problem z TCS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hubert1113 » 11 gru 2013, 22:49

Witam, ja w swojej milleni 2.3 tez mailem ten problem, uszkodzony okazał się czujnik ABS, który współdziała z TCS, więc pierwszym działaniem jest sprawdzenie kodów błędu. Miałem uszkodzony czujnik lewy tył, wiec żeby dojechać do mechanika przeniosłem sygnał z czujnika z prawej strony(biały przewód,chyba,połączony 1 do 1), ale to jest na krotka chwile bo przy poślizgu lewego tylnego kola ABS nie zadziała, pozdrawiam
hubert1113
 

Postprzez Marek 161BD081 » 4 mar 2014, 13:32

Witam!
Dzisiaj tak przeglądałem milleniatech.net i ... natrafiłem na ciekawostkę: ABS/TCS System Diagnostic gdzie ładnie jest napisane:
* TCS/TCS Off indicator will illuminate signaling that the traction control system is unavailable until the coolant temperature exceeds 0°C (32°F) -- .....

Czyli w naszym języku rodzimym:

Wskaźnik TCS / TCS Off zostanie podświetlony sygnalizując, że system kontroli trakcji jest nieczynny, dopóki temperatura płynu chłodzącego nie będzie wyższa niż 0 ° C (32 ° F)


Myślę, że tym sposobem "uspokoiłem" osoby widzące czasem zapaloną kontrolkę :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tygrys36 » 5 mar 2014, 10:21

Marku to ze zaswieca się TCS zima to chyba każdy wie pisze o tym w instrukcji bardziej dręczy ludzi zalaczajacy się ABS przy hamowaniu do 0
tygrys36
 

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2014, 11:18

Szczerze to na początku też nie wiedziałem o tym i nawet nie pokusiłem się (jak większość z obecnych) poczytanie dokładne instrukcji a pytanie o tą przypadłość już "kilka razy" padło przecież.

Załączający się abs na małych prędkościach to zazwyczaj problem zbyt słabego sygnału z czujników.
Sygnał osłabiony może być korozją koronek, zbyt dużą odległością czuła czujnika od koronki bądź uszkodzeniami elektrycznymi (kable, czujnik) i .... nic ponad to się nie wymyśli.
Uszkodzenia sterownika abs są na tyle rzadkie, że możemy to pominąć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tygrys36 » 5 mar 2014, 11:28

Rozumiem ale mam pytanie czy wiesz może jaka powinna być odległość czujnika od koronki
tygrys36
 

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2014, 11:57

Raczej możliwie mała ta odległość musi być.
Nigdy nie sprawdzałem tego ale sądzę, że jak będzie ok. 2mm to powinno hulać ok.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 5 mar 2014, 13:34

Według manuala ta odległość ma tolerancję 0.3-1.1mm <czytaj> <czarodziej>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez tygrys36 » 5 mar 2014, 13:39

Dzięki Jędrzej za pomoc sprawdzenia jutro i dam znać jak to wygląda u mnie.

Dopisano 5 mar 2014, 12:39:

Dzięki Jędrzej za pomoc sprawdzenia jutro i dam znać jak to wygląda u mnie.
tygrys36
 

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2014, 14:37

Widzę, że sporo mniej niż myślałem.
Cewka daje sygnał, którego amplituda zależy właśnie od odległości i (w trochę mniejszym stopniu) też od częstotliwości czyli prędkości obrotowej koła.
Przy małych prędkościach sygnał zawsze będzie miał małą wartość a jeszcze jak dodatkowo zostanie on osłabiony przez rdzę czy większą odległość czujnika od koronki to sterownik abs może wykryć to po prostu jako zablokowanie koła.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tygrys36 » 18 mar 2014, 20:25

Kurde paskudna pogoda i nie mam jak się dobrać di tego czujnika jak się wypogodzi od razu się biorę a dodatkowo się doczytałem ze MSM chyba 4WS

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez zibi626 » 13 maja 2014, 13:50

Pompa ABS z wersji poliftowej nie pasuje do wersji przedliftowej – myślę, że taka informacja może się komuś przydać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Majk500 » 23 maja 2014, 08:04

ProboszczV6 napisał(a):"fachowiec" powiedział że to z nimi tak jest.


To jak nóż w plecy :|

W przypadku xedosa mojego ojca nie wiem jaki był olej, ani jak kto wcześniej nim jeździł,a mój brat zawsze go cisnął ile się da :p
No niestety, tak się złożyło... Tak czy inaczej nie powoduje tego LPG <czarodziej>
Ojciec miał też camry do której zakładał gaz, tam natomiast przegrzała się jedynie uszczelka pod głowicą, przez zbyt mało płynu chłodniczego, a na gazie ponoć jest wyższa temp spalania, i teraz mówi mi żebym zwracał uwagę tylko na poziom płynów i nic się nie powinno stać :P
Logicznie myśląc tak by to wyglądało, ale jeśli się mylę to proszę o oświecenie mnie :D

Dopisano 23 maja 2014, 10:13:

A swoją drogą, jak już tyle info o silniku się wywiązało...
Po półtora tygodnia niedotykania auta, odpalając go zadziało się coś dziwnego.
Nie wskoczył na te 1800 rpm jak normalnie ale od zera powoluuuutku się rozkręcał, lecz jedynie do ok 1200. Towarzyszyło temu takie dziwne telepanie jakby nie palił na wszystkie garnki. Po ok 10 s było już normalnie. Uprzedzając: świece są czyściutkie (prawdopodobnie nowe), kable nie przebijają, podciśnienia niedotykane nawet.
Jakieś sugestie??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez ProboszczV6 » 23 maja 2014, 12:19

Majk jak długo stała to mogła delikatnie wilgoć wejść do rozdzielacza zapłonu i stąd wypadanie zapłonów, zapewne nie masz już w aparacie zapłonowym uszczelki kopułki rozdzielacza, w mało którym po tylu latach jeszcze jest.
zibi jeśli nie rozwiązałeś problemu ABSu u siebie i wszystkie czujniki masz sprawne, to proponuję przyglądnąć się czujnikowi prędkości w skrzyni biegów. Ostatnio miałem auto z takim problemem tyle że manual, dodatkowo podskakiwała wskazówka prędkościomierza, okazało się że zębatka w przetworniku prędkości jest zjechana... jeszcze nie jest to potwierdzone na 100% bo znaleźć czujnik prędkości do X9 to nie taka prosta sprawa, ale warto się tym zainteresować...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2014, 12:57

ProboszczV6 napisał(a):czujnik prędkości do X9 to nie taka prosta sprawa, ale warto się tym zainteresować...

Zarówno w polifcie jak i przedliftowej skrzyni w miejscu impulsatora zamontowana była taka jakby "zaślepka" a sygnał prędkości brany był z ABS.
No chyba, że były wypuszczane wersje bez ABS to wówczas impulsator jest niezbędny.
Z tymi różnymi wersjami to jest dosyć ciekawie bo pamiętam jak ktoś na Forum wypowiadał się w kwestii X9, który ... nie posiadał klimy więc patrząc na coś takiego to wszystko jest możliwe ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zibi626 » 23 maja 2014, 21:25

Proboszcz – problem nadal nie rozwiazany,w poniedzialek auto jedzie do mechanika i bedzie wymieniana pompa ABS tym razem z wersji przedliftowej..dobrze by bylo gdyby to pomoglo,jak cos to jest tez zapasowy sterownik ale malo prawdopodobne zeby to byl on,chociaz kto wie..
Beny – sa wersje bez klimy na YT widzialem gdzies filmik bodaj z rosji lub ukrainy i w miejsciu przycisku AC byl guzik bez oznaczenia-chyba ze sie starl ale to malo prawdopodobne..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ProboszczV6 » 23 maja 2014, 22:54

Hmm, muszę popatrzyć jak to wygląda z tymi czujnikami przy automatach ale u siebie widziałem w odpowiednim miejscu wtyczkę, chyba że to było co innego. W przypadku skrzyni manualnej czujnik prędkości w skrzyni występuje na 100000% bo miałem go w rękach. Może od któregoś rocznika była zmiana i czujnika nie było...
Co do wersji bez klimy, istniały takie, fabrycznie bez klimy, bez 3 światła stop, wersji bez abs nie spotkałem. Jest do sprzedania taki xed9 2.0 bez A/C, chce ktoś?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2014, 22:58

ProboszczV6 – u mnie ta zaślepka wyglądem do złudzenia przypomina czujnik :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 24 maja 2014, 08:19

Przypominać może ale mimo to nie wchodzi do niej wtyczka z przewodem i nie ma styków. Sprawdzę to sobie kiedyś z ciekawości, może w skrzyni GF4 nie było czujnika, a może od któregoś rocznika była zmiana.
Takie dylematy to i tak nic w porównaniu z innymi markami gdzie w ciągu jednego roku modelowego bywały po 3 modernizacje :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Majk500 » 24 maja 2014, 10:29

Też mam tak, że gdzieś przy prędkościach do 60 km/h ta wskazówka delikatnie drży.
Czy to też będzie związane z tym czujnikiem w skrzyni???
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez zibi626 » 29 maja 2014, 20:46

Wszystkie czujniki mają po 1000 Omów, – był błąd nr 13, teraz powrócił błąd numer 16, i dodatkowo pojawiły się błędy numer 15 i 17...
Reasumując – znikła 13, w jej miejsce weszły 15,16 i 17 :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9