Ustawienie zapłonu (TA KJ)

Postprzez krzywy_w » 24 wrz 2008, 15:53

Witam
Czy w Milerach ustawia sie jakos zapłon?? nie mam mocy przy mocniejszym depnieciu zamulając przyspiesza ale szarpnie konkretnie przy tym słychac jakby nie palił na gary . na wolnych obrotach pracuje elegancko na postoju na luzie wkreca sie na obroty elegancko a podczas jazdy zamula.jezdze juz pół roku takim mułem i szlak mnie tyrafia a do debicy nie zabardzo jak mam sie wybrac. Raz na tydzien ,2 auto sie odmula ale to na dosłownie chwile dopuki nie zwolnie pedału gazu.podcisniena sprawdzałem z 10 razy aha a od paru dni mam jeszcze takie cos ze jak wchodze na wieksze obroty wariuje mi wskazówka od temperatury płynu chłodzącego :) ale nie zawsze :) czy to mulenie moze byc zle cos z zapłonem??a i drugie pytanie czy w xedosie 2.3L 98r .wer. europejska kompa podłącza sie do konektora na podszybiu czy do konektorów pod kierownicą??
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez voytecku » 24 wrz 2008, 17:55

krzywy_w napisał(a):Czy w Milerach ustawia sie jakos zapłon?

Z tego, co wiem wszystko robi sie automatycznie.

krzywy_w napisał(a):ale nie zawsze usmiech czy to mulenie moze byc zle cos z zapłonem?

Mozliwe, ze raczej podcisnienia albo MAF lub MAP sensor.

krzywy_w napisał(a):przy tym słychac jakby nie palił na gary

Ja tak mialem, gdy zebraly sie jakies smieci w filtrze paliwa i paliwo nie dochodzilo. Moze pompa nie jest sprawna albo wlasnie masz smieci w filtrze?

krzywy_w napisał(a):a od paru dni mam jeszcze takie cos ze jak wchodze na wieksze obroty wariuje mi wskazówka od temperatury płynu chłodzącego

Wentylatorki sprawdzales? Jaki jest poziom plynu chlodniczego? Normalne wskazowka powinna byc na mniej wiecej 2/3 skali.

krzywy_w napisał(a):a i drugie pytanie czy w xedosie 2.3L 98r .wer. europejska kompa podłącza sie do konektora na podszybiu czy do konektorów pod kierownicą

Podlacza sie do konektora na podszybiu.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez krzywy_w » 24 wrz 2008, 19:20

Dzieki voytecku za szybką odpowiec ... wiec tak... filtr paliwa wymieniony , pompa paliwa chyba sprawna patrząc na chwilowe zuzycie paliwa :) (przy ruszaniu wali 100- 120 L przy pózniejszym przyspieszaniu około 50 L/100km ); Jesli chodzi o ten wskaznik temperatury to zawsze mam na srodku wskazówke, płyn jest OK wentylatory sie włączają ale to akurat mnie za bardzo nie martwi tylko własnie ten zamulony silnik :( Podcisnienia sprawdzałem juz węzyk po węzyku nawet czy nie ma gdzies w nich dzurki – wszystko OK. MAF lub MAP sensor nie sprawdzałem jeszcze . To mnie własnie dziwi ze słychac przy otwartym oknie "tyrkotanie" jakby przestawał palic na wszystkie gary bo jak czasmi dostał kopa nie było tego odgłosu z silnika. a na postoju nie ma tych odgłosów i chodzi elegancko tylko pod obciązeniem. Za dodatkowe sugestie z góry dzieki
Pozdawiam.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez voytecku » 25 wrz 2008, 18:22

krzywy_w napisał(a):pompa paliwa chyba sprawna patrząc na chwilowe zuzycie paliwa

A ile normalnie pali? Wskazania komputera roznia sie znacznie od tych rzeczywistych?

krzywy_w napisał(a):To mnie własnie dziwi ze słychac przy otwartym oknie "tyrkotanie" jakby przestawał palic na wszystkie gary bo jak czasmi dostał kopa nie było tego odgłosu z silnika

A swiece? Wymieniales je ostatnio? Mimo, ze to platynowki, powinno sie je wymienic przynajmniej raz na 100Kkm.

Skrzynia pracuje normalnie, nie ma zadnych szarpniec, poslizgow?

Podlaczales autko pod komputer?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez krzywy_w » 26 wrz 2008, 08:22

Witam
normalnioe to duzo pali w miescie 15L spokojna jazda traza 11L spokojna jazda.
świece mam irydowe nówki wkładałem .Skrzynia chyba normalne działa nie słychac zadnego slizgania a szarpie tylko pomiedzy 1 – 2 ale to normalne z tego co czytałem.
Na komputer pojechałem do szczecina i niby nic , zadnych błedów MAP sensor chyba dobry bo słychac ze przełącza. Tak sobie mysle czy czujnik połozenia wału coś ma z tym wspólnego moze on jest troche walniety ??.

Pozdrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 26 wrz 2008, 10:20

Jakby był trochę walnięty to by wywalał błąd na kompie.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 26 wrz 2008, 14:52

to juz nie wiem co mam jeszcze sprawdzic :((
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 26 wrz 2008, 19:52

ja mam u siebie walnięty czujnik położenia wału i nie mam żadnych problemów z silnikiem. Kurczę nigdzie nie mogę takowego dostać. Jak dla mnie to masz zamulone wtryskiwacze. Miałem podobny efekt w swojej 929 HD po czyszczeniu wtryskiwaczy, ale nie na zasadzie dolewania czegoś do paliwa, jest skutek pozytywny
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 11 paź 2008, 09:44

witam moze jednak to pompa paliwowa bo własnie od 2 dni wiekszosc przejechanej trasy po miecie silnik przewaznie nie muli ale widze po chwilowym zuzyciu znacznie wieksze zuzycie paliwa. dobrze kombinuje? :) pozdro
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 11 paź 2008, 10:38

A masz problemy z zapalaniem autka?? Ja też mam u siebie podwyższone spalanie ale to przez czujnik położenia wału
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 11 paź 2008, 11:46

nie problemu z odpaleniem nie ma na luzie wszystko ok chodzi gozej jak jedzie to muł jak choplera a od 2 dni po pare km odmulił sie ale dzis znowu mół :D:D
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 12 paź 2008, 13:02

hmmm. jak dla mnie to masz jakiegoś syfa we wtryskach i czasami w tyłek daje.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 13 paź 2008, 10:47

sprawdzałem czysciłem wtryski są ok. Jak mu depnę na maxa to zaczyna przyspeszac ale dopuki nie złapie wysokich obrotów 4,5- 5 tys. obr. to szarpie silnikiem jak cholera jakby paliwo mu odcinało boje sie ze z ramy wyskoczy :) aha jak dłuzej postoi np. przez noc to rano na 2 razy odpalac musze czyli troche gozej pali .
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 13 paź 2008, 20:13

tzn jak czyściłeś wtryski?? czyli jednak problemy z zapalaniem są. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa przed wtryskami. JAK?: podłącz manometr np z reduktora acetylenowego do węża paliwowego, węża podłącz zamiast wyjścia na wtryskiwacze, załącz pompę podając napięcie na bezpiecznik lub bezpośrednio do pompy, sprawdź czy ciśnienie pokrywa informacje producenta.

Dobrze by było gdyby koledzy posiadający Xedosy wsparli informacjami o prawidłowym ciśnieniu w ukł. paliwa.

Interesuje mnie jak czyściłeś wtryski,bo dolewanie jakiś specyfików czy maczanie w benzynie, rozpuszczalniku nic niestety nie da. Wtryskiwacze muszą pracować. pod tym linkiem jest opisany przeze mnie sposób na dokładne wyczyszczenie wtryskiwaczy równoważne z tym w serwisie. Sprawdza się w każdym autku.
LINK: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=11602
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 14 paź 2008, 17:21

no tak jak mówisz dolewałem srodków do paliwa no i na kompie pokazało ze niby wszystko ok . Zamówiłem ten preparat a jutro sprawdze cisnienie . Dzieki za instrukcje jak cos to dam znać
Dzieki i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez krzywy_w » 14 paź 2008, 17:32

jesli chodzi o cisnienie to niby mam ze ma byc 270 – 330 kPa. a manomete ma byc pomiedzy węzem paliwowym doprowadzającym paliwo a listwą wtrysków , tak?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 14 paź 2008, 17:59

tak. powinieneś mieć odpowiednie ciśnienie na samym końcu czyli po pompie i regulatorze ciśnienia paliwa (jeśli jest). A jakie to już musisz sam znaleźć.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzywy_w » 3 lis 2008, 16:06

witam ponownie :)
Wtryski wyczysciłem tak jak opisałes i to samo :(((
pozdro
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez zenith839 » 3 lis 2008, 20:47

hmmm. Więc wtryskiwacze wykluczamy. A jak z ciśnieniem w układzie paliwa??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez trojanrob » 7 lis 2008, 15:50

Witam
to może pytanie: czy to się stało po jakiejś wcześniejszej naprawie lub wizycie w warsztacie ?
Ja miałem zawsze problemy po wizycie w ASO Mazdy w Szczecinie (już NIE POLECAM)
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9