problem z TCS
jest nawet za pomoca skanera ale jak wolisz diode...
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
wiciu2 napisał(a):W końcu udało mi się troszkę doprowadzić moją Mazdę do ładu.
Walnięta była sonda lambda przednia. Wymieniłem i błędów już nie ma.Zobaczymy jak będzie wyglądało teraz spalanie.
Wracając do tematu i ABSu oraz TCS. Przepalona była żarówka od prawej kontrolki TCS. Teraz to już świeci wszystko tak jak powinno. Udało mi się również odczytać kody błędów.
Wyskoczyły:
11 – czujnik obrotów koła PP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe).
No i teraz pytanie. Gdzie w xedosie znajdę ten przekaźnik i jak sprawdzić czy jest dobry?
W którym miejscu są wtyczki od przednich i tylnych czujników oraz jak się do nich dostać?
Ponawiam również pytanie odnośnie czujników. Czy do xedosa9 pasują czujniki od innego modelu?
Miałem kiedyś podobny problem, tylko u mnie pokazywał błędy jednego czujnika konkretnie LT, i oczywiście całą resztę czyli błąd kompa itp. Niestety mechanior powiedział ,że nasze madzie maja jeszcze stare oprogramowanie i komp nie wskaże precyzyjnie jednego błędu tylko wszystkie powiązane. Ustaliliśmy, że trzeba wymieniać po kolei, więc wymieniłem czujnik ABS LT ( kupiłem używkę za 80zł, cena nowego mnie prawie zabiła

Wtyczka czujnika tylnego koła znajduje się w bagażniku za boczkiem.
LOPEZ
- Od: 9 maja 2008, 20:06
- Posty: 219
- Skąd: Toruń/Osówka
- Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD
spotkał się ktoś z błędami 17 i 45 ABSu w Xedosie 9 z 2001 bo właśnie u mnie takie wyskakują. a wygląda to tak że dopiero jak jadę wyboistą drogą to wtedy zapala się choinka kontrolek.... od abs i kontroli trakcji czyli pewnie gdzieś coś nie łączy tylko te błędy nic mi nie pomagają...

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Panowie jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy mam w aucie TCS
W ogóle istniały wersje Xedos 9 bez tego cuda ma wesje Biznes podobno więc naj uboższą np nie mam imobilajzera w kluczyku
Kiedyś w moiej budzie był silnik KJ ale go poprzedni właściciel wymienił na KL z manualną skrzynią
wymienone też zapewne zostały licznik(wyciągałem go i nie mam tam żarówek od TCS nie widać żeby były tam kiedyś montowane) oraz cały środkowy panel więć nie mam też guzika TCS OFF
W ogóle istniały wersje Xedos 9 bez tego cuda ma wesje Biznes podobno więc naj uboższą np nie mam imobilajzera w kluczyku
Kiedyś w moiej budzie był silnik KJ ale go poprzedni właściciel wymienił na KL z manualną skrzynią
wymienone też zapewne zostały licznik(wyciągałem go i nie mam tam żarówek od TCS nie widać żeby były tam kiedyś montowane) oraz cały środkowy panel więć nie mam też guzika TCS OFF
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Dziwna sprawa ponieważ wiem że każdy X9 miał TCS-a
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Dziwna sprawa ponieważ wiem że każdy X9 miał TCS-a
Hmmm – może wersje w manualu nie miały tego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tego nie wiem lecz miałem przyjemność prowadzić X9 z MT i miała TCS-a,całkiem możliwe że wersje te najuboższe nie miały TCS-a lecz jak wyglądała wersja najuboższa
Skoro X6 w wersji najuboższej miała klimę i ABS...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mam wersje Biznes wbitą w kartę pojazdu i silnik 2.3 AT
teraz jest tam tylko KL z manualem i na bank mam wymieniony licznik
Z numeru VIN nie da się wywnioskować czy ta moja ma ten sysytem?
gdzieś tam podawałwem na pierwszej stronie
TCS jest sterowany z tego pudełka od ABS czy ma osobny sterownik- komputerek
jeśli dobrze rozumiem to podczas poślizgu komputerek przychamowuje odpowiednie kolo
więc musi sterować pompą chamulcową
czy pompa jest różna w autach z tym sysytemem i bez?
teraz jest tam tylko KL z manualem i na bank mam wymieniony licznik
Z numeru VIN nie da się wywnioskować czy ta moja ma ten sysytem?
gdzieś tam podawałwem na pierwszej stronie
TCS jest sterowany z tego pudełka od ABS czy ma osobny sterownik- komputerek
jeśli dobrze rozumiem to podczas poślizgu komputerek przychamowuje odpowiednie kolo
więc musi sterować pompą chamulcową
czy pompa jest różna w autach z tym sysytemem i bez?
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Koledzy mam taki problem, otóż jak odpalę autko na biegu parkingowym to wszystko jest ok, ale w momencie jak przełączę na DRIVE i ruszę dajmy na to 2m to auto strasznie słabnie, zaczyna mrugać kontrolka TSC (chyba 6 razy), przestaje mrugać i zapala się TSC OFF. Po tym ciągu wydarzeń, znowu wszystko wraca do normy (ale TSC OFF się dalej świeci). Co to może być, dodam że mam kłopot z odczytaniem błędów. Próbowałem już na wszystkie sposoby opisane na forum i nie tylko i żaden nie działa, tak ja by nie miał komunikacji ze sterownikiem. Samo zmostkowanie pinów włącza tryb serwisowy, ponieważ po naciśnięciu przepustnicy włączają mi się wentylatory.
Wyczytałem na forum, że może to być przyczyna źle podłączonych podciśnień. O które podciśnienia chodzi? Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem.
PS. Szukam schematu podciśnień do mojej Millenki.

Uploaded with ImageShack.us
Ten pasuje idealnie ze względu na VACUUM CHAMBER jest dokładnie taki sam jak u mnie, na innych schematach, które przeglądałem jest rozwiązane to troszkę inaczej i doszedłem do wniosku, że będą niewłaściwe do mojego silnika. Bardzo proszę o dalszą część podciśnień pod ten model. Może pomogą coś oznaczenia głowicy: KL31A1
Wyczytałem na forum, że może to być przyczyna źle podłączonych podciśnień. O które podciśnienia chodzi? Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem.
PS. Szukam schematu podciśnień do mojej Millenki.

Uploaded with ImageShack.us
Ten pasuje idealnie ze względu na VACUUM CHAMBER jest dokładnie taki sam jak u mnie, na innych schematach, które przeglądałem jest rozwiązane to troszkę inaczej i doszedłem do wniosku, że będą niewłaściwe do mojego silnika. Bardzo proszę o dalszą część podciśnień pod ten model. Może pomogą coś oznaczenia głowicy: KL31A1
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Z tego co kojarzę z rozbierania auta to jest komputer od ABS tak samo jak i od AirBag's tylko nie jestem pewien na 100%
Skoro w dowodzie masz wbite ze jest 2,3 a masz KL to ktoś robił swapa,może tamten silnik padł na amen
Skoro w dowodzie masz wbite ze jest 2,3 a masz KL to ktoś robił swapa,może tamten silnik padł na amen
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No stąd właśnie wyszedłem ze swoją wątpliwością...
Skoro ktoś przekładał silnik może coś poknocił
jak na przykład zapomniał podłączyć poduchy
Mam na pokładzie oba wyżej wymienione pudełka ABS i SRS
ciekawi mnie tylko czy do TCS'u jest osobne a jeśli tak to gdzie go szukać
czy może opcja ta zawarta jest w kompie od ABS
Na pewno nie mam imobilajzera ani elektryki w fotelu pasażera
nie mam tesz koło lewarka od biegów zaślepki od TSC OFF
a przycisku tym bardziej
Skoro ktoś przekładał silnik może coś poknocił
jak na przykład zapomniał podłączyć poduchy
Mam na pokładzie oba wyżej wymienione pudełka ABS i SRS
ciekawi mnie tylko czy do TCS'u jest osobne a jeśli tak to gdzie go szukać
czy może opcja ta zawarta jest w kompie od ABS
Na pewno nie mam imobilajzera ani elektryki w fotelu pasażera
nie mam tesz koło lewarka od biegów zaślepki od TSC OFF
a przycisku tym bardziej
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Właśnie czy w tym samochodzie kontrola trakcji tylko zdejmuje moc z silnika czy też powinna przyhamować zbyt szybko kręcące się koło
Bo ostatnio miałem przyjemność przetestować to na lekko śliskiej piaskowo błotnej górce i na początku jak zaczęła kontrolka sie zaświecać to czułem ze silnik traci moc, ale potem obydwa koła zaczęły sie kręcić i samochód z kręcącymi sie kołami do przodu zaczął sie staczać w dół
Po zjeździe na dół zauważyłem, że jedno koło prawie bez przerwy nie miało przyczepności i kręciło się, czy tak powinno być czy coś u mnie jest nie sprawne
Po zjeździe na dół zauważyłem, że jedno koło prawie bez przerwy nie miało przyczepności i kręciło się, czy tak powinno być czy coś u mnie jest nie sprawne
- Od: 7 lis 2009, 21:54
- Posty: 5
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 95 r. TA KL
A czy masz działający po tym ABS?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Auto będzie "słabło" jak wykryje poślizg któregoś z kół.
Tylko, że poślizgu faktycznie nie musi być – wystarczy, że któryś z czujników ABSu nie będzie właściwie działał.
Zresztą ABS i TCS to mają sporo wspólnego i dlatego zapytałem wcześniej o działanie ABS'u
Tylko, że poślizgu faktycznie nie musi być – wystarczy, że któryś z czujników ABSu nie będzie właściwie działał.
Zresztą ABS i TCS to mają sporo wspólnego i dlatego zapytałem wcześniej o działanie ABS'u
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Co do TCS-u ona działa jako blokada kół aby się nie kręciły i nie wpadały w poślizg np na lodzie,przy włączaniu się trakcji jest czuć tak jak by miało się zablokowany gaz i jest widać na wskazówce obrotomierza jak opada i się podnosi.
Np w zimę ruszałem z pod garażu S + HOLD i na włączonej trakcji blokowało mi koła co dawało częsty efekt nie wyjechania z pod garażu ponieważ blokada włączała się już przy 2,300obr
sds12Całkiem możliwe że nie masz podłączonych kliku wtyczek ponieważ mechanik widział że nie które złączki są inne (np żeńska 5 wtyków/męska 4) i stwierdził że się nie da lecz auto odpala i jeździ to jest ok.
Tak samo miałem u mechanika z zawieszeniem,on nie widzi luzów a wczoraj się okazało że mam nie dokręconą pół oś ale mechanik nie widzi luzów.
Co do ABS i TCS zauważyłem że jak uszkodziłem czujnik w prawym przednim kole i po odpaleniu silnika TCS był wyłączony i świeciła się kontrolka od ABS-u więc przypuszczam że jedna skrzyneczka (ABS) odpowiada za ABS i TCS lecz może się mylę.
Pozdrawiam,
radar88
Np w zimę ruszałem z pod garażu S + HOLD i na włączonej trakcji blokowało mi koła co dawało częsty efekt nie wyjechania z pod garażu ponieważ blokada włączała się już przy 2,300obr
sds12Całkiem możliwe że nie masz podłączonych kliku wtyczek ponieważ mechanik widział że nie które złączki są inne (np żeńska 5 wtyków/męska 4) i stwierdził że się nie da lecz auto odpala i jeździ to jest ok.
Tak samo miałem u mechanika z zawieszeniem,on nie widzi luzów a wczoraj się okazało że mam nie dokręconą pół oś ale mechanik nie widzi luzów.
Co do ABS i TCS zauważyłem że jak uszkodziłem czujnik w prawym przednim kole i po odpaleniu silnika TCS był wyłączony i świeciła się kontrolka od ABS-u więc przypuszczam że jedna skrzyneczka (ABS) odpowiada za ABS i TCS lecz może się mylę.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Przyznam się, że nie sprawdzałem czy ABS działa. Wydaje mi się, że coś z podciśnieniami mam nie tak. Map sernor jak podłącze pod kolektor to auto mi gaśnia, a jak nie jest podłączony nigdzie, to wszystko jest ok...
EDIT: ABS nie działa.
Edit:14 sie 2010 16:30
Dzieje mi się jeszcze coś takiego, ale nie jestem w stanie na tą chwilę powiedzieć od czego. Czasami nie mam w ogóle mocy tak do 2 tys. obrotów, strzela mi w dolot, jak przekroczę 2 tyś. już jedzie elegancko. Co to może być?
EDIT: ABS nie działa.
Edit:14 sie 2010 16:30
Dzieje mi się jeszcze coś takiego, ale nie jestem w stanie na tą chwilę powiedzieć od czego. Czasami nie mam w ogóle mocy tak do 2 tys. obrotów, strzela mi w dolot, jak przekroczę 2 tyś. już jedzie elegancko. Co to może być?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość