Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Janusz626 » 14 mar 2010, 21:15

.... hehe... tez tak mam jak jade b.spokojnie i gdy staram sie nie zmieniac pozycji pedalu przyspieszenia noga :)
takie delikatne poszarpywania jakby nierownosci na drodze, sprawdzalem czy tylko na 4-biegu ale i tez na 3-cim... w przedziale hmmm.... 50-110km/h ale zastanawiam sie czy to skrzynia czy tez moze silnik...? bo patrzac na obrototy silnika to wystepuje to zjawisko miedzy 1200-2200 rpm :|
aha... mysle ze gdyby to byla skrzynia nie trzymala cisnienia na sprzeglach biegu 4 czy 3 i rozlaczala by bieg, to obroty by chwilowo rosly lub wzrastaly, ale da sie sprawnym okiem zauwazyc ze obroty delikatnie faluja ale w dol ale naprawde b.delikatnie, leci do mnie cyfrowy miernik predkosci obrotowej z dolkadnoscia do 1 rpm na 0.5s to sie sprawdzi gdzie piszczy z ta sprawa... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smiena » 14 mar 2010, 22:23

Ja jestem zawsze przy wymianie czegokolwiek w miom aucie i nie ma takiej opcji zebym zostawil auto mechanikowi i powiedzial wymien co trzeba a potem wiezyl na slowo ze wymienione, kilku sie sadzilo ze przepisy i takie tam ze nie wolno na warsztat wchodzic, to krotko podsumowalem – to ja place tobie a nie ty mi, nie pasuje ide gdzie indziej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez Marek 161BD081 » 18 mar 2010, 17:39

Czyli chyba jest to "coś" z czym się da żyć i nie zwracać na to większej uwagi skoro i tez występuje u innych :)

Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez azalisz555 » 18 mar 2010, 20:15

moze to byc zuzyta poduszka pod skrzynia, mialem tak pod koniec roku zeszlego, tyle ze u mnie juz byla tak padnieta, ze jak trzeslo to calym przodem :P no i u mnie trzeslo na 3, przy 30-40, zobaczta moze to to
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 18 mar 2010, 21:07

azalisz555 chodzi o poduszke te pod bateria ??
u mnie zaczelo tak niby bujac, niby takie powolne wibracje, cos jakby silnik przerywal lub wlasnie j/w pisaliscie nierownosci na drodze, ...po tym jak zajrzalem do swiec (coby sprawdzic jak im tam sie pracuje) no i jeszcze odslepilem EGR i wlasnie zauwarzylem te dziwne od czasu do czasu spokojnie jadac te wibracje wlasnie. Myslalem ze to filtry na LPG wiec wymienilem ale to nie to bo na PB tez tak niby przerywa, pozniej wiozlem znajome starsze malzenstwo no i tak pyr-pyr powolutku delikatnie no i zauwzylem, moze to bylo juz wczesniej ale b.rzadko jade w miare spokojnie ze stala predkoscia wiec nie zaobserwowalem wczesniej tego zjawiska... dodam ze tempomat z tym sobie jakos radzi bo wtedy jakby nic nie przerywa... aha no i sprawdzilem ze na kazdym biegu tak sie dzieje, i mysle ze jednak to nie skrzynia tylko sinik... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez moloyoung » 22 mar 2010, 01:08

Do GF4A-EL filtr i uszczelka tutaj:

http://midparts.com.pl/G4EAT_Filtr_oleju_z_uszczelka_miski-2124.html

a do Millerka musisz sam poszukać,
PZDR
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez .jano. » 22 mar 2010, 08:53

Już wszystko jasne. Okazało się że miskę ASB w millerze można złożyć albo na silikon (i tak się robi najczęściej) albo na uszczelkę korkową, które podobno są w Polsce trudno dostępne. Jako że nie nie brałem za bardzo pod uwagę czekania w Dębicy 24h aż silikon dobrze złapie, Pan Wiesiek wyciągnął mi uszczelke z nowego kompletu naprawczego ASB prosto z USA, który stał u niego jeszcze nierozpakowany, za co mu wielki szacun.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 21:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez azalisz555 » 23 mar 2010, 18:26

u mnie nie bylo mowy o tempomacie bo przeciez łapie dopiero od 40/h takze jak u mnie przy 30 wibrowalo, poza tym to tylko taka mała sugestia, nie mowie ze to na 100% to, powody bywaja rozne :P
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 9 kwi 2010, 12:07

Pojeździłem prawie godzinę po mieście, na uruchomionym silniku sprawdziłem bagnet, przetarłem scierką i poziom oleju w skrzyni na ciepłym silniku był poniżej podziałki 20 st.C a że obok jest serwis ASB sprawdzili i powiedzieli ze dolać trzeba, więc ok dolewka 0.5 litra i ....poziom na ciepłej skrzyni jest sporo powyżej górnej podziałki :|

Przelano oliwy trochę chyba, pojeździć jeszcze żeby się poziom unormował ? spuszczać olej do prawidłowego stanu ?? czy się nie przejmować ? coś się może stać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez moloyoung » 9 kwi 2010, 14:55

Lepiej spuścić/ wyssać przez rurkę (np dużą strzykawką z wężykiem) bo naczytałem się trochę, że za duży poziom oleju bardzo szkodzi skrzyni. Chociaż sam mam LEKKO ponad stan i już jeżdżę kilka miesięcy i nic się nie dzieje. Tyle, że ja mam LEKKO ponad ale jeśli jak piszesz jest sporo ponad to bym ulał do poziomu MAX.
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez Janusz626 » 16 kwi 2010, 17:17

Wyssalem oliwy ze skrzyni, cale 350ml i widac roznice na lepsze bo wydaje mi sie ze jak byla przelana to jakby ciezej chodzil silnik jakby z oporem. Teraz jest o wiele lepiej, oczywiscie nie bylo i nadal nie ma problemow z przelaczaniem biegow.

Choc jak zlalem do sloiczka olej i zobaczylem kolor oliwy to sie lekko przerazilem, niby na bagnecie widac barwe czerwona i nawet jak sie kapnie kropelke na biala kartke to rowniez widac ze jest niby czerwony, ale jak sie patrzy nawet pod swiatlo to w sloiku olej nie przypomina koloru czerwonego jest najnormalniej mocno ciemny, nie czarny ale jednak nie czerwony :( .....jestem oczywiscie zmartwiony..... przeciez olej wymienialem u specow (statycznie 4 litry + filtr) ponad 20kkm temu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 16 kwi 2010, 17:48

Ha... <jupi> u mnie juz nie ma tego "falowania" podczas spokojnej jednostajnej jazdy. Wczesniej pobawilem sie wolnymi obrotami i widocznie ustawilem za niskie, teraz je podnioslem niby na 650 a byly okolo 550 i juz falowania nie ma :)
takze to nie byla wina skrzyni czy poduszki, z drugiej strony to co ma piernik do wiatraka, co ma dysza wolnych obrotow na przepustnicy do falowania na wyzszych obrotach...
kupilem z alledrogo niby cyfrowy obrotomierz z wyswietlaczem i wedlug niego ustawialem

ps: na obrotomierzu do pierwszego 1000 ktora kreska/podzialka odpowiada za obroty 500rpm,
pierwsza jest grubsza dluga kreska niby 0rpm
druga jest grubsza ale krotsza ....niby ile rpm ?? 500
trzecia jest cienka krotka ...750 rpm ??
czwarta jest grubsza dluga czyli 1000rpm

ani to nie wyskalowane ani to nie symetryczne jak inne przedzialy na skali, powyzej pierwszego 1000 i dalej to jest ladnie podzielone na cwiartki ale do 1000rpm to co niby jest podzialka na 1/3 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 19 kwi 2010, 07:47

Janusz626 – obrotomierz (czy też prędkościomierz) niestety nie jest typowym "przyrządem pomiarowym" więc jego wskazania tylko i wyłącznie trzeba brać jako orientacyjne.
A że skalowanie dla niskich wartości jest takie a nie inne to też nie jest coś dziwnego – normalna praca silnika zaczyna się od prędkości obrotowej biegu jałowego więc odczyt tych niższych wartości jest "mało potrzebny" dla użytkownika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 6 maja 2010, 22:27

Janusz626 napisał(a): przeciez olej wymienialem u specow (statycznie 4 litry + filtr) ponad 20kkm temu....

Pewnie wymiana nie była zrobiona odpowiednio, ja w swoim manualu wymieniłem olej zaraz po kupnie, po kolorze nie było widać co to za olej, pewnie nie wymieniany od nowości
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2010, 12:39

No wlasnie jak mi olej wymienili to widzialem na bagnecie ze oliwa byla blizsza do czerwonego niz przed wymiana, no ale teraz jak wyssalem czesc oliwy do sloika to sie przerazilem bo nawet lekko czerwone nie jest :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Globy » 8 maja 2010, 21:02

Ja jadę w tym sezonie na wymianę dynamiczną do Samko, przy okazji mi przepłuczą skrzynię ;) Latem tamtego roku zmieniałem statycznie w AZ Auto, ale później pisałem poradnik o automatycznych skrzyniach i zasadniczo to takie "demo" przy wymianie całego lubrykantu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mckoper » 9 maja 2010, 01:11

W najbliższym czasie wymieniam olej w ASB. Jak jest ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotorelację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez voytecku » 9 maja 2010, 09:10

Globy napisał(a):Ja jadę w tym sezonie na wymianę dynamiczną do Samko, przy okazji mi przepłuczą skrzynię ;)

Wybaczcie OT, ale odradzam samko, nawet jesli chodzi tylko o wymiane oleju. Patalachy i oszusci, zeby nie powiedziec zlodzieje, oni do niczego sie nie nadaja :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Jason » 13 maja 2010, 20:50

Panowie mam takie pytanie. Zrobiłem wymianę oleju w F4A-EL w Mx3 (piszę tutaj bo na subforum mx3 twierdzą że mazd mx3 z automatem w Polsce to nie ma i inne bzdury, a tu jest poważnie :) ), i mam pewne wątpliwości. Auto kupiłem już prawie rok temu, od gościa który twierdził że olej wymieniał niedawno i nie spieszyło mi się z tym. Jako że w serwisie ASB w mojej okolicy liczyli sobie za wymianę oleju ok 600zł, postanowiłem zrobić to sam za 500zł mniej.

1. Nie mogę się uporać z bagnetem. Przed wymianą sprawdzałem poziom oleju i bagnet był mokry solidnie powyżej podziałek, sądziłem więc że oleju w skrzyni jest za dużo. Z miski wylało się ok 3 litrów starego oleju, mniej więcej bo w rynience zostało mi 2,5 litra a coś pomiędzy 0,5 a 1 litr rozlało się :/ Sądząc że wcześniej było za dużo uzupełniłem 2 litry, i to było za mało, bo nie było mocy i nie mogłem w ogóle wyjechać z garażu. Jednakże bagnet ciągle pokazywał że oleju jest więcej niż na podziałce. Dolałem ten litr więcej i chodzi jak przed wymianą, czyli poprawnie. Dało się zauważyć, szczególnie przy pierwszych kilemtrach, znaczną poprawę w płynności zmiany biegów, zmianie ustawień drążka itd. Wg książki serwisowej pojemność skrzyni to 5,1 litra, więc przy grawitacyjnie ok 2-3 powinno się zlać. Tylko teraz nie wiem, czy aby nie powinno być np. 2,5? albo 2,75?
Jednakże bagnet mam ciągle cały mokry i nie mogę ustalić właściwego poziomu oleju! Nad podziałką jest taki "ślimaczek" który wkładany do kanału blokuje szablę jakieś 10cm od dna, i wtedy trzeba docisnąć i przekręcić – wchodzi do końca, ale mam wrażenie że przy tym manewrze wychodzi cały upaćkany. Jak należy sprawdzać ten poziom oleju?

2. Inna sprawa jest taka że po kupnie (to mój pierwszy samochód z ASB) zauważyłem że czasem szarpie wbijając 2kę – nie było to uciążliwę i przyzwyczaiłem się do takiego zachowania, w praktyce dzieje się to tylko na niskich obrotach i przy zimnej skrzyni – po godzinie, dwóch jazdy praktycznie znika. Poza tym po wymianie oleju szarpanie zelżało. Zlekceważyłem ten objaw sądząc że 15-letnia skrzynia ma prawo być lekko zużyta – szczególnie że szarpnięcie było lekkie i porównywalne z wbijaniem biegu w manualu – jednak po przeczytaniu tego tematu zaczynam mieć poważne wątpliwości.

Z góry dzięki za opdowiedź i sorry za napisanie takiego elaboratu <czarodziej> Ale wydaje mi się że lepiej opisać za szczegółowo niż za ogólnie :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 20:21
Posty: 5

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2010, 07:48

Jason – mam nadzieję, że we właściwy sposób sprawdzasz poziom oleju?
Poziom sprawdzamy oczywiście przy pracującym silniku i dźwigni wybieraka na N lub P.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9