Przegub zewnętrzny – wymiana osłony [fotorelacja]
Strona 1 z 1
Hej,
Ostatnio przyszła pora na wymianę osłony przegubu zewnętrznego w mojej Madzi X9. Miałem sporo szczęścia, bo osłona musiała pęknąć dosłownie chwilę wcześniej i smar nie zdążył uwalić wszystkiego dookoła
Wymiana była generalnie prosta, ale dla osób które może nie wiedzą jak a chciałby spróbować zrobiłem małą fotorelację. Dodatkowo pokazałem jak rozłożyć przegub na części pierwsze, w przypadku kiedy przez pękniętą osłonę dostał się piasek...
Tak wyglądał przegub przed przystąpieniem do pracy
Ściągamy koło i odginamy zabezpieczenie na nakrętce półosi
Po uprzednim wyciągnięciu dekielka ze środka koła, przykręcamy je spowrotem i wraz z kluczem 36 zaczynamy mocować się z nakrętką półosi
U mnie to trwało jakieś 40 min i ... poddałem się Niestety mój sprzęt i pomysły nie dały rady jej ruszyć. Udałem się po prośbie do pobliskiego wulkanizatora. Po 5 min pracy klucza udarowego nakrętka puściła
Następnie odkręcamy 3 śruby mocujące sworzeń do wahacza
To pozwoliło nam na częściowe uwolnienie zwrotnicy. Skręcamy kołami w lewo i już możemy wyciągnąć przegub
Po wyjęciu przegubu całą zwrotnicę podnosimy i ustawiamy na jakieś podporze. To da nam sporo miejsca do zbicia przegubu bez potrzeby wyciągania całej półosi.
Zdejmujemy opaskę i zsuwamy osłonę w kierunku skrzyni.
Możemy teraz zbić przegub. W tym celu uderzamy młotkiem (najlepiej z miękkiego metalu) w przegub jak najbliżej półosi. U mnie po 3-4 uderzeniach przegub miałem już w ręce.
Jeśli osłona nie była pęknięta i do środka nie dostał się piasek to przegubu czyścić nie trzeba.
Jednak moim zdaniem jeśli już się ma go w ręce to warto wymienić cały smar.
Wyciągamy kulki W tym celu przekręcamy koszyk maksymalnie w jedną ze stron. To pozwoli nam wyjąć pierwszą kulkę
Kolejne kulki wyciągamy tak samo, a w takim ustawieniu jak poniżej wyjdzie nam cały koszyk.
Uwaga na strony koszyka, jest góra i dół
Po dokładnym umyciu w benzynie wszystko wygląda mniej więcej tak
Przegub składamy w odwrotnej kolejności. Przed wkładaniem kulek warto dać trochę smaru, to ułatwi nam montaż. Kiedy ostatnia kulka jest na swoim miejscu wypełniamy przegub smarem
Resztę smaru dajemy do nowej osłony. Do X9 producent zaleca ok 150g smaru.
Przed montażem przegubu dokładnie wycieramy półoś ze starego smaru. Na końcu półosi jest zabezpieczenie sprężyste. Owinięcie go taśmą izolacyjną ułatwi wbicie przegubu na swoje miejsce.
Wbijamy przegub, zakładamy nową osłonę i dwie opaski. Wkładamy półoś w zwrotnicę i przykręcamy 3 śruby łączące sworzeń z wahaczem. Na koniec przykręcamy nakrętkę centralną i zaklepujemy ją zabezpieczając przed samoczynnym odkręceniem.
Przegub jak nowy
Może się kiedyś komuś przyda...
Ostatnio przyszła pora na wymianę osłony przegubu zewnętrznego w mojej Madzi X9. Miałem sporo szczęścia, bo osłona musiała pęknąć dosłownie chwilę wcześniej i smar nie zdążył uwalić wszystkiego dookoła
Wymiana była generalnie prosta, ale dla osób które może nie wiedzą jak a chciałby spróbować zrobiłem małą fotorelację. Dodatkowo pokazałem jak rozłożyć przegub na części pierwsze, w przypadku kiedy przez pękniętą osłonę dostał się piasek...
Tak wyglądał przegub przed przystąpieniem do pracy
Ściągamy koło i odginamy zabezpieczenie na nakrętce półosi
Po uprzednim wyciągnięciu dekielka ze środka koła, przykręcamy je spowrotem i wraz z kluczem 36 zaczynamy mocować się z nakrętką półosi
U mnie to trwało jakieś 40 min i ... poddałem się Niestety mój sprzęt i pomysły nie dały rady jej ruszyć. Udałem się po prośbie do pobliskiego wulkanizatora. Po 5 min pracy klucza udarowego nakrętka puściła
Następnie odkręcamy 3 śruby mocujące sworzeń do wahacza
To pozwoliło nam na częściowe uwolnienie zwrotnicy. Skręcamy kołami w lewo i już możemy wyciągnąć przegub
Po wyjęciu przegubu całą zwrotnicę podnosimy i ustawiamy na jakieś podporze. To da nam sporo miejsca do zbicia przegubu bez potrzeby wyciągania całej półosi.
Zdejmujemy opaskę i zsuwamy osłonę w kierunku skrzyni.
Możemy teraz zbić przegub. W tym celu uderzamy młotkiem (najlepiej z miękkiego metalu) w przegub jak najbliżej półosi. U mnie po 3-4 uderzeniach przegub miałem już w ręce.
Jeśli osłona nie była pęknięta i do środka nie dostał się piasek to przegubu czyścić nie trzeba.
Jednak moim zdaniem jeśli już się ma go w ręce to warto wymienić cały smar.
Wyciągamy kulki W tym celu przekręcamy koszyk maksymalnie w jedną ze stron. To pozwoli nam wyjąć pierwszą kulkę
Kolejne kulki wyciągamy tak samo, a w takim ustawieniu jak poniżej wyjdzie nam cały koszyk.
Uwaga na strony koszyka, jest góra i dół
Po dokładnym umyciu w benzynie wszystko wygląda mniej więcej tak
Przegub składamy w odwrotnej kolejności. Przed wkładaniem kulek warto dać trochę smaru, to ułatwi nam montaż. Kiedy ostatnia kulka jest na swoim miejscu wypełniamy przegub smarem
Resztę smaru dajemy do nowej osłony. Do X9 producent zaleca ok 150g smaru.
Przed montażem przegubu dokładnie wycieramy półoś ze starego smaru. Na końcu półosi jest zabezpieczenie sprężyste. Owinięcie go taśmą izolacyjną ułatwi wbicie przegubu na swoje miejsce.
Wbijamy przegub, zakładamy nową osłonę i dwie opaski. Wkładamy półoś w zwrotnicę i przykręcamy 3 śruby łączące sworzeń z wahaczem. Na koniec przykręcamy nakrętkę centralną i zaklepujemy ją zabezpieczając przed samoczynnym odkręceniem.
Przegub jak nowy
Może się kiedyś komuś przyda...
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Dzieki za fotoleracje mysle ze sie przyda
Ciekawy sposob na spinke zabezpieczajaca
ps.:
W dwoch autach (Mazda) rozbieralem przegub na czynniki pierwsze i zawsze konczylo sie pozniejsza jego wymiana na nowy, powod??: kazda kulka i kazda bieznia z pominieciem koszyka ma dotarty od nowosci swoj rejon/slad pracy, ich zamiana nie zawsze sluzy ku dobremu.
Nie wiem czy to wazne ale jak pamietam (tak jak widac na zdjeciu) to jedna kulka zawsze roznila sie od pozostalych kolorem...
Ogolnie wielki pozytyw
Ciekawy sposob na spinke zabezpieczajaca
ps.:
W dwoch autach (Mazda) rozbieralem przegub na czynniki pierwsze i zawsze konczylo sie pozniejsza jego wymiana na nowy, powod??: kazda kulka i kazda bieznia z pominieciem koszyka ma dotarty od nowosci swoj rejon/slad pracy, ich zamiana nie zawsze sluzy ku dobremu.
Nie wiem czy to wazne ale jak pamietam (tak jak widac na zdjeciu) to jedna kulka zawsze roznila sie od pozostalych kolorem...
Ogolnie wielki pozytyw
Kolego powiedz mi czy ciężko jest wbić pól oś z powrotem w przegub, czeka mnie zabieg z prawej strony, ponieważ na łączeniu pół osi osłona się rozerwała na pół i muszę ją wymienić. Miałeś szczęście, bo u mnie smar rozciapał się po wszystkim po czym mógł.A niestety mam złe wspomnienia z tą pół osią, raz rozsypał się przegub, za drugim razem mocowanie pół osi do silnika się oberwało....teraz osłona.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ja jak kupiłem X9 to prawa osłona była w stanie takim jakim mówisz, czyli rozerwana i smar wszędzie gdzie wszedł Fotorelacja jest z lewej strony tam gdzie guma była tylko lekko pęknięta
Pytasz chyba czy ciężko nabić nowy przegub na półoś? Bo półosi wyciągać nie musisz.
Na końcu jest tylko zabezpieczenie, nie ma większych problemów ani ze zbijaniem, ani tym bardziej z wbijaniem.
Powodzenia
Pytasz chyba czy ciężko nabić nowy przegub na półoś? Bo półosi wyciągać nie musisz.
Na końcu jest tylko zabezpieczenie, nie ma większych problemów ani ze zbijaniem, ani tym bardziej z wbijaniem.
Powodzenia
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Próbowałem i nie udało mnie się zbić tego. Niestety mam obawy że coś uszkodzę więc auto jutro trafia do mechanika, cena za wymianę osłony 60zł więc lepiej jak to zrobi mechanior jak uszkodzi to będzie miał problem
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Panowie mazda Xedos 9 99r 2,5V6 KL przegub mam taki:
28 zębów zewnętrznych
23 zeby wewnętrzne
44 ABS
Czy to oznacza że miedzy silnikami 2.0 a 2,5 nie ma różnicy?
W intercars nie ma takiego jest 28/24/44 o co chodzi?
28 zębów zewnętrznych
23 zeby wewnętrzne
44 ABS
Czy to oznacza że miedzy silnikami 2.0 a 2,5 nie ma różnicy?
W intercars nie ma takiego jest 28/24/44 o co chodzi?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Beny napisał(a):Panowie mazda Xedos 9 99r 2,5V6 KL przegub mam taki:
28 zębów zewnętrznych
23 zeby wewnętrzne
44 ABS
Czy to oznacza że miedzy silnikami 2.0 a 2,5 nie ma różnicy?
W intercars nie ma takiego jest 28/24/44 o co chodzi?
Być może nie ma różnicy lecz na 100% jest różnica po między AT a MT.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ostatnio wymienialem zewnetrzny, zebów w AT 26/56/28 + 44 ABS
Beny – ja mam jeszcze ciekawiej!
Strona prawa (oryginał) to uzębienie: półoś 35 a piasta 31 zębów.
Z lewej strony poprzednik wymieniał całą półośkę i mam od strony piasty nadal 31 zębów ale od strony półosi 26.
Dwa lata już jeżdżę na przegubach http://www.przeguby.pl/
Zresztą poczytaj też temat: Przegub do Xedos9 – zamienik?
Strona prawa (oryginał) to uzębienie: półoś 35 a piasta 31 zębów.
Z lewej strony poprzednik wymieniał całą półośkę i mam od strony piasty nadal 31 zębów ale od strony półosi 26.
Dwa lata już jeżdżę na przegubach http://www.przeguby.pl/
Zresztą poczytaj też temat: Przegub do Xedos9 – zamienik?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zdecydowałem sie na NKN,250zł u Smirnoffa.
Był jeszcze jakies na H lub K niestety niedostepne chwilowo,ale również polecane jako zamiennik japoński zaraz po NKN w cenie 200zł.
Jakby ktos potrzebował będę miał jedna osłone na sprzedaż,bo miałem niedawno wymieniane.
Był jeszcze jakies na H lub K niestety niedostepne chwilowo,ale również polecane jako zamiennik japoński zaraz po NKN w cenie 200zł.
Jakby ktos potrzebował będę miał jedna osłone na sprzedaż,bo miałem niedawno wymieniane.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Zapewne 31/35 zębów – było o tym na Forum.
Np. taki:
http://allegro.pl/przegub-mazda-xedos-i ... 98908.html
Koronkę ABS'u przełożysz ze swojego starego.
Jakość tych przegubów jednak nie jest niestety powalająca.
Np. taki:
http://allegro.pl/przegub-mazda-xedos-i ... 98908.html
Koronkę ABS'u przełożysz ze swojego starego.
Jakość tych przegubów jednak nie jest niestety powalająca.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki, było napisane właśnie o takim przegubie, ale był jeszcze dopisane ze różne mają automaty i manuale...
Co oznacza że jakość ich nie jest powalająca. Dużo ostatnio jeżdżę (w tym roku około 40kkm zrobię) i raczej dynamicznie. Nie chciałbym drugi raz go zmieniać w tym roku :–)
Co oznacza że jakość ich nie jest powalająca. Dużo ostatnio jeżdżę (w tym roku około 40kkm zrobię) i raczej dynamicznie. Nie chciałbym drugi raz go zmieniać w tym roku :–)
Nie ma na to reguły ale 40kkm raczej chyba dasz radę zrobić na nim.
No cóż – jaka cena to i taka jakość.
Chcesz mieć bardziej żywotny to zamów sobie np. w CS
No cóż – jaka cena to i taka jakość.
Chcesz mieć bardziej żywotny to zamów sobie np. w CS
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Też kupiłem dokładnie ten. Z tym, że zrobiłem na nim może z 10k km na razie. Póki co się trzyma.
Manuale mają inne przeguby, ale jak masz polifta to wiadomo, że automat a poza tym polifty miały większe przeguby także ten będzie dobry 31/35 zębów.
W Carspeedzie pytałem kiedyś. Zamienników nie było a oryginał coś koło 2000zł
Manuale mają inne przeguby, ale jak masz polifta to wiadomo, że automat a poza tym polifty miały większe przeguby także ten będzie dobry 31/35 zębów.
W Carspeedzie pytałem kiedyś. Zamienników nie było a oryginał coś koło 2000zł
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witam,
czy ktoś zna wymiary nakrętki przegubu do polifta 2,5kl automat? Chodzi mi o gwint M i skok. Rozmiar klucza 36 to wiem, bo zmieniałem wczoraj gumę przegubu, ale ukruszyło się zabezpieczenie nakrętki. Dobrze byłoby mieć drugą i zaklepać zabezpieczenie, a zapomniałem zmierzyć.
A może ktoś ma na zbyciu taką nakrętkę?
czy ktoś zna wymiary nakrętki przegubu do polifta 2,5kl automat? Chodzi mi o gwint M i skok. Rozmiar klucza 36 to wiem, bo zmieniałem wczoraj gumę przegubu, ale ukruszyło się zabezpieczenie nakrętki. Dobrze byłoby mieć drugą i zaklepać zabezpieczenie, a zapomniałem zmierzyć.
A może ktoś ma na zbyciu taką nakrętkę?
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość