Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mcgregor10 » 28 paź 2009, 18:24

TYLKO WIESIEK DEBICA!!!!! <wazuuup>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2007, 20:38
Posty: 37
Skąd: Włocławek
Auto: xedos 9 2.0i KF TA,2,3 KJ

Postprzez azalisz555 » 28 paź 2009, 21:21

ja w swojej KJ mam dokladnie taki sam problem, tyle ze ja zanim poszedlem rozbierac skrzynie wolalem sie najpierw upewnic ze to konkretna rzecz nie dziala, a nie na chybil trafil :P
Tylko Wiesiek Dębica :P :P :P :P podpisuje sie pod tym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Globy » 28 paź 2009, 21:47

I ja polecam. Wiesiek jest w tej chwili na urlopie, ale chyba wraca lada dzień. Inaczej czeka Cię wizyta speca od automatów, bo żaden serwis Mazdy nie specjalizuje się w tych skrzyniach. Skrzynia obecnie pracuje w trybie awaryjnym.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez wkwojtek » 28 paź 2009, 23:08

Narazie gadałem tylko z tym mechanikiem przez telefon jutro dokładnie będę wiedział co mi powie jak auto odbiorę jakiś namiar do tej Dębicy może macie Z Góry Dzięki.

Edit:
29 paź 2009 0:21
A dodam że skrzynia jest po kompletnym remonice zrobiłem całe 4 tys kilometrów.

Edit by radar88
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 09:46
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Lub
Auto: Mazda Millenia/Xedos9 2,5 KL

PostTen post został usunięty przez radar88 6 wrz 2011, 16:15.
Powód: Post pod postem

Postprzez azalisz555 » 29 paź 2009, 10:22

no to ładnie, ja byłem w serwisie automatów, powiedzieli, że to jakas elektroniczna usterka, że wymiana tarczek czy czegokolwiek nie pomoże, dlatego jeszcze sie za to nie wzialem, nie wiem co jest nie tak, dodam, ze moja remontu nie miala od nowosci, ale i tak mnie zalamales, 4000...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Globy » 29 paź 2009, 11:45

Czasami występuje usterka elektrozaworu, ale zazwyczaj trzeba rozbebeszać skrzynię (koszt 3-4 tysięcy, u Wieśka naprawa kitem trochę taniej ;) Jeśli jednak miałeś remont, to powinni Ci dać minimum pół roku gwarancji!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez azalisz555 » 29 paź 2009, 15:40

dokładnie, w józefowie zażyczyli sobie 4000, pomimo faktu że sami zdiagnozowali problemy z zaworami a nie z tarczkami, a co racja to racja, gwarancje powinienes dostac
Wiesiek rządzi, złowy człowiek :) zaproponował mi bardzo przystępną cene za tą robotę, jeszcze się wybiorę w tym roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez wkwojtek » 29 paź 2009, 22:16

Odebrałem auto i tak okazało się ze nie tylko 4 ale i 3 się nie załącza, gość się poddał powiedział że skrzynie pod względem mechanicznym jest ok niby :–(. Auto prawidłowo chodzi tylko na L normalnie przełącza na S zachowuje się tak włącza się jedynka jedziesz puszczasz gaz obroty spadają jak by się luz włączył i się po prostu toczył dajesz z gazu przełącza się na 2 po czym dalej jak gaz pościsz to obroty spadają jak na luzie byś jechał a kiedy powinno się 3 włączyć to jak byś wogóle na luzie jechał i nie przyspiesza a na D zachowuje się tak że tylko 1 i 2 się załącza objawy jak powyżej i nic wyżej nie próbuje się nawet załączyć tylko 2 trzyma gość mówił że to z jakimś sterowaniem problem ale on próbował u jakiś Jarosławskich elektryków i nie mogą się dostać do sterowania skrzyni. No i wniosek nasuwa się tylko jeden dobry specjalista z tego co pisaliście to tylko wchodzi że nie ma co szukać i trzeba na do Pana Wieśka z Dębicy kontakt zdybać i uderzać bo nic z tego nie będzie bo na dwójce to żadna przyjemność z jazdy jak cie wszyscy wyprzedzają :–(. A jak by ktoś mógł na priva numer telefonu podesłać to byłbym wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 09:46
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Lub
Auto: Mazda Millenia/Xedos9 2,5 KL

Postprzez azalisz555 » 30 paź 2009, 00:32

to na luzie to zrzucanie na niższy bieg, też to mam jak jeżdże na D bez holda, znaczy miałem, jak jeszcze był 4 bieg (ostatnie dwa dni tego biegu uściślając), czyli takie skakanie 3-4-3-4-3-4-3-4-3-4-3 i tak w nieskończoność co w efekcie nie daje nic bo auto nie przyspiesza bo w praktyce ciągle jest odcięty silnik, tyle że u ciebie już i trójka szwankuje, mi też powiedzieli że to sterowanie, ale co zrobisz... Mam nadzieje, że Wiesiek Ci pomoże, daj znać jak wrócisz, mam nadzieje, że szybko sie wybierzesz do Dębicy, ja chyba za miesiąc czy coś koło tego, póki co nie jest tak tragicznie żeby sie jeździć nie dało, na trójce ciągnie i do 120 :P :P :P :P ale nie chce skatować do końca wiec nie wiecej niz 80 jeżdze.
Daj znać koniecznie jaki efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez wkwojtek » 30 paź 2009, 01:29

Tak co mi się wydaje to tobie tez ino 2 zostały w
2.5 jest tak
1 bieg 60
2 – 120
3 – 165
4 2..
w twoim podobnie
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 09:46
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Lub
Auto: Mazda Millenia/Xedos9 2,5 KL

Postprzez azalisz555 » 30 paź 2009, 12:04

a gdzie tam, u mnie dwojke wrzuca natychmiast, nawet nie czujesz kiedy, trojke przy 30-40, czworke przy 60-70 i na czworce ciagnie do 220, bo mam 2.3, mam eske, turbo turbo :):) u mnie inaczej, dlatego wlasnie na trojce do 120
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez marcin73 » 31 paź 2009, 22:22

Co prawda jestem użytkownikiem 626 GF 100 KW, ale z tego co zdołałem ustalić mam zamontowany automat GF4A i dlatego chciałem umieścić mój post tutaj. Także z powodu tego, że dyskusja jest dosyć zaawansowana. W pierwszym poście autor napisał, że producent zaleca wymianę oleju co 60 tys. km lub co 4 lata. Chciałem sie dowiedzieć skąd się wzięła ta informacja. Nie żebym negował ale mnie to zaciekawiło na tle tego co znalazłem w instrukcji obsługi oraz w książce Workshop Manual (jak rozgrzebać i złożyć cały samochód). Są tam takie tabele "rozkładu jazdy serwisu" i przy płynie automatycznej skrzyni biegów jest jedynie symbol inspekcji co 24 miesiące lub co 30 tys.km. Nie pojawia się symbol R a jedynie I. Wg legendy symbol I oznacza inspekcję, naprawę i dopiero w razie konieczności wymianę. Zatem nie ma z góry założenia wymiany co 60 tys.km
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2008, 12:04
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat

Postprzez mcgregor10 » 1 lis 2009, 14:38

Jeszcze raz powtórze WIESIU!!!DĘBICA jeszcze się nie zdarzyło aby zostawił kogoś bez pomocy i zna sie na tym jak mało kto!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2007, 20:38
Posty: 37
Skąd: Włocławek
Auto: xedos 9 2.0i KF TA,2,3 KJ

Postprzez azalisz555 » 1 lis 2009, 17:08

dobrze już wiemy, ale podyskutować można, juz byłem w Dębicy kawałek czasu temu, nie musisz mi pokazywać drogi ;) ja nie chce dyskutować nt tego kto mi to naprawi tylko zanim to naprawi chciałbym wiedzieć co to jest, chyba moge nie? dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Italiano » 1 lis 2009, 20:04

wkwojtek napisał(a):3 – 165

Na 3 dociągniesz nawet do 200.
azalisz555 napisał(a):a gdzie tam, u mnie dwojke wrzuca natychmiast, nawet nie czujesz kiedy, trojke przy 30-40, czworke przy 60-70 ....

No tak ale to przy minimalnym gazie, a to co napisał wkwojtek to na maxymalnym.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez azalisz555 » 2 lis 2009, 00:35

no tak, ale w życiu nie widziałem żeby dwójke wrzucał przy 60, jak bym gazu nie wciskał, na trójce jak jechałem 140 to już szkoda mi było silnika katować, nie wiem jak mogliście wiecej :P :P :P ja bym sie chyba rozpłakał <lol> <lol> <lol> <lol>

Edit:
17 lis 2009 0:29
czy zna ktoś może zakład pt

Auto-Max Automatyczne Skrzynie Biegów

Żurominek 122
06-445 Strzegowo

znajomy mi polecił, naprawiał tam dwa samochody podobno jak nowe jeżdżą
z pewnością do nich przedzwonie, jakby co dam znac jak z cenami podobno atrakcyjne.

Edit by radar88
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez borofik » 6 lis 2009, 20:57

zdaje się kolego iż w grę wchodzi użytkowanie auta w klimacie ( jak dobrze wiesz ) delikatnie mówiąc niesprzyjającym; lato-zima, zima- lato. Miej na uwadze że w naszym klimacie używa się również płynów chłodniczych, wspomagania, spryskiwaczy: klimatycznych, o tym również producent nie pisze a wszyscy wiedza ze tak trzeba. Pozdrawiam
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez marcin73 » 7 lis 2009, 18:44

Borofiku nie do końca się z Tobą zgodzę. Instrukcja obsługi samochodu wydawana jest do pojazdu i z pewnością producent dołączając ją przewidział na jakim rynku będzie użyteczna. Po drugie płyn w automacie podobnie jak olej w silniku czy płyn chłodzący jest kluczowym dla działania samochodu i zasady jego użytkowania zapisane są w instrukcji. Sprawdziłem i zarówno dla płynu w chłodnicy jak i oleju silnikowego (nawet dla oleju w manualnej skrzyni biegów), płynu w ukladzie hamulcowym , w układzie wspomagania producent określił zasady ich kontroli i okresy ich wymiany. Co więcej jest dopisek w książce Workshop Manual , wskazujący jakie obostrzenia należy stosować w określonych przypadkach (np.: czyszczenie układu AIR w warunkach gdy auto jeździ w rejonie wzmożonego zapylenia lub obszarze pustynnym, lub gdy hamulce używane są przez dluższy czas w jeździe ekstremalnej, lub wynina oleju silnikowego gdy auto jeździ w niskich temp. Przy każdym płynie lub części do której odnosi się uwaga znajduje się przypis. Przy płynie w automacie czegoś takie nie ma.Jak napisałem wcześniej ktoś napisał, że producent zaleca...więc ja pytam gdzie, bo instrukcji nie.
Bynajmniej nie chodzi mi o to, że tego płynu nie należy wymieniać, ale sam mam przejechane 90 tys. myślę o wymianie, ale się obawiam. Wiele czytałem na różnych forach, że tak jak automat chodził dobrze , po wymianie płynu już tak nie chodził. Próbuję zatem dociec czy wymiana to koniecznośc czy tylko zwyczaj wsród dbających o swoje auta użytkowników.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2008, 12:04
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat

Postprzez Globy » 7 lis 2009, 20:37

Masz rację, Marcinie. Sprawdziłem w instrukcji obsługi amerykańskiej GF'ki z 2001 roku i tam już nie przewiduje się wymiany smarowidła w automacie bez względu na warunki użytkowania (zwykłe/ciężkie), jedynie kontrolę na bagnecie. Podobnie było od połowy lat 90., bo skrzynia ta trafiała również do Millenii.l

Ja mimo to zachęcam do regularnej wymiany oleju w skrzyni co ok. 40 tys. km. Też nasłuchałem się opowieści o tym, jak to skrzynia rozsypała się po wymianie, ale nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem w praktyce.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9