Strona 1 z 2

Ustawienie zapłonu (TA KJ)

PostNapisane: 24 wrz 2008, 15:53
przez krzywy_w
Witam
Czy w Milerach ustawia sie jakos zapłon?? nie mam mocy przy mocniejszym depnieciu zamulając przyspiesza ale szarpnie konkretnie przy tym słychac jakby nie palił na gary . na wolnych obrotach pracuje elegancko na postoju na luzie wkreca sie na obroty elegancko a podczas jazdy zamula.jezdze juz pół roku takim mułem i szlak mnie tyrafia a do debicy nie zabardzo jak mam sie wybrac. Raz na tydzien ,2 auto sie odmula ale to na dosłownie chwile dopuki nie zwolnie pedału gazu.podcisniena sprawdzałem z 10 razy aha a od paru dni mam jeszcze takie cos ze jak wchodze na wieksze obroty wariuje mi wskazówka od temperatury płynu chłodzącego :) ale nie zawsze :) czy to mulenie moze byc zle cos z zapłonem??a i drugie pytanie czy w xedosie 2.3L 98r .wer. europejska kompa podłącza sie do konektora na podszybiu czy do konektorów pod kierownicą??
Pozdrawiam

PostNapisane: 24 wrz 2008, 17:55
przez voytecku
krzywy_w napisał(a):Czy w Milerach ustawia sie jakos zapłon?

Z tego, co wiem wszystko robi sie automatycznie.

krzywy_w napisał(a):ale nie zawsze usmiech czy to mulenie moze byc zle cos z zapłonem?

Mozliwe, ze raczej podcisnienia albo MAF lub MAP sensor.

krzywy_w napisał(a):przy tym słychac jakby nie palił na gary

Ja tak mialem, gdy zebraly sie jakies smieci w filtrze paliwa i paliwo nie dochodzilo. Moze pompa nie jest sprawna albo wlasnie masz smieci w filtrze?

krzywy_w napisał(a):a od paru dni mam jeszcze takie cos ze jak wchodze na wieksze obroty wariuje mi wskazówka od temperatury płynu chłodzącego

Wentylatorki sprawdzales? Jaki jest poziom plynu chlodniczego? Normalne wskazowka powinna byc na mniej wiecej 2/3 skali.

krzywy_w napisał(a):a i drugie pytanie czy w xedosie 2.3L 98r .wer. europejska kompa podłącza sie do konektora na podszybiu czy do konektorów pod kierownicą

Podlacza sie do konektora na podszybiu.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 24 wrz 2008, 19:20
przez krzywy_w
Dzieki voytecku za szybką odpowiec ... wiec tak... filtr paliwa wymieniony , pompa paliwa chyba sprawna patrząc na chwilowe zuzycie paliwa :) (przy ruszaniu wali 100- 120 L przy pózniejszym przyspieszaniu około 50 L/100km ); Jesli chodzi o ten wskaznik temperatury to zawsze mam na srodku wskazówke, płyn jest OK wentylatory sie włączają ale to akurat mnie za bardzo nie martwi tylko własnie ten zamulony silnik :( Podcisnienia sprawdzałem juz węzyk po węzyku nawet czy nie ma gdzies w nich dzurki – wszystko OK. MAF lub MAP sensor nie sprawdzałem jeszcze . To mnie własnie dziwi ze słychac przy otwartym oknie "tyrkotanie" jakby przestawał palic na wszystkie gary bo jak czasmi dostał kopa nie było tego odgłosu z silnika. a na postoju nie ma tych odgłosów i chodzi elegancko tylko pod obciązeniem. Za dodatkowe sugestie z góry dzieki
Pozdawiam.

PostNapisane: 25 wrz 2008, 18:22
przez voytecku
krzywy_w napisał(a):pompa paliwa chyba sprawna patrząc na chwilowe zuzycie paliwa

A ile normalnie pali? Wskazania komputera roznia sie znacznie od tych rzeczywistych?

krzywy_w napisał(a):To mnie własnie dziwi ze słychac przy otwartym oknie "tyrkotanie" jakby przestawał palic na wszystkie gary bo jak czasmi dostał kopa nie było tego odgłosu z silnika

A swiece? Wymieniales je ostatnio? Mimo, ze to platynowki, powinno sie je wymienic przynajmniej raz na 100Kkm.

Skrzynia pracuje normalnie, nie ma zadnych szarpniec, poslizgow?

Podlaczales autko pod komputer?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 26 wrz 2008, 08:22
przez krzywy_w
Witam
normalnioe to duzo pali w miescie 15L spokojna jazda traza 11L spokojna jazda.
świece mam irydowe nówki wkładałem .Skrzynia chyba normalne działa nie słychac zadnego slizgania a szarpie tylko pomiedzy 1 – 2 ale to normalne z tego co czytałem.
Na komputer pojechałem do szczecina i niby nic , zadnych błedów MAP sensor chyba dobry bo słychac ze przełącza. Tak sobie mysle czy czujnik połozenia wału coś ma z tym wspólnego moze on jest troche walniety ??.

Pozdrawiam
Jacek

PostNapisane: 26 wrz 2008, 10:20
przez zenith839
Jakby był trochę walnięty to by wywalał błąd na kompie.

PostNapisane: 26 wrz 2008, 14:52
przez krzywy_w
to juz nie wiem co mam jeszcze sprawdzic :((

PostNapisane: 26 wrz 2008, 19:52
przez zenith839
ja mam u siebie walnięty czujnik położenia wału i nie mam żadnych problemów z silnikiem. Kurczę nigdzie nie mogę takowego dostać. Jak dla mnie to masz zamulone wtryskiwacze. Miałem podobny efekt w swojej 929 HD po czyszczeniu wtryskiwaczy, ale nie na zasadzie dolewania czegoś do paliwa, jest skutek pozytywny

PostNapisane: 11 paź 2008, 09:44
przez krzywy_w
witam moze jednak to pompa paliwowa bo własnie od 2 dni wiekszosc przejechanej trasy po miecie silnik przewaznie nie muli ale widze po chwilowym zuzyciu znacznie wieksze zuzycie paliwa. dobrze kombinuje? :) pozdro

PostNapisane: 11 paź 2008, 10:38
przez zenith839
A masz problemy z zapalaniem autka?? Ja też mam u siebie podwyższone spalanie ale to przez czujnik położenia wału

PostNapisane: 11 paź 2008, 11:46
przez krzywy_w
nie problemu z odpaleniem nie ma na luzie wszystko ok chodzi gozej jak jedzie to muł jak choplera a od 2 dni po pare km odmulił sie ale dzis znowu mół :D:D

PostNapisane: 12 paź 2008, 13:02
przez zenith839
hmmm. jak dla mnie to masz jakiegoś syfa we wtryskach i czasami w tyłek daje.

PostNapisane: 13 paź 2008, 10:47
przez krzywy_w
sprawdzałem czysciłem wtryski są ok. Jak mu depnę na maxa to zaczyna przyspeszac ale dopuki nie złapie wysokich obrotów 4,5- 5 tys. obr. to szarpie silnikiem jak cholera jakby paliwo mu odcinało boje sie ze z ramy wyskoczy :) aha jak dłuzej postoi np. przez noc to rano na 2 razy odpalac musze czyli troche gozej pali .

PostNapisane: 13 paź 2008, 20:13
przez zenith839
tzn jak czyściłeś wtryski?? czyli jednak problemy z zapalaniem są. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa przed wtryskami. JAK?: podłącz manometr np z reduktora acetylenowego do węża paliwowego, węża podłącz zamiast wyjścia na wtryskiwacze, załącz pompę podając napięcie na bezpiecznik lub bezpośrednio do pompy, sprawdź czy ciśnienie pokrywa informacje producenta.

Dobrze by było gdyby koledzy posiadający Xedosy wsparli informacjami o prawidłowym ciśnieniu w ukł. paliwa.

Interesuje mnie jak czyściłeś wtryski,bo dolewanie jakiś specyfików czy maczanie w benzynie, rozpuszczalniku nic niestety nie da. Wtryskiwacze muszą pracować. pod tym linkiem jest opisany przeze mnie sposób na dokładne wyczyszczenie wtryskiwaczy równoważne z tym w serwisie. Sprawdza się w każdym autku.
LINK: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=11602

PostNapisane: 14 paź 2008, 17:21
przez krzywy_w
no tak jak mówisz dolewałem srodków do paliwa no i na kompie pokazało ze niby wszystko ok . Zamówiłem ten preparat a jutro sprawdze cisnienie . Dzieki za instrukcje jak cos to dam znać
Dzieki i pozdrawiam

PostNapisane: 14 paź 2008, 17:32
przez krzywy_w
jesli chodzi o cisnienie to niby mam ze ma byc 270 – 330 kPa. a manomete ma byc pomiedzy węzem paliwowym doprowadzającym paliwo a listwą wtrysków , tak?

PostNapisane: 14 paź 2008, 17:59
przez zenith839
tak. powinieneś mieć odpowiednie ciśnienie na samym końcu czyli po pompie i regulatorze ciśnienia paliwa (jeśli jest). A jakie to już musisz sam znaleźć.

PostNapisane: 3 lis 2008, 16:06
przez krzywy_w
witam ponownie :)
Wtryski wyczysciłem tak jak opisałes i to samo :(((
pozdro

PostNapisane: 3 lis 2008, 20:47
przez zenith839
hmmm. Więc wtryskiwacze wykluczamy. A jak z ciśnieniem w układzie paliwa??

PostNapisane: 7 lis 2008, 15:50
przez trojanrob
Witam
to może pytanie: czy to się stało po jakiejś wcześniejszej naprawie lub wizycie w warsztacie ?
Ja miałem zawsze problemy po wizycie w ASO Mazdy w Szczecinie (już NIE POLECAM)