Strona 1 z 1

Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 14 sie 2010, 17:14
przez radar88
Panowie/Panie problem mój wygląda następująco,przy skręcaniu w prawo słychać jest tarcie bardziej skrzypienie jak by metal o metal.Tak się dzieje zarówno jak i na postoju jak i podczas jazdy i skrzypienie jest słyszalne przy skręcaniu tylko w prawo,jak skręcę kołami w prawo do oporu i wracam kierownicą dźwięk też jest,a przy skręcie w lewo cichutko.Czego to może być przyczyną??
Dodam iż w zeszłym tyg jak byłem w trasie poluzował mi się pasek klinowy i pompa wspomagania nie działała(kręciło się jak w STARZE 28) lecz pompy nie uszkodziło,po naciągnięciu paska wspomaganie działa bez zarzutu.
I moje pytanie czy w maglownicy jest jakiś smar/olej i czy może być tak że np z jednej strony est go mało,czyli z prawej??
Każda sugestia oczywiście ma znaczenie ;)

Pozdrawiam

Re: Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 14 sie 2010, 18:32
przez sds12
w maglownicy masz olej AFT (od automatu) pompa go pompuje a ty kręcąc fajerą powodujesz wzrost ciśnienia wewnątrz maglownicy po stronie w którą skęcasz
sprawdź stan w baniaczku koło spryskiwacza
jeśli pompa pada to słychać podczas kręcenia kołem kierowniczym takie piszczenie jakby pęcheżyki powietrza przeciskały się przez wężyk czasem kierownica szarpie trochę i koło się teleepie podczas skręcania
wątpie aby pompa padła z powodu braku napędu po prostu nie masz wspomagania i nie idzie kierownicą ukręcić
najszybciej kończy żywot jeśli się jeździ z cieknącą maglownicą w tedy się poprostu zaciera
szybciej mogła ci jakaś końcówka paść albo coś tam masz lużne w komoże silnika i obciera o drążęk

Re: Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 14 sie 2010, 21:45
przez radar88
To by mogło wytłumaczyć mokry plastik od spodu...Ostatnio u mechaniora to dojrzałem myślałem że skrzynia leje,jutro zobaczę stan w zbiorniczku(wiem który żółty z czarnym korkiem).Ku.wa wszystko w złą stronę i to przed wyjazdem <płacze> Będę patrzał jutro...ręce mi opadają.

Re: Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 14 sie 2010, 22:25
przez sds12
Spokojnie posprawdzaj wszystkie duperele najpierw zanim zabieżesz się za wyciąganie pompy
choć maglownica tesz do przyjemnych nie należy
to się regeneruje choć szybciej podmienić na używkę ale to jak wiadomo zawsze niewiadoma
jak masz kanał to wskocz na dół poodkęcaj plastiki i niech ci ktoś pokręci kierownicą na wolnych obrotach
będziesz widziął co się dzieje

Mi niedawno skoczyło cisnienie przy podobnych obiawach tylko że na postoju była absolutna cisza
okazało się, że blaszka dociskająca klocek chamulcowy przy których grzebałem jakoś tak dziwnie trafiła na swoje miejsce i szorowała mi po tarczy piszcząc jak u dentysty... sygnalizując koniec klocków a dopiero co wymieniłem
rozebrałem zacisk podgiołem blaszkę i wreszcie cisza

Re: Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 14 sie 2010, 22:58
przez Marek 161BD081
... czasem też potrafią skrzypieć np. sworznie na wahaczu :|
A to jest temat niezależny od wspomagania :(

Re: Skrzypienie przy skręcie w prawo (TA KL)

PostNapisane: 15 sie 2010, 12:12
przez radar88
Być może że to jakiś wahacz tylko mnie właśnie zaskoczył płyn na plastiku,co do kanału to go nie mam lecz w tygodniu podskoczę do kogoś to się zerknę,może po prostu coś obciera,pompę wspomagania mam na zapasie.
Troszkę mnie to skrzypienie martwi tym bardziej że w piątek już wyjazd.
A powiem wam panowie że w okolicy nie mam nawet dobrego mechanika,pojechałem do gościa i mówię że mam 2 śrubki luźne i żeby mi je dokręcił ponieważ nie mam kanału i odpowiednich narzędzi do tego...możecie nie wierzyć...nie dokręcił ich i do tego zaczął mi wciskać że trzeba rozebrać pół prawej strony. Żal