Wymiana klocków (TA KL)

Witam wszystkich.
Wiem że wymiana klocków to nic ciężkiego, lecz nie wszyscy mają odwagę podjęcia się takiej naprawy/wymiany.
Więc może się to komuś przyda i odważy się na wyminę klocków i tarcz
Potrzebne nam narzędzia przy wymianie tylko klocków to: Klucz 14 (najlepiej nasadka),kawałek rurki ½ cala bądź młotek
Przy wymianie tarcz i klocków: Klucz 14 oraz 21(najlepiej nasadki),kawałek druta/sznurka, WD40
Więc luzujemy koło, zabezpieczamy auto aby nie odjechało, spadło (podkładamy pod koła klocki, cegłówki),podnosimy auto w górę, ściągamy koło, koło polecam na wszelki wypadek podłożyć pod auto (najlepiej podłożyć coś pod próg pojazdu i opuścić go delikatnie aby się oparło).
Ukazuje się nam zacisk wraz z tarczą:

Teraz szykujemy nasadkę numer 14, wystarczy odkręcić górną szpilkę, ja osobiście odkręcam obie, wykręcamy ją/je(FOTO 1) i odchylamy/ściągamy zacisk tak aby nie uszkodzić wężyka od płynu hamulcowego(FOT2) możemy go położyć na tarczy tak aby nie spadł:
(Foto1)

(Foto2)

Ściągamy stare klocki ze sprężynek:

Łapiemy zacisk tak aby nam nie uciekł i wciskamy tłoczki (tłoczki są wciskane nie wkręcane),każdy producent pisze aby tarczę oczyścić z rdzy i tak należy zrobić. Zakładamy nowe klocki i skręcamy resztę do koopy
W przypadku suchych szpilek od zacisku, należy je troszkę przesmarować aby się nie zapiekł zacisk. Po wymianie klocków z obu stron należy wcisnąć pedał hamulca kilka krotnie, jeżeli mamy mało płynu hamulcowego w zbiorniczku, powinno się go uzupełnić.Pamiętajmy również aby nie hamować gwałtownie zaraz po założeniu klocków, zaleca się przez ok 500km nie hamować gwałtownie w celu ułożenia się klocka i dotarcia oraz nie przegrzania materiału.
Przy wymianie tarcz i klocków musimy odkręcić ramię ze sprężynkami, i tu potrzebny jest klucz 21 i troszkę siły. Po co sznurek, dobrze jest przez zacisk przełożyć sznurek/drut i podwiązać zacisk do sprężyny amortyzatora tak aby się nie odwiązał, ponieważ przy odwiązaniu ciężar zacisku może oberwać wężyk i robota dodatkowa gotowa.
Pozdrawiam
Wiem że wymiana klocków to nic ciężkiego, lecz nie wszyscy mają odwagę podjęcia się takiej naprawy/wymiany.
Więc może się to komuś przyda i odważy się na wyminę klocków i tarcz
Potrzebne nam narzędzia przy wymianie tylko klocków to: Klucz 14 (najlepiej nasadka),kawałek rurki ½ cala bądź młotek
Przy wymianie tarcz i klocków: Klucz 14 oraz 21(najlepiej nasadki),kawałek druta/sznurka, WD40
Więc luzujemy koło, zabezpieczamy auto aby nie odjechało, spadło (podkładamy pod koła klocki, cegłówki),podnosimy auto w górę, ściągamy koło, koło polecam na wszelki wypadek podłożyć pod auto (najlepiej podłożyć coś pod próg pojazdu i opuścić go delikatnie aby się oparło).
Ukazuje się nam zacisk wraz z tarczą:

Teraz szykujemy nasadkę numer 14, wystarczy odkręcić górną szpilkę, ja osobiście odkręcam obie, wykręcamy ją/je(FOTO 1) i odchylamy/ściągamy zacisk tak aby nie uszkodzić wężyka od płynu hamulcowego(FOT2) możemy go położyć na tarczy tak aby nie spadł:
(Foto1)

(Foto2)

Ściągamy stare klocki ze sprężynek:

Łapiemy zacisk tak aby nam nie uciekł i wciskamy tłoczki (tłoczki są wciskane nie wkręcane),każdy producent pisze aby tarczę oczyścić z rdzy i tak należy zrobić. Zakładamy nowe klocki i skręcamy resztę do koopy
Przy wymianie tarcz i klocków musimy odkręcić ramię ze sprężynkami, i tu potrzebny jest klucz 21 i troszkę siły. Po co sznurek, dobrze jest przez zacisk przełożyć sznurek/drut i podwiązać zacisk do sprężyny amortyzatora tak aby się nie odwiązał, ponieważ przy odwiązaniu ciężar zacisku może oberwać wężyk i robota dodatkowa gotowa.
Pozdrawiam