Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.
PostTen post został usunięty przez radar88 6 wrz 2011, 16:37.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 21 maja 2005, 13:02

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):już wszystko znalazłem


<spoko>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 21 maja 2005, 14:46

Ja też stosuję wymianę częściową co ok 20-30kkm lub raz w roku.
Spuczam ile wlezie wlewam nowy olej, robię 200km i jeszcze raz spuszczam i wlewam nowy

Powodzenia
<spoko>
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Puhcio » 21 maja 2005, 15:31

trojanrob napisał(a):lub raz w roku.


hmm, ja przyjmuję tylko kryterium przebiegu – powienienem się zastanowić nad wymianą co rok.

trojanrob napisał(a):Spuczam ile wlezie wlewam nowy olej, robię 200km i jeszcze raz spuszczam i wlewam nowy


<spoko> sądzę, że taka metoda jest bezpieczniejsza, niż jednorazowa całkowita wymiana ...

Ps. trojanrob jak już zrobisz wszytko w swoejej milleni i bedziesz ją sprzedawał to będę chętny :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 21 maja 2005, 18:23

Sam jestem ciekawy jak będzie teraz pracował silnik. (odbieram madzię z ASO w czwartek)
Wymienione :
– panewki główne i korbowodowe, płytki do regulacji zaworów (dało się potasować i musiałem kupić tylko 9 płytek, a nie 24 – 1płytka to koszt ok 35PLN) .
– uszczelki dołu i góry.(bez głowicy bo jest OK).
– poduszka silnika ( tylna przy skrzyni) – kupiłem w USA (eBay) za $75 w ASO 1220,– (doszła w 4 dni, a z magazynu centralnego Mazdy czekałem na wszystkie części 2 tygodnie).

robert
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Puhcio » 21 maja 2005, 18:29

trojanrob napisał(a):w ASO 1220,–


<szok> za 1 poduszę ....

trojanrob napisał(a):doszła w 4 dni, a z magazynu centralnego Mazdy czekałem na wszystkie części 2 tygodnie).


Mi szceliła główna rurka (górna) łącząca silnik z chłodnicą – jest porszę pana 145 zł – oki to podjadę – ale na to trzeba tydzień czekać <szok>

trojanrob napisał(a):kupiłem w USA (eBay) za $75 w ASO 1220,–


Chyba zacznę ściągać cześći z USA.

Ps. Jak to robisz – mam na myśli cześci ? Zamawiasz proto do polski – płacisz podatki czy w jakiś inny sposób ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 22 maja 2005, 14:21

Tak za jedną poduszkę:
są napewno 3 po ok 1220PLN (na ebay obie za $75) jedna za ok 500LN (na eBay za $42) .
Czyli komplecik <szok> 4160,-PLN <szok>, a gdzie wymiana ?
Już jedną wymieniałem tę nr 6 na załączonych fotkach (dostęp jest ok więc zrobiłem sam – oczywiście z kluczem dynamometrycznym bo z aluminium nie ma żartów łatwo zerwać)

Obrazek
Obrazek

w ostatniej kolumnie są podane ceny w $USA (dodaj do tego cło i VAT) i przelicz po kursie to wychodzi podobnie.
w przedostatniej czas wymiany elementu w godzinach.

pozdr.
robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez robi » 5 cze 2005, 19:08

po wymianie skrzyni (auto) na inna,zaczely dziac sie ciekawe rzeczy.Dzialaja wszystkie biegi,ale ..... pozycji "P"ok,"Wsteczny" auto jedzie do przodu a po chwili chce jechac do tylu!Nie ma "N",auto jedzie do przodu.Pozostale pozycje skrzyni dzialaja prawidlowo.Komputer nie pokazuje nieprawidlowosci.Czy ktos wie co jest "grane"
robi
 

Postprzez Italiano » 6 cze 2005, 20:16

Skrzynie były identyczne? Ten sam model?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez robi » 8 cze 2005, 21:53

Jesli nie byly to ile jest ich rodzaji?Rok sie zgadza.
robi
 

Postprzez Paweł » 8 cze 2005, 23:17

Jesli skrzynia jest sprawna (watpliwe), to trzeba sprawdzic, czy czujnik polozenia dzwigni jest dobrze ustawiony. Ewentualnie samo ciegno dzwigni. Dodatkowo moze byc czujnik VSS, TSS, ale to chyba pokazalby komputer.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez trojanrob » 1 lip 2005, 15:41

Cześć
Stawiam na cięgno dźwigni (miłem tak jak robili mi skrzynię.) – sam sobie ustawiłem, nie wiem jak 2.5, w 2.3 trzeba wyjąć akumulator i jego podstawkę tam widać mocowanie cięgna.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez tomekrvf » 1 lip 2005, 15:51

esi.mazdausa tam cos znajdziesz
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Italiano » 5 lip 2005, 18:13

Może to i nie problem,ale czy ktoś mi potrafi wytłumaczyć dlaczego nie mam kick downa? :|
Może by to na ogólnym zapytać?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Paweł » 5 lip 2005, 18:55

W twoim samochodzie przelacznik K/D jest umieszczony pod pedalem gazu. Sprawdz czy pedal dosiega przelacznika. Jesli tak, to odlacz przelacznik od wiazki i sprawdz czy zamyka obwod (byc moze bedziesz musial go wczesniej zdemontowac, zeby dostac sie do zlacza). Jesli przelacznik jest sprawny szukaj usterki w instalacji – najpierw polaczeniu pomiedzy przelacznikiem i instalacja.

Obok samego K/D skrzynia powinna reagowac rowniez na niepelne otwarcie przepustnicy i redukowac biegi.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Italiano » 5 lip 2005, 18:59

U mnie w miejscu "tego"przycisku jest zaślepka w krztałcie orginalnego przycisku. I nic tam nie chodzi ,nic się nie rusza, poprostu go tam nie ma.Co jest niemożliwe,ale jest. :|

tco_tm napisał(a): Sprawdz czy pedal dosiega przelacznika.

Nawet nie dosięga do tej zaślepki.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 18:10.
Powód: Post pod postem

Postprzez Paweł » 5 lip 2005, 19:04

To ja nie wiem. Trzeba pogrzebac w papierach (dla X9, nie millenii) i sprawdzic, czy byl moment w ktorym zrezygnowali z przelacznika K/D na rzecz odczytu polozenia przepustnicy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 11 lip 2005, 16:13

No dobra, reasumując. Jaki olej powienin być w skrzyni w automacie (2.3 Miller)?
Dextron II czy III i jaka różnica poza ceną?
Feeko
 

Postprzez trojanrob » 12 lip 2005, 08:24

Cześć

Ja mam TEXACO DEXTRON III od naprawy i wymieniam na ten sam.
DEXTRON III jest zalecany do skrzyń ASB sterowanych elektronicznie.

Opis tutaj : http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=4
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9

cron