Witam jak w temacie, fotorelacja z wymiany tylnej prawej piasty w moim Xedosie
Powodem wymiany jest wycie łozyska pojawiające się przy predkości 50km/h i narastające wraz z przyśpieszaniem
Potrzebne narzędzia:
Klucz nasadowy 14
Klucz nasadowy 32
Przecinak
Płaski śrubokręt
Młotek
Części zamienne:
Nowa piasta z 2 łożyskami i zębatką do ABS-u (JPN) cena 190zł
Klej do śrub od zacisku hamulca. 5zł
Czas roboczy 45min
No to zaczynamy
1. Zabezpieczamy samochód przed, toczeniem luzujemy śruby od koła, podnosimy lewarkiem i ściągamy koło.
Shot at 2012-03-02
2. Kluczem Nasadowym nr 14 odkręcamy dwie śruby znajdujące się z tyłu zacisku chamulca (warto wcześniej psiuknąć je np wd-40 u mnie były zapieczone) – ściągamy zacisk.
Shot at 2012-03-02
3. Ściągamy tarczę (trzyma ją tylko zacisk i felga).
Shot at 2012-03-02
4. Za pomocą przecinak zbijamy delikatnie zaślepkę od nakrętki mocującej piastę.
Shot at 2012-03-02
5. Płaskim śrubokrętem odginamy zabezpieczenie nakrętki i odkręcamy ją.
Shot at 2012-03-02
6. Ściągamy piastę.
Shot at 2012-03-02
7. Zakładamy nową piastę
Shot at 2012-03-02
8. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności, przykręcając zacisk hamulca nie zapomnijcie posmarować śrub klejem.
Zastanawiam się tylko czy winą awarii starego był może brak zabezpieczenia widoczny na zdjęciu w porównaniu do nowej piasty. Czy się wykruszyło czy w ogóle go nie było?
Shot at 2012-03-02
Koszt wymiany w warsztacie od 50 do 70zł
Oceniam na łatwe i przyjemne a zaoszczędzone pieniążki mogę z czystym sumieniem wydać dziś na piwko przy weekendzie
Wymiana tylnej prawej piasty Xedos 9 (fotorelacja)
Strona 1 z 1
Dzięki śliczne za poświęcenie chwili czasu na pstrykanie fotek
Oczywiście temat trafia do Opinie Millenia/Xedos 9 i przydatne linki [Fotorelacje]
Pozdrawiam
Oczywiście temat trafia do Opinie Millenia/Xedos 9 i przydatne linki [Fotorelacje]
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Warto dopisac że jak by komuś nie chciał tarczo bemben zejść to nie należy go napieprzać młotkiem tylko
konstruktorzy przewidzieli tam miedzy szpilkami gwintowany otwór na śrubę
Namęczyłem się z tym kilka godzin młotkiem i ani drgnie a otworek był zatknięty gómowym koreczkiem i dobrze zamaskowany warstewką rdzawego syfu
widocznie odkąd moja madzia wyjechała z Hiroszymy nikt tam nie grzebał aż mi się ręczny skończył
konstruktorzy przewidzieli tam miedzy szpilkami gwintowany otwór na śrubę
Namęczyłem się z tym kilka godzin młotkiem i ani drgnie a otworek był zatknięty gómowym koreczkiem i dobrze zamaskowany warstewką rdzawego syfu
widocznie odkąd moja madzia wyjechała z Hiroszymy nikt tam nie grzebał aż mi się ręczny skończył
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Witam,
dzięki za super fotorelację, właśnie czeka mnie wymiana piasty.
mam tylko jedno pytanie –
Proszę napiszcie tylko których śrub i jakim klejem
dzięki za super fotorelację, właśnie czeka mnie wymiana piasty.
mam tylko jedno pytanie –
8. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności, przykręcając zacisk hamulca nie zapomnijcie posmarować śrub klejem.
Proszę napiszcie tylko których śrub i jakim klejem
-
yetti11
Witam dodam tylko że tylna piasta pasuje idealnie od 626 GE GF a taką można tanio kupić
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Witam!
Niedawno walczyłem u siebie z ta piastą ale bez "rzeźbienia" się nie obeszło.
Kupiłem piastę w sklepie zgodnie z tym co tam mieli napisane w katalogach. dziwne mi się to wydało, że piasta jest ta samo co np. w MPV 2002r. czy nawet któryś modelach BJ'ek (!).
Prawda okazała się nieco inna – to była piasta o ciut innych wymiarach.
Różnica główna była w braku kołnierza na pierścieniu wewnętrznym łożyska.
Ale aby nie kombinować z wymianą i poszukiwaniem kolejnej piasty (ciekawe czy trafiłbym na właściwą?) poradziłem się kole. Dymiana, który to już przerabiał i okazało się, że jest prosty mod aby ja dopasować.
Potrzebna jest podkładka pod łożysko o wymiarze wewnętrznym 36+ (ośka ma 36mm więc może być z lekkim naddatkiem), zewnętrznym około 54 i grubości coś około 2-3 mm.
Dymian użył jakąś podkładkę ze zwolnicy w C360. Ja znalazłem coś podobnego w swoich zasobach + delikatne podtoczenie podkładki aby uzyskać zadany wymiar wewnętrzny
Przy pomocy tej podkładki odsadzamy nieco piastę na tyle, że tarczo-bęben nie ociera o osłonę.
Dodatkowo zapewne będą potrzebne podkładki pod śruby mocowania jarzma zacisku hamulcowego.
Po po odsadzeniu tarczy może ona nieco zaczepiać o jarzmo jak już dokręcimy koło.
I .... to cała filozofia!
Drobnym mankamentem tego rozwiązania jest fakt, że tylne koło mamy o te 2-3 mm bardziej na zewnątrz ale nie sądzę aby to stanowiło jakiś problem w geometrii czy właściwościach jezdnych.
Za to dużym plusem tego jest cena bo za tą piastę co kupiłem dałem tylko coś ok. 150PLN a nie ponad 300.
Poniżej fotka etykiety pudełka z piastą.
I jeszcze jedno – w polifcie do odkręcenia piasty potrzebny jest klucz (nasadka) 36mm.
Mam nadzieję, że zamieszczone informacje komuś się przydadzą.
Pozdrawiam!
Marek
Niedawno walczyłem u siebie z ta piastą ale bez "rzeźbienia" się nie obeszło.
Kupiłem piastę w sklepie zgodnie z tym co tam mieli napisane w katalogach. dziwne mi się to wydało, że piasta jest ta samo co np. w MPV 2002r. czy nawet któryś modelach BJ'ek (!).
Prawda okazała się nieco inna – to była piasta o ciut innych wymiarach.
Różnica główna była w braku kołnierza na pierścieniu wewnętrznym łożyska.
Ale aby nie kombinować z wymianą i poszukiwaniem kolejnej piasty (ciekawe czy trafiłbym na właściwą?) poradziłem się kole. Dymiana, który to już przerabiał i okazało się, że jest prosty mod aby ja dopasować.
Potrzebna jest podkładka pod łożysko o wymiarze wewnętrznym 36+ (ośka ma 36mm więc może być z lekkim naddatkiem), zewnętrznym około 54 i grubości coś około 2-3 mm.
Dymian użył jakąś podkładkę ze zwolnicy w C360. Ja znalazłem coś podobnego w swoich zasobach + delikatne podtoczenie podkładki aby uzyskać zadany wymiar wewnętrzny
Przy pomocy tej podkładki odsadzamy nieco piastę na tyle, że tarczo-bęben nie ociera o osłonę.
Dodatkowo zapewne będą potrzebne podkładki pod śruby mocowania jarzma zacisku hamulcowego.
Po po odsadzeniu tarczy może ona nieco zaczepiać o jarzmo jak już dokręcimy koło.
I .... to cała filozofia!
Drobnym mankamentem tego rozwiązania jest fakt, że tylne koło mamy o te 2-3 mm bardziej na zewnątrz ale nie sądzę aby to stanowiło jakiś problem w geometrii czy właściwościach jezdnych.
Za to dużym plusem tego jest cena bo za tą piastę co kupiłem dałem tylko coś ok. 150PLN a nie ponad 300.
Poniżej fotka etykiety pudełka z piastą.
I jeszcze jedno – w polifcie do odkręcenia piasty potrzebny jest klucz (nasadka) 36mm.
Mam nadzieję, że zamieszczone informacje komuś się przydadzą.
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zapomniałem dopisać paru informacji.
Oryginalne łożysko/piasta (przynajmniej polift) ma oznaczenie NTN HUB 226-3
Zamiennikiem z SKF'u będzie: BR930114
W/g tej strony KLIK występuje ono też w modelach Mazdy i rocznikach:
Mazda 929 1992-1995
MILLENIA 2001-2002
MPV 1989-1998, 2000-2001, 2003-2006
PROTEGE 2001-2003
PROTEGE5 2002-2003
Oryginalne łożysko/piasta (przynajmniej polift) ma oznaczenie NTN HUB 226-3
Zamiennikiem z SKF'u będzie: BR930114
W/g tej strony KLIK występuje ono też w modelach Mazdy i rocznikach:
Mazda 929 1992-1995
MILLENIA 2001-2002
MPV 1989-1998, 2000-2001, 2003-2006
PROTEGE 2001-2003
PROTEGE5 2002-2003
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dobra fotorelacja pewnie nie jednemu z nas się przyda.Może masz jeszcze wymiary tej piasty która była za mała żeby inni nie musieli już rzeźbić.
-
tygrys36
Mam piastę oryginalną więc jak znajdę chwilę czasu to zwymiaruję jej istotne gabaryty.
Tej "nowej" piasty odkręcać już mi się niezbyt chce.
I jeszcze ważne: z tej nowej piasty nakrętka niestety nie pasuje i trzeba użyć starej.
Tej "nowej" piasty odkręcać już mi się niezbyt chce.
I jeszcze ważne: z tej nowej piasty nakrętka niestety nie pasuje i trzeba użyć starej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Długo byłem w dziczy bez internetu, więc dopiero teraz dorzucę swoje 5 gr.
Ja ogólnie miałem problem z dobraniem jakiejś nowej w sklepie ze względu na złe katalogowanie części więc poszedłem w używkę stąd z forum. I mimo, że wykręcona z polifta to do polifta nie pasowała i miałem właśnie te cyrki jakie powtórzył później Marek. Pech chciał, że w środku nocy mi przyszło to wymieniać a na drugi dzień trasa a tu zonk-mimo, że rolnikiem nie jestem w skarbnicy części znalazła się takowa jak pisał podkładka i uratowała mi tyłek. Z praktyki powiem, że powyższe rozwiązanie zdaje egzamin od kilku tyś km i kompletnie się nic nie dzieje.
Trzeba zwrócić uwagę- aby blaszka ochronna łożyska od str koła czyli przy wieńcu abs nie była płaska a wypustką, której brak jak widać trzeba zniwelować podkładką.
Ja ogólnie miałem problem z dobraniem jakiejś nowej w sklepie ze względu na złe katalogowanie części więc poszedłem w używkę stąd z forum. I mimo, że wykręcona z polifta to do polifta nie pasowała i miałem właśnie te cyrki jakie powtórzył później Marek. Pech chciał, że w środku nocy mi przyszło to wymieniać a na drugi dzień trasa a tu zonk-mimo, że rolnikiem nie jestem w skarbnicy części znalazła się takowa jak pisał podkładka i uratowała mi tyłek. Z praktyki powiem, że powyższe rozwiązanie zdaje egzamin od kilku tyś km i kompletnie się nic nie dzieje.
Trzeba zwrócić uwagę- aby blaszka ochronna łożyska od str koła czyli przy wieńcu abs nie była płaska a wypustką, której brak jak widać trzeba zniwelować podkładką.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości