Panowie mam takie pytanie. Zrobiłem wymianę oleju w F4A-EL w Mx3 (piszę tutaj bo na subforum mx3 twierdzą że mazd mx3 z automatem w Polsce to nie ma i inne bzdury, a tu jest poważnie

), i mam pewne wątpliwości. Auto kupiłem już prawie rok temu, od gościa który twierdził że olej wymieniał niedawno i nie spieszyło mi się z tym. Jako że w serwisie ASB w mojej okolicy liczyli sobie za wymianę oleju ok 600zł, postanowiłem zrobić to sam za 500zł mniej.
1. Nie mogę się uporać z bagnetem. Przed wymianą sprawdzałem poziom oleju i bagnet był mokry solidnie powyżej podziałek, sądziłem więc że oleju w skrzyni jest za dużo. Z miski wylało się ok 3 litrów starego oleju, mniej więcej bo w rynience zostało mi 2,5 litra a coś pomiędzy 0,5 a 1 litr rozlało się :/ Sądząc że wcześniej było za dużo uzupełniłem 2 litry, i to było za mało, bo nie było mocy i nie mogłem w ogóle wyjechać z garażu. Jednakże bagnet ciągle pokazywał że oleju jest więcej niż na podziałce. Dolałem ten litr więcej i chodzi jak przed wymianą, czyli poprawnie. Dało się zauważyć, szczególnie przy pierwszych kilemtrach, znaczną poprawę w płynności zmiany biegów, zmianie ustawień drążka itd. Wg książki serwisowej pojemność skrzyni to 5,1 litra, więc przy grawitacyjnie ok 2-3 powinno się zlać. Tylko teraz nie wiem, czy aby nie powinno być np. 2,5? albo 2,75?
Jednakże bagnet mam ciągle cały mokry i nie mogę ustalić właściwego poziomu oleju! Nad podziałką jest taki "ślimaczek" który wkładany do kanału blokuje szablę jakieś 10cm od dna, i wtedy trzeba docisnąć i przekręcić – wchodzi do końca, ale mam wrażenie że przy tym manewrze wychodzi cały upaćkany. Jak należy sprawdzać ten poziom oleju?
2. Inna sprawa jest taka że po kupnie (to mój pierwszy samochód z ASB) zauważyłem że czasem szarpie wbijając 2kę – nie było to uciążliwę i przyzwyczaiłem się do takiego zachowania, w praktyce dzieje się to tylko na niskich obrotach i przy zimnej skrzyni – po godzinie, dwóch jazdy praktycznie znika. Poza tym po wymianie oleju szarpanie zelżało. Zlekceważyłem ten objaw sądząc że 15-letnia skrzynia ma prawo być lekko zużyta – szczególnie że szarpnięcie było lekkie i porównywalne z wbijaniem biegu w manualu – jednak po przeczytaniu tego tematu zaczynam mieć poważne wątpliwości.
Z góry dzięki za opdowiedź i sorry za napisanie takiego elaboratu

Ale wydaje mi się że lepiej opisać za szczegółowo niż za ogólnie
