Wymiary tarcz hamulcowych – Mazda Xedos 9 2.5 '01r.
1, 2
Witam!
Czy może macie gdzieś opisane jakie są minimalne grubości tarcz hamulcowych w autku jak w temacie?
Pozdrawiam!
Marek
Czy może macie gdzieś opisane jakie są minimalne grubości tarcz hamulcowych w autku jak w temacie?
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak oczywiscie
Przednie tarcze:
standard : 28 mm
zuzycie min: 26 mm
wymieniac tarcze na nowe ponizej zuzycia 26.8 mm
odchylenie plaszyzny dopuszczalne do 0.05 mm
zuzycie klocka max do 2 mm
Tylne tarcze:
standard: 9.5 mm
zuzycie min: 7.5 mm
wymieniac tarcze na nowe ponizej zuzycia 8.3 mm
odchylenie plaszczyzny dopuszczalne do 0.005 mm
zuzycie klocka max do 2 mm
Reczny:
zuzycie bebna srednica max: 191.00 mm
zuzycie okladzin max do 1.0 mm
Przednie tarcze:
standard : 28 mm
zuzycie min: 26 mm
wymieniac tarcze na nowe ponizej zuzycia 26.8 mm
odchylenie plaszyzny dopuszczalne do 0.05 mm
zuzycie klocka max do 2 mm
Tylne tarcze:
standard: 9.5 mm
zuzycie min: 7.5 mm
wymieniac tarcze na nowe ponizej zuzycia 8.3 mm
odchylenie plaszczyzny dopuszczalne do 0.005 mm
zuzycie klocka max do 2 mm
Reczny:
zuzycie bebna srednica max: 191.00 mm
zuzycie okladzin max do 1.0 mm
Dziękuję za informację
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Janusz626 napisał(a):azalisz555 napisał(a):czy to ma sie tak samo do starszych rocznikow?
...tak, ma sie to rowniez do starszych rocznikow ogolnie lata 1994-2002 Xedoski i Millenki rowniez
... male sprostowanie:
wymiary jakie podalem wyzej sa wspolne dla wszystkich rocznikow oprocz srednicy
prawdopodobnie...
dla rocznikow do 1998 srednica tarczy przedniej wynosi 295 mm TY01-33-25X
dla rocznikow po 1998 srednica tarczy przedniej wynosi 274 mm T002-33-25XA
tarcza tylna wspolna dla wszystkich rocznikow TY32-26-251A
Teraz mam pytanie, ja mam w swojej X9 99 KJ tarcze te mniejsza 274 mm i czy daloby zalozyc te wieksza tarcze 295 mm
i czy zacisk tez sie rozni
Janusz626 napisał(a):dla rocznikow do 1998 srednica tarczy przedniej wynosi 295 mm TY01-33-25X
Janusz dla 2 cm chcesz sie wrzucać w koszta?. Moim zdaniem nie opłaca się. Lepiej sciągnąć z USA nawiercane i nacinane i wymienic przwody na te w oplocie stalowym.
Jak wymienialem klocki to zauwazylem ze te stare (choc mocno zuzyte) mialy takie jakby wasy po zewnetrznej stronie, cos jakby okladznina byla szersza niz tarcza, wygladalo to tak jakby czesc okladziny nie miala na czym sie scierac bo jakby tarcza byla mniejsza.
Tarcza byla idealnie zbierana na calej powierzchni i nie posiadala progu, wygladala jak nowa, po obu stronach powierzchni byla rowna jak lustro.
Jak zalozylem nowe klocki zrobilem okolo 30kkm to widac juz jak zrobil sie maly prog na tarczy a okladzina klocka juz nie jest tak szeroka jak tarcza... miejsce dolegania okladziny klocka na tarczy jest widocznie mniejsze czyli mniejsza powierzchnia tarcia i w efekcie slabsze hamowanie... co niestety mi doskwiera....
..szkoda ze nie wiem co to za producent byl tych starych klockow... albo te nowe klocki KASHIYAMA sa do .. [tiit]
Tarcza byla idealnie zbierana na calej powierzchni i nie posiadala progu, wygladala jak nowa, po obu stronach powierzchni byla rowna jak lustro.
Jak zalozylem nowe klocki zrobilem okolo 30kkm to widac juz jak zrobil sie maly prog na tarczy a okladzina klocka juz nie jest tak szeroka jak tarcza... miejsce dolegania okladziny klocka na tarczy jest widocznie mniejsze czyli mniejsza powierzchnia tarcia i w efekcie slabsze hamowanie... co niestety mi doskwiera....
..szkoda ze nie wiem co to za producent byl tych starych klockow... albo te nowe klocki KASHIYAMA sa do .. [tiit]
Ogolnie jest tak ze draze temat z hamulcami u mnie.
Rano jak odpale to hamuje idealnie/rewelacyjnie tylko musnac pedal hamulca i juz leze na kierownicy, ale po pierwszych przejechanych metrach juz nie jest tak pieknie, pozniej trzeba deptac jak w ciagniku (choc nie wiem jak tam jest) zeby zahamowac, ogolnie slabo hamuje ale jednak hamuje wystarczajaco zeby sie zatrzymac tam gdzie chce...
Rano jak odpale to hamuje idealnie/rewelacyjnie tylko musnac pedal hamulca i juz leze na kierownicy, ale po pierwszych przejechanych metrach juz nie jest tak pieknie, pozniej trzeba deptac jak w ciagniku (choc nie wiem jak tam jest) zeby zahamowac, ogolnie slabo hamuje ale jednak hamuje wystarczajaco zeby sie zatrzymac tam gdzie chce...
Nie tak, wogole nie zdaze ich zagrzac po pierwszym hamowaniu na parkingu przeciez, wtedy dzialaja super tylko dopiero za pare chwil jak zahamuje to juz jest gorzej jakby podcisnienie lub serwo nie domagalo lub pompa... to nie chodzi o tarcze ciple czy zimne.
W sumie to ... może faktycznie masz coś z serwem ?
Zanim uruchomisz silnik naciśnij kilka razy pedał hamulca aż zrobi się sztywniejszy a następnie przy naciśniętym hamulcu (niezbyt mocno!) uruchom autko – pedał powinien pójść nieco do dołu.
Zanim uruchomisz silnik naciśnij kilka razy pedał hamulca aż zrobi się sztywniejszy a następnie przy naciśniętym hamulcu (niezbyt mocno!) uruchom autko – pedał powinien pójść nieco do dołu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Januszu jak chcesz się pobawić i masz czas na to to serwo mam od KL-a sprawne w 100%,możesz przyjechać wziąć i przełożyć sobie przejechać się i zobaczysz efekt,tylko to kooope roboty jest
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Marek 161BD081 napisał(a):Zanim uruchomisz silnik naciśnij kilka razy pedał hamulca aż zrobi się sztywniejszy a następnie przy naciśniętym hamulcu (niezbyt mocno!) uruchom autko – pedał powinien pójść nieco do dołu.
sprawdzalem i pedal troche wpadnie jak uruchomie silnik wiec niby ok.....
ale pozniej na postoju po kilku kilometrach na odpalonym silniku moge bez problemu wsisnac pedal hamulca calkowicie w podloge az sie zaprze na czyms tam... podczas jazdy jednak zeby zatrzymac auto nie musze go wciskac calkowicie jak na postoju, jednakze ogolnie wciskam go dosc gleboko...
Z rana pierwsze moze dwa hamowania podczas wyjazdu z parkingu pedal hamulca wystarczy wcisnac tylko troszke a juz hamuje jak wsciekla, pozniej juz musze go wciskac sporo glebiej prawie ze do podlogi....
nie musze pompowac pedalem kilka razy,
nie musze wczesniej przewidywac manewr hamowania,
musze go jednak wciskac glebiej w stosunku jakies 3/4 niz pierwsze hamowanie z rana okolo 1/4.... taka zagadka
Odpowietrzalem kilka razy uklad, przelalem plynu okolo 3 litrow w sumie, nawet mechanik mi pomagal, wszystko w odpowiedniej kolejnosci, wyciekow plynu zadnych, vaccum pompa podcisnienie ma ksiazkowe tylko nie sprawdzalem przed serwem... no i pompki nie mam jak sprawdzic,
Cos mi sie zdaje ze sprawa bedzie sie wiazala z AVB Actuator ktory moze zabierac jakby wiecej podcisnienia ktorego moze brakowac dla serwa.... moze tak byc bo cos syczy w okolicy tej "puszki rezonansowej" miedzy przeplywka a przepustnica na biegu jalowym jak i zaraz po wylaczeniu jest syczenie nieszczelnosci jakiejs...
Raczej nie sądzę aby jakiś element w układzie "zabierał" zbyt dużo podciśnienia aby brakowało dla serwa – szybciej problemem może być właśnie ta nieszczelność, o której wspomniałeś.
A nieszczelność na układzie podciśnieniowym trochę czasem ciężko jest zlokalizować.
Ale .... spróbuj np. "samostart'em" popryskać syczące okolice i obserwuj w tym momencie pracę silnika – może wówczas łatwiej będzie zlokalizować źródło nieszczelności (najlepiej jak można byłoby ECU autka wprowadzić w tryb diagnostyczny aby sobie nie korygował prędkości biegu jałowego).
Poza tym jedno pytanko: jak wygląda hamowanie po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi bez naciskania na hamulec? Mam na myśli przynajmniej kilka minut ciągłej jazdy.
A nieszczelność na układzie podciśnieniowym trochę czasem ciężko jest zlokalizować.
Ale .... spróbuj np. "samostart'em" popryskać syczące okolice i obserwuj w tym momencie pracę silnika – może wówczas łatwiej będzie zlokalizować źródło nieszczelności (najlepiej jak można byłoby ECU autka wprowadzić w tryb diagnostyczny aby sobie nie korygował prędkości biegu jałowego).
Poza tym jedno pytanko: jak wygląda hamowanie po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi bez naciskania na hamulec? Mam na myśli przynajmniej kilka minut ciągłej jazdy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Samostartem rowniez sprawdzalem i rowniez na zworce TEN+GND czyli tryb serwisowy, ale nic sie nie zmienia w pracy silnika, mysle ze nie wszystkie podcisnienia do sterowania urzadzen laduja z powrotem do kol. ssacych do spalenia ... ale moge sie mylic.
Jak podpompuje pedalem na wylaczonym silniku oczywiscie twardnieje,
na wcisnietym pedale jak sie zrobi twardy uruchomie silnik to pedal wpada glebiej, wiec niby ok,
jak powciskam go kilka razy na pracujacym silniku rowniez twardnieje np. jak stoje pod swiatlami na pracujacym silniku, ale mimo tego hamowanie nie polepsza sie.
Tylko rano po nocy moze dwa pierwsze hamowania na wyjezdzie z parkingu pedal jest bardzo czuly twardy i hamowanie jest bardzo efektywne, 1/4 wcisniecia pedalu i auto zatrzymuje sie niemalze w miejscu,
pozniej juz sie robi miekki i wciskam 3/4 pedalu zeby sie zatrzymac.
Nawet po przejechaniu jakiegos odcinka drogi pedal zachowuje sie tak samo, czyli 3/4 wcisniecia i sie zatrzymuje, tylko czemu rano hamulec dziala jak brzytwa
Podlaczenie podcisnienia z Vaccum na serwo jest bezposrednie, po drodze jest tylko trojnik z przylaczeniem do AVB Actuator, na schemacie nie ma tam nic innego co mogloby sterowac czy regulowac podcisnienia serwa....
Jak podpompuje pedalem na wylaczonym silniku oczywiscie twardnieje,
na wcisnietym pedale jak sie zrobi twardy uruchomie silnik to pedal wpada glebiej, wiec niby ok,
jak powciskam go kilka razy na pracujacym silniku rowniez twardnieje np. jak stoje pod swiatlami na pracujacym silniku, ale mimo tego hamowanie nie polepsza sie.
Tylko rano po nocy moze dwa pierwsze hamowania na wyjezdzie z parkingu pedal jest bardzo czuly twardy i hamowanie jest bardzo efektywne, 1/4 wcisniecia pedalu i auto zatrzymuje sie niemalze w miejscu,
pozniej juz sie robi miekki i wciskam 3/4 pedalu zeby sie zatrzymac.
Nawet po przejechaniu jakiegos odcinka drogi pedal zachowuje sie tak samo, czyli 3/4 wcisniecia i sie zatrzymuje, tylko czemu rano hamulec dziala jak brzytwa
Podlaczenie podcisnienia z Vaccum na serwo jest bezposrednie, po drodze jest tylko trojnik z przylaczeniem do AVB Actuator, na schemacie nie ma tam nic innego co mogloby sterowac czy regulowac podcisnienia serwa....
Janusz626 napisał(a):dla rocznikow do 1998 srednica tarczy przedniej wynosi 295 mm TY01-33-25X
dla rocznikow po 1998 srednica tarczy przedniej wynosi 274 mm T002-33-25XA
Z tego co wiem, to dopiero od roku 2001 zmienil sie rozmiar przednich tarcz na wieksze. Oczywiscie nie ma problemu z zamontowaniem wiekszych, ale trzeba wymienic zacisk na ten z modelu 2001 i felgi na co najmniej 16", jesli w samochodzie sa 15". Jeden z kolegow na forum (Reagan) wlasnie to robil.
Pozdrawiam,
voytecku.
Oparlem sie na informacjach podanych na allmazda.net jak i na innych witrynach w sieci jak i w sklepie InterCars-gdzie nigdy nie mialem u nich problemow z zamowieniem czesci, voytecku moze i masz racje, fakt... nie srawdzalem, nie interesowalem sie w srednicach tarcz w modelach po 2001...
Co do tych moich hamulcow...
moglem zniszczyc uszczelniacze gumowe w pompie stosujac DOT 4 gdzie dedykowany jest DOT 3....
nic mi nie przychodzi do glowy.....
aha... bo nie wiem czy namieszalem.... jak stoje na uruchomionym silniku i wciskam hamulec to pedal rosnie i za 4 razem jest twardy i wciskam go juz tylko moze ze dwa cm bo dalej n ie ma gdzie, po chwili na nastepnych swiatlach znow jest miekki i zatrzymuje sie blizej podlogi.... i tak w kolko
ale..
na postoju jak silnik jest wylaczony to wciskajac pedal sprawa dzieje sie tak jak na uruchomieniu silnika czyli twardnieje... powinno tak byc
moglem zniszczyc uszczelniacze gumowe w pompie stosujac DOT 4 gdzie dedykowany jest DOT 3....
nic mi nie przychodzi do glowy.....
aha... bo nie wiem czy namieszalem.... jak stoje na uruchomionym silniku i wciskam hamulec to pedal rosnie i za 4 razem jest twardy i wciskam go juz tylko moze ze dwa cm bo dalej n ie ma gdzie, po chwili na nastepnych swiatlach znow jest miekki i zatrzymuje sie blizej podlogi.... i tak w kolko
ale..
na postoju jak silnik jest wylaczony to wciskajac pedal sprawa dzieje sie tak jak na uruchomieniu silnika czyli twardnieje... powinno tak byc
Ostatnio edytowano 17 sie 2010, 10:49 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość