Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wodzu » 2 lis 2010, 21:12

Ja mam TA KF w MT i wymieniałem ojel który po 160tkm był czarny jak smoła. Wymienia sie olej w skrzyni zarówno MT jak i AT.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez postronek1 » 2 lis 2010, 21:36

"Hold" to mi mruga cały czas a po podłączeniu komputera pokazuje tylko dwa błędy – czujnik stukowy (to w silniku) i jakiś błąd I biegu. A dokładnie to wygląda tak : "PO325 Knock sensor 1
circuit
malfunction"
"PO731 Transmission
gear #1
incorrect ratio"
i to wszystko.

pozdrawiam
postronek1
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lis 2010, 22:09

Miałem u siebie podobne błędy dotyczące złego przełożenia na 1 i 2 biegu.
W moim przypadku chyba elektrozawory jakiś syf załapały.
Ale po kilku depnięciach w końcu się przeczyściły.
Zresztą opisywałem ten temat jakiś czas temu na Forum.
Zacznij na początek od tej wtyczki – to jest najprostsze.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 2 lis 2010, 22:21

I sprawdź stan oliwy w ASB,być może masz za mało oliwy i nie dociera do sprzęgła,oznaki:mrugający HOLD,problem z biegami,zaniki biegów oraz deserek :szarpnięcia przy przełożeniu się biegu takie oznaki są przy ubytku oleju.Może masz nie mały wyciek albo fachura nie nalał odpowiedniej ilości tak jak to było u mnie,na początku był stan,później po odpaleniu siwy dym z bagnetu,po dolewce 2 miechy i HOLD,dolewka 2L i cacy tylko że ja mam źle uszczelnioną skrzynie przy sprzęgle a gwarancja się skończyła :(

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez postronek1 » 4 lis 2010, 21:16

Wreszcie dzisiaj wszystko się wyjaśniło. Wymieniłem sterownik hydrauliczny i jak ręką odjął. Samochód znowu w pełni sił i wigoru, no i ma wsteczny bieg ! Przyczyna niesprawności nie leżała jednak po stronie hydrauliki tylko elektroniki. To była niesprawność któregoś z siedmiu zaworów elektrohydraulicznych, i to niesprawność elektryczna a nie mechaniczna. Jednak wymieniłem cały sterownik a nie poszczególne zawory, ponieważ za każdy zawór oddzielnie musiałbym zapłacić po kilkaset złotych (i nie wiadomo za którym razem trafiłbym na uszkodzony), natomiast za cały strownik dałem 500 zł i po sprawie.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.

pozdrawiam
postronek1
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.

Postprzez Lefty_X9 » 5 lis 2010, 18:08

Hej,
pozwolicie, że odgrzeję trochę temat ASB :)
Dziś zabrałem się za wymianę oleju, bo nie mam pojęcie czy ktokolwiek wcześniej to robił.
Zleciało w sumie 4 litry oliwy. Kolor był raczej ciemnobrązowy.

Jako, że robiłem to pierwszy raz, mym oczom ukazały się piękne magnesiki – jeżyki :)
Powiedzcie mi czy tyle opiłków to jest normalne czy może skrzynia za chwile wydusi z siebie ostatnie tchnienie?

Obrazek

Obrazek



No i po wyczyszczeniu wszystkiego...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Lisek371 » 10 lis 2010, 12:14

Witam Serdecznie!
Mam Mazdę Xedos 9 2.5 V6 167 KM ze skrzynią automatyczną, samochód kupiłem od brata. U Brata stała praktycznie 2 lata nie palona po odkupieniu Madzi pojechałem na przejażdżkę, silnik chodzi jak złoto pięknie się wkręca na obroty ale jest pewien problem ze skrzynią. Trzymając lekko gaz zmienia biegi płynnie ale po wciśnięciu pedału skrzynia zaczyna wariować i strasznie szarpać, mało tego przy hamowaniu z większych prędkości przy zatrzymaniu silnik gaśnie tak jakby go skrzynia dusiła. Przypuszczam że to wina oleju bo za długo stał ale nie wiem do końca. Proszę o jakieś porady i wskazówki będę wdzięczny
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:05
Posty: 4
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lis 2010, 13:43

Wymień na początek olej w skrzyni wraz z filtrem bo zapewne daaawno (albo i wcale) nie był wymieniany.
A później ew. dalej będziemy się zastanawiać.

P.S. ... i uzupełnij profil.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 10 lis 2010, 16:54

Skoro przydusza auto to może jakiś czujnik nie wyrzuca na luz i zostawia na pierwszym biegu więc może sprzęgło...wiele może być przyczyn.
Tak jak pisze Marek na pierwszy rzut olej oraz filtr i zajrzyj do miski i wyczyść opiłki z okrągłych magnesów ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lisek371 » 12 lis 2010, 08:23

Witam!
Tak jak mówiliście wymieniłem olej z filtrem i nagle problem znikną :) Sprzęgło wyrzuca na luz ale mimo to samochód się dusi i gaśnie. Pobawię się jeszcze z zapłonem może trzeba go dobrze ustawić. Oby pomogło :) Chociaż to gaśnięcie nie zdarza się już przy każdym zatrzymaniu i nie jest to już tak uciążliwe. A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz ile się wlewa oleju do skrzyni? Byłem u mechanika od nas co naprawia automaty i mówił ze 7 litrów i tez właśnie tyle wlałem ale w wcześniejszych postach widziałem ze kolega pisał że 8 L.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:05
Posty: 4
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6

Postprzez Lefty_X9 » 12 lis 2010, 08:54

A jaką wymianę robiłeś? Dynamiczną czy statyczną?
Jeśli statyczną to nie ma szans żeby Ci wyleciało 7 litrów !!
Sprawdź stan czy czasem nie przelałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 13 lis 2010, 03:08

Jeżeli opróżnisz skrzynię całkowicie z oliwy to wejdzie 8 – 8,5,7L to troszku mało,przy wymianie statyczniej wejdzie ok 4 L oliwy.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez enkai » 13 lis 2010, 04:25

Na początku było pytanie o rysunki. Spróbuj w googlach zapytać o G4A-EL pdf
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Janusz626 » 13 lis 2010, 17:27

Rysunki schematy numery katalogowe znajdziesz na http://allmazda.net/ <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Button » 14 lis 2010, 20:37

Czy mógłbym prosić o szybkie info jak dobrze sprawdzić czy mam odpowiedni poziom oleju w ASB?
Moja Milly 2.5 KL 2002 jedzie za tydzień na operację do dr. Wieska, ale w międzyczasie chcę weryfikować poziom oleju w ASB, który to powoli wycieka.
Sprawdziłem na rozgrzanym silniku, na postoju – przerzuciłem po kolei wszystkie biegi i na bagnecie mam 20( albo 25) stopni.
Jeżeli to za mało to którędy i ile dolać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Janusz626 » 14 lis 2010, 20:55

Wyciagasz bagnet i przez np. lejek kuchenny dolej na poczatek 50ml oliwki, uruchom silnik i na "N" sprawdz jego stan.
Nie dolewaj narazie wiecej bo stan miedzy 20 a 60 nie wchodzi duzo, ja kiedys przelalem bo wlalem 100ml i wyssalem strzykawka i jakims tam wezyku o dlugosci metra :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Lefty_X9 » 14 lis 2010, 22:19

Button napisał(a):operację do dr. Wieska

A z ciekawości, co robisz u Wieśka? Skrzynie właśnie? I skąd Ci spie*prza olej? Przy półosi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Button » 14 lis 2010, 22:42

Wiesiek będzie mi robił skrzynię.
Ciężko mi powiedzieć skąd ucieka olej.
Kilka m-cy temu padł mi sworzeń koła, wypiął się wahacz, koło się złożyło, wyciągnęło lekko półoś.
Oddałem wtedy auto do jednego z polecanych warsztatów w Łodzi. Niestety gość wymienił jedynie sworzeń i powiedział że będzie ok.
Okazało się, że nie jest ok. Teraz przy wymianie tarcz, inny mechanik powiedział, że cieknie mi z uszczelniacza półosi. Po wymianie uszczelniacza, przy przeglądzie, gość zwrócił mi uwagę że mam osłony pod skrzynią zalane olejem
Wróciłem z autem do mechanika, który wymieniał uszczelniacz. Zostawiłem auto na obserwacje. Powiedział, ze uszczelniacz jest ok, ale cieknie z obudowy nad nim, jakby z okolic dyferencjału. Powiedział, że jego zdaniem jest pękniecie obudowy.
Skonsultowałem to z Wieśkiem. Powiedział, że jego zdaniem to łożyska.
Przekonam się za tydzień.
A wszystko zaczęło się od zasranego sworznia...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Janusz626 » 15 lis 2010, 00:47

Ten nieszczesny sworzen to byl fabryczny jeszcze i byl juz wybity czy jakis zamiennik ferelny i poprostu strzelil ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Lisek371 » 15 lis 2010, 08:34

Witam!
Wymianę robiłem na suchej skrzyni, spuściłem olej z całego układu i wlałem 7 litrów i na bagnecie mam troszke mniej niz 20 stopni. Po wymienie samochód jakby odżyła ale martwi mnie takie cos ze jak długo samochód jest w ruchu 2 – 3 h jazdy non stop to przy wciśnięciu na pedał skrzynia szarpie dochodzi do 3 tys i zrzuca bieg nizej i spowrotem! Nie wiem co może być przyczyną!
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:05
Posty: 4
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9