Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Jak włączasz P to jest mechaniczne zblokowanie skrzyni biegów.
Blokada wchodzi między coś w rodzaju zębów na jednym z kół i stąd może być czasem takie stuknięcie ale nie powinno stanowić to istotnego problemu.
Pamiętaj, że włączanie tego podczas jazdy niesie ze sobą DUŻE ryzyko!
Na początek zabawy z AT zmień olej z filtrem bo jak znam życie to nie wiadomo kiedy był zmieniany.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Blokada wchodzi między coś w rodzaju zębów na jednym z kół i stąd może być czasem takie stuknięcie ale nie powinno stanowić to istotnego problemu.
Pamiętaj, że włączanie tego podczas jazdy niesie ze sobą DUŻE ryzyko!
Na początek zabawy z AT zmień olej z filtrem bo jak znam życie to nie wiadomo kiedy był zmieniany.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam jesli ten temat byl poruszany na forum to nakierujcie mnie bo jakos nie moge znalesc.
Mianowicie mialem maly wyciek w okolicy chlodnocy oleju skrzyni automatyczej. Z wyciekiem sibie poradzilem ale oleju jest ponizej minimum.
Jakiego oleju dolac zeby bylo dobrze? Nie mam pojecia jaki byl zalany ani czy kto kolwiek i kiedy kolwiek cos z ta skrzynia robil.
Auto XEDOS 9 2001 silnik KL.
Mianowicie mialem maly wyciek w okolicy chlodnocy oleju skrzyni automatyczej. Z wyciekiem sibie poradzilem ale oleju jest ponizej minimum.
Jakiego oleju dolac zeby bylo dobrze? Nie mam pojecia jaki byl zalany ani czy kto kolwiek i kiedy kolwiek cos z ta skrzynia robil.
Auto XEDOS 9 2001 silnik KL.
poszperaj tu:
viewtopic.php?f=445&t=25524
viewtopic.php?f=445&t=25524
ATF III czerwony. Wątek łączę z odpowiednim.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ok. Dzieki za podpowiedź.
A w jaki sposob mogl bym sie dowiedziec jak to skrzynia.
(nazwa , model , oznaczenie?)
A w jaki sposob mogl bym sie dowiedziec jak to skrzynia.
(nazwa , model , oznaczenie?)
Ostatnio edytowano 11 gru 2014, 08:29 przez TURASS, łącznie edytowano 1 raz
TURASS – uzupełnij profil o typ auta (i lokalizację) to może ci ktoś podpowie bo niby skąd mamy to wiedzieć?
Zresztą chyba nawet w tym temacie są też podane oznaczenia typów ASB stosowanych w naszych autach.
Zresztą chyba nawet w tym temacie są też podane oznaczenia typów ASB stosowanych w naszych autach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.Panowie to i ja dołączę do listy z nieszczęsnym ASB.
Xedos 2001r
2.5kl
Auto swieżo kupione,po kolizji przodem(nic sie nie przestawiło)
Problem tkwi w tym,iż mam tylko 1bieg i wsteczny.
Sprzedający twierdzi,że do momentu kolizji wszystko chodziło.
Na stan obecny sprawdzone
-kable,nic nie widać podejrzanego,obdartego.Kostki zapięte na swoim miejscu
-Olej w skrzyni stan ok,barwa ładna czerwona,czysta
-Podmieniony czujnik predkości obrotów,nie wiem czy fachowo on się tak nazywa(ten pod łapą skrzyni)wcześniej odpiąłem wtyczkę z tego czujnika i pojechałem sie przejechać i w zasadzie bez zmian,na desce też sie nic nie zapaliło
-Podpięty pod kompa obd2-błedów nie ma
-hold nie mruga
-z jedynki staruje normalnie bez ślizgania,czy innych udziwnień
Generalnie co bym nie kombinował na lewarku,czy to z holdem czy bez mam tylko 1 bieg i wsteczny,no i oczywiście luz.
W związku z kolizją mam wystrzelone poduchy,a z przodu pękniety tylko zderzak i zbita lampa.
Panowie wiem że cięzko tak wróżyć,ale macie jakieś sugestie,które można by obadać w prosty sposób,zanim kupię inną skrzynię?
Xedos 2001r
2.5kl
Auto swieżo kupione,po kolizji przodem(nic sie nie przestawiło)
Problem tkwi w tym,iż mam tylko 1bieg i wsteczny.
Sprzedający twierdzi,że do momentu kolizji wszystko chodziło.
Na stan obecny sprawdzone
-kable,nic nie widać podejrzanego,obdartego.Kostki zapięte na swoim miejscu
-Olej w skrzyni stan ok,barwa ładna czerwona,czysta
-Podmieniony czujnik predkości obrotów,nie wiem czy fachowo on się tak nazywa(ten pod łapą skrzyni)wcześniej odpiąłem wtyczkę z tego czujnika i pojechałem sie przejechać i w zasadzie bez zmian,na desce też sie nic nie zapaliło
-Podpięty pod kompa obd2-błedów nie ma
-hold nie mruga
-z jedynki staruje normalnie bez ślizgania,czy innych udziwnień
Generalnie co bym nie kombinował na lewarku,czy to z holdem czy bez mam tylko 1 bieg i wsteczny,no i oczywiście luz.
W związku z kolizją mam wystrzelone poduchy,a z przodu pękniety tylko zderzak i zbita lampa.
Panowie wiem że cięzko tak wróżyć,ale macie jakieś sugestie,które można by obadać w prosty sposób,zanim kupię inną skrzynię?
- Od: 1 lut 2013, 14:18
- Posty: 32
- Skąd: wadowice
- Auto: Xedos9 Kl
Taaaa – słynny pan Wiesiek! 
Swoją drogą to jest bardzo zastanawiające, że skrzynia podczas pracy bez czujnika prędkości turbiny (?) działała dalej tak samo i ... co dziwniejsze nie dawała błędów!
Skrzynia jak się zachowuje po włączeniu "neutrala" i podniesieniu obrotów silnika? Nie ma tendencji do ruszenia z miejsca?
Lewarek zostawiłbym w spokoju o ile lampki na tablicy wskaźników (P, R, N, itd ) zaświecają się poprawnie.
Swoją drogą to jest bardzo zastanawiające, że skrzynia podczas pracy bez czujnika prędkości turbiny (?) działała dalej tak samo i ... co dziwniejsze nie dawała błędów!
Skrzynia jak się zachowuje po włączeniu "neutrala" i podniesieniu obrotów silnika? Nie ma tendencji do ruszenia z miejsca?
Lewarek zostawiłbym w spokoju o ile lampki na tablicy wskaźników (P, R, N, itd ) zaświecają się poprawnie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie zauważyłem tego typu rzeczy na neutralu.
Lampki śiwecą sie poprawnie,hold też zaświeca sie jak mu pstrykam z lewarka
Wczoraj w nocy zaainstalowaałem jeszcze forscana-błedów brak na zapalonym aucie jak i przy samym zapłonie
Gdzieś na forum wyczytałem że ktoś miał problem z czwórką,a potem pod górkę wysypało sie wszystko i zostało to co u mnie.Wina elektrozawory.....,ale tego nie umię sprawdzic(niewiem czy sie da na własną rekę)
Tylko ciągle jest jedno ALE!!U każdego hold na liczniku się oddzywał.
Lampki śiwecą sie poprawnie,hold też zaświeca sie jak mu pstrykam z lewarka
Wczoraj w nocy zaainstalowaałem jeszcze forscana-błedów brak na zapalonym aucie jak i przy samym zapłonie
Gdzieś na forum wyczytałem że ktoś miał problem z czwórką,a potem pod górkę wysypało sie wszystko i zostało to co u mnie.Wina elektrozawory.....,ale tego nie umię sprawdzic(niewiem czy sie da na własną rekę)
Tylko ciągle jest jedno ALE!!U każdego hold na liczniku się oddzywał.
- Od: 1 lut 2013, 14:18
- Posty: 32
- Skąd: wadowice
- Auto: Xedos9 Kl
Jakoś u siebie zauważyłem, że chyba jednak po wyłączeniu zapłonu błąd skrzyni jednak nie jest zapamiętywany.
Przejedź się może przed diagnostyką.
Przejedź się może przed diagnostyką.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Jakoś u siebie zauważyłem, że chyba jednak po wyłączeniu zapłonu błąd skrzyni jednak nie jest zapamiętywany.
Przejedź się może przed diagnostyką.
Marek a w chwili kiedy miałeś jakąś usterke podczas jazdy to hold na liczniku sie oddzywał?
Przejechałem sie.forscan zapięty-błedów zero
- Od: 1 lut 2013, 14:18
- Posty: 32
- Skąd: wadowice
- Auto: Xedos9 Kl
Miałem problem z tym czujnikiem pod łapą skrzyni – po paru szarpnieciach zaczynał migać HOLD.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie.
Nie potrafię sobie poradzić z wyciekiem z chłodnicy oleju na łączeniu z przewodami którymi płynie olej.
Zaczynam podejrzewać że chłodnica może być zamulona i nie przyjmuje tyle oleju ile powinna i stąd ten wyciek na łączeniu.
Wyczytałem że jest możliwość czyszczenia takiej skrzyni i tu nasuwa mi się pytanie.
Czy ktoś z was posiada jakąś wiedzę temacie czyszczenia chłodnicy automatycznej skrzyni ?
Nie potrafię sobie poradzić z wyciekiem z chłodnicy oleju na łączeniu z przewodami którymi płynie olej.
Zaczynam podejrzewać że chłodnica może być zamulona i nie przyjmuje tyle oleju ile powinna i stąd ten wyciek na łączeniu.
Wyczytałem że jest możliwość czyszczenia takiej skrzyni i tu nasuwa mi się pytanie.
Czy ktoś z was posiada jakąś wiedzę temacie czyszczenia chłodnicy automatycznej skrzyni ?
dracula – może to głupie pytanie ale czy teraz Masz załatwiony temat poduszek po wypadku?
Może sugestia Dymiana jednak jest słuszna?
Chociaż z drugiej strony ja sam jeżdżę czasem z migającym błędem poduszki z fotela pasażera i jest OK.
TURASS – tam normalnie krociec jest przykrecony do chłodnicy i to po prostu musi być szczelne. Może trzeba podkładki wymienić?
Ja darowałbym sobie czyszczenie chłodnicy od ASB. Ważniejsza jest czystość filtra oleju, który jest niestety na ssaniu pompy
Może sugestia Dymiana jednak jest słuszna?
Chociaż z drugiej strony ja sam jeżdżę czasem z migającym błędem poduszki z fotela pasażera i jest OK.
TURASS – tam normalnie krociec jest przykrecony do chłodnicy i to po prostu musi być szczelne. Może trzeba podkładki wymienić?
Ja darowałbym sobie czyszczenie chłodnicy od ASB. Ważniejsza jest czystość filtra oleju, który jest niestety na ssaniu pompy
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak moze i masz racje tylko ze moze chlodnica nie jest oryginalna i na krociec wychodzacy z chlodnicy nalozony jest gomowy przewod i scisniety opsaką i le by ich tam nie bylo i kazda z nich mogla by byc niesamowice mocno zacisnieta olej sie sączy.
Po ostatnim takim wycieku który byl zpowodiwany peknieta opaska bylem u mechaniora ktory uzupelnial olej. Na wylaczonym silniku olej jest gubo ponad gorna kreske na wloczonym i rozgrzanym rowno z gorną kreską na bagnecie.
Bralem tez pod uwage ze owego oleju moze byc poprostu za duzo. Ale nie bardzo sie na tym zna i dlatego szukam pomocy.
Po ostatnim takim wycieku który byl zpowodiwany peknieta opaska bylem u mechaniora ktory uzupelnial olej. Na wylaczonym silniku olej jest gubo ponad gorna kreske na wloczonym i rozgrzanym rowno z gorną kreską na bagnecie.
Bralem tez pod uwage ze owego oleju moze byc poprostu za duzo. Ale nie bardzo sie na tym zna i dlatego szukam pomocy.
Na razie nie grzebie nic więcej przy skrzyni bo pewnie jutro przyjdzie cały zestaw od jędrzeja i wtedy bedzie w 100% wiadomo,czy to jakoś współgra czy też nie.
Marku,tylko u mnie sterownik widzi crasha,a nie tylko błąd poduszek/pasów.
Marku,tylko u mnie sterownik widzi crasha,a nie tylko błąd poduszek/pasów.
- Od: 1 lut 2013, 14:18
- Posty: 32
- Skąd: wadowice
- Auto: Xedos9 Kl
TURASS – wydaje mi się, że w chłodnicy kroćce były wkręcanie
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość