problem z TCS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Janusz626 » 14 mar 2015, 11:16

Panowie, co uczynić by pozbyć się błędów na ABS/TCS nr 82 i 53.

To coś z motorem ABS i przekaznika, błędy kasuja się bez problemu, wystarczy tylko ruszyć na metr i wywala kontrolki ABS, TCS, TCS OFF.

Czy to nie będzie chodziło o spalony silnik pompy ABS?

Autko oczywiście Xedos9 2.3 Miller 99rok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez ProboszczV6 » 17 mar 2015, 10:23

Jaki masz komputer ABS? zintegrowany z pompą czy siedzi pod deską rozdzielczą? Przy ruszaniu w starym układzie był robiony test pompy, albo masz uszkodzoną albo okablowanie stwarza problemy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Janusz626 » 17 mar 2015, 10:58

Hej proboszcz, jak wiadomo mojego millerka juz nie posiadam, sprzedałem, a tylko pomagam w nim mojemu znajomemu.

Z tego co mi pamięć podpowiada to raczej zintegrowana, ponieważ strasznie dużo wtyczek miała, ale mogę się mylić.

Oczywiście X9 przed fl.

Jak dotąd to zaproponowałem podpięcie samego silnika na krótko czy działa.

Jakby koronka spadła to wyskoczyłby błąd ABS z koła, a tutaj to metr wystarczy i wywala błędy j/w oraz trzy kontrolki j/w. Błędy się kasują bez problemu.

Posiadasz zdjęcie obu pomp ABSu może po zdjęciach poznam, a za kilka dni podjadę do niego i zobaczę jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jedrzej07 » 17 mar 2015, 11:26

Jakby co, to tak wygląda nowsza pompa (ma 1 dużą wtyczkę)
IMG_1946.JPG

A tak pompa starszego typu (zdjęcie zapożyczone z ebay, bo u siebie fotki nie znalazłem)
s-l500.jpg
s-l1600.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Janusz626 » 17 mar 2015, 12:02

Ok, dzięki. Już wiem o co chodzi, za kilka dni postaram się już podjąć decyzję, najpierw niech pojedzie do mechanika szpeca jakiegoś i niech sprawdzi czy sam silnik pracuje na "krotko". I czy wiązka nie jest uszkodzona przez gryzonia, bo jak twierdzi to raz kontrolki świecą, a innym razem raczej sporadycznie wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez ProboszczV6 » 18 mar 2015, 08:35

Równie dobrze mogą być zaśniedziałe styki na wtyczce albo przy przekaźniku.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dariusz1959 » 19 kwi 2015, 00:15

Proszę o pomoc.
Zapaliła mi się parę dni temu kontrolka ABS. Co najciekawsze ,że stało się to po wyjeździe z myjni.
Dodatkowym objawem jest to ,że pompa ABS załącza się przy niskim prędkościach jak hamuje, np. dojeżdżając do świateł...
Po zresetowaniu komputera kontrolka się nie zapala ale następnego dnia jest znowu to samo.
Problemem jest odczytanie błędów w gnieździe diagnostycznym (tym pod maską) bo kontrolka jakoś dziwnie miga tak jakby nie było masy (nie zapala się pełnym błyskiem)
Nie wiem czy można to również wiązać z wymianą tarcz hamulcowych z klockami.?
Bo były wymieniane w dniu kiedy potem umyłem swoją Madzię.
Może ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
Dariusz
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2014, 21:55
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Milenia 2,5 V6 Automat 1995 r

Postprzez szkodnik_byd » 19 kwi 2015, 11:04

Witam

Jakie autko który rok coś więcej o samochodzie

Z abs to chyba jest tak że on mruga kod błędu czyli długie mrugania liczymy i mamy liczbę dziesietna potem krótkie liczymy i mamy następną cyfrę

Bardziej bym obwinial tego co grzebal przy hamulcach niż myjnie i od tego bym zaczął jechać do niego niech naprawia co zepsuł
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Dariusz1959 » 19 kwi 2015, 12:27

szkodnik_byd napisał(a):Witam

Jakie autko który rok coś więcej o samochodzie

Z abs to chyba jest tak że on mruga kod błędu czyli długie mrugania liczymy i mamy liczbę dziesietna potem krótkie liczymy i mamy następną cyfrę

Bardziej bym obwinial tego co grzebal przy hamulcach niż myjnie i od tego bym zaczął jechać do niego niech naprawia co zepsuł



Mazda Milenia 2,5 automat 1995r
Byłem przy wymianie tych tarcz hamulcowych i klocków. Tam chyba nie ma co zepsuć przy wymianie.
No chyba ,że akurat można uszkodzić ABS.
Ale sprawdzałem potem jeszcze przewody czujników i wszystko jest OK
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2014, 21:55
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Milenia 2,5 V6 Automat 1995 r

Postprzez ProboszczV6 » 19 kwi 2015, 12:49

Któryś czujnik ABS dogorywa, najpewniej prawy lub lewy tył. Przez ogólną korozję zwrotnic pękają rdzenie magnetyczne w czujnikach lub uszkadza się uzwojenie pierwotne. Mierząc rezystancję wszystko będzie ok ale sygnał będzie na tyle zniekształcony że włącza się pompa ABS.
Oczywiście możesz mieć szczęście i uszkodzony jest tylko przewód wewnątrz ale wątpliwe.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dariusz1959 » 19 kwi 2015, 18:24

ProboszczV6 napisał(a):Któryś czujnik ABS dogorywa, najpewniej prawy lub lewy tył. Przez ogólną korozję zwrotnic pękają rdzenie magnetyczne w czujnikach lub uszkadza się uzwojenie pierwotne. Mierząc rezystancję wszystko będzie ok ale sygnał będzie na tyle zniekształcony że włącza się pompa ABS.
Oczywiście możesz mieć szczęście i uszkodzony jest tylko przewód wewnątrz ale wątpliwe.



Słyszałem ,że podobno jest problem z wyciąnięciem z tylnej zwrotnicy takiego czujnika i ,że podobno trudno je dostać. Czy to prawda?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2014, 21:55
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Milenia 2,5 V6 Automat 1995 r

Postprzez ProboszczV6 » 20 kwi 2015, 08:50

Tak, dobrze słyszałeś, dlatego szukałem całych zwrotnic tylnych ze sprawnymi czujnikami.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez maslo997 » 20 kwi 2015, 12:42

Witam
Mój problem polega na tym ze 6 miechów temu (po myjce) zapaliła się kontrolka ABS, zaciągniętego ręcznego i check engine na drugi dzień chciałem jechać na komputer lecz wszystko pogasło i miałem spokój ale tydzień temu znowu się to wszystko pozapalało pojechałem na komputer ale nie dało się z czytać ponieważ wyświetla błąd połączenia modułu ABS z komputerem po tym wszystkim kontrolki zgasły na tydzień i wczoraj znów się zapaliły dodam ze kiedy one się palą to brak jest również komputera,pomiaru prędkości,ilości przejechanych km ,tempomatu i oczywiście ABS-u
(nie migają po prostu się palą)
Miał może ktoś podobny problem bo jestem w Holandii i elektryk powiedział ze zajmie to ok 2 godziny a koszt od 100 euro jeżeli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o pomoc wiedział bym mniej więcej czego szukać.
Bezpieczniki wporządku kable też nie przegnite przynajmniej peszle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 10:36
Posty: 57 (1/0)
Skąd: czestochowa-amsterdam
Auto: mazda 6 GG 1.8 2002

Postprzez radar88 » 20 kwi 2015, 21:01

Jeżeli pytasz o Mazdę 6 to niestety nie ten dział. Ale mam tą samą przypadłość u siebie i jest też odpowiedni temat w dziale GG/GY ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez maslo997 » 21 kwi 2015, 03:04

sorry wiem pomylilem sie bo na szybko pisalem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 10:36
Posty: 57 (1/0)
Skąd: czestochowa-amsterdam
Auto: mazda 6 GG 1.8 2002

Postprzez MilleniaS-uper » 3 sie 2015, 02:37

Witam wszystkich. Mam taki problem z moją Millką. Mogę sobie nią pocisnąć ile chcę i nie ma żadnych problemów. Jednak kiedy np. jadąc autostradą, powiedzmy 140 km/h i odpuszczę gaz, to po chwili załącza się kontrolka trakcji i oczywiście auto wchodzi w tryb awaryjny – max. 2500 obr. Mam taki tani interfejs do czytania błędów i wyświetla mi P1526, P1540 i P1000. Wiem, że dotyczą one elektrozaworów podciśnienia, zaworu obejścia i chyba problemu z wolnymi obrotami. Wolne obroty faktycznie falują, ale w niewielkim zakresie, bo różnica nie wynosi więcej niż 60-70 obr./nim.
Kiedy pierwszy raz wszedł mi ten tryb awaryjny podjechałem do warsztatu i tam gość diagnozował silnik na swoim kompie. Powiedział, że widzi 11 błędów i najważniejszy jest błąd czujnika napinacza paska. Podpowiedzcie, czy ktoś miał może taki przypadek lub podobny przypadek ze swoim autkiem? Czy faktycznie szukać w pasku rozrządu? Jakie istnieją inne możliwości powstania tego problemu? Zauważyłem ostatnio, że zaraz po odpaleniu zimnego silnika słychać od strony rozrządu takie popiskiwanie. Z doświadczenia z innymi wozidełkami wiem, że podobne dźwięki wydaje walnięty napinacz paska rozrządu. Oczywiście moja mazda ma silnik KJ.

Dopisano 3 sie 2015, o 02:42:

Aaaaaaaaaaa. Oczywiście po wyłączeniu silnika pozostaje kontrolka Check, a TCS OFF gaśnie. Jednak po kolejnym przekroczeniu 2500 or. i odpuszczeniu gazu, problem powraca.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2015, 08:59
Posty: 15 (1/0)
Skąd: łódzkie, ale obecnie Amsterdam
Auto: Mazda Millenia S Miller Cycle 2.3 V6 24, 1995 rok.
Obecnie Xedos 9, 2.5 V6, rok 2001.

Postprzez ProboszczV6 » 3 sie 2015, 09:06

Sprawdź czy wszystkie podciśnienia są dobrze podlaczone, przedmuchaj elektrozawory sprężonym powietrzem. Błędy które wypisałeś sugerują raczej uszkodzenie układu obejścia kompresora czyli trzy elektrozawory na górze silnika obok zaworu EGR, jeden steruje przepustnicą CAC By-pass, pozostałe dwa sterują zaworem ABV .
Obrazek
Elektrozawory uszkodzone elektrycznie wymień na sprawne. Czasem też sama wiązka elektrozaworów ma uszkodzone przewody u samych wtyczek.
Ostatnio edytowano 4 sie 2015, 09:17 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 3 sie 2015, 22:33

W piątek przerabiałem ten sam problem... Co prawda jeszcze nie znalazłem przyczyny, ale zobowiązuje się, że jak będę miał chwilę to się tym zajmę i opiszę problem. Mi się to zaczęło dziać w połowie trasy (300km).
Dowiedziałem się, że w silniku 2.3 można doraźnie sobie z tym poradzić odłączając kostkę elektrozaworu przy podszybiu po stronie pasażera. Oczywiście to nie jest rozwiązanie problemu, ale na spokojne dojechanie do domu z trasy pomogło.
Aha, najważniejsze. Nie ma czujnika napinania paska który wykrywałby komputer... Także gość albo ma jakiś dziwny program albo zwyczajnie nie wie z czym ma do czynienia i kombinuje
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez MilleniaS-uper » 4 sie 2015, 13:37

Witam i dzięki za podpowiedzi. Sprawdzałem elektrozawór ten, który znajduje się od strony pasażera, bo bez problemu na parkingu go sobie wymontowałem. Sprawdziłem go zgodnie z instrukcją do Millenii i ten akurat jest ok.Pozostałe pozostawię już swojemu mechaniowi. Uczciwa jednostka, choć Millera jeszcze mi nie robił.

Jędrzej07 – też byłem niemal pewny, że taki czujnik nie istnieje i nie wiem skąd gościu sobie wymyślił taką kombinację. Czyli zgodnie z kodami i Waszymi sugestiami problem raczej tkwi w podciśnieniu? To nawet chyba lepiej – tak mi się zdaje :D . Dzięki raz jeszcze.

Proboszcz V6 – schemacik bajkowy :)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2015, 08:59
Posty: 15 (1/0)
Skąd: łódzkie, ale obecnie Amsterdam
Auto: Mazda Millenia S Miller Cycle 2.3 V6 24, 1995 rok.
Obecnie Xedos 9, 2.5 V6, rok 2001.

Postprzez ProboszczV6 » 5 sie 2015, 08:06

Tak, śliczny schemacik :] jest na forum w tym dziale. Daj znać co było przyczyną, ale wg mnie sprawa jest oczywista wnioskując po tych kodach błędów. W kwestii twojego mechanika też sprawa jest oczywista, czujnik napięcia paska jasne...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9