Strona 6 z 9

Re: "wylatają" biegi

PostNapisane: 20 lip 2011, 11:39
przez Marek 161BD081
Czy nie masz tego też na I biegu?

Re: "wylatają" biegi

PostNapisane: 20 lip 2011, 22:39
przez gienkozaur
Marek 161BD081 napisał(a):Czy nie masz tego też na I biegu?

czasem używam jedynki do 40 lub nawet do granic wytrzymałości ale jeszcze sie nie zdarzyło
– też o tym myślałem <oczko>

Dolewka oleju do manualnej skrzyni biegów.

PostNapisane: 7 sie 2011, 12:31
przez LeonBar
Proszę o POMOC :( Po wymianie półosi wyciekło mi około 0.5litra oleju ze skrzyni biegów (manualnej) <płacze> Stojąc w kanale widziałem na skrzyni biegów śrubkę przez którą myślałem że doleje olej w razie czego. A tu problem. Po wykręceniu tej śrubki i wprowadzeniu wężyka z pompki, olej w żaden sposób nie dało się wpompować do skrzyni <nie> Na forum nie znalazłem tematu dotyczącego dolewki oleju do skrzyni manualnej <nauka> Proszę napisać lub jakby była możliwość pokazać miejsce wlewu (foto).

Re: Dolewka oleju do manualnej skrzyni biegów.

PostNapisane: 7 sie 2011, 16:08
przez Lefty_X9
Nie wiem dokładnie jak jest w manualu w X9, ale standardem w manualnych skrzyniach są dwie śruby. Jedna niżej, przez którą zlewasz olej, a druga wyżej przez którą wlewasz. Ojeju ma być tyle ile wejdzie przez ten otwór do momentu aż się będzie z niego wylewać :)

Re: Dolewka oleju do manualnej skrzyni biegów.

PostNapisane: 8 sie 2011, 19:09
przez Wodzu
Niestety w X9 w manualu wlewa się olej przez czujnik wtecznego.

Re: Dolewka oleju do manualnej skrzyni biegów.

PostNapisane: 9 sie 2011, 23:18
przez LeonBar
Dzięki Wodzu ! Wrócę do kraju – od razu doleje. Jaki dostęp do tego czujnika? Będzie z tym jakiś problem? Jeszcze raz dzięki!

Re: Dolewka oleju do manualnej skrzyni biegów.

PostNapisane: 10 sie 2011, 06:58
przez Wodzu
Aby było łatwiej musisz zdjąć dolot, pod nim będziesz miał taką nakrętkę z kablem.

Re: Problem z manualna skrzynią biegów

PostNapisane: 9 wrz 2011, 01:52
przez dadan
Mam mały problem ze skrzynia manualna w KL-u, z miecha temu może trochę dalej wymieniłem olej w skrzyni na jakiś CASTROLA, tani nie był 75w90 GL-5 i wczoraj nie chciały wejść biegi na zimnej skrzyni, wstęczny ledwo, jak się rozgrzeje jest ok, wchodzą bez problemu, możecie ewentualnie jakiś inny olej polecic? Znalazłem MOTUL GEAR 300 75W90 nada się? Czy sprzęgło się sypie? Nie zauważyłem żeby się ślizgało

Re: Problem z manualna skrzynią biegów

PostNapisane: 9 wrz 2011, 08:14
przez Wodzu
Do Xeda 9 do skrzyni leje sie Dextron III a nie 75w90, ten drugi jest zagesty aby skrzynia dobrze chodzila.

Problemy ze sprzęgłem

PostNapisane: 14 mar 2013, 12:21
przez mario821102
Witam.
Mam problem ze sprzęgłem. Na odpalonym silniku nie chcą biegi wchodzić, na zgaszonym jest ok. Przy zgaszonym silniku gdy wrzucę pierwszy bieg i odpalam auto na wciśniętym sprzęgle oczywiście to auto szarpie od razu jakby sprzęgło wogule było nie wciśnięte. Może coś poradzicie? czy to koniec sprzęgła? <płacze>

Dopisano 14 mar 2013, 13:01:

dodam tylko że sytuacja ze sprzęgłem zaczęła się nasilać zaraz po tym jak na ręcznym musiałem obrucić auto bo się w naszych śniegach trochę zakopałem

Re: Problemy ze sprzęgłem

PostNapisane: 14 mar 2013, 21:23
przez ProboszczV6
odpowietrz wysprzęglik, lub jeśli to nie pomoże to wymień i odpowietrz wysprzęglik, przy okazji warto zmienić płyn hamulcowy, bo przy starym płynie lubi się zapowietrzać układ samoczynnie.

PostNapisane: 15 mar 2013, 11:38
przez mario821102
ok Dzięki

PostNapisane: 19 mar 2013, 22:44
przez damian626
a czy pdeal sprzegla ma luz bo czasamui jest tak ze jak wciskasz pedal to dopiero pod koniec lapie tam jest regulacja pod pedalem jak by co

Re: Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

PostNapisane: 3 sie 2013, 22:28
przez gienkozaur
żeby tematowi wyskakujących biegów stało się zadość bo problem dawno rozwiązany a pochwalić się to ni ma komu <zawstydzony> (lepiej późno niż wcale).... nic innego jak suchość w skrzyni <glupek2> , oleju wykapało może z 7 setek przy spuszczaniu. Biegi "wylatały" po kilkudziesięciu km czyli jak już się wszystko solidnie nagrzało a raczej przegrzało. Nakapałem 2 litry nowego oleju wcześniej wymieniając uszczelniacze półosi bo którędyś musiał olej spierniczać i po kłopocie, choć ostatnio zaczęło być słychać dwójkę ale innych objawów niż dźwiękowe brak. Dwa dni temu mój Xedzio skończył 19 lat z tej okazji umyłem go i wyplakowałem po dwóch miesiącach alergii na czystość, do czego to doszło... trzeba pomyśleć nad nowszym by dbać i doinwestowywać było warto ;) , a tak z drugiej strony to japońskie silniki benzynowe faktycznie są nie do zajepania :P 19 lat i zawieszenie-bolało, aparat zapłonowy-bolało, czujnik podciśnienia powietrza i parę innych tanich pierdół dało o sobie znać, ale silnik pełen szacun <spoko>

Re: Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

PostNapisane: 20 lis 2014, 13:11
przez Tomas2000
Panowie to jaki ten olej do skrzyni MT ma być w końcu? Z instrukcji obsługi do X9 jak i z katalogów producentów olei wynika że ATF M-III lub Dextron II. Tym czasem na początku wątku zaznaczono specyfikacje 75W-90 GL4 lub GL5, co zdaje się byc dość dużą rozbierznościa... :|

Re: Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

PostNapisane: 21 lis 2014, 14:30
przez niedzwiadek833
Stawiał bym raczej na instrukcję i katalogi tak że ATF lub Dextron.

PostNapisane: 21 lis 2014, 23:30
przez radar88
Osobiście rozmawialiśmy przez tel... Moim zdaniem ATF raczej tam nie pasuje, do AT owszem, ponieważ tam jest hydraulika, el. zawory, tarczki mają się taplać w oleju jak i konwenter, a M/T... Raczej bym obstawiał na ten drugi.

Re: Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

PostNapisane: 22 lis 2014, 14:30
przez tygrys36
dexron i ATF II/III raczej są olejami do automatycznych skrzyń biegów a do manuali zawsze się lało 75w90 tam jest potrzebne smarowanie przekładni i tak rzadki olej jak ATF mógłby nie wystarczyć by wszystkie części były odpowiednio naolejone.

PostNapisane: 22 lis 2014, 14:49
przez radar88
No właśnie tak samo o tym myślałem, ATF też w AT działa na zasadzie chłodzenia aby tarczki się nie przegrzewały bo to właśnie prowadzi do ich spalenia no i w AT jest również dość wysokie ciśnienie, wystarczy ściągnąć przewód z chłodniczki oleju AT, bądź przewód na skrzyni i gichnie olejem. Olej taki jak pisze Tygrys tworzy film ochronny i również smaruje, coś na zasadzie oleju silnikowego więc też bardziej obstawiam na ten właśnie 75w90

P.S. Łukasz w mondku pada pompka pomocnicza (nie rozpisujemy się tu).

Re: Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

PostNapisane: 22 lis 2014, 15:16
przez dadan
Miałem 75w90 w M/T i biegi na zimnym nie chciały wchodzić, zmieniłem na Dextron II i żadnych problemów.