problem z TCS
sczerze powiem ze i ja mam czasami takie cos ze jadac nagle wlacza mi sie tcs OFF i to na prostej. Wsumie bez powodu. musze sie zatrzymac i wlaczyc go spowrotem.
Dodatkowo moze by mi ktos tak tylko powiedzial jak odpalam pierwszy raz samochod w dany dzien to kompletnie niema wspomagania.. w miejscu krece kierownica a ona sie blokuje.. i nic po chwile przeskakuje dalej. i jak przejade z 3 metry to juz wszystko dziala chociaz raz mialem tak w trakcje jazdy to prawie w samochod na przeciwko nie wpadlem;/ (pompa wspomagania? z tyym ze ani nie piszczy nic ani nie buczy nie halasuje)
Dodatkowo moze by mi ktos tak tylko powiedzial jak odpalam pierwszy raz samochod w dany dzien to kompletnie niema wspomagania.. w miejscu krece kierownica a ona sie blokuje.. i nic po chwile przeskakuje dalej. i jak przejade z 3 metry to juz wszystko dziala chociaz raz mialem tak w trakcje jazdy to prawie w samochod na przeciwko nie wpadlem;/ (pompa wspomagania? z tyym ze ani nie piszczy nic ani nie buczy nie halasuje)
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Papi napisał(a):sczerze powiem ze i ja mam czasami takie cos ze jadac nagle wlacza mi sie tcs OFF i to na prostej. Wsumie bez powodu. musze sie zatrzymac i wlaczyc go spowrotem.
Mnie TCS OFF zapala się heh jak się kończy gaz w butli
Co do wspomagania, może warto wymienić olej, może nie był wymieniany od nowości, gdzieś może się coś przytyka, paproszek albo coś.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A jak juz o tym gadamy To mi z kolei zawsze w korku albo jak staje na duzej ilosci swiatel odpala sie TCS OFF i po restarcie dopiero sie wylacza nie wiem czemu sie tak dzieje ale jak jade bardzo powoli albo stoje co chwile to sie zalacza.. A ja mam z kolei jeszcez dwa problemy jak odpalam auto po nocy to mi na pcozatku jak skrecam mocno kierownice tak trzeszczy mysle ze to moze byc pompa wspomagania. A 2 rzecz to przy zatrzymywaniu sie pierdzi mi hamulec i stawia opor a potem wchodzi do podlogi jak juz sie zatrzymuje. i tu jak myslicie co to moze byc? Abs?
- Od: 18 lip 2010, 14:47
- Posty: 79
- Skąd: Mazowsze/W'wa
- Auto: Mazda Xedos 9 (Kosmo Blau meallic(A5)) TA KL 2.5 V6 94'
Papi napisał(a):sczerze powiem ze i ja mam czasami takie cos ze jadac nagle wlacza mi sie tcs OFF i to na prostej. Wsumie bez powodu. musze sie zatrzymac i wlaczyc go spowrotem.
Ja miałem cały czas tcs off jak mi się poluzowała wtyczka od czujnika temp. zasysanego powietrza i nie dało rady włączyć a i jak rano jest dobry mróz to odpala od razu z tcs off i dopiero jak sie rozgrzeje trochę to samo się włącza
u mnie jest to samo. Zapalają sie kontrolki od TCS obie i ABS powyzej 120km/h, zdiagnozowano czujnik prędkości lewego przedniego koła, obstawiam że szczelina między czyjnikiem a wirnikiem jest za mała, ale nie ruszam tego bo i tak na dniach bede wymieniał przegub w tym kole, wtedy sie wszystko wyjaśni. Jak chce szybciej ruszyć na śliskiej nawierzchni to miga jedna kontrolka tcs, to normalne
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
witam,
mam problem z abs w mazda xedos 9 94r 2.5 v6 a mianowicie :
jak juz auto prawie sie zatrzyma to włącza sie abs nawet gdy kola nie wpadną w poślizg, tzn prawie sie zatrzymuje i wtedy słychac jak pompa sie włacza
jak rozwiązać ten problem?
mam problem z abs w mazda xedos 9 94r 2.5 v6 a mianowicie :
jak juz auto prawie sie zatrzyma to włącza sie abs nawet gdy kola nie wpadną w poślizg, tzn prawie sie zatrzymuje i wtedy słychac jak pompa sie włacza
jak rozwiązać ten problem?
- Od: 18 lip 2009, 23:30
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323f Ba 97r 1.5
Panowie joka33/ProboszczV6/cieptas proszę używać opcji szukaj, temat dość obszerny i jest o czym poczytać, oba tematy przeniosłem do jednego wspólnego wątku.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Może się komuś przyda....
powodem zaświecania się TCS i TCS oFF (tylko te dwie bez kontrolki ABS) brak mocy, szarpanie przy mocniejszym dodaniu gazu, delikatnie jechać się "da"...
w przypadku silnika Millera może być:
1) uszkodzone czujniki temperatry w kolektorze, są 2, jeden przy kompresorze, drugi obok zaworu egr,
2) źle podłączone elektrozawory od sterowania egr, pochłaniacza par paliwa, by-pass kompresora itd. więc warto sprawdzić czy wszystkie wtyczki są we właściwych elektrozaworkach bo można się przy tym pomylić, wszystko pasuje prawie wszędzie,
3) źle podłączone przewody podciśnienia... "świat podciśnienia" w silniku millera jest bardzo rozbudowany i można się zakręcić,
Nie wiem jakie mogą być przyczyny takich błędów w przypadku silnika KL, gdyż wtyczki od elektrozaworów są tam idiotoodporne, ale warto sprawdzić czy wszystko z osprzętem jest ok, poprawność podłączenia podciśnień sprawność elektrozaworów, czujników...
powodem zaświecania się TCS i TCS oFF (tylko te dwie bez kontrolki ABS) brak mocy, szarpanie przy mocniejszym dodaniu gazu, delikatnie jechać się "da"...
w przypadku silnika Millera może być:
1) uszkodzone czujniki temperatry w kolektorze, są 2, jeden przy kompresorze, drugi obok zaworu egr,
2) źle podłączone elektrozawory od sterowania egr, pochłaniacza par paliwa, by-pass kompresora itd. więc warto sprawdzić czy wszystkie wtyczki są we właściwych elektrozaworkach bo można się przy tym pomylić, wszystko pasuje prawie wszędzie,
3) źle podłączone przewody podciśnienia... "świat podciśnienia" w silniku millera jest bardzo rozbudowany i można się zakręcić,
Nie wiem jakie mogą być przyczyny takich błędów w przypadku silnika KL, gdyż wtyczki od elektrozaworów są tam idiotoodporne, ale warto sprawdzić czy wszystko z osprzętem jest ok, poprawność podłączenia podciśnień sprawność elektrozaworów, czujników...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Panowie odnośnie tego bulgotania jeszcze...ja u siebie tego nie mam,ale...czasem słychać jakby "w środku auta" – w okolicach skrzyni biegów przelewała się...woda. Czy ktoś się spotkał z czymś takim?Co to może być
I drugie pytanie,odnośnie ABSu...pokazuje mi się błąd UFO – nr 16 – czy ktoś spotkał się z tym błędem w Xedosie z 94 roku? W młodszych wersjach jest to błąd czujnika skrętu kierownicy,ale w 94 roku tego nie było. Problem jest taki; podczas hamowania (niskie prędkości, np. światła czy na parkingu manewrowanie) włącza się pompa ABS, tzn słychać jej buczenie, pedał hamulca twardnieje i delikatnie drży – ale bardzo słabo wyczuwalne. Ogólnie ABS działa, TCS również, a to zjawisko ma miejscy tylko przyhamowaniu do 0km/h gdy przyhamowuje np. ze 100 do 80 jest ok ale z 20 do 0 to już buczy. Czujniki wszystkie wydają się być ok bo nie wyświetla błędu żadnego, wieniec zębaty ten na piaście też jest ok...

I drugie pytanie,odnośnie ABSu...pokazuje mi się błąd UFO – nr 16 – czy ktoś spotkał się z tym błędem w Xedosie z 94 roku? W młodszych wersjach jest to błąd czujnika skrętu kierownicy,ale w 94 roku tego nie było. Problem jest taki; podczas hamowania (niskie prędkości, np. światła czy na parkingu manewrowanie) włącza się pompa ABS, tzn słychać jej buczenie, pedał hamulca twardnieje i delikatnie drży – ale bardzo słabo wyczuwalne. Ogólnie ABS działa, TCS również, a to zjawisko ma miejscy tylko przyhamowaniu do 0km/h gdy przyhamowuje np. ze 100 do 80 jest ok ale z 20 do 0 to już buczy. Czujniki wszystkie wydają się być ok bo nie wyświetla błędu żadnego, wieniec zębaty ten na piaście też jest ok...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Dziś podczas normalnej jazdy wpadłem w poślizg przed rondem
(nie zdawałem sobie sprawy że jest tak ślisko). Auto zaczęło się ślizgac na zablokowanych kołach , więc hamowałem pulsacyjnie , i udało się wejśc na puste rondo z bezpieczna prędkością. Po tym zdarzeniu zacząłem specjalnie hamowac, w celu zablokowania kół, co nie było trudne, bo była prawie gołoledz . Za żadnym razem nie zadziałał mi ABS , choć wcześniej reagował natychmiast , jak tylko jedno z kół traciło przyczepność. Nie świeci się żadna kontrolka ABS ani TCS . Co to może byc?

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
cieptas napisał(a):witam,
mam problem z abs w mazda xedos 9 94r 2.5 v6 a mianowicie :
jak juz auto prawie sie zatrzyma to włącza sie abs nawet gdy kola nie wpadną w poślizg, tzn prawie sie zatrzymuje i wtedy słychac jak pompa sie włacza
jak rozwiązać ten problem?
ja tak mialem gdy opony z tylu i z przodu mialy inne rozmiary. chyba 195/55z przodu a 205/55 z tylu.
wymienilem na takie same i odrazu bylo ok.
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
Również mam problem z tym włączającym się ABSem, a raczej buczeniem pompy ABS, z tym,że odkąd wymieniłem łożysko z tyłu prawe to występuje to o wiele rzadziej, może mam do roboty inne łożysko...



- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
a sprawdzałeś czy szczeliny między wirnikiem a czujnikiem są poprawne? masz dokręcone wszystkie czujniki? czy z tyłu w tarczobębnie nie nazbierało się syfu magnetycznego na wirniku i czujniku?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
witam mam drobny problem z zolta kontrolka od antyposlizgu przynajmniej rysunek na niej to wskazuje albowiem przy pierwszym wlaczeniu zaplonu nie gasnie gdy cofne kluczyk i przekrece ponownie gasnie i juz sie nie zapala.Moze ma to cos wspolnego z klockami moze sa juz do wymiany no i czasem przy dluzszym lekkim hamowaniu jakby pedal mi delikatnie odbijal robi to wrazenie jakby zalaczal sie abs przy gwaltownym hamowaniu.Przy gwaltowny ostrym hamowaniu wszystko gra.No i napewno nie gasnie razem z kontrolka airbagu.chodzi o xsedos 9 2.5v6 HELP
- Od: 5 sie 2013, 10:54
- Posty: 19
- Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL
Do sprawdzenia na początek czujniki i koronki ABS.
Nie ma xsedos! Jest tylko i wyłącznie XEDOS!
deonimax napisał(a):xsedos
Nie ma xsedos! Jest tylko i wyłącznie XEDOS!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
deonimax napisał(a):Moze ma to cos wspolnego z klockami moze sa juz do wymiany no i czasem przy dluzszym lekkim hamowaniu jakby pedal mi delikatnie odbijal robi to wrazenie jakby zalaczal sie abs przy gwaltownym hamowaniu.Przy gwaltowny ostrym hamowaniu wszystko gra


Ten problem Xedosa 9 jest wciąż nierozwiązany
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Witam Wszystkich.
Około 2 tygodni temu kupiłem moją Millenkę i po za lekko skorodowanymi błotnikami tylnymi i poobijaną po gradobiciu maską auto spisuje się bardzo dobrze.Jak na 170 konny automat ma dobre osiągi,a i spalanie w granicach 10 – 11,5 l w mieście,to nie tak wiele,jak na osiągi i luksus tego autka.
Mój problem leży jednak gdzie indziej.Mianowicie,jak ją kupiłem,padnięty był akumlator i świeciły mi kontrolki: engine,ABS i TCS OFF.Wymieniłem aku i kontrolka engine po odpaleniu gaśnie i po chwili znów zaczyna świecić,TCS OFF świeci i gaśnie czasami tylko,gdy z lewej włącza się TCS,a ABS działa prawidłowo,ale kontrolka gaśnie tylko podczas hamowania powyżej 40 km/h i później znów zaczyna swiecić.Auto,które kupiłem zostało sprowadzone jako nowe ze stanów i jeździło trochę jako firmowa limuzyna,później trochę stało.Jego przebieg to 189.900 km,a przez ostatnie 4 lata zrobiło tylko około 30 tyś kilometrów,z czego w okresie ostatniego roku więcej stało,niż jeździło.
Jak już pisałem auto sprawuje się dobrze,nie szarpie,momentalnie się zbiera,wszystkie systemy działają prawidłowo (za wyjątkiem elektrycznej regulacji kierownicy),dlatego martwią mnie te świecące kontrolki.Mam przycisk TCS OFF,ale jego wciskanie nic nie daje.
Proszę bardzo o jakieś porady,wskazówki,bo mam zamiar moją millenką pojeżdzić dłużej,a i moja żona jest zachwycona warunkami podróżowania,jakie to autko oferuje.
Pozdrawiam.
Około 2 tygodni temu kupiłem moją Millenkę i po za lekko skorodowanymi błotnikami tylnymi i poobijaną po gradobiciu maską auto spisuje się bardzo dobrze.Jak na 170 konny automat ma dobre osiągi,a i spalanie w granicach 10 – 11,5 l w mieście,to nie tak wiele,jak na osiągi i luksus tego autka.
Mój problem leży jednak gdzie indziej.Mianowicie,jak ją kupiłem,padnięty był akumlator i świeciły mi kontrolki: engine,ABS i TCS OFF.Wymieniłem aku i kontrolka engine po odpaleniu gaśnie i po chwili znów zaczyna świecić,TCS OFF świeci i gaśnie czasami tylko,gdy z lewej włącza się TCS,a ABS działa prawidłowo,ale kontrolka gaśnie tylko podczas hamowania powyżej 40 km/h i później znów zaczyna swiecić.Auto,które kupiłem zostało sprowadzone jako nowe ze stanów i jeździło trochę jako firmowa limuzyna,później trochę stało.Jego przebieg to 189.900 km,a przez ostatnie 4 lata zrobiło tylko około 30 tyś kilometrów,z czego w okresie ostatniego roku więcej stało,niż jeździło.
Jak już pisałem auto sprawuje się dobrze,nie szarpie,momentalnie się zbiera,wszystkie systemy działają prawidłowo (za wyjątkiem elektrycznej regulacji kierownicy),dlatego martwią mnie te świecące kontrolki.Mam przycisk TCS OFF,ale jego wciskanie nic nie daje.
Proszę bardzo o jakieś porady,wskazówki,bo mam zamiar moją millenką pojeżdzić dłużej,a i moja żona jest zachwycona warunkami podróżowania,jakie to autko oferuje.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 7 paź 2013, 12:16 przez Tomy'73, łącznie edytowano 2 razy
-
Tomy'73
Więc nic innego jak masz uwalony czujnik ABS.
Kontrolka silnika to nic innego jak CHECK ENGINE, pod deską od strony kierowcy powinno być złącze diagnostyczne OBD2, odczytaj błąd/błędy silnika i ABS.
Kontrolka silnika to nic innego jak CHECK ENGINE, pod deską od strony kierowcy powinno być złącze diagnostyczne OBD2, odczytaj błąd/błędy silnika i ABS.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość