Strona 1 z 2

Millenia 2.5 v6 1994 sworzeń i zawieszenie

PostNapisane: 9 kwi 2012, 12:50
przez Papi
Witam .. wczoraj mialem maly wypadek nie fortunny wypial mi sie sworzen;((( w mojej Madzi..
Mam pytanko bo na allegro nie ma do Milleni:( czy ktos wie jakie i czy pasuje zawieszenie z xedos9 do millenia? czy cos bylo modzone? i jest inne...

PostNapisane: 9 kwi 2012, 21:09
przez Lefty_X9
To te same sworznie.

Ps. Jak mógł się wypiąć?!

Re: Millenia 2.5 v6 1994 sworzeń i zawieszenie

PostNapisane: 9 kwi 2012, 21:50
przez oberost@o2.pl
witam
mozna go kupic tez w intercars JC (najtaniej ale...) koszt ok 80 zl

P.S mailem tez taki wypadek ale powiedzalbyz ze pekl a nie sie wypiol
i moze oj moze sie "wypiac" jest to malo ciekawe przezycie

PostNapisane: 9 kwi 2012, 22:26
przez radar88
Poszukaj sworzni OYODO, to chyba jedna z tańszych firm, lecz może nie zachwycająca, oczywiście najlepiej kupić Genuine Mazda, o to możesz zapytać w carspeed.pl
oberost@o2.pl napisał(a):mozna go kupic tez w intercars JC

Odradzam... może filtr powietrza bądź oleju, lecz reszta....dobrze wygląda mniej wytrzymuje. Filtr powietrza kupiłem ;) Zaczął się rozpadać...dziękuję.

Zawieszenie Millenii a Xedosa dużo się nie różni, lecz są inne zastosowania na tylnej osi.

Co do wypięcia – myślę że miałeś na myśli to że "kulka" wyszła z "plastiku" więc się wypiął/ rozleciał, nie pierwszy raz o tym słyszę i nie tylko Tobie się to przydarzyło, obejrzyj czy coś się jeszcze nie uszkodziło – łącznik, sworzeń drążka itp.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 9 kwi 2012, 22:33
przez Papi
Nom jutro bedzie dopiero podnoszony bo bo nawet nie mialem gdzie i kiedy przez te swieta dam znac :)

PostNapisane: 9 kwi 2012, 22:38
przez radar88
Przy takim zdarzeniu czasami coś się obrywa, także warto to przejrzeć, obejrzyj drążki reakcyjne, górny (cukierek i sworzeń) i środkowy (tuleję pływającą – ona jest dość delikutaśna), reszta winna przeżyć ;)
Trzymam kciuki aby wszystko było ok.

PostNapisane: 10 kwi 2012, 09:41
przez Papi
zaraz bede mial zdjecia;)

Re: Millenia 2.5 v6 1994 sworzeń i zawieszenie

PostNapisane: 10 kwi 2012, 17:31
przez Siwus
tak się poprostu wypiął bez żadnych objawów? nie ściągało Cie na którąś stronę, żadnego skrzypienia?

no trzymam kciuki, aby reszta była w porządku. ;)

PostNapisane: 10 kwi 2012, 22:27
przez Papi
A wiec fotki jakby kogos interesowalo:) oto objawy
1 tak sie polozylo koło przednie lewe.
Obrazek

2 Wyrwana półoś.
Obrazek
3 Sworzeń
Obrazek

4 Cała felga wyryta na dlugosci...
Obrazek

5.oraz amortyzator..
Obrazek


Jesli by ktos mogl mi pomoc mial juz podobno sytuacje bo koszty sa duze tego i starac sie bede o pokrycie szkody przez wlasciciela drogi jakies podpowiedzi? jak to sie toczy?

PostNapisane: 11 kwi 2012, 13:40
przez sylwo
Znajdź zarządcę tej drogi na której to miało miejsce i wyślij udokumentowany wykaz kosztów (fakturę).
Jeśli masz dokumentację ze zdarzenia (czyli notatkę policyjną) i dowód że z winy zaniedbania przez Zarządcę doszło do zdarzenia.
Wyślij do Zarządu Dróg i Mostów przed sądowy wniosek o zwrot kosztów naprawy. Dołącz kopie załączników (czyli raport policji i koszty naprawy i co tam jeszcze masz... ;)).

Nie rozmawiaj z nimi przez telefon bo szkoda na to czasu.
Nie daję gwarancji że coś dostaniesz bo nie znam sytuacji ale na pewno odpiszą Ci.

