Powodem wymiany jest wycie łozyska pojawiające się przy predkości 50km/h i narastające wraz z przyśpieszaniem
Potrzebne narzędzia:
Klucz nasadowy 14
Klucz nasadowy 32
Przecinak
Płaski śrubokręt
Młotek
Części zamienne:
Nowa piasta z 2 łożyskami i zębatką do ABS-u (JPN) cena 190zł
Klej do śrub od zacisku hamulca. 5zł
Czas roboczy 45min
No to zaczynamy
1. Zabezpieczamy samochód przed, toczeniem luzujemy śruby od koła, podnosimy lewarkiem i ściągamy koło.

Shot at 2012-03-02
2. Kluczem Nasadowym nr 14 odkręcamy dwie śruby znajdujące się z tyłu zacisku chamulca (warto wcześniej psiuknąć je np wd-40 u mnie były zapieczone) – ściągamy zacisk.

Shot at 2012-03-02
3. Ściągamy tarczę (trzyma ją tylko zacisk i felga).

Shot at 2012-03-02
4. Za pomocą przecinak zbijamy delikatnie zaślepkę od nakrętki mocującej piastę.

Shot at 2012-03-02
5. Płaskim śrubokrętem odginamy zabezpieczenie nakrętki i odkręcamy ją.

Shot at 2012-03-02
6. Ściągamy piastę.

Shot at 2012-03-02
7. Zakładamy nową piastę

Shot at 2012-03-02
8. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności, przykręcając zacisk hamulca nie zapomnijcie posmarować śrub klejem.
Zastanawiam się tylko czy winą awarii starego był może brak zabezpieczenia widoczny na zdjęciu w porównaniu do nowej piasty. Czy się wykruszyło czy w ogóle go nie było?

Shot at 2012-03-02
Koszt wymiany w warsztacie od 50 do 70zł
Oceniam na łatwe i przyjemne