Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
mialem to w 929 V6 3.0 AT, gdy polecial mi speedometer sensor, potam zaczolem badac sam problem i okazalo sie ze HOLD miga gdy brakuje odczytu z jednego z czujnikow podajacych informacje o polozenia walu lub predkosci samochodu, przy AT jest tych czujnikow chyba ze trzy, ale hold nie zaczyna migac z powodu uszkodzinych czujnikow, tylko z powodow blednych informacji zwrotnych do komputera, w moim przypadku odczyty ze speedometera szly do komputera a z tamtad sygnaly szly do pamieci licznika i napedzaly silniki krokowe licznikow, a ze licznik przestal pokazywac predkosc i nie nabijal kilometrow, wiec komputer te informacje uznal za bledna, wiec mozliwe jest ze bezpiecznik kktory zmostkowales odpowiadal za jakis obwod juz koncowy,typu wlasnie podswietlenie zegarow, czy zasilanie innych wskaznikow itp., gdyby bledne sygnaly pochodzily faktycznie z ktoregos z czujnikow predkosci, to podczas gdy miga HOLD skrzynia nie chce pracowac w tym trybie, zwroc na to uwage. yol
a no jeszcz jedno, zagrzej dobrze fure , przepyc nia po miescie, moze ktorys czyjnik nie wytrzymiuje temperatury, moj tak mial, grzal sie od obudowy skrzyni, zalozylem mu aluminiowy radiator i po bolu, 700 zl zostalo w kieszeni ( a propo tego ze jexdziles delikatnie )
a no jeszcz jedno, zagrzej dobrze fure , przepyc nia po miescie, moze ktorys czyjnik nie wytrzymiuje temperatury, moj tak mial, grzal sie od obudowy skrzyni, zalozylem mu aluminiowy radiator i po bolu, 700 zl zostalo w kieszeni ( a propo tego ze jexdziles delikatnie )
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Oczywiście dołożyłem dodatkową chłodnicę do chłodzenia oleju ASB (i przeczyszczona została chłodnica oryginalna) gdyż autko było na rynek KANADYJSKI , a tam jest chłodniej niż u nas.
pozdrowienia[/quote]
jak założyłeś chłodnicę ATFu? kupuje się coś specjalnego i gdzie się ew. wpiąć z tym
PZDR
pozdrowienia[/quote]
jak założyłeś chłodnicę ATFu? kupuje się coś specjalnego i gdzie się ew. wpiąć z tym
PZDR
Madzia Millenia Miller 2.3T 211KM nie zagazowana
I ja postanowilem dorzucic trzy grosze do watku:)
U mnie wystepowalo kopanie przy zmianie z 1 –> 2. Zawiozlem autko do Samko.
Po remoncie skrzyni niby dziala lepiej, mniej kopie, a jesli juz to bardzo subtelnie.
Natomiast dzis tak mocno kopnela, ze myslalem iz silnik do przodu wyskoczy a ja w budzie zostane.
Do tego najgorsze jest to mrowienie pod pedalem gazu. Jezdzilem wieloma automatami i nigdy czegos takiego nie mialem. Strasznie irytujace. Na dodatek przy zimnym silniku (i skrzyni) wrzucenie R lub S (lub cos innego) powoduje straszny klekot (jak popychacze w 626). Co o tym sadzicie? Jest szansa aby to jakos zareklamowac?
Edit:01 lut 2006 22:14
Zauwazylem, ze takie dziwne zachowanie (kopanie) wystepuje tylko w pozycji S. Na D nie ma czegos takiego.
Biegi zmieniaja sie gladziutko i bardzo subtelnie – w drodze do domu az chcialo sie gazowac, odlot po kickdownie jest niesamowity. W pozycji S tragedia, kopanie jest nie do zniesienia, caly samochod skrzypi, gdy wyrywa do przodu, nawet TCS na poslizg kol nie jest w stanie zareagowac.. Czy orientujecie sie, dlaczego skrzynia tak dziwnie pracuje?
Przeciez mechanizm jest ten sam, tryb pracy tylko inny.
Pozdrawiam,
voytecku
U mnie wystepowalo kopanie przy zmianie z 1 –> 2. Zawiozlem autko do Samko.
Po remoncie skrzyni niby dziala lepiej, mniej kopie, a jesli juz to bardzo subtelnie.
Natomiast dzis tak mocno kopnela, ze myslalem iz silnik do przodu wyskoczy a ja w budzie zostane.
Do tego najgorsze jest to mrowienie pod pedalem gazu. Jezdzilem wieloma automatami i nigdy czegos takiego nie mialem. Strasznie irytujace. Na dodatek przy zimnym silniku (i skrzyni) wrzucenie R lub S (lub cos innego) powoduje straszny klekot (jak popychacze w 626). Co o tym sadzicie? Jest szansa aby to jakos zareklamowac?
Edit:01 lut 2006 22:14
Zauwazylem, ze takie dziwne zachowanie (kopanie) wystepuje tylko w pozycji S. Na D nie ma czegos takiego.
Biegi zmieniaja sie gladziutko i bardzo subtelnie – w drodze do domu az chcialo sie gazowac, odlot po kickdownie jest niesamowity. W pozycji S tragedia, kopanie jest nie do zniesienia, caly samochod skrzypi, gdy wyrywa do przodu, nawet TCS na poslizg kol nie jest w stanie zareagowac.. Czy orientujecie sie, dlaczego skrzynia tak dziwnie pracuje?
Przeciez mechanizm jest ten sam, tryb pracy tylko inny.
Pozdrawiam,
voytecku
A dzwignie gladko przelaczasz na wsteczny?
Olej kiedy sprawdzales, kiedy wymieniales olej i filtr?
Jezeli to wszystko jest ok to poszukaj tam gdzie byly opisywane usterki o ASB
Olej kiedy sprawdzales, kiedy wymieniales olej i filtr?
Jezeli to wszystko jest ok to poszukaj tam gdzie byly opisywane usterki o ASB
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
- Od: 20 paź 2003, 15:28
- Posty: 214
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA
To normalne, gdy skrzynia się kończy – na zimnej jest dobrze a jak się rozgrzeje to zaczynają się problemy.
Odwiedź jakiś erwis ASB, ale moim zdaniem skrzynia do wymiany/naprawy.
Ps. Jaki masz przebieg ?
Odwiedź jakiś erwis ASB, ale moim zdaniem skrzynia do wymiany/naprawy.
Ps. Jaki masz przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Dźwignia przełącza się gładko, olej jest ok, czas już na wymianę, ale czekałem jeszcze na części do zawieszenia i miałem zamiar dopiero pojechać ze wszystkim. Byłem e jednym warsztacie, to powiedzieli, że elektrozawór jest do przeczyszczenia, ale wolałbym usłyszeć jeszcze inne opinie.
Aha, nie znalazłem niczego na temat czyszczenia/wymiany elektrozaworu na forum, i jeszcze pytanie, gdzie kupić filtr oleju do ASB oprócz Mazdy?
Edit by radar88
Aha, nie znalazłem niczego na temat czyszczenia/wymiany elektrozaworu na forum, i jeszcze pytanie, gdzie kupić filtr oleju do ASB oprócz Mazdy?
Edit by radar88
- Od: 9 kwi 2006, 17:41
- Posty: 21
- Auto: Millenia 2,5 V6 1995
szybki napisał(a):gdzie kupić filtr oleju do ASB oprócz Mazdy?
A dlaczego ASO Ci nie pasuje.
Filtr to ~ 130 zł, uszczelka ~ 70 zł ... oryginalne częsci – ze skrzynią bym nie eksperymentował.
Puhcio napisał(a):Ps. Jaki masz przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
To i tak tanio. Ja 3 lata temu za zamiennik płaciłem 190 zł.
Takie auto kupiłeś hehe.
Spoko ... wsadzisz jakieś 10 – 15 k zł i będziesz miał nowy samochód

szybki napisał(a):bo jak podliczam wszystko co mam w tym roku do zrobiania to wychodzi taka suma, że głowa boli.
Takie auto kupiłeś hehe.
Spoko ... wsadzisz jakieś 10 – 15 k zł i będziesz miał nowy samochód
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Panowie w SAMKO kupowałem wtym tygodniu 4 kpl. 2 do 2.3 i 2 do 2.5 zapłaciłem 240 zł z przesyłką.
Maja wszystko nawet zestawy naprawcze do ASB jak ktos potrafi to sam moze sobie naprawic
! hehehe
Maja wszystko nawet zestawy naprawcze do ASB jak ktos potrafi to sam moze sobie naprawic

Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości