Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gregor83 » 3 sie 2015, 11:13

Zobacze jaka ilosc uda sie wziac. Myslalem zeby wymienic z dwa trzy razy po jakis okolo 200-500 km tylko ze to co z miski zleci. Narazie nie mam czasu zeby odstawic komus auto zeby zrobic dynamiczna wymiane.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2015, 23:18

Olej olejem – ważniejsza w tych skrzynkach jest czystość filtra.
Dlatego osobiście wymieniłbym "statycznie" wraz z filtrem i za rok lub półtorej powtórka.
Nie warto jeździć dłużej na filtrze niż te 20-25kkm – taka jest opinią mojego fachmajstra od skrzyń.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gregor83 » 7 sie 2015, 04:39

Mam w aucie niby z tego co wyczytalem na forum skrzynke gf4a-el, a przyjzalem sie nalepce co sie przykleila na prawym slupku i pisze 4ec-at i drapie mnie to po glowie o co teraz tu chodzi? Jest gdzies na skrzyni jej identyfikator aby odczytac co to jest zamontowane?
Załączniki
IMG_20150806_174758.jpg
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez jedrzej07 » 7 sie 2015, 09:39

To oznaczenie na naklejce oznacza ze jest to 4-biegowa skrzynia automatyczna. A nie jest to symbol skrzyni
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 7 sie 2015, 17:57

4 speed Electronically Controlled- Automatic Transmission :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez gregor83 » 8 sie 2015, 00:01

Dzieki wielkie za rozwianie watpliwosci.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez gregor83 » 26 sie 2015, 10:23

W koncu wzialem sie za wymiane oleju w skrzynce. Zrzucilem miske, wymienilem filtr i tak sie zastanawiam czy ta sruba na imbus to jednak spust oliwy (prawy gorny kwadrat zdjecia)? Jednak jest troche wyzej jak miska.
Załączniki
IMG_20150825_160823.jpg
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez Marek 161BD081 » 26 sie 2015, 15:58

Odkręcanie tej śruby nic nie da bo olej nie spłynie z miski.
Teoretycznie można jeszcze olej odessać ssawką ale i tak do wymiany filtra miskę trzeba zdjąć więc nie ma co kombinować.
Przy okazji warto zobaczyć ile opiłków zebrało się na magnesach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gregor83 » 26 sie 2015, 16:08

Tak też mi się wydawało że zostanie olej w misce a że miałem planowane zmianę filtra to musiała być zdjęta. Magnesy spełniły swoją funkcję co widać na zdjęciu jeden wyczyszczony do porownania. Planuje jeszcze za parę kilometrów wymienić kolejną porcję oleju bo ten co zlalem był dość już zurzyty i sposzcze korkiem ciekawe ile zleci. Ale jednak po takiej wymianie biegu wyczuwalne lepiej się zmieniają z 1-2 nie czuć już szarpnięcia i lepiej reaguje na kickdown.
Załączniki
IMG_20150825_162122.jpg
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez ProboszczV6 » 27 sie 2015, 07:54

Lepiej nie odkręcać śrub przy skrzyni biegów jeśli nie wiemy do czego dokładnie służą, mogą trzymać jakieś elementy mechanizmu, coś wypadnie ze swojego miejsca i poleci do wnętrza skrzyni, jeden kolega kiedyś tak zrobił, tyle że w manualu, nie pamiętam w jakim aucie, chyba coś vw-podobnego, ale odpadła mu jakaś prowadnica i musiał skrzynię rozbierać :]
Nic dziwnego że po wymianie oleju i filtra skrzynia pracuje zauważalnie lepiej, czysty olej przez czysty filtr lepiej się pompuje...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez gregor83 » 22 wrz 2015, 09:44

Witam ponownie.
Mam takie pytanko związane ze skrzynią a raczej teraz dylemat – czy naprawiać czy zmienić na inną używana czy zrobić przeszczep na manuala?
Wczoraj brakowało jej 3 biegu a było to tak że po drugim niby chciało włączyć ale tylko obroty szły do odcięcia a auta nie rozpedzalo, innym razem po zapieciu trzeciego biegu się slizgalo jakąś chwilę i zapinal. Teraz na dwójce idzie do końca chwila zastanowienia próba przełączenia na trzeci bieg uslizg i wlancza czwarty z szarpnieciem. Jak zapnie czwórkę i się zatrzymam to startuje raczej z dwójki bo wyczowlanie ciężej mu to idzie i przelancza dalej choć i tak nie zawsze się tak dzieje. Redukcję normalnie przebiegaly i albo normalnie jechal na trójce lub dalej uslizg. Dzisiaj miałem tak że nie było wstecznego na N jak by chciał jechać do przodu ale już mrugal HOLD i jechał z dwojki. Po zgaszeniu i odpaleniu z dwie próby przełączania przełożeń i na wstecznym jak rablo do tyłu ;–) ( żeby prawie w kierownicy ) ale wsteczny już jest.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez gregor83 » 26 wrz 2015, 08:15

Próbował ktoś ściągać przednią miskę? Pod nią jest dostęp do zaworów?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez ProboszczV6 » 26 wrz 2015, 08:20

Tak, dostęp do elektrozaworów jest, ale spuść sobie olej ze skrzyni. Rurki od chłodnicy oleju też trzeba odkręcić.
Przewiduję że tarcze sprzęgła 3/4 biegu masz padnięte. Ale problem z blokiem sterowania też może być, sprawdź czy elektrozawory pracują, powinno być słychać głośne cykanie jak zasterujesz elektrozawór z druta, oczywiście wcześniej odłącz wszystkie wtyczki od skrzyni zebyś komputera nie upalił.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez gregor83 » 26 wrz 2015, 08:31

Myślałem aby to próbować przedmuvhac czy odkrecic i wymyc. Wydaje mi się że jak wymienialem olej to na nowy filtr nie zalozylem oringu i pracował na niefiltrowanym oleju. A przy pierwszej wymianie zalozylem oryg uszczelke która poscila i oliwa uciekla. Ponownie sciagalem miskę to zeszło może 1.5 litra oleju i kupa syfu pewnie z sprzegielek. A jak nimi zasterowac podać napięcie 12v?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez ProboszczV6 » 26 wrz 2015, 08:37

Jeśli nie założyłeś o-ringu na filtr to problem może być o wiele głębszy, jak pewnie zauważyłeś filtr pełni też rolę smoka, żeby ciągnąć ole z dołu miski, jeśli nie dałeś o-ringu olej był zasysany z wyższego punktu, możliwe że było go tak za mało, następowały spadki ciśnienia i dlatego tarcze trafiło. Blok sterowania możesz odkręcić cały, wyciągnąć, ale może się okazać że przy demontażu uszkodzisz uszczelki papierowe które tam są... Sterowanie podajesz 12V i słuchasz czy cyka. Przeczytaj ten temat tak ze 3-4 strony do tyłu, masz tam wszystko czego potrzebujesz. Tyle że żeby to naprawić to i tak musisz zdjać skrzynie, wyczyścić wnętrze, nie wiadomo jak wyglądają tłoki sterujące sprzęgłami, łożyska, tarcze są spalone i zgrzane, to już nie ulega wątpliwości, do tego czyszczenie konwertera, czyli regeneracja...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez gregor83 » 26 wrz 2015, 08:47

Optymizm to podstawa :| ale jak się coś nie uda to będę zmuszony rozstać się z ta skrzynią i przede na manuał choć nie wolał bym. Póki co plan mam taki aby zdjąć miskę zobaczyć ten filtr, zdjąć pokrywę zaworów i je jakoś sprawdzić w miarę możliwości przeczyscic najlepiej bez ich wykrecania.
A te uszcz papierowe można by zastąpić dirko lub sylikonem?
Pierwszy raz bede wkładał łapy w automat i dział już wertowalem kilka razy. Szkoda że wszystkie info jest porozrzucane.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez ProboszczV6 » 26 wrz 2015, 08:55

Żadnych silikonów w tym miejscu nie wolno stosować, to nie pokrywki czy inny szajs, tam są wysokie ciśnienia. Powiem tak... nie licz na wiele i nie wierz w cuda, nie zdarzają się w normalnym życiu w takich przypadkach.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez gregor83 » 26 wrz 2015, 09:08

Kiedyś miałem vectre też się sypla skrzynia ale ręczna codow nie bylo rozsypał się mechanizm roznicowy to wyleciala z auta. Tu zobacze bo na razie to z finansami krucho chcem sprawdzić co się da co mogło się posypac. Będę pisał o poczynaniach.
A te uszczelke papierową to gdzie najszybciej dostac
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez gregor83 » 27 wrz 2015, 15:31

Kilka stron wcześniej ktoś wztawil zdjęcia miski z opilkami w ksztalcie jeża – u mnie wczoraj się okazało o wiele gorzej. Na magnesach oprócz opilkow straszny mól jak by gęsty smar czarny. Więc sprzegielka spalone.... Czy tylko to?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez gregor83 » 28 wrz 2015, 18:05

Witam ponownie.
Powiem tak elektrozawory chodzą, olej od razu podmienilem. Wziolem xeda na przechadzke z początku jak ostatnio brak 3 i 4. Kilka km trochę większe obroty i przerzucił na 3 i 4. Na 3 z uslizgiem ale jechał normalnie jak się zapiela i na 4 tak samo. Po redukcji zatrzymaniu na N jak by chciał jechać na R nie wiedział czy do przodu czy tyłu. Po przygotowaniu w położeniu R stuk i ruszył do tyłu przełączenie na D i znów tylko dwa biegi R N już w porządku. Może to jakas wina sterowania? Po dalszej przejazdzce zaswiecil się hold. Chciałem podjechac do znajomego na diagnozę ale niestety go nie było. Tak wogole się nie zapala. Co radzicie rozbierać jednak skrzynię kopać do sprzęgieł czy szukać póki co gdzie indziej przyczyny? Wszystkie porady na wagę złota ;) auto potrzebne na co dzień a tu zonk.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9