problem z TCS
Nieeeee. Odnośnie mechanika, to tamten co diagnozował błędy był czysto przypadkowy w trasie. To nie mój stały szpenio mechanik. Muszę to sprostować, bo mój mechanik, z moich dotychczasowych z nim doświadczeń, to naprawdę solidna firma.
Oczywiście poinformuję Was co się stało, ale dla mnie też sprawa jest dość oczywista, po rozmowie z Wami
Oczywiście poinformuję Was co się stało, ale dla mnie też sprawa jest dość oczywista, po rozmowie z Wami
U mnie się sprawa wyjaśniła.
Podmieniłem elektrozawór ten od którego wcześniej doraźnie odpiąłem kostkę. Teraz póki co jest spokój, więc to była przyczyna mojego problemu
Podmieniłem elektrozawór ten od którego wcześniej doraźnie odpiąłem kostkę. Teraz póki co jest spokój, więc to była przyczyna mojego problemu
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witam.
Problem rozwiązany. Podłubałem, pogrzebałem i okazało się, że spadł jeden przewód gumowy (rurka) z trójnika pod jednym z zaworów przy podszybiu. Teraz czas na testy :–). A przy okazji duuuużo czytałem o błędzie P1000 i naprawdę ciężko się domyślić czego on tyczy. Czy faktycznie jest to informacja, że nie można jednoznacznie zinterpretować błędu?
Dopisano 4 wrz 2015, o 10:34:
Haaaaaaaa!!!
Po testach wszystko na pikusia. Aż dziwnie się jedzie, kiedy kontrolka check nie świeci . Teraz czas poprawić podłogę, bo wymaga małej interwencji.
Problem rozwiązany. Podłubałem, pogrzebałem i okazało się, że spadł jeden przewód gumowy (rurka) z trójnika pod jednym z zaworów przy podszybiu. Teraz czas na testy :–). A przy okazji duuuużo czytałem o błędzie P1000 i naprawdę ciężko się domyślić czego on tyczy. Czy faktycznie jest to informacja, że nie można jednoznacznie zinterpretować błędu?
Dopisano 4 wrz 2015, o 10:34:
Haaaaaaaa!!!
Po testach wszystko na pikusia. Aż dziwnie się jedzie, kiedy kontrolka check nie świeci . Teraz czas poprawić podłogę, bo wymaga małej interwencji.
Witam,
przyszła zima i zaczynają się niespodzianki. Mianowicie podczas temp. otoczenia T<= -10 st. C zaraz po odpaleniu auta po nocy zapala mi się kontrolka TCS OFF. Pali się ok. 45s po czym gaśnie. Przy mniejszym mrozie i temp. dodatnich nie zapalała się wcześniej (no chyba, że wyłączałem TCS z przycisku). Podczas jazdy, gdy kontrolka już się nie świeci, TCS oraz ABS działają poprawnie.
Czy ten objaw podczas większych mrozów jest normalny czy coś jest nie halo?
przyszła zima i zaczynają się niespodzianki. Mianowicie podczas temp. otoczenia T<= -10 st. C zaraz po odpaleniu auta po nocy zapala mi się kontrolka TCS OFF. Pali się ok. 45s po czym gaśnie. Przy mniejszym mrozie i temp. dodatnich nie zapalała się wcześniej (no chyba, że wyłączałem TCS z przycisku). Podczas jazdy, gdy kontrolka już się nie świeci, TCS oraz ABS działają poprawnie.
Czy ten objaw podczas większych mrozów jest normalny czy coś jest nie halo?
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
jedrzej07 napisał(a):To normalne. Takze nie ma sie czym przejmowac
Właśnie tak mi się wydaję, że chyba ten typ tak ma, bo gdyby było coś nie tak, to zaczęłyby się problemy z rzeczywistą trakcją podczas jazdy.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Ostrzega że jest ślizgo
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Odświeżę trochę temat. W zeszłym roku mimo tego, że podmieniłem 1 elektrozawór problem pojawiającego się TCSu nie ustąpił. Tzn, może trochę rzadziej się pojawiał ale jednak.
W zimę nie było raczej problemów, ale jak się zrobiło ciepło to dość często się to znów zaczęło pojawiać.
Wężyki wszystkie od września mam nówki, dobrze podłączone i drożne. Posprawdzałem też wszystkie elektrozawory no i działały. Ale poczytałem trochę na forum w USA odnośnie takich problemów. I tam ktoś wysunął myśl, że w normalnych warunkach elektrozawory działają OK, ale pod wpływem temperatury (i zewnętrznej i tej od silnika dodatkowo) elektrozawory lubią się przycinać. Idąc tym tropem już się nie zastanawiałem, tylko wymieniłem wszystkie elektrozawory te przy grodzi, które są łatwiej dostępne od góry.
Do tej pory błąd pojawiał mi się czasem codziennie albo przynajmniej co 2 dzień. A po tej akcji od 2 tygodni wszystko jest OK mimo podobnych warunków i tych na zewnątrz i tych w jakich auto jeździ.
Tak więc póki co uznaję, że temat skutecznie opanowałem
W zimę nie było raczej problemów, ale jak się zrobiło ciepło to dość często się to znów zaczęło pojawiać.
Wężyki wszystkie od września mam nówki, dobrze podłączone i drożne. Posprawdzałem też wszystkie elektrozawory no i działały. Ale poczytałem trochę na forum w USA odnośnie takich problemów. I tam ktoś wysunął myśl, że w normalnych warunkach elektrozawory działają OK, ale pod wpływem temperatury (i zewnętrznej i tej od silnika dodatkowo) elektrozawory lubią się przycinać. Idąc tym tropem już się nie zastanawiałem, tylko wymieniłem wszystkie elektrozawory te przy grodzi, które są łatwiej dostępne od góry.
Do tej pory błąd pojawiał mi się czasem codziennie albo przynajmniej co 2 dzień. A po tej akcji od 2 tygodni wszystko jest OK mimo podobnych warunków i tych na zewnątrz i tych w jakich auto jeździ.
Tak więc póki co uznaję, że temat skutecznie opanowałem
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
elektrozawory wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem z kompresora, czasem dostaną się śmieci do układu jak się go rozbiera, czasem same z siebie, stare wężyki itd.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tu chyba same z siebie bo kilka razy je sprawdzałem i były OK, a jak było gorąco to wychodzi na to że wariowały czasem. Wężyki miałem totalnie wszystkie nówki
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Panowie,
A jak mi wywala TCS i TCS off podczas szybszej jazdy na ciepłym silniku- co może być? Wymieniłem wczoraj 3 elektrozawory z 4-ech, ale nie pomogło ..
Wymienioną mam też przepływkę. Na zimnym chodzi super. Jak się zagrzeje po ok 10 minutach to po przekroczeniu obrotów ok 4 tys i prędkości ok 110 kmh wywala te 2 kontrolki. Po zgaszeniu znikają, ale silnik juz nie jezdzi jak na zimnym. Jest odczuwalnie przymulony.
A jak mi wywala TCS i TCS off podczas szybszej jazdy na ciepłym silniku- co może być? Wymieniłem wczoraj 3 elektrozawory z 4-ech, ale nie pomogło ..
Wymienioną mam też przepływkę. Na zimnym chodzi super. Jak się zagrzeje po ok 10 minutach to po przekroczeniu obrotów ok 4 tys i prędkości ok 110 kmh wywala te 2 kontrolki. Po zgaszeniu znikają, ale silnik juz nie jezdzi jak na zimnym. Jest odczuwalnie przymulony.
Odkopuje temat.
Wczoraj zjeżdżając z krawężnika tylnym prawym kołem zapalił się TCS, TCS OFF i ABS…auto stało miesiąc i koła miały różne ciśnienie wiec liczyłem na to, że dopompowanie zgasi kontrolki ale nie. Odpiąłem aku na chwile + hamulec, bez zmian. Zrobiłem trasę 200 km – bez zmian. Odpiąłem aku na noc – bez zmian. Dziś wpadłem na pomysł, że odkręcę koło PT i zobaczę co się tam dzieje, może wyjmę czujnik ale niestety czujnik już się zespawał z otoczeniem. Kodów jeszcze nie błyskałem bo nie mam w domu diody. Jak to jest z tym kasowaniem błędów? Dlaczego nie znikają po odłączeniu akumulatora? Moim zdaniem powinny zniknąć a dopiero po ewentualnym ruszeniu autem komputer powinien dowiedzieć się, że np czujnik jest uszkodzony?
Są dostępne czujniki do tego auta?
Wczoraj zjeżdżając z krawężnika tylnym prawym kołem zapalił się TCS, TCS OFF i ABS…auto stało miesiąc i koła miały różne ciśnienie wiec liczyłem na to, że dopompowanie zgasi kontrolki ale nie. Odpiąłem aku na chwile + hamulec, bez zmian. Zrobiłem trasę 200 km – bez zmian. Odpiąłem aku na noc – bez zmian. Dziś wpadłem na pomysł, że odkręcę koło PT i zobaczę co się tam dzieje, może wyjmę czujnik ale niestety czujnik już się zespawał z otoczeniem. Kodów jeszcze nie błyskałem bo nie mam w domu diody. Jak to jest z tym kasowaniem błędów? Dlaczego nie znikają po odłączeniu akumulatora? Moim zdaniem powinny zniknąć a dopiero po ewentualnym ruszeniu autem komputer powinien dowiedzieć się, że np czujnik jest uszkodzony?
Są dostępne czujniki do tego auta?
ABS sie kasuje calkowicie inaczej niz bledy w ECU.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... =16&t=3752
Wez miernik w reke i sprawdz kazde kolo, moze gdzies sie zebral brud na koronce i taki jest efekt.
Dopisano 15 sty 2023 10:26:
Jezeli masz rocznik 1999 to mozna kupic przejsciowke do starego OBD, kupic skaner ELM i program forscan, wszystko odczytasz bez problemu przez komputer
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... =16&t=3752
Wez miernik w reke i sprawdz kazde kolo, moze gdzies sie zebral brud na koronce i taki jest efekt.
Dopisano 15 sty 2023 10:26:
Jezeli masz rocznik 1999 to mozna kupic przejsciowke do starego OBD, kupic skaner ELM i program forscan, wszystko odczytasz bez problemu przez komputer
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Błąd 14 wymigany ale skasować nie mogę…siedziałem z pół godziny w aucie i nic.
Dopisano 16 Jan 2023, 11:23:
Jeszcze jedno…czujnik oczywiście tylko w ASO za ponad 700 zł ale poczytałem trochę forum i o co chodzi w wielu postach gdzie napisano, że czujnika nie idzie zdemontować wiec trzeba szukać używki razem ze zwrotnicą?
Jestem w stanie ostatecznie kupić ten czujnik w ASO ale nie chciałbym utopić 700 zł…z tego co już zaobserwowałem sam go raczej nie odkręcę. Nie ma jakiegoś sposobu rozwiercić czy cokolwiek innego?
Dopisano 16 Jan 2023, 18:29:
Pomierzyłem czujniki z tyłu. Prawy 1300 ohm, lewy który wskazuje błąd nie pokazuje żadnej wartości…pomyślałem że może przewód ale wyglądają na całe. Czy czujnik może tak się uszkodzić że nie wskazuje żadnej wartości na mierniku?
Dopisano 16 Jan 2023, 11:23:
Jeszcze jedno…czujnik oczywiście tylko w ASO za ponad 700 zł ale poczytałem trochę forum i o co chodzi w wielu postach gdzie napisano, że czujnika nie idzie zdemontować wiec trzeba szukać używki razem ze zwrotnicą?
Jestem w stanie ostatecznie kupić ten czujnik w ASO ale nie chciałbym utopić 700 zł…z tego co już zaobserwowałem sam go raczej nie odkręcę. Nie ma jakiegoś sposobu rozwiercić czy cokolwiek innego?
Dopisano 16 Jan 2023, 18:29:
Pomierzyłem czujniki z tyłu. Prawy 1300 ohm, lewy który wskazuje błąd nie pokazuje żadnej wartości…pomyślałem że może przewód ale wyglądają na całe. Czy czujnik może tak się uszkodzić że nie wskazuje żadnej wartości na mierniku?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość