Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
"Hold" to mi mruga cały czas a po podłączeniu komputera pokazuje tylko dwa błędy – czujnik stukowy (to w silniku) i jakiś błąd I biegu. A dokładnie to wygląda tak : "PO325 Knock sensor 1
circuit
malfunction"
"PO731 Transmission
gear #1
incorrect ratio"
i to wszystko.
pozdrawiam
circuit
malfunction"
"PO731 Transmission
gear #1
incorrect ratio"
i to wszystko.
pozdrawiam
postronek1
- Od: 2 maja 2009, 19:22
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.
Miałem u siebie podobne błędy dotyczące złego przełożenia na 1 i 2 biegu.
W moim przypadku chyba elektrozawory jakiś syf załapały.
Ale po kilku depnięciach w końcu się przeczyściły.
Zresztą opisywałem ten temat jakiś czas temu na Forum.
Zacznij na początek od tej wtyczki – to jest najprostsze.
W moim przypadku chyba elektrozawory jakiś syf załapały.
Ale po kilku depnięciach w końcu się przeczyściły.
Zresztą opisywałem ten temat jakiś czas temu na Forum.
Zacznij na początek od tej wtyczki – to jest najprostsze.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
I sprawdź stan oliwy w ASB,być może masz za mało oliwy i nie dociera do sprzęgła,oznaki:mrugający HOLD,problem z biegami,zaniki biegów oraz deserek :szarpnięcia przy przełożeniu się biegu takie oznaki są przy ubytku oleju.Może masz nie mały wyciek albo fachura nie nalał odpowiedniej ilości tak jak to było u mnie,na początku był stan,później po odpaleniu siwy dym z bagnetu,po dolewce 2 miechy i HOLD,dolewka 2L i cacy tylko że ja mam źle uszczelnioną skrzynie przy sprzęgle a gwarancja się skończyła 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wreszcie dzisiaj wszystko się wyjaśniło. Wymieniłem sterownik hydrauliczny i jak ręką odjął. Samochód znowu w pełni sił i wigoru, no i ma wsteczny bieg ! Przyczyna niesprawności nie leżała jednak po stronie hydrauliki tylko elektroniki. To była niesprawność któregoś z siedmiu zaworów elektrohydraulicznych, i to niesprawność elektryczna a nie mechaniczna. Jednak wymieniłem cały sterownik a nie poszczególne zawory, ponieważ za każdy zawór oddzielnie musiałbym zapłacić po kilkaset złotych (i nie wiadomo za którym razem trafiłbym na uszkodzony), natomiast za cały strownik dałem 500 zł i po sprawie.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.
pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.
pozdrawiam
postronek1
- Od: 2 maja 2009, 19:22
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.
Hej,
pozwolicie, że odgrzeję trochę temat ASB
Dziś zabrałem się za wymianę oleju, bo nie mam pojęcie czy ktokolwiek wcześniej to robił.
Zleciało w sumie 4 litry oliwy. Kolor był raczej ciemnobrązowy.
Jako, że robiłem to pierwszy raz, mym oczom ukazały się piękne magnesiki – jeżyki
Powiedzcie mi czy tyle opiłków to jest normalne czy może skrzynia za chwile wydusi z siebie ostatnie tchnienie?


No i po wyczyszczeniu wszystkiego...

pozwolicie, że odgrzeję trochę temat ASB
Dziś zabrałem się za wymianę oleju, bo nie mam pojęcie czy ktokolwiek wcześniej to robił.
Zleciało w sumie 4 litry oliwy. Kolor był raczej ciemnobrązowy.
Jako, że robiłem to pierwszy raz, mym oczom ukazały się piękne magnesiki – jeżyki
Powiedzcie mi czy tyle opiłków to jest normalne czy może skrzynia za chwile wydusi z siebie ostatnie tchnienie?


No i po wyczyszczeniu wszystkiego...

- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Witam Serdecznie!
Mam Mazdę Xedos 9 2.5 V6 167 KM ze skrzynią automatyczną, samochód kupiłem od brata. U Brata stała praktycznie 2 lata nie palona po odkupieniu Madzi pojechałem na przejażdżkę, silnik chodzi jak złoto pięknie się wkręca na obroty ale jest pewien problem ze skrzynią. Trzymając lekko gaz zmienia biegi płynnie ale po wciśnięciu pedału skrzynia zaczyna wariować i strasznie szarpać, mało tego przy hamowaniu z większych prędkości przy zatrzymaniu silnik gaśnie tak jakby go skrzynia dusiła. Przypuszczam że to wina oleju bo za długo stał ale nie wiem do końca. Proszę o jakieś porady i wskazówki będę wdzięczny
Pozdrawiam!
Mam Mazdę Xedos 9 2.5 V6 167 KM ze skrzynią automatyczną, samochód kupiłem od brata. U Brata stała praktycznie 2 lata nie palona po odkupieniu Madzi pojechałem na przejażdżkę, silnik chodzi jak złoto pięknie się wkręca na obroty ale jest pewien problem ze skrzynią. Trzymając lekko gaz zmienia biegi płynnie ale po wciśnięciu pedału skrzynia zaczyna wariować i strasznie szarpać, mało tego przy hamowaniu z większych prędkości przy zatrzymaniu silnik gaśnie tak jakby go skrzynia dusiła. Przypuszczam że to wina oleju bo za długo stał ale nie wiem do końca. Proszę o jakieś porady i wskazówki będę wdzięczny
Pozdrawiam!
- Od: 10 lis 2010, 12:05
- Posty: 4
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6
Wymień na początek olej w skrzyni wraz z filtrem bo zapewne daaawno (albo i wcale) nie był wymieniany.
A później ew. dalej będziemy się zastanawiać.
P.S. ... i uzupełnij profil.
A później ew. dalej będziemy się zastanawiać.
P.S. ... i uzupełnij profil.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Skoro przydusza auto to może jakiś czujnik nie wyrzuca na luz i zostawia na pierwszym biegu więc może sprzęgło...wiele może być przyczyn.
Tak jak pisze Marek na pierwszy rzut olej oraz filtr i zajrzyj do miski i wyczyść opiłki z okrągłych magnesów
Pozdrawiam
Tak jak pisze Marek na pierwszy rzut olej oraz filtr i zajrzyj do miski i wyczyść opiłki z okrągłych magnesów
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam!
Tak jak mówiliście wymieniłem olej z filtrem i nagle problem znikną
Sprzęgło wyrzuca na luz ale mimo to samochód się dusi i gaśnie. Pobawię się jeszcze z zapłonem może trzeba go dobrze ustawić. Oby pomogło
Chociaż to gaśnięcie nie zdarza się już przy każdym zatrzymaniu i nie jest to już tak uciążliwe. A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz ile się wlewa oleju do skrzyni? Byłem u mechanika od nas co naprawia automaty i mówił ze 7 litrów i tez właśnie tyle wlałem ale w wcześniejszych postach widziałem ze kolega pisał że 8 L.
Pozdrawiam!
Tak jak mówiliście wymieniłem olej z filtrem i nagle problem znikną
Pozdrawiam!
- Od: 10 lis 2010, 12:05
- Posty: 4
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6
Jeżeli opróżnisz skrzynię całkowicie z oliwy to wejdzie 8 – 8,5,7L to troszku mało,przy wymianie statyczniej wejdzie ok 4 L oliwy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na początku było pytanie o rysunki. Spróbuj w googlach zapytać o G4A-EL pdf
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Czy mógłbym prosić o szybkie info jak dobrze sprawdzić czy mam odpowiedni poziom oleju w ASB?
Moja Milly 2.5 KL 2002 jedzie za tydzień na operację do dr. Wieska, ale w międzyczasie chcę weryfikować poziom oleju w ASB, który to powoli wycieka.
Sprawdziłem na rozgrzanym silniku, na postoju – przerzuciłem po kolei wszystkie biegi i na bagnecie mam 20( albo 25) stopni.
Jeżeli to za mało to którędy i ile dolać?
Moja Milly 2.5 KL 2002 jedzie za tydzień na operację do dr. Wieska, ale w międzyczasie chcę weryfikować poziom oleju w ASB, który to powoli wycieka.
Sprawdziłem na rozgrzanym silniku, na postoju – przerzuciłem po kolei wszystkie biegi i na bagnecie mam 20( albo 25) stopni.
Jeżeli to za mało to którędy i ile dolać?