Re: Millenia 2.5 v6 1994 sworzeń i zawieszenie

PostNapisane: 11 kwi 2012, 14:50
przez Siwus
http://allegro.pl/mazda-millenia-2-3-mi ... 45391.html

czyżby bardzo podobny przypadek??? :D

PostNapisane: 11 kwi 2012, 19:59
przez Papi
nom walsnie widzialem tez ten przypadek cos te sworznie maja do siebie.. dam znac jak sprawa sie zakonczyla ;)

PostNapisane: 11 kwi 2012, 21:37
przez radar88
Papi napisał(a):nom walsnie widzialem tez ten przypadek cos te sworznie maja do siebie.. dam znac jak sprawa sie zakonczyla ;)

Co mają do siebie ?? Pewnie to że są zamontowane od nowości, bądź były kupione najtańsze z możliwych.Na te sworznie mało kto zwraca uwagę.

PostNapisane: 12 kwi 2012, 18:58
przez Lefty_X9
radar88 napisał(a):Na te sworznie mało kto zwraca uwagę.


Ja bym powiedział, że jest dokładnie odwrotnie! To przecież główne sworznie w zawieszeniu!!

Hmmm już kolejny raz czytam, że komuś się rozleciał sworzeń! Wydaje mi się, że nie jest to normalny objaw... Przecież sworzeń przed zakończeniem swojego życia powinien dawać dość znaczne objawy zużycia. Czyżby to przez zaniedbania właścicieli??? Oby... bo jeśli nie, to ja zaczynam się bać jeździć !!

PostNapisane: 12 kwi 2012, 19:23
przez sylwo
radar88 napisał(a):bądź były kupione najtańsze z możliwych

Na to warto zwrócić uwagę. Nie raz się "przewiozłem" na tanich częściach ;)

PostNapisane: 12 kwi 2012, 19:51
przez Papi
bym powiedział, że jest dokładnie odwrotnie! To przecież główne sworznie w zawieszeniu!!

Hmmm już kolejny raz czytam, że komuś się rozleciał sworzeń! Wydaje mi się, że nie jest to normalny objaw... Przecież sworzeń przed zakończeniem swojego życia powinien dawać dość znaczne objawy zużycia. Czyżby to przez zaniedbania właścicieli??? Oby... bo jeśli nie, to ja zaczynam się bać jeździć


NIe zaniedbanie miesiac temu bylo sprawdze zawieszenie;) i nie byulo luzów anie nic nic nie sciagala nawet i jak po wypadku ogladalem drugi sworzen tez niby dobry ale wole wymienic oba..

PostNapisane: 12 kwi 2012, 19:56
przez oberost@o2.pl
objawy zuzycia sa bardzo wyrazne luzy auto lekko sciaga ale najbardziej zauwazalnym jest "skrzypienie" jak drzwi w starej szafie napoczatku w trakcie skrecania a potem wlasciwie przez caly czas....

jest tez mozliwosc ze od pojawienia sie wyczuwalnych objawow do dewastacj mija bardzo krodki czas...
wiem z doswiadczenia <płacze>

istotnym faktem jest tez ze auto a co za tym idzie czesci nie zostaly zaprojektowane do agresywnej jazdy (ale silnik pozwala <serduszka> ) wiec urwac sworzen to nie problem jak wymaga sie od auta wiecej niz moze dac.... <diabełek>

PostNapisane: 12 kwi 2012, 20:43
przez radar88
Lefty_X9 napisał(a):Ja bym powiedział, że jest dokładnie odwrotnie! To przecież główne sworznie w zawieszeniu!!

Bardziej miałem na myśli, przeglądy czy też sprawdzenie zawieszenia przez mechanika ;) Oni bardziej zwracają uwagę na wahacze góra,środek, gumy na dolnym i sworzeń końcówki drążka, a ten często umyka uwadze ;)
Lefty_X9 napisał(a):Czyżby to przez zaniedbania właścicieli??

Raczej na pewno, tak jak pisałem wyżej, sprawdza się to co najczęściej pada, łączniki itp

sylwo napisał(a):Na to warto zwrócić uwagę. Nie raz się "przewiozłem" na tanich częściach ;)


Dla tego się kupuje choćby ciut droższe ale nie najtańsze.
Papi napisał(a):NIe zaniedbanie miesiac temu bylo sprawdze zawieszenie;) i nie byulo luzów anie nic nic nie sciagala nawet i jak po wypadku ogladalem drugi sworzen tez niby dobry ale wole wymienic oba..

Zapytaj o ori w carspeed.pl, może będą drogie ale wytrzymają więcej niż cały samochód.

PostNapisane: 13 kwi 2012, 15:38
przez sylwo
radar88 napisał(a):Zapytaj o ori w carspeed.pl, może będą drogie ale wytrzymają więcej niż cały samochód.

CTR za 55 pln chyba nie tak drogo :> ciekawostka: nabijane plastikowe do vectry A kupowałem za 45.

PostNapisane: 13 kwi 2012, 16:08
przez Papi
zworznie kupione 140 zl sztuka :) wymienione oba na wszelki wypadek pol oska naszczescie dala sie zalozyc:) juz po ogledzinach w poniedzialek bede mial kosztorys wszystkeigo :)