
Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Czy maly poziom oleju w skrzyni biegow (automat) powoduje ze auto jedzie na 2 biegach?Bez ostrzezenia tak ni nawalilo.Po zakupie zdalem sie na slowa sprzedajacego,inne plyny byly ok.Auto ma przejechane ok 160000...Silnik 2.5 benzyna V6.Pomozcie bo inaczej za cale sprawdzenie zaplac majatek!!! 

-
Witek59
Witek59 napisał(a):Czy maly poziom oleju w skrzyni biegow (automat) powoduje ze auto jedzie na 2 biegach?Bez ostrzezenia tak ni nawalilo.Po zakupie zdalem sie na slowa sprzedajacego,inne plyny byly ok.Auto ma przejechane ok 160000...Silnik 2.5 benzyna V6.Pomozcie bo inaczej za cale sprawdzenie zaplac majatek!!!
Przy zbyt małym poziomie oleju może w ogóle auto nie jeździć.
Swoją drogą to na jakich tylko biegach auto Ci jeździ?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kolego jedź na pierwszą lepszą stację benzynową,poproś o olej do przekładni automatycznej/wspomagania kierownicy.Musi być czerwony dolej oleju może jeszcze nic straconego i AT jeszcze będzie żyć.
U mnie też brakowało oleju i z bagnetu wychodził dym,dolałem i wszystko jest w porządku.
Na ORLEN-ie za 1litr oleju zapłaciłem nie całe 18zł.
OT:Marku już jestem w Polsce
A dzwoniłeś do mnie 
Pozdrawiam
U mnie też brakowało oleju i z bagnetu wychodził dym,dolałem i wszystko jest w porządku.
Na ORLEN-ie za 1litr oleju zapłaciłem nie całe 18zł.
OT:Marku już jestem w Polsce
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jezdzi na 1 i 2.Czasem proboje wejsc na 3.Silnik reaguje znakomicie,na 2 biegu zrywa sie wspaniale i ciagnie jak szatan.Jak wspominalem w innym watku jestem w Szkocji,akurat teraz w trakcie remontu mieszkania i olej odlozylem na chwile...po niedzieli jade go wymienic,mam nadzieje ze pomoze bo auto naprawde jest cudowne...Wszyscy w kolo namawiaja mnie na zmiane na nowsze ale sie uparlem...to auto z dusza...I pokochalem je naprawde...Dzieki za podpowiedzi,napisze co dalej po wymianie oleju
-
Witek59
Pamiętaj że wymiana oleju wiąże się też z wymianą filtra który znajduje się od spodu pod miską olejową.
Wymiana oleju może pomoże lecz to może być już uszkodzenie mechaniczne więc w takim razie wymiana całego AT lub naprawa starego co wiąże się z dość dużym kosztem.
Próbuj z wymianą oleju bądźmy dobrej nadziei że to pomoże
Pozdrawiam
Wymiana oleju może pomoże lecz to może być już uszkodzenie mechaniczne więc w takim razie wymiana całego AT lub naprawa starego co wiąże się z dość dużym kosztem.
Próbuj z wymianą oleju bądźmy dobrej nadziei że to pomoże
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam
Tak wiem było już sporo tematów o automatycznej skrzyni, ale nie wywnioskowałem z nich nic co by mi się przydało.
Problem jest taki, że jak jadę spokojnie to wszystkie biegi w mojej milence zmieniają się płynnie no może poza 1-2, który zmienia się czasem z leciutkim szarpnięciem.
Jak wcisnę gaz mocniej do wyprzedzania i zrzuci mi bieg to przy zmianie 3-4 pojawia się poślizg jakby skrzynia zrzuciła na luz i dopiero po odpuszczeniu gazu wrzuca na wyższy.
Olej jest z lekkim nadstanem bo poprzednik jak wymieniał to mu zalali za dużo i nie wiem jak to odessać. Moje pytanie brzmi czy problem da się rozwiązać metodami domowymi typu wymiana oleju i filtra lub coś w tym stylu.
Dodatkowo jakby ktoś z was miał schemat budowy skrzyni lub jakiś filmik z działaniem w to chętnie coś takiego obejrzę bo lubię wiedzieć jak działa mój samochód.
Tak wiem było już sporo tematów o automatycznej skrzyni, ale nie wywnioskowałem z nich nic co by mi się przydało.
Problem jest taki, że jak jadę spokojnie to wszystkie biegi w mojej milence zmieniają się płynnie no może poza 1-2, który zmienia się czasem z leciutkim szarpnięciem.
Jak wcisnę gaz mocniej do wyprzedzania i zrzuci mi bieg to przy zmianie 3-4 pojawia się poślizg jakby skrzynia zrzuciła na luz i dopiero po odpuszczeniu gazu wrzuca na wyższy.
Olej jest z lekkim nadstanem bo poprzednik jak wymieniał to mu zalali za dużo i nie wiem jak to odessać. Moje pytanie brzmi czy problem da się rozwiązać metodami domowymi typu wymiana oleju i filtra lub coś w tym stylu.
Dodatkowo jakby ktoś z was miał schemat budowy skrzyni lub jakiś filmik z działaniem w to chętnie coś takiego obejrzę bo lubię wiedzieć jak działa mój samochód.
Ostatnio edytowano 7 paź 2010, 15:03 przez break3r, łącznie edytowano 1 raz
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Witaj!
Najłatwiej jest odessać nadwyżkę oleju jakąś dużą "strzykawą" przez rurkę miarki poziomu oleju.
Mogę przypuszczać, że olej nie tak dawno temu wymieniałeś?
Co do schematów budowy skrzyni to raczej zapomnij – jedynie chyba kol. Wiesiek ma coś takiego, w necie jak dotychczas nie udało mi się niczego na ten temat znaleźć
Najłatwiej jest odessać nadwyżkę oleju jakąś dużą "strzykawą" przez rurkę miarki poziomu oleju.
Mogę przypuszczać, że olej nie tak dawno temu wymieniałeś?
Co do schematów budowy skrzyni to raczej zapomnij – jedynie chyba kol. Wiesiek ma coś takiego, w necie jak dotychczas nie udało mi się niczego na ten temat znaleźć
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
U mnie jest tak: Zapalę auto,wrzucę D i trzymam go na hamulcu ok 30 sek aby się olej rozgrzał,po rozgrzaniu wyjeżdżam i pojawia się coś takiego,z 1 biegu na 2 wrzuca z szarpnięciem 3 i 4 gładko,po nagrzaniu się silnika biegi wchodzą płynnie wiesz co to może być Marku??? Dodam iż ostatnio 2 dni pod rząd po odpaleniu silnika mrugał HOLD lecz po wrzuceniu wstecznego wszystko się uspokajało i teraz objawu nie ma.Z tą 1ką i 2ką objaw był wcześniej przed HOLD-em.
Jeszcze jeden objaw to taki po rozpędzeniu auta i puszczeniu gazu wskazówka obrotomierza (przykład) obniża się na 1000k i podskakuje na 1500 i tak utrzymuje,tak jak by był uślizg,wrzucenie na luz i załapanie,rozmawiałem z Wieśkiem i stwierdził że do przeczyszczenia jest przepustnica może i u Ciebie kolego break3r przepustnica jest zasyfiona i dla tego masz uślizg z 4-go na 3-i.
Co do oleju w AT jak masz nadmiar,to po rozmowie z którymś forumowiczem (przepraszam nie pamiętam) wiem że nadmiar oleju skrzynia (spali czy coś takiego) więc tym bym się nie przejmował chyba że mnie się coś pomieszało
lecz chyba dobrze pamiętam 
Pozdrawiam
Jeszcze jeden objaw to taki po rozpędzeniu auta i puszczeniu gazu wskazówka obrotomierza (przykład) obniża się na 1000k i podskakuje na 1500 i tak utrzymuje,tak jak by był uślizg,wrzucenie na luz i załapanie,rozmawiałem z Wieśkiem i stwierdził że do przeczyszczenia jest przepustnica może i u Ciebie kolego break3r przepustnica jest zasyfiona i dla tego masz uślizg z 4-go na 3-i.
Co do oleju w AT jak masz nadmiar,to po rozmowie z którymś forumowiczem (przepraszam nie pamiętam) wiem że nadmiar oleju skrzynia (spali czy coś takiego) więc tym bym się nie przejmował chyba że mnie się coś pomieszało

Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Hmmm – wiesz Kamil, tak z "sufitu" to trochę trudno jest wymyśleć jaka jest przyczyna tego migania HOLD'a. Przydałoby się zrobić jakąś diagnostykę skrzyni w czasie, gdy miga ten HOLD.
Czy szarpanie miedzy 2 a 3 jest duże czy tylko "takie sobie"?
U mnie było duuuże szarpnięcie jak miąłem uszk. czujnik prędkości turbiny (ten na górze prawie pod akumulatorem, pod łapą mocującą skrzynię).
Czy szarpanie miedzy 2 a 3 jest duże czy tylko "takie sobie"?
U mnie było duuuże szarpnięcie jak miąłem uszk. czujnik prędkości turbiny (ten na górze prawie pod akumulatorem, pod łapą mocującą skrzynię).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku olej według sprzedawcy (osoba prywatna) wymieniony był 1000 mil temu i mówiąc szczerze patrząc po jego kolorze (czerwony i klarowny) to wygląda jakby to była prawda. Problem jest tylko taki, że na zimnym silniku oleju na bagnecie jest ponad górną krechę MAX co oznacza spora nadwyżkę. Jeśli chodzi o przepustnicę to mówiąc szczerze nie zaglądałem do niej czy jest mocno zabrudzona, ale wnioskuję że raczej tak skoro dziś będę zmieniał filtr powietrza bo jak go wyjąłem to nie widać było, że kiedyś był beżowy. Niestety od zakupu auta nie doszedłem jeszcze do wymiany oleju w skrzyni bo zacząłem od rozrządu, oleju silnikowego, płynu hamulcowego i w chłodnicy. Tu skończyły się chwilowo fundusze i przy okazji wyszedł do wymiany prawy środkowy wahacz, drążki oraz końcówki (końcówki nowe dostałem od sprzedawcy bo nie zdążył wymienić). Olej zamierzam zmienić w za jakieś 2000 mil więc jeszcze chwilkę.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Moim zdaniem nie ma sensu wymieniać oleju w AT skoro mówisz że jest taki jak powinien być,wymienił bym może filtr lecz olej wnioskuję że masz nowy.Przepustnicę pewnie będziesz miał czarną i lepiącą co może dawać różne efekty uboczne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Co do kontroli poziomu oleju to mam nadzieję, prawidłowo to robisz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
wydaje mi się że dobrze sprawdzam olej bo na ciepłym i włączonym silniku.
Wczoraj postanowiłem odessać troszkę oleju no i po wyciągnięciu go okazało się, że mimo iż na bagnecie jest ładny to odessany wygląda trochę gorzej (jest ciemny) więc wymiana musi się przyspieszyć. Moje pytanie brzmi gdzie mogę kupić filtr ewentualnie jakieś uszczelki i ile oleju wchodzi do skrzyni w Millenii z silnikiem KL z rocznika 95
Wczoraj postanowiłem odessać troszkę oleju no i po wyciągnięciu go okazało się, że mimo iż na bagnecie jest ładny to odessany wygląda trochę gorzej (jest ciemny) więc wymiana musi się przyspieszyć. Moje pytanie brzmi gdzie mogę kupić filtr ewentualnie jakieś uszczelki i ile oleju wchodzi do skrzyni w Millenii z silnikiem KL z rocznika 95
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Witaj!
Tak – olej sprawdza się przy pracującym silniku na poz. P (wcześniej trzeba przewajchować przez każdą pozycję zatrzymując się na parę sekund).
Filtr wraz z uszczelką kupowałem na allegro u:
MIDPARTS (chwilowo nie oferują tego niestety ale ew. zapytaj się ich o dostepność tych zestawów).
Aha – w tych zestawach od nich nie było o-ringu na filtr oleju – o ile pamiętam był tam oring 30x2.5 ale głowy nie dam za to, że to jest właściwy wymiar. Inna sprawa to fakt, że jego wymiana może nie jest "konieczna" ale dobrze byłoby dać już tam nowy.
Inna opcja to zaopatrzyć się u Wieśka z Dębicy w komplet
Do "suchej" skrzyni wlałem ok. 8 litrów oleju (Dextron III – QuakerState) – identyczna chyba skrzynię chyba mamy więc będzie tak samo.
Ale podczas wymiany standardowo około połowy tylko wymienisz, gdyż z konwertera i tak nie spuścisz starego oleju.
Zresztą w misce olejowej nie ma korka spustowego więc jak będziesz wymieniał filtr to nie zdziw się jak się oblejesz olejem. Więc wcześniej zanim miskę odkręcisz profilaktycznie wyssij ile się uda oleju przez bagnet miarki a ominie Cię "olejowy prysznic"
Były zresztą posty na ten temat więc nie ma potrzeby powielania tego.
Tak – olej sprawdza się przy pracującym silniku na poz. P (wcześniej trzeba przewajchować przez każdą pozycję zatrzymując się na parę sekund).
Filtr wraz z uszczelką kupowałem na allegro u:

Aha – w tych zestawach od nich nie było o-ringu na filtr oleju – o ile pamiętam był tam oring 30x2.5 ale głowy nie dam za to, że to jest właściwy wymiar. Inna sprawa to fakt, że jego wymiana może nie jest "konieczna" ale dobrze byłoby dać już tam nowy.
Inna opcja to zaopatrzyć się u Wieśka z Dębicy w komplet
Do "suchej" skrzyni wlałem ok. 8 litrów oleju (Dextron III – QuakerState) – identyczna chyba skrzynię chyba mamy więc będzie tak samo.
Ale podczas wymiany standardowo około połowy tylko wymienisz, gdyż z konwertera i tak nie spuścisz starego oleju.
Zresztą w misce olejowej nie ma korka spustowego więc jak będziesz wymieniał filtr to nie zdziw się jak się oblejesz olejem. Więc wcześniej zanim miskę odkręcisz profilaktycznie wyssij ile się uda oleju przez bagnet miarki a ominie Cię "olejowy prysznic"
Były zresztą posty na ten temat więc nie ma potrzeby powielania tego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
no dzięki wielkie i faktycznie nie ma sensu powielać tematu. Po wymianie sprawdzę i napiszę czy pomogło.
Pozdrawiam serdecznie
brkr
p.s. odpisz Marku czy to to:
http://allegro.pl/filtr-oleju-z-uszczelka-ford-mazda-626-g4eat-i1236814484.html
Pozdrawiam serdecznie
brkr
p.s. odpisz Marku czy to to:

http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
break3r napisał(a):...
p.s. odpisz Marku czy to to:http://allegro.pl/filtr-oleju-z-uszczelka-ford-mazda-626-g4eat-i1236814484.html
Wydaje mi się, ze wizualnie wygląda na taki jak być powinien.
Ale telefon do nich raczej nie zaszkodzi aby się upewnić
Tylko nie dokręcaj zbyt mocno tej uszczelki – jest korkowa więc jak "przedobrzysz" to się rozlizie
Ale fakt jest faktem, że u mnie poprzednik jak wymieniał kiedyś olej to miskę złożył zupełnie bez uszczelki a jedynie na silikon i też nic nie ciekło. Zresztą nawet do takiej uszczelki jak użyjesz silokonu (z umiarem!!) to napewno nie zaszkodzi to.
Do nowej skrzyni sam sobie wyciąłem uszczelkę z cienkiej gumy olejoodpornej.

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ok dzięki jeszcze raz. Planuję uszczelkę lekko "przykleić" silikonem do miski i wtedy założyć dokręcając z umiarem.
p.s. hmmmm dziwna sprawa zadzwoniłem do MIDPARTS i koleś powiedział mi, żeby mnie wymieniał filtra
tylko go przeczyścił sprayem do czyszczenia gaźników. Bo tam jakieś nakrętki, które mogę wepchnąć do skrzyni czy cośtam. Jeśli chodzi o uszczelkę to niestety muszę odczekać do przyszłego tygodnia bo im nóg dostały i wyszły
Jak zapatrujesz się Marku na temat czyszczenia filtra bez odkręcania i czy na serio jakieś nakrętki mogę wepchnąć do komory skrzyni?
p.s. hmmmm dziwna sprawa zadzwoniłem do MIDPARTS i koleś powiedział mi, żeby mnie wymieniał filtra

Jak zapatrujesz się Marku na temat czyszczenia filtra bez odkręcania i czy na serio jakieś nakrętki mogę wepchnąć do komory skrzyni?

http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
break3r napisał(a):....
p.s. hmmmm dziwna sprawa zadzwoniłem do MIDPARTS i koleś powiedział mi, żeby mnie wymieniał filtratylko go przeczyścił sprayem do czyszczenia gaźników. Bo tam jakieś nakrętki, które mogę wepchnąć do skrzyni czy cośtam. ....
Coś jakąś ściemę puścili albo pomylili skrzynie
Wewnątrz filtra jest wkład jakby z filcu czy czegoś podobnego – tego nie da się najzwyczajniej umyć.
Poza tym cały filtr jest przykręcony 2 czy 3 śrubami (od dołu!) więc co tam może złego się zrobić?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Oliwy kup 5 litrow, wiecej nie bedzie ci potrzebne niz nawet 4.5.
Filtr mozesz wyjac i dokladnie wyczyscic, mozesz zobaczyc co on zebral w sobie, to jest tylko siatka, nie jakis filtr jak od oliwy silnika, w skrzyni filtr nie jest dopkladnego czyszczenia.
Uszczelki nie zakladaj bo i tak bedzie sie pocic, uszczelka korkowa lub gumowa ktora i tak wyglada na gumowa a sie pozniej okazuje ze jest papierowa kiluwarstwowa (u mnie zmieniali i widzialem dotykalem niby twardsza guma a po 30kkm zdjalem miske i sie okazala ze to byl papier)
Najlepiej zrob tak jak fachowiec w dobrym serwisie, czyli kleic na silikon.... najlepsze rozwiazanie bo tak Mazda przewiduje, nie baw sie w uszczelki, miska jest wyprofilowana specjalnie pod silikon... rzezba ? nie.. to fachowosc
Miske lepiej zdjac i zobaczyc co magnes zlapal, i wyczyscic ze szlamu ktory i tak bedzie, taka maziowata breja, osadu moze byc malo lub duzo, ale i tak nalezy to wyczyscic.
Nic skaplikowanego zarezerwuj sobie 4h i juz, sam widzisz co robisz i najwazniejsze jak to robisz, nikt ci kitu bynajmniej nie zrobi, nic nie nabroisz bo to prosta sprawa, chyba ze bedziesz szarpac za kabelki czujniki ktore zobaczycz w wewnatrz, duzo srubek do odkrecenia ogolnie.
Oliwa zawsze bedzie lepiej wygladala na bagnecie, wyssasz jej troche do sloika i dopiero mozna ogledziny robic, nie mozna sie kierowac kolorem oliwy z bagnetu.
Wazne aby nie smierdzial jak przegrzana kosiarka czy kosa spalinowa
Skrzynia jest chyba taka sama jak u mnie w KJ, wiec jest korek spustowy.
Filtr mozesz wyjac i dokladnie wyczyscic, mozesz zobaczyc co on zebral w sobie, to jest tylko siatka, nie jakis filtr jak od oliwy silnika, w skrzyni filtr nie jest dopkladnego czyszczenia.
Uszczelki nie zakladaj bo i tak bedzie sie pocic, uszczelka korkowa lub gumowa ktora i tak wyglada na gumowa a sie pozniej okazuje ze jest papierowa kiluwarstwowa (u mnie zmieniali i widzialem dotykalem niby twardsza guma a po 30kkm zdjalem miske i sie okazala ze to byl papier)
Najlepiej zrob tak jak fachowiec w dobrym serwisie, czyli kleic na silikon.... najlepsze rozwiazanie bo tak Mazda przewiduje, nie baw sie w uszczelki, miska jest wyprofilowana specjalnie pod silikon... rzezba ? nie.. to fachowosc

Miske lepiej zdjac i zobaczyc co magnes zlapal, i wyczyscic ze szlamu ktory i tak bedzie, taka maziowata breja, osadu moze byc malo lub duzo, ale i tak nalezy to wyczyscic.
Nic skaplikowanego zarezerwuj sobie 4h i juz, sam widzisz co robisz i najwazniejsze jak to robisz, nikt ci kitu bynajmniej nie zrobi, nic nie nabroisz bo to prosta sprawa, chyba ze bedziesz szarpac za kabelki czujniki ktore zobaczycz w wewnatrz, duzo srubek do odkrecenia ogolnie.
Oliwa zawsze bedzie lepiej wygladala na bagnecie, wyssasz jej troche do sloika i dopiero mozna ogledziny robic, nie mozna sie kierowac kolorem oliwy z bagnetu.
Wazne aby nie smierdzial jak przegrzana kosiarka czy kosa spalinowa
Skrzynia jest chyba taka sama jak u mnie w KJ, wiec jest korek spustowy.
Nie do końca masz Janusz rację – u mnie wewnątrz plastikowej obudowy filtra widziałem właśnie nie siateczkę a wkład filcowy.
Poza tym korek spustowy jest w okolicy "dyfru" a nie na misce olejowej więc po jego wykręceniu nie ma prawa wypłynąć olej będący w misce
Co do uszczelki to zdania są podzielone – ja u siebie wolałem dać uszczelkę + silikon, gdyż aż 6 otworów miski miałem wcześniej do naprawy.
Poza tym korek spustowy jest w okolicy "dyfru" a nie na misce olejowej więc po jego wykręceniu nie ma prawa wypłynąć olej będący w misce
Co do uszczelki to zdania są podzielone – ja u siebie wolałem dać uszczelkę + silikon, gdyż aż 6 otworów miski miałem wcześniej do naprawy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość