Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piotrek929 » 4 gru 2005, 00:01

mialem to w 929 V6 3.0 AT, gdy polecial mi speedometer sensor, potam zaczolem badac sam problem i okazalo sie ze HOLD miga gdy brakuje odczytu z jednego z czujnikow podajacych informacje o polozenia walu lub predkosci samochodu, przy AT jest tych czujnikow chyba ze trzy, ale hold nie zaczyna migac z powodu uszkodzinych czujnikow, tylko z powodow blednych informacji zwrotnych do komputera, w moim przypadku odczyty ze speedometera szly do komputera a z tamtad sygnaly szly do pamieci licznika i napedzaly silniki krokowe licznikow, a ze licznik przestal pokazywac predkosc i nie nabijal kilometrow, wiec komputer te informacje uznal za bledna, wiec mozliwe jest ze bezpiecznik kktory zmostkowales odpowiadal za jakis obwod juz koncowy,typu wlasnie podswietlenie zegarow, czy zasilanie innych wskaznikow itp., gdyby bledne sygnaly pochodzily faktycznie z ktoregos z czujnikow predkosci, to podczas gdy miga HOLD skrzynia nie chce pracowac w tym trybie, zwroc na to uwage. yol

a no jeszcz jedno, zagrzej dobrze fure , przepyc nia po miescie, moze ktorys czyjnik nie wytrzymiuje temperatury, moj tak mial, grzal sie od obudowy skrzyni, zalozylem mu aluminiowy radiator i po bolu, 700 zl zostalo w kieszeni ( a propo tego ze jexdziles delikatnie )
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 16:59.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 4 gru 2005, 11:44

Już sobie poradził :)

Chodziło, o ten zmostkowany bezpiecznik :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 4 gru 2005, 20:15

ach jak dawno mnie tu nie bylo – otoz HOLD nie zapala sie od czasu zmiany bezpiecznika wiec wnioskuje ze to bylo to :D
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez rozprza » 30 sty 2006, 19:44

Oczywiście dołożyłem dodatkową chłodnicę do chłodzenia oleju ASB (i przeczyszczona została chłodnica oryginalna) gdyż autko było na rynek KANADYJSKI , a tam jest chłodniej niż u nas.

pozdrowienia[/quote]


jak założyłeś chłodnicę ATFu? kupuje się coś specjalnego i gdzie się ew. wpiąć z tym
PZDR
Madzia Millenia Miller 2.3T 211KM nie zagazowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 21:05
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: CX-5 2.0 4x4 Automat

Postprzez voytecku » 31 sty 2006, 22:29

I ja postanowilem dorzucic trzy grosze do watku:)

U mnie wystepowalo kopanie przy zmianie z 1 –> 2. Zawiozlem autko do Samko.
Po remoncie skrzyni niby dziala lepiej, mniej kopie, a jesli juz to bardzo subtelnie.
Natomiast dzis tak mocno kopnela, ze myslalem iz silnik do przodu wyskoczy a ja w budzie zostane.
Do tego najgorsze jest to mrowienie pod pedalem gazu. Jezdzilem wieloma automatami i nigdy czegos takiego nie mialem. Strasznie irytujace. Na dodatek przy zimnym silniku (i skrzyni) wrzucenie R lub S (lub cos innego) powoduje straszny klekot (jak popychacze w 626). Co o tym sadzicie? Jest szansa aby to jakos zareklamowac?

Edit:01 lut 2006 22:14
Zauwazylem, ze takie dziwne zachowanie (kopanie) wystepuje tylko w pozycji S. Na D nie ma czegos takiego.
Biegi zmieniaja sie gladziutko i bardzo subtelnie – w drodze do domu az chcialo sie gazowac, odlot po kickdownie jest niesamowity. W pozycji S tragedia, kopanie jest nie do zniesienia, caly samochod skrzypi, gdy wyrywa do przodu, nawet TCS na poslizg kol nie jest w stanie zareagowac.. Czy orientujecie sie, dlaczego skrzynia tak dziwnie pracuje?
Przeciez mechanizm jest ten sam, tryb pracy tylko inny.

Pozdrawiam,
voytecku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 18:11.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 1 lut 2006, 23:26

Jedź tam gdzie naprawiali Ci skrzynie .... i powiedz im to :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 2 lut 2006, 23:35

a dzis tak gladko zmianialy sie biegi jak nigdy, zadnych kopniec. Powiedzcie mi, dlaczego tak sie skrzynia zachowuje?

Pozdrawiam,
voytecku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szybki » 9 kwi 2006, 20:25

Skończyła się zima i skończył się wsteczny w ASB. Jak samochód ostygnie przez parę godzin to jest, jak przejedziemy kilkanaście kilometrów to nie ma. W zimę było OK, innych objawów nie stwierdzono.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

Postprzez HERCIK » 9 kwi 2006, 20:31

A dzwignie gladko przelaczasz na wsteczny?
Olej kiedy sprawdzales, kiedy wymieniales olej i filtr?
Jezeli to wszystko jest ok to poszukaj tam gdzie byly opisywane usterki o ASB
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Puhcio » 9 kwi 2006, 20:43

To normalne, gdy skrzynia się kończy – na zimnej jest dobrze a jak się rozgrzeje to zaczynają się problemy.

Odwiedź jakiś erwis ASB, ale moim zdaniem skrzynia do wymiany/naprawy.

Ps. Jaki masz przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez szybki » 9 kwi 2006, 21:03

Dźwignia przełącza się gładko, olej jest ok, czas już na wymianę, ale czekałem jeszcze na części do zawieszenia i miałem zamiar dopiero pojechać ze wszystkim. Byłem e jednym warsztacie, to powiedzieli, że elektrozawór jest do przeczyszczenia, ale wolałbym usłyszeć jeszcze inne opinie.

Aha, nie znalazłem niczego na temat czyszczenia/wymiany elektrozaworu na forum, i jeszcze pytanie, gdzie kupić filtr oleju do ASB oprócz Mazdy?

Edit by radar88
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

PostTen post został usunięty przez radar88 7 wrz 2011, 14:04.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 9 kwi 2006, 21:06

szybki napisał(a):gdzie kupić filtr oleju do ASB oprócz Mazdy?


A dlaczego ASO Ci nie pasuje.

Filtr to ~ 130 zł, uszczelka ~ 70 zł ... oryginalne częsci – ze skrzynią bym nie eksperymentował.

Puhcio napisał(a):Ps. Jaki masz przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez szybki » 9 kwi 2006, 21:13

Ostatecznie pasuje, ale myślałem, że coś gdzieś się znajdzie taniej, bo jak podliczam wszystko co mam w tym roku do zrobiania to wychodzi taka suma, że głowa boli. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

Postprzez Puhcio » 9 kwi 2006, 21:15

To i tak tanio. Ja 3 lata temu za zamiennik płaciłem 190 zł.

szybki napisał(a):bo jak podliczam wszystko co mam w tym roku do zrobiania to wychodzi taka suma, że głowa boli.


Takie auto kupiłeś hehe. :)

Spoko ... wsadzisz jakieś 10 – 15 k zł i będziesz miał nowy samochód :) :) :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez szybki » 9 kwi 2006, 21:20

To powiedz mi jaka firma w podróbie posiada taki filtr, bo działam w branży motoryzacyjnej i po prostu mam rabaty na części samochodowe i generalnie płącę w cenach hurtowych, ale gdzie nie zapytam to nie posiadają :(
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

Postprzez Puhcio » 9 kwi 2006, 21:24

Nie pamiętam firmy.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 9 kwi 2006, 21:37

Panowie w SAMKO kupowałem wtym tygodniu 4 kpl. 2 do 2.3 i 2 do 2.5 zapłaciłem 240 zł z przesyłką.
Maja wszystko nawet zestawy naprawcze do ASB jak ktos potrafi to sam moze sobie naprawic !!! hehehe
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9