położenie koła w trakcie jazdy, po ok. 5000 km/8 miesiącach od wymiany), czy poza OEM (320 PLN/sztukę) moglibyście polecić mi zamienniki innej firmy o lepszej jakości.
Obecnie niestety mam założone również Yamato (po awarii, producent dostępny w sklepie "na szybko" i chyba jedyny) i stąd moja ostrożność.
Dodatkowo,
inwestycja w OEM dałaby mi gwarancję większej pewności czy może jednak wina krótkiej żywotności sworzni leży po stronie specyfiki układu zawieszenia w tym modelu?
Pozdrawiam
- Od: 30 gru 2011, 03:27
- Posty: 4
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda Xedos 9 2002 2.5 V6 KL
Mazda 6 2003 2.0 B Hatchback
Witam, chyba u mnie też sworznie kwalifikują się do wymiany . Oczywiście chętnie kupił bym oryginał.....ale cena jak każdy wie nie jest mała. Jest tu trochę informacji o sworzniach firmy YAMATO że niestety nie dają rady. Dowiedziałem się ze dostępne są zamienniki OYODO. Czy ktoś z was montował sworznie tej firmy? Jaką ogólnie opinie ma ta firma?
Wszelkie zamienniki z tego co mówi historia są nie warte montowania. Jakbyś chciał pewne oryginalne używki to napisz na PW do mnie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Sworznie Yamato mają słabe osłony, szybko pękają, dostaje się piasek, woda i sworzeń trafia ... co się dziwić za 75zł sztuka...
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Nie pamiętam jakiej firmy miałem u siebie, ale kosztowały 115 zł za sztuke po jakimś tam rabacie, więc cena bliska allegrowej. Pojeździły kilka tyś km aż położyło się koło pod domem (całe szczęście nie w trasie), przy okazji uszkadzając przegub wewnętrzny. Wymieniłem obydwa na ori, sztuka 340 zł z nakrętką, przejechały w tym momencie 30 tyś km i nic cisza. Rozmawiałem z carspeedem i niestety tylko ORI daje radę.
Jeżeli myślisz o bezpieczeństwie, to radze nie kombinować z oszczędnością rzedu paru stówek, bo może mieć to odwrotny skutek.
Jeżeli myślisz o bezpieczeństwie, to radze nie kombinować z oszczędnością rzedu paru stówek, bo może mieć to odwrotny skutek.
Proboszcz na dziś...:
Cytuję sam siebie ale konieczność tego wymaga
Pomyliłem się, sworznie zamienniki Yamato, zamontowane około 1,5 roku temu/~20000km temu, kupione w InterCars za 75zł/szt, zaczęły zgrzytać i trzeszczeć kilka dni temu, dokładnie środa 22.07.2015. Na całe szczęście, przy okazji ostatniej przygody Kolegi Zibi626– zamiennik sworznia mu wypadł, przy zamawianiu sworznia dla niego, zamówiłem też dla siebie w serwisie. Dobrze że zamówiłem, jak zaczęło trzeszczeć to myślałem że do domu nie dojadę. Po zdemontowaniu okazało się że sworznie miały około 5mm luzu góra/dół.
Czyli tak. Podsumowując:
Sworznie zamienniki Yamato, 150zł komplet
do tego regulacja geometrii zawieszenia 120zł za dwie osie
Suma 270zł bez kosztów wymiany bo robiłem sam. Czyli 270zł co 1,5roku (~20000km) przez 10 lat jest zaokrąglając w dół, czyli 6 razy wymiana sworzni i ustawienie geometrii, 6x270=1620zł
Sworznie oryginalne kupowane w serwisie Mazdy, 300zł/szt czyli 600zł komplet
Regulacja geometrii 120zł
Sworznie oryginalne wytrzymują zaokrąglając w dół powiedzmy 10 lat, 600+120=720zł
Oryginał<<Zamiennik
720zł << 1620zł
To wszystko przy założeniach że nic innego się nie posypie w międzyczasie.
Wg mnie rachunek jest prosty. Wiem że wydawanie 300zł za jeden sworzeń boli jak cholera, nadwyrężyło to moje finanse, ale mam spokój na jakieś 10 lat ze sworzniami i spokojną głowę że dojadę zawsze i wszędzie, laweta kosztowałaby więcej gdyby sworzeń wypadł.
Druga sprawa, sworzeń Yamato nie trzyma wymiarów, oś gałki sworznia jest odsunięta od otworów mocujących o jakieś 1-2mm, inny jest kąt zgięcia.
Dlatego ostrzegam i ODRADZAM. Wymiana sworzni w X9/Milly na zamienniki jest nieopłacalna i niebezpieczna.
Specyfika zawieszenia jest rzeczywiście inna. W skrócie, koło i zwrotnica ciągnie sworzeń do góry, zamiast sprężyna dociskać zwrotnice do sworznia
Cytuję sam siebie ale konieczność tego wymaga
ProboszczV6 napisał(a):Sworznie Yamato mają słabe osłony, szybko pękają, dostaje się piasek, woda i sworzeń trafia ... co się dziwić za 75zł sztuka...
Oyodo, ponoć są, zwykle były to części dobre...
Jednak drugi raz gdybym wymieniał to założyłbym oryginał, tylko, za oryginałem przemawia to że wytrzymuje zwykle 12-15 lat, zamiennik pojeździ 2-3lata zapewne i się rozleci, zobaczymy.
Pomyliłem się, sworznie zamienniki Yamato, zamontowane około 1,5 roku temu/~20000km temu, kupione w InterCars za 75zł/szt, zaczęły zgrzytać i trzeszczeć kilka dni temu, dokładnie środa 22.07.2015. Na całe szczęście, przy okazji ostatniej przygody Kolegi Zibi626– zamiennik sworznia mu wypadł, przy zamawianiu sworznia dla niego, zamówiłem też dla siebie w serwisie. Dobrze że zamówiłem, jak zaczęło trzeszczeć to myślałem że do domu nie dojadę. Po zdemontowaniu okazało się że sworznie miały około 5mm luzu góra/dół.
Czyli tak. Podsumowując:
Sworznie zamienniki Yamato, 150zł komplet
do tego regulacja geometrii zawieszenia 120zł za dwie osie
Suma 270zł bez kosztów wymiany bo robiłem sam. Czyli 270zł co 1,5roku (~20000km) przez 10 lat jest zaokrąglając w dół, czyli 6 razy wymiana sworzni i ustawienie geometrii, 6x270=1620zł
Sworznie oryginalne kupowane w serwisie Mazdy, 300zł/szt czyli 600zł komplet
Regulacja geometrii 120zł
Sworznie oryginalne wytrzymują zaokrąglając w dół powiedzmy 10 lat, 600+120=720zł
Oryginał<<Zamiennik
720zł << 1620zł
To wszystko przy założeniach że nic innego się nie posypie w międzyczasie.
Wg mnie rachunek jest prosty. Wiem że wydawanie 300zł za jeden sworzeń boli jak cholera, nadwyrężyło to moje finanse, ale mam spokój na jakieś 10 lat ze sworzniami i spokojną głowę że dojadę zawsze i wszędzie, laweta kosztowałaby więcej gdyby sworzeń wypadł.
Druga sprawa, sworzeń Yamato nie trzyma wymiarów, oś gałki sworznia jest odsunięta od otworów mocujących o jakieś 1-2mm, inny jest kąt zgięcia.
Dlatego ostrzegam i ODRADZAM. Wymiana sworzni w X9/Milly na zamienniki jest nieopłacalna i niebezpieczna.
Specyfika zawieszenia jest rzeczywiście inna. W skrócie, koło i zwrotnica ciągnie sworzeń do góry, zamiast sprężyna dociskać zwrotnice do sworznia
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości