Swap KJ na KL (TA)

Postprzez Robas » 22 paź 2006, 23:11

Na początek jako nowy użytkownik tego forum pragnę wszystkich serdecznie przywitac.

Mam znajomego w berlinie ktory chce mi sprzedac X9 2.3 w stanie wręcz kolekcjonerskim, w bardzo przytępnej cenie. Jest jednak pewien mankament.
SC w tym samochodzie padl zupelnie. jak jest z silnikeim tego nie wiem. Bardzo chcialem kupic to auto z myślą "przywioze do polski to sie kupi kompresor i będzie ok", jednakze poczytalem dosc uwaznie to forum, i bardzo skutecznie odechcialo mi sie tego silnika.
Zwazajac na to ze tamten samochod jest w bardzo przystepnej cenie, i mi sie bardzo podoba, chciałbym go kupic, ale nie mam zamiaru wysylac za horendalne pieniadze SC do stanow zrobic auto i jedzic z dusza na ramieniu, ze zobacze biały dymek :) Tak więc pytam czy jest mozliwosc swapu tamtego silnika na 2,5 V6 (z tego co przeczytalem znacznie mniej awaryjny i mozna go kupic w granicach 3 tysi) Jeśli to możliwe to jaki to koszt.

Dziekuje z gory za wszystkie re:
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 paź 2006, 22:58
Posty: 5

Postprzez voytecku » 22 paź 2006, 23:55

Robas,
Swap silnika wiaza sie prawdopodobnie z wymiana skrzyni. Nie sadze, zeby skrzynia z KJ dzialala poprawnie z KL. I koniecznie podmiana komputera ECU. Ale tak poza tym nie powinno byc problemow.

Robas napisał(a):SC w tym samochodzie padl zupelnie.


Co to znaczy padl zupelnie? Nawet jesli ma duze spalanie oleju, to i tak jest mechanicznie sprawny, choc moc juz nie ta co z fabryki. Jaki ma przebieg i z ktorego jest roku?

Robas napisał(a):ale nie mam zamiaru wysylac za horendalne pieniadze SC do stanow zrobic auto i jedzic z dusza na ramieniu, ze zobacze biały dymek


W porownaniu z cena w ASO, to sa male pieniadze. Najlepiej jest kupic w USA na eBayu za 200-300$ i wyslac do regeneracji. Razem wyjdzie cos kolo 2K$. A dostajesz SC w pelni sprawne i ulepszone o nowe uszczelniacze i z przystepna gwarancja bez limitu kilometrow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Robas » 23 paź 2006, 00:11

To że padł zupełnie znaczy tyle, że nadaje się do regeneracji a nie do jazdy. Oni mi nie potrafia powiedziec co jest z silnikiem, natomiast auto nie jezdzi wiec pada tu podejrzenie ze stan oleju nie musial byc zawsze w poziomie :( (to przypuszczam).
Ogolnie autko moge wyrwac za niecale 12 tysia i wiem ze reszta jest w stanie idealnym.
Rok prod 98 przebieg 150TKm. Chcialem ten samochod kupic nie ze wzgledu na jakis sentyment, lecz na czysta ekonomie. Jezeli wloze teraz 10 tys na remont silnika to za tyle pieniedzy moge kupic sprawna w pl., a 2K$ to regeneracja SC. Gdzie przesyłka, robota i ewentualny remont silnika. Dlatego mysle ze lepiej zrobic swap na 2.5

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 paź 2006, 22:58
Posty: 5

Postprzez voytecku » 23 paź 2006, 00:31

Robas napisał(a):To że padł zupełnie znaczy tyle, że nadaje się do regeneracji a nie do jazdy. Oni mi nie potrafia powiedziec co jest z silnikiem, natomiast auto nie jezdzi wiec pada tu podejrzenie ze stan oleju nie musial byc zawsze w poziomie smutny (to przypuszczam)


Po tym opisie wynika, ze silnik moze zostal zatarty. A w tym momenci jest to koszt remontu silnika plus koszt regeneracji kompresora.

Robas napisał(a):a 2K$ to regeneracja SC.
~2K$ to koszt regeneracji kompresora+dodatkowy kompresor+przesylka.

Robas napisał(a):Dlatego mysle ze lepiej zrobic swap na 2.5


Aby to zrobic potrzebujesz:
– silnik do KL
– skrzynia do KL
– ECU do KL
– robocizna

Nie wiem czy to wyjdzie 10K PLN.

Na allegro jest X9 z 1997 za 14K.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 23 paź 2006, 08:25

Nie zapomnijcie o wymianie instalacji w komorze silnika i pod deską oraz wydechu.
Jest to w praktyce nie wykonalne ze wzgledu na koszty .
Dowiedz sie konkretnie co jest z tym silnikiem.
Jeśli chodzi o remont silnika to nie ma problemu robiłem ich wiele z SC jest problem albo regeneracja
albo szukac używki trafiaja się w niezłym stanie , mój kolega ostatnio kupił i nie dymi.
A o przekładce na 2.5 trzeba zapomnieć .
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Robas » 23 paź 2006, 15:21

Ok ja będe w berlinie jakos w tym tygodniu to moze sie wyjasni coś wiecej na temat stanu silnika. dzieki za pomoc

Pozdrawiam

P.S.
ALE ONI TRZEPIA CHAJSU JESLI SA 2 FIRMY NA ŚWIECIE REGENERUJĄCE TE KOMPRESORY

;)
Początkujący
 
Od: 22 paź 2006, 22:58
Posty: 5

Postprzez voytecku » 23 paź 2006, 17:09

wiesiek5 napisał(a):Nie zapomnijcie o wymianie instalacji w komorze silnika


Robas,
Zapomnialem dodac poduszek mocujacych silnik. w KJ sa inne niz w KL.
Swap w tym wypadku jest na prawde malo oplacalny.

Robas napisał(a):Ok ja będe w berlinie jakos w tym tygodniu to moze sie wyjasni coś wiecej na temat stanu silnika


Tak byloby najlepiej.

Robas napisał(a):ALE ONI TRZEPIA CHAJSU JESLI SA 2 FIRMY NA ŚWIECIE REGENERUJĄCE TE KOMPRESORY


Ja znam tylko jedna. Jaka jest ta druga?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 23 paź 2006, 19:48

Jest jedna USA-Kanada .
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Robas » 23 paź 2006, 20:16

Czytalem tam wczesniej tematy z ktorych wynikalo ze sa
w kanadzie i usa nawet jakies linki byly.
Pozdrawaim

O i jeszcze jedno pytanie,
Jak z tym problemem radzi sobie mazda?? Jade do serwisu i oni mowią że nie potrafia tego zrobić, czy cena przewyższa wartość samochodu?? A jakies okresy gwarancyjne ??
Pewnie na tym dostali zdrowo, w koncu SC nie zaczely padac w 2006 roku tylko sporo sie pewne posypalo jak te auta byly calkiem nowe. Dobrze myślę ??
Początkujący
 
Od: 22 paź 2006, 22:58
Posty: 5

Postprzez voytecku » 23 paź 2006, 22:53

Robas,
Z tego co wiem, to tak na prawde robi je jedna firma (www.pse.us) i oni sa zrodlem w Kanadzie skad mozna je kupic pod (www.canadiansupercharger.com). PSE prowadzi taki mily i rzeczowy gosc, Ed Martinez.

W USA w ASO nowy kompresor kosztuje 3K$. W Polsce, gdy sie pytalem, to powiedzieli mi, ze cos kolo 25K PLN.

Nie wiem jakie sa okresy gwarancyjne.

Jesli jedziesz do ASO i mowisz, ze popusl Ci sie kompresor to powiedza tak: "Ma pan racje, popsul sie" :)

One czasem nawet przy mniejszych przebiegach sypia sie (ok. 60K mil). Ale jak jest sprawny, to daja takiego niesamowitego kopa milleni...

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Robas » 23 paź 2006, 23:20

... i kieszeni :P

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 paź 2006, 22:58
Posty: 5

Postprzez rafal__lubin » 14 sty 2014, 14:21

witam. mam podobne pytanie jak kolega, tylko ze widze ze juz pare latek mineło. :) Kupiłem Xedosa kj z zatartym silnikiem :( (poprzedni właściciel nie patrzył na stan oleju chyba) i mam możliwość kupic 626 ge kl co musze przekładac? silnik skrzynia komputer co jeszcze?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 14:12
Posty: 5
Skąd: Lubin
Auto: 626 ge
xedos ta

Postprzez jedrzej07 » 14 sty 2014, 15:35

jest napisane wyżej, przeczytaj.
wiele podzespołów itd też jest innych, nie wiem czy to opłacalne patrząc na to, że jest kilka używek choćby na tablicy.pl gdzie silnik można kupić za około 2000zł
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 14 sty 2014, 19:39

Myślę że jak dobrze zagadasz to i kupisz go nawet taniej, przełożenie silnika a swap to całkowicie inne koszta. Za przekładkę zmieścisz się w całości ok 3kpln, za SWAPa....myślę że 2x tyle, do tego trza rozebrać kawał auta aby to działało.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mckoper » 14 sty 2014, 20:56

rafal__lubin napisał(a):witam. mam podobne pytanie jak kolega, tylko ze widze ze juz pare latek mineło. :) Kupiłem Xedosa kj z zatartym silnikiem :( (poprzedni właściciel nie patrzył na stan oleju chyba) i mam możliwość kupic 626 ge kl co musze przekładac? silnik skrzynia komputer co jeszcze?


Jak chcesz to mam 3 silniki KJ w częściach.
Głowice w pełni uzbrojone, wały, bloki.
Zdiagnozuj co potrzebujesz i się odezwij.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez rafal__lubin » 15 sty 2014, 02:39

w tym momencie to najlepiej kompletny silnik + skrzynia silnik moze byc bez osprzetu ale z kolektorami i sc. a 626 z 2.5 moge kupic za niecale 2000 od sasiada. wiec nie wiem co wyjdzie taniej.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 14:12
Posty: 5
Skąd: Lubin
Auto: 626 ge
xedos ta

Postprzez ProboszczV6 » 15 sty 2014, 09:30

skrzynia z 626 2.5 jest inna, poza tym może wiele innych rzeczy nie pasować, łapy silnika i skrzyni, półosie...
Moje zdanie jest takie że jak się ma millera, to się go nie zmienia na półśrodki, a niestety 2.5 jest półśrodkiem, KL był przewidziany do innego auta, KJ był projektowany razem z autem w którym siedzi.
Może najlepiej byłoby ściągnąć sobie angola i przełożyc co trzeba a resztę sprzedać na forum...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 15 sty 2014, 12:13

Ściąganie angola mija się z celem,wyraźnie jedrzej07 napisał że silnik można kupić za 2kPLN na tablicy, jak dobrze się ugada to i kupi się jeszcze kilka gratów w dobrych pieniądzach.

W UK jedyna X9 stoi za £1,850 a gdzie jeszcze podróż ?? Trupa (rozbitka) kupisz i też nie wiesz czy to będzie jeździć. a do tego też laweta to £500.

http://tablica.pl/oferta/mazda-xedos-9- ... 8d468d6670
http://tablica.pl/oferta/mazda-xedos-9- ... a5b16b09cd
http://tablica.pl/oferta/mazda-xedos-9- ... a5b16b09cd

Jechać jeszcze mam po ten silnik ?? Podzwoń i się dowiedz...Na pewno będzie taniej kupić silnik odpowiedni do budy niż kombinować.Przy kombinowaniu to lista się powiększa:

Silnik
Skrzynia
półosie
elektryka + ecu + immo jak jest i to z tym ECU od wiązki
przeguby
poduszki skrzyni (poduszka od silnika podejdzie)
przewody od klimy ??
Możliwe że alternator
i pewnie coś jeszcze...+ cena za robociznę, da się to zrobić i nawet bym ja to zrobił tylko moim zdaniem...szkoda kasy.

ProboszczV6 napisał(a):Moje zdanie jest takie że jak się ma millera, to się go nie zmienia na półśrodki, a niestety 2.5 jest półśrodkiem, KL był przewidziany do innego auta, KJ był projektowany razem z autem w którym siedzi.

Czy ja wiem, moja X9 jest najstarsza jak dotychczas i z KL od samego początku więc jak widać KL też był już przewidziany do Xedosa/Millenii tym bardziej że więcej jest KLów jak KJtów.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez rafal__lubin » 15 sty 2014, 13:38

no tak najszybciej bylo by wstawic KJ. a jak mam cala 626 z KL na chodzie to po przełozeniu zostaje mi cała buda i zawieszenie. duzo wiecej pracy a szczerze nikt niema pewnosci ile by mi posłuzyła sprezarka w KJ :| wiec dalej obstaje za 2.5. ponoc mniej awaryjny jest.

Dopisano 15 sty 2014, 12:40:

a co do podyszek pod silnik i skrzynie to caly komplet do wymiany jak wytargalem kl to sie okazało ze wszystkie sa pozrywane :(

Dopisano 15 sty 2014, 12:46:

i zapomniał bym czy półosie z 626 bd pasowac do x9
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 14:12
Posty: 5
Skąd: Lubin
Auto: 626 ge
xedos ta

Postprzez radar88 » 15 sty 2014, 13:49

Już nie przesadzajmy jak zrobisz kompresor to na kilka lat starczy, czyli za pewne zdążysz sprzedać.

Jak już coś to kupuj całego TA KL i tak będzie najtaniej i najprościej.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9