Strona 1 z 2

Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 17 maja 2009, 22:59
przez trojanrob
Witam
Czy ktoś z użytkowników millerków próbował czegoś takiego za pomocą podkładki blokujacej powrót spalin przepuszczanych przez zawór EGR do układu dolotowego ??

Jaki może być efekt ??

PostNapisane: 17 maja 2009, 23:52
przez bazyl wspaniały
Kto był u Wieśka to już ma ten problem z głowy :D , jeno zamiast płytki jest stalowa kulka stosowana :]

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:10
przez Janusz626
bazyl wspaniały napisał(a):Kto był u Wieśka to już ma ten problem z głowy

u Wieska jeszcze nie bylem ale zaslepilem EGR profilaktycznie, EGR jest przy srodkowym tloku ktory lubi sie wypalac...domniemywam

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:18
przez trojanrob
A co zastosowałeś ??
I czy zauważyłeś jakąś różnicę ??

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:20
przez Janusz626
trojanrob napisał(a):A co zastosowałeś

blaszke okolo 2.5mm na wzor podstawy zaworu EGR, a wymiarami pasuje prawie jak do 626 DiTD, tez tam zalepialem ale wyskakiwal blad

roznica chyba jest, tak mi sie wydaje...troszke wieksze spalanie i troszke mniejsza dynamika...chyba

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:23
przez trojanrob
I nie było żadnych błędów w Millerku ?

Uszczelniałeś oryginalnym uszczelkami czy na jakiś silikon ?

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:24
przez Janusz626
trojanrob napisał(a):nie było żadnych błędów w Millerku

oprocz tych co mam to nic nowego nie doszlo :D

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:25
przez Janusz626
trojanrob napisał(a):Uszczelniałeś oryginalnym uszczelkami czy na jakiś silikon

bez silikonu, stara blaszka/uszczelka lezy i odpoczywa a nowa blaszka jest plaska miedzy kol. ssacym a podstawa samego EGR i niech sie meczy

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:28
przez trojanrob
Ja mam tylko DTC1000 , a z innymi się uporałem.

A o odcięcie EGR pytałem bo raz na rok go czyszczę i niedługo znów będzie czyszczony i przy okazji chciałem zapytać czy odcięcie powrotu spalin ma sens.

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:33
przez Janusz626
trojanrob napisał(a):czy odcięcie powrotu spalin ma sens

niby ma, sa rozne definicje, w DiTD mam czujnik polozenia zawru EGR, w Millerku nie ma co go kontrolowac.

Zastanawiam sie wlasnie czy nie wystarczyloby zaslepic sam wezyk podcisnieniowy od EGR bo przeciez podcisnienie go otwiera i umozliwia recyrkulacje spalin, a zamyka sie sam na sprezynie...

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 27 lut 2010, 11:35
przez Janusz626
Ja w swoim Millerku odslepilem zawor EGR, zaslepiajac go liczylem na jakies poprawy czy lepsze osiagi itd.

Ale po jakims czasie pojawily sie problemy z czarnym dymem podczas odpalania rano i z obrotami na ssaniu rano (nie zawsze ale czesto).
Rano obroty wchodzily na 2000 po czym gwaltownie spaday do 1400 (wtenczas lubil zakopcic na czarno) i znow gwaltownie wzrosly do 1800 (kopcenia czarnego juz nie bylo) i w miare nagrzewania spadaly do okolo 650-700.

Po odslepieniu zaworu EGR w/w objawy ustapily i odpalanie poranne wrocilo do parametrow ksiazkowych (do 1800 i powoli zchodzily do normalnych-nie falowaly), dlatego w/w problemy powiazuje z zasleieniem EGR-u :)

EDIT do posta wyzej: zaslepienie wezyka generowalo blad o braku ruchu zaworu na czujniku

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 17 mar 2010, 16:32
przez smiena
Czytam powyzsze posty i w sumie to nie wiem po cholere zaslepiac EGR, wiesiek mi poleci zeby go zaslepic jakis cas temul ale jakie z tego plusy? , na razie jak piszecie to tylko minusy widze.

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 18 mar 2010, 20:11
przez azalisz555
ja tez tak czytam i sie zastanawiam po jakiego grzyba to robic? zauwazalnie superwiekszych osiagow miec nie bedziecie a ile sie narobic mozna zeby potem znowu odslepiac. ja po prostu nie wiem po co. co tam wam Wiesiek naobiecywał? <diabełek>

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 18 mar 2010, 21:19
przez Janusz626
Pracy znowu tak duzo nie ma a poprawy jakiejkolwiek raczej chyba na pewno tak mysle nie ma :)
ale zauwazylem ze na zaslepionym EGR jakby wzrosla temperatura katalizatora odczuwalne to bylo po zapachu goracych elementow jak sie maske podniesie po ostrej jezdzie
i.... sie zapytac musze : ...kiedy ten EGR ma sie otwierac ?? czy widoczna jego prace czyli otwieranie i zamykanie sie powinno byc widac jak silnik pracuje na postoju ? bo dodaje gazu (linka pod pokrywka tempomatu) i zawor EGR zawsze stoi w miejscu, jak mialem DiTD to bylo widac jak sie unosi i jak pracuje.
A to moje kopcenie na czarno co niby minelo, to nie byla zasluga odslepionego EGR-u... bo znowu czasem zakopci na czrno :|

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 19 mar 2010, 09:24
przez smiena
ktos pisal o czyszczeniu EGR raz w roku, u mnie pewnie nigdy to nie bylo czyszczone, wiec chyba przeczyszcze dla swietego spokoju i tak zostawie, to w sumie to gdzie ten EGR jest, gdzie go szukac ?

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 20 mar 2010, 14:32
przez Italiano
smiena napisał(a): to w sumie to gdzie ten EGR jest, gdzie go szukac ?

Opcja "Szukaj" sie kłania :]
Puhcio napisał(a):Zawór EGR znajdziesz za silnikiem (przy podszybiu) ze strony pasażera. Taki srebrny 'talerz' z plastkową nakładką i wtyczką.

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 7 kwi 2010, 10:47
przez moloyoung
Słuchajcie,
poczytałem i pewny swoich manualnych zdolności zabrałem się za odkręcanie EGR-a. I co??? I gó....o... obie śruby ukręciłem prawie nie używając siły!!!
Teraz auto stoi i nie mam pomysłu jak zatkać dwie dziury w kolektorze które zostały po zaworze EGR. Macie jakieś pomysły?

P.S. EGR okazał się w pełni sprawny i nawet nie mocno zabrudzony... ehhh.. :(

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 7 kwi 2010, 11:11
przez Janusz626
Pozbyć się pozostałości po urwanych śrubach (jeśli wystają uciąć), przewiercić, przegwintować i założyć nowe śruby ;)

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 7 kwi 2010, 11:36
przez moloyoung
Janusz, wszystko pięknie tylko żeby to zrobić to trzeba by zdjąć kolektor ssący czego w żadnym wypadku nie zamierzam robić ;) Dlatego idę w kierunku zaślepienia na stałe otworów po EGR-ze a sam zawór gdzieś tam będzie sobie dyndał na przewodach tak, żeby DTC nie generował.

Re: Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

PostNapisane: 7 kwi 2010, 11:55
przez Janusz626
No to jak bez zdejmowania kolektora to musiałbyś zaślepić EGR w miejscu łączenia rurki z EGR-czyli odkręcasz nakrętkę chyba 24 wkładasz coś na wzór monety 5 groszy i skręcasz ponownie i EGR jest zaślepiony.... to po pierwsze.
Po drugie, kolektor ssący zaślepiasz wedle swojego pomysłu bo mnie już zabrakło fantazji.

Po trzecie to zapomnij o tym j/w i odkręć kolektor i tak jak post wyżej napisałem :P