Strona 1 z 1

Wymiana klocków (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2011, 18:51
przez radar88
Witam wszystkich.

Wiem że wymiana klocków to nic ciężkiego, lecz nie wszyscy mają odwagę podjęcia się takiej naprawy/wymiany.
Więc może się to komuś przyda i odważy się na wyminę klocków i tarcz ;)

Potrzebne nam narzędzia przy wymianie tylko klocków to: Klucz 14 (najlepiej nasadka),kawałek rurki ½ cala bądź młotek
Przy wymianie tarcz i klocków: Klucz 14 oraz 21(najlepiej nasadki),kawałek druta/sznurka, WD40

Więc luzujemy koło, zabezpieczamy auto aby nie odjechało, spadło (podkładamy pod koła klocki, cegłówki),podnosimy auto w górę, ściągamy koło, koło polecam na wszelki wypadek podłożyć pod auto (najlepiej podłożyć coś pod próg pojazdu i opuścić go delikatnie aby się oparło).

Ukazuje się nam zacisk wraz z tarczą:
Obrazek
Teraz szykujemy nasadkę numer 14, wystarczy odkręcić górną szpilkę, ja osobiście odkręcam obie, wykręcamy ją/je(FOTO 1) i odchylamy/ściągamy zacisk tak aby nie uszkodzić wężyka od płynu hamulcowego(FOT2) możemy go położyć na tarczy tak aby nie spadł:
(Foto1)
Obrazek
(Foto2)
Obrazek
Ściągamy stare klocki ze sprężynek:
Obrazek
Łapiemy zacisk tak aby nam nie uciekł i wciskamy tłoczki (tłoczki są wciskane nie wkręcane),każdy producent pisze aby tarczę oczyścić z rdzy i tak należy zrobić. Zakładamy nowe klocki i skręcamy resztę do koopy ;) W przypadku suchych szpilek od zacisku, należy je troszkę przesmarować aby się nie zapiekł zacisk. Po wymianie klocków z obu stron należy wcisnąć pedał hamulca kilka krotnie, jeżeli mamy mało płynu hamulcowego w zbiorniczku, powinno się go uzupełnić.Pamiętajmy również aby nie hamować gwałtownie zaraz po założeniu klocków, zaleca się przez ok 500km nie hamować gwałtownie w celu ułożenia się klocka i dotarcia oraz nie przegrzania materiału.

Przy wymianie tarcz i klocków musimy odkręcić ramię ze sprężynkami, i tu potrzebny jest klucz 21 i troszkę siły. Po co sznurek, dobrze jest przez zacisk przełożyć sznurek/drut i podwiązać zacisk do sprężyny amortyzatora tak aby się nie odwiązał, ponieważ przy odwiązaniu ciężar zacisku może oberwać wężyk i robota dodatkowa gotowa.


Pozdrawiam

Re: Wymiana klocków – Fotorelacja – (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2011, 21:08
przez Lefty_X9
Niby banalne ale na pewno się komuś przyda :)

Dodam tylko od siebie, że zawsze warto sprawdzić stan manszetek na tłoczkach, czy nie są pęknięte lub zbytnio rozciągnięte. Jeśli tak, należy je bezwzględnie wymienić.
Drugą ważną rzeczą jest to, aby dokładnie wyczyścić miejsca gdzie klocek styka się z jarzmem zacisku.
U mnie korozja spowodowała, że blaszki o których wspominasz nie dolegały dobrze i klocek bardzo ciężko chodził, musi leciutko...

That's all :)

Re: Wymiana klocków – Fotorelacja – (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2011, 21:56
przez radar88
Zgadza się ;) Zapomniałem o tym napisać ;)

Pozdrawiam

Re: Wymiana klocków – Fotorelacja – (TA KL)

PostNapisane: 18 mar 2013, 00:31
przez Tomas2000
A co z "V-springs"? Element nr 3 z obrazka. Sprężynki które mają za zadanie odsuwać klocki od tarcz. W mojej maździe są tylko na jednym kole... Zapewne ktoś pogubił przy poprzedniej wymianie :|

Wie ktoś może jak powinny być zamontowane na przednich hamulcach? Tylne klocki mają specjalne otwory do ich osadzania, a jak jest z przednimi?

Re: Wymiana klocków – Fotorelacja – (TA KL)

PostNapisane: 18 mar 2013, 10:10
przez jedrzej07
Jesli sie nie myle to bedzie to w tym miejscu co zaznaczylem czerwonymi strzalkami. W Millenii nawet nie sprawdzalem ale X6 mial w tym miejscu na 100% wiec tu na 99% tak tez bedzie

PostNapisane: 19 mar 2013, 00:23
przez ProboszczV6
a ja nie mam wcale sprężynek zaznaczonych jako (3) zastępują je sprężyście wyprofilowane blaszki prowadzące klocki (7)
sprężynki są w tylnych zaciskach...
a zaznaczone jest dobrze strzałkami.