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Wyciagasz bagnet i przez np. lejek kuchenny dolej na poczatek 50ml oliwki, uruchom silnik i na "N" sprawdz jego stan.
Nie dolewaj narazie wiecej bo stan miedzy 20 a 60 nie wchodzi duzo, ja kiedys przelalem bo wlalem 100ml i wyssalem strzykawka i jakims tam wezyku o dlugosci metra
Nie dolewaj narazie wiecej bo stan miedzy 20 a 60 nie wchodzi duzo, ja kiedys przelalem bo wlalem 100ml i wyssalem strzykawka i jakims tam wezyku o dlugosci metra
Wiesiek będzie mi robił skrzynię.
Ciężko mi powiedzieć skąd ucieka olej.
Kilka m-cy temu padł mi sworzeń koła, wypiął się wahacz, koło się złożyło, wyciągnęło lekko półoś.
Oddałem wtedy auto do jednego z polecanych warsztatów w Łodzi. Niestety gość wymienił jedynie sworzeń i powiedział że będzie ok.
Okazało się, że nie jest ok. Teraz przy wymianie tarcz, inny mechanik powiedział, że cieknie mi z uszczelniacza półosi. Po wymianie uszczelniacza, przy przeglądzie, gość zwrócił mi uwagę że mam osłony pod skrzynią zalane olejem
Wróciłem z autem do mechanika, który wymieniał uszczelniacz. Zostawiłem auto na obserwacje. Powiedział, ze uszczelniacz jest ok, ale cieknie z obudowy nad nim, jakby z okolic dyferencjału. Powiedział, że jego zdaniem jest pękniecie obudowy.
Skonsultowałem to z Wieśkiem. Powiedział, że jego zdaniem to łożyska.
Przekonam się za tydzień.
A wszystko zaczęło się od zasranego sworznia...
Ciężko mi powiedzieć skąd ucieka olej.
Kilka m-cy temu padł mi sworzeń koła, wypiął się wahacz, koło się złożyło, wyciągnęło lekko półoś.
Oddałem wtedy auto do jednego z polecanych warsztatów w Łodzi. Niestety gość wymienił jedynie sworzeń i powiedział że będzie ok.
Okazało się, że nie jest ok. Teraz przy wymianie tarcz, inny mechanik powiedział, że cieknie mi z uszczelniacza półosi. Po wymianie uszczelniacza, przy przeglądzie, gość zwrócił mi uwagę że mam osłony pod skrzynią zalane olejem
Wróciłem z autem do mechanika, który wymieniał uszczelniacz. Zostawiłem auto na obserwacje. Powiedział, ze uszczelniacz jest ok, ale cieknie z obudowy nad nim, jakby z okolic dyferencjału. Powiedział, że jego zdaniem jest pękniecie obudowy.
Skonsultowałem to z Wieśkiem. Powiedział, że jego zdaniem to łożyska.
Przekonam się za tydzień.
A wszystko zaczęło się od zasranego sworznia...

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Witam!
Wymianę robiłem na suchej skrzyni, spuściłem olej z całego układu i wlałem 7 litrów i na bagnecie mam troszke mniej niz 20 stopni. Po wymienie samochód jakby odżyła ale martwi mnie takie cos ze jak długo samochód jest w ruchu 2 – 3 h jazdy non stop to przy wciśnięciu na pedał skrzynia szarpie dochodzi do 3 tys i zrzuca bieg nizej i spowrotem! Nie wiem co może być przyczyną!
Wymianę robiłem na suchej skrzyni, spuściłem olej z całego układu i wlałem 7 litrów i na bagnecie mam troszke mniej niz 20 stopni. Po wymienie samochód jakby odżyła ale martwi mnie takie cos ze jak długo samochód jest w ruchu 2 – 3 h jazdy non stop to przy wciśnięciu na pedał skrzynia szarpie dochodzi do 3 tys i zrzuca bieg nizej i spowrotem! Nie wiem co może być przyczyną!
- Od: 10 lis 2010, 12:05
- Posty: 4
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość