Witam
Nadszedł ten czas, kiedy trzeba było wymienić gumy tylne wahacza dolnego (T00134460C) oraz sworznie w zwrotnicach. Niby nic skomplikowanego, ale pracy trochę jest. Mi to zajęło 5h. Części które wymieniałem były jeszcze z pierwszego montażu więc nakrętki sworzni były fabrycznie zaklepane. Wymusiło to wyciągnięcie półosi ze zwrotnicy.
No dobra, to zaczynamy:
– podnosimy autko od razu z dwóch stron, ściągamy koła
– ściągamy łączniki stabilizatora, szanse na powodzenie są marne. Po 15 minutach prób odkręcenia w ruch poszła gumówka
– odkręcamy 3 śruby mocujące sworzeń
– odkręcamy 2 śruby trzymające gumę (na zdjęciu widać, że jest popękana)
– Przez otwór w wahaczu długą przedłużką odkręcamy znajdującą się tam nakrętkę. Nie odkręcałem jej całej, wystarczy mocno poluzować
– odkręcamy śrubę trzymającą łapę od amortyzatora i rozłączamy łapę z wahaczem
-odkręcamy przednią śrubę wahacza
– teraz możemy wyciągnąć wahacz i założyć nową gumę. Z jednej strony wymieniłem cały wahacz, a z drugiej tylko gumę. UWAGA – guma Yamato nie wchodzi na wahacz, musiałem o 0,5mm powiększyć początek otworu w tulejce gumy. Zakładamy gumę i nakrętkę przykręcamy ręką (nie dokręcamy)
Jeśli wymieniamy tylko gumy, wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
BARDZO WAŻNE, aby wszystkie połączenia gdzie mamy tuleje gumowo-metalowe dokręcać na opuszczonym aucie. Zniesie to dodatkowe naprężenia i wydłuży żywotność gum. Tak więc nakrętki przy naszych gumach i śruby na wahaczu dokręcamy kiedy auto już stoi na kołach.
Poniżej wymiana sworznia.
– fabryczne sworznie mają zaklepane nakrętki, za nic w świecie nie da się jej ruszyć bez rozklepania.
– aby dojść do tej nakrętki musimy wyjąć półoś (tylko) od strony zwrotnicy, w tym celu odkręcamy nakrętkę na przegubie. Ja to robiłem pneumatykiem, normalnie trzeba to zrobić na założonym kole i opuszczonym aucie. Jeśli ktoś nie ma pneumatyka to najlepiej to zrobić na samym początku.
– teraz można odkręcać nakrętkę sworznia. Ku mojemu zdziwieniu nakrętka ma 23mm ! Dość nietypowy rozmiar klucza. Mi z pomocą przyszedł znów pneumatyk. Po ciężkich bojach w końcu puściła. W sumie nie ma się co dziwić, 10 lat tam siedziała
– przy pomocy specjalnego przyrządu rozłączamy sworzeń ze zwrotnicą, siedzi na prawdę bardzo bardzo mocno.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieje, że się komuś przyda
Pozdrowionka
Lefty
Wymiana gum tylnych wahaczy i sworzni zwrotnicy [FOTORELACJA]
Strona 1 z 1
Przydało sie i to bardzo zmieniłem własnie tylne gumy wahacza i przy okazji przeguby,sugerowałem sie twoją fotorelacją,cała sobota zleciała ale ze 350 zeta w kieszeni Dzięki i pozdrowionka
Edit 9:56
a właśnie,gumy OYODO też trzeba nawiercać.
Edit 9:56
a właśnie,gumy OYODO też trzeba nawiercać.
- Od: 31 sty 2011, 15:11
- Posty: 32
- Skąd: Łódz
- Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.
sink napisał(a):Przydało sie i to bardzo
Cieszę się
drogbayo napisał(a):jaka cena gum tylnych wahaczy i jak z jakością zamienników ?
Yamato kupisz w InterCars ok 80zł/szt. Wygląda dobrze, twarda guma i dobrze trzyma. Tylko musisz powiekszyć otwór bo nie wchodzi na wahacz
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
tylne takie same są.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Przod jest troszke inny na dlugosc. Ale pasuje i nie ma problemu z regulacja katow. Ja mam u sobie przedliftowe i zaraz po tym robilem zbieznosc i katy i ustawione jest idealnie. Robilem w jednym czasie jeszcze tuleje i wahacze srodkowe wiec nie wiem dokladnie jak duza jest roznica miedzy poliftowymi a przedliftowymi
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości