problem z TCS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Puhcio » 22 maja 2006, 18:10

Najprawdopodobniej poszedł Ci czujnik ABS'u (chyba ten od TCS'u jest zepsolony w tym ...).

Ps. Mamy odpowiedni dział do Millenek.

929 / Xedos 9 (X9 = Millenia).

Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez portman » 23 maja 2006, 00:58

juz wiem co jest bylem u mechanika i wrziucil caly sprzet na komputer i wyszlo mi ze cos jest nie tak z pompka od abs czy cos takiego, ... i kazal mi jechac do dilera jak chce to naprawic... orientujecie ise moze ile taka pompka moze kosztowac?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 16:39
Posty: 6
Skąd: boston, USA

Postprzez Fiveopac » 23 maja 2006, 17:22

Szybkie przeniesienie do wlasciwego dzialu.....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez portman » 23 maja 2006, 22:04

ok bylem u dilera samochodowego i wiem co jest nie dochodzi prad do modulu od abs... i kolo mowil ze mozliwe ze to tylko to a jak nie prad to moze byc potem modul zepsuty ktory troche kosztuje a jak nie modul to pompka od absu ktora kosztuje ponad 2 tys dolcow nowa :S
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 16:39
Posty: 6
Skąd: boston, USA

Postprzez Puhcio » 23 maja 2006, 22:06

Niech Ci dobrze zdjagnozują problem ... później kupisz tą część na szrocie/ebay'u, i będzie 4x taniej :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez portman » 24 maja 2006, 04:40

no to zdiagnozowali i doszedlem do wniosku ze nie bede tego naprawial bo mi sie nie oplaca teraz szukam jakiegos schematu bezpiecznikow czy czegos zeby wylaczyc te glupie kontrolki w mazdzie millenii z 1997 roku
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 16:39
Posty: 6
Skąd: boston, USA

Postprzez piotrek929 » 24 maja 2006, 12:10

skoro czegos raz nie ma , a raz jest to zapewne jest tego jakas banalna przyzcyna na którą komputery serwisowe zazwyczaj nie znaja odpowiedzi. znajdź jakiegos fachowca od elektroniki i niech sie rozejrzy w kablach.pozdro
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez portman » 26 maja 2006, 16:33

no wlasnie bede szukal ale nie mam czasu ostatnio(praca) ale moze wie ktos jak wylaczyc te kontrolki bo mnie bardzo denerwuja moze ktos wie jaki bezpiecznik wyciagnac czy cos?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 16:39
Posty: 6
Skąd: boston, USA

Postprzez Gość » 21 lip 2006, 12:03

u mnie wystepowal problem tego typu ze silnik po wystrzale zasysal "lewe" powietrze poprzez pekniety plastik – i ledwo dychal
Gość
 

Postprzez Reagan » 9 lut 2007, 15:56

Może ktoś wie co znaczają te błądy ( test ABS-u):

16 stering angle SNSR – open / short
12 ABS ECM / WSS, SR (LF) – open / short[b]

Zaświeca się TCS jak stanę w korku i przy hamowaniu i skręconych w lewo kołach czasem załączy się ABS i wpada pedał hamulca. W lewym kole mam do wymiany łożysko, które huczy i ma luz. Może to ma jakiś wpływ.

Puchatku liczę na Ciebie ;)

Z góry dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Puhcio » 9 lut 2007, 17:58

Reagan napisał(a):16 stering angle SNSR – open / short


Steering angle – to z ang. kąt (skrętu) kół/kierownicy ...czujnik – obwód otwarty/zwarcie

Reagan napisał(a):i skręconych w lewo kołach czasem załączy się ABS i wpada pedał hamulca.


Może mieć jakiś związek.

Nie wiem, nie chce strzelać ... proponuję zadzwonić do newbiego (ASO Lublin), lub skontaktować się z Nim na GG. Jest specem z elektroniki, może ma jakiś troubleshooting do tych błędów.

Ale poszukam jeszcze. ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 9 lut 2007, 19:32

Reagan napisał(a):16 stering angle SNSR – open / short
12 ABS ECM / WSS, SR (LF) – open / short[b]



Reagan,
A czy mozesz podac kody bledow?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Reagan » 12 lut 2007, 10:20

voytecku napisał(a):Reagan,
A czy mozesz podac kody bledow?


To co podałem to są kody, które pokazał skaner. Dosłownie przepisałem to co było.
Dziś po odpaleniu zaświecił sie TCS OFF ale zgasł po jakimś czasie. Tak się dzieje jak jest zimno. Ale podczas wyprzedzania też sie zaświecił – pierwszy raz. Wydaje mi się że to przez padniete łożysko. Koło ma luz i się przechyla. Ale żeby czujnik zszedł z pierścienia na przegubie to by musiało latać strasznie bo on ma ok. 1cm grubości. Chyba, że wyczuwa nawet lekki luz. Jutro wymieniam łożysko i zobaczymy.

Puhcio napisał(a):proponuję zadzwonić do newbiego (ASO Lublin)

Racja. To największy moim zdaniem kozak od Mazd. Ale co zadzwonię do ASO i powiem "Newbi jest..." <lol> Może wiesz jak ma na imię chociaż.

Edit:15 lut 2007 16:47
Newbi pomógł. Błąd 12 – zdechnięty czujnik ABS-u.
Błąd 16 – pomogli w AZAuto na Puławskiej (naprawdę polecam) – czujnik skrętu kierownicy (znajduje sie w kierownicy).
Nowe części kosztuja tyle, że ..... szukam używanych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

PostTen post został usunięty przez radar88 14 wrz 2011, 17:47.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 15 lut 2007, 18:26

Reagan napisał(a):czujnik skrętu kierownicy


Puhcio napisał(a):Steering angle – to z ang. kąt (skrętu) kół/kierownicy ...czujnik – obwód otwarty/zwarcie


Trafiłem nawet. A do czego służy ten czujnik ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 15 lut 2007, 19:13

Puhcio napisał(a):rafiłem nawet. A do czego służy ten czujnik ?

Czy nie jest to progressive power steering? :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 15 lut 2007, 19:42

voytecku napisał(a):Czy nie jest to progressive power steering?


Dobre pytanie, millenia podobno miała ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Reagan » 16 lut 2007, 09:44

voytecku napisał(a):Czy nie jest to progressive power steering? usmiech



Puhcio napisał(a):Dobre pytanie, millenia podobno miała ...



Tzn. że im szybciej jedziesz tym słabsze wspomaganie ...............??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez voytecku » 16 lut 2007, 18:26

Reagan napisał(a):Tzn. że im szybciej jedziesz tym słabsze wspomaganie

Mniej wiecej. Z reguly przy pewnej predkosci dopiero "utwardza sie" sie wspomaganie. Np w S klasie dwie generacje wstecz dopiero od 160km/h.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Globy » 21 wrz 2007, 18:01

Ciao,

moj przyjaciel zakupil takie cacko i podczas jazdy sama zapala sie kontrolka TCS'u, nie da sie jej wylaczyc przyciskiem obok wajchy biegow. Czy to naturalne? Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko jest OK, nie pali sie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9