Strona 1 z 3

Wymiana łancucha rozrządu (TA KJ)

PostNapisane: 23 lut 2006, 18:09
przez rozprza
właśnie zabieram sie do wiosennego <lol> <lol> przeglądu wozu i facet który rzucił okem na motor w mojej millenii zadał mi następujące pytania czy pasek dociskany hydraulicznie czy tylko rolki? i jeżeli ktoś przerabiał temat czy trzeba podnosić silnik aby wymienić rozrząd ( rozszczelnienie klimy itp....) zapytam jeszcze jaki koszt całego rozrządu i gdzie najlepiej zamówić ( czy to ten sam co w 2.5l?)

PostNapisane: 23 lut 2006, 18:13
przez Puhcio
Rozrząd jest inny niż do 2,5.

Silnika (o ile mi wiadomo) nie trzeba wyciągać, aczkolwiek jest dużo "babrania się".

Koszt to w Twoim przypadku ~ 2000 zł przy dobrych zamiennikach, lub ori troszke drożej.

Ps. Wszytko jest opisane na forum – dokładnie zrobił to kolega trojanrob – poszukaj.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 23 lut 2006, 19:04
przez rozprza
Puhcio napisał(a):
Koszt to w Twoim przypadku ~ 2000 zł przy dobrych zamiennikach, lub ori troszke drożej.




ło matko tyle kasy??? to ile za sam rozrząd?? cena z ASO chyba??

PostNapisane: 23 lut 2006, 19:20
przez Puhcio
Napinacz kosztuje 619 zł, pasek rozrządu ok. 200 zł, jedna rolka prowadząca ( są 3 jeśli się nie myle czyli – 3 * 160 zł = 480 zł).

Czyli razem – 1,300 zł. ( A są to najtańsze zamienniki – JC). Osobiście zastanowiłbym się nad stosowaniem tego typu części ...

Do tego oczywiście dochodzi koszt robocizny ... a jak pisałem wczesniej dostęp trudny.

Niestety rozrząd w V6 to droga sprawa, ale poprawie zrobiony daje Ci spokój na następne 100 k km.

PostNapisane: 23 lut 2006, 19:35
przez rozprza
najgorsze jest to że poprzedni właściciel zmarł a żona nie potrafiła powiedzieć nic na temat historii auta :( jak się domyślam wzrokowa inspekcja :] nie jest możliwa w przypadku rozrządu?? czy można zaryzykować?? chociaż dostać się pod tę obudowę ( nie mówiąc o wymianie) proste chyba nie jest

PostNapisane: 24 lut 2006, 11:40
przez Puhcio
Silnik 2.5 jest bezkolizyjny. Co do 2.3 Miller – to nie mam pojęcia. Najlepiej zadzwoń do ASO i zapytaj ich. Zawsze w razie czego możesz wymienić tylko pasek, a napinacz może uda się wyratować.

Ps. Do tego kosztorysu co zaznaczyłem często dochodzi jeszce pompa wody ... zależy do przebiegu – jak mniemam Ty zbliżasz się do 200 k km ?

PostNapisane: 24 lut 2006, 22:23
przez wiesiek5
Silnik 2,5 2,3 nie sa bezkolizyjne .
Pompy wody nie ma porzeby wymieniac bo nie ciagnie jej rozrzad, cena od 100-300 zl
A o kosztach wymiany rozrzadu możemy rozmawiac.
Czas wymiany to od 3-4 godz.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 lut 2006, 22:35
przez nemi
wiesiek5 napisał(a):Silnik 2,5


Jest bezkolizyjny 100%

PostNapisane: 24 lut 2006, 22:38
przez Puhcio
nemi napisał(a):Jest bezkolizyjny 100%


<spoko>

PostNapisane: 25 lut 2006, 00:31
przez bajer0
przeca spece mowili, ze WSZYSTKIE benzynowe silniki mazdy sa bezkolizyjne <co?>

PostNapisane: 25 lut 2006, 09:37
przez rozprza
wiesiek5 napisał(a):A o kosztach wymiany rozrzadu możemy rozmawiac.


więc ile to może kosztować? czytałem że sporo zainwestowałeś w swój wóz więc może coś na bieżąco podpowiesz? mechaniora interesuje tylko to czy trzeba ten silnik gdzieś podwieszać rozpinać itp.. no i sam zakup gratów też pewnie nie jest prosty, w pierwszym lepszym katalogu wogóle go nie było:] Może wiesz czy regenerację tego kompresora robi już ktoś w Polsce??

Edit:
acha ze sklepu na ebayu dostałem odpowiedź że będą mi potrzebne takie rzeczy
KJ01-12-750, T-Belt Tensioner Lever $154.90
KJ01-12-205, Timing Belt $72.90
KJ01-12-770A, Timing Belt Tensioner $139.90
KJ01-12-740, Lower Timing Belt Idler $105.90
KL01-12-730A, Upper Timing Belt Idler $68.90 two required


ale to wychodzi za same części ponad 2000zł :|

[Usunięte]

PostNapisane: 25 lut 2006, 09:42
przez rozprza
PostTen post został usunięty przez radar88 14 wrz 2011, 18:08.
Powód: Post pod postem

PostNapisane: 25 lut 2006, 11:09
przez Puhcio
bajer0 napisał(a):przeca spece mowili, ze WSZYSTKIE benzynowe silniki mazdy sa bezkolizyjne


Tak, ale jak to mówią " w warsztacie " <lol>

Natomiast silniki seii K* są bezkolizyjne, a KL na 100% – tomekrvf zerwał pasek :P

Edit:
rozprza napisał(a):ale to wychodzi za same części ponad 2000zł


Bo to są ori ... "a nie mówiłem" ;)

[Usunięte]

PostNapisane: 25 lut 2006, 11:14
przez Puhcio
PostTen post został usunięty przez radar88 14 wrz 2011, 18:09.
Powód: Post pod postem

PostNapisane: 25 lut 2006, 14:25
przez siwyxedos
to znaczy ze co gdy zerwe pasek nie grozi to wymiana polowy silnika hehe pogiete zawory itp....

PostNapisane: 25 lut 2006, 14:26
przez Italiano
siwyxedos napisał(a):to znaczy ze co gdy zerwe pasek nie grozi to wymiana polowy silnika hehe pogiete zawory itp...

<spoko>

PostNapisane: 25 lut 2006, 14:53
przez siwyxedos
no to chociaz to dobra wiadomosc ja juz po wymianie przeplywki kabli kopulki i mysle ze narazie nic przykrego mi sie nie przydazy czkam za wiosna kiedy znow jej przykrece ladne obuwie 235/45/17 pozdrawiam i szerokiej drogi

PostNapisane: 25 lut 2006, 15:45
przez voytecku
akurat pytalem sie w ASO, bo bylem z wizyta, ale w innej sprawie:)
wymiana kompletnego rozrzadu to koszt troszke ponad 2K. polecam polaczyc z wymiana swiec.

Pozdrawiam,
voytecku

PostNapisane: 25 lut 2006, 16:38
przez wiesiek5
--

PostNapisane: 25 lut 2006, 17:14
przez rozprza
wiesiek5 napisał(a):ps. Przymierzamy sie do regeneracji "sc " miller.



myślę że każdy się przymierza w tym modelu :|