Kompletna regeneracja silnika 2.3 V6

Postprzez ligmanus » 10 kwi 2016, 15:46

Witam orientuje sie ktos gdzie lub kto podejmnie sie takiej operacji ?? oraz ile cos takiego by kosztowalo??
Ogolnie planuje zachowac juz na zawsze moj egzemplaz mazdy ale chcialbym poprostu odnowic ja dla siebie. taki prawdziwy rarytasik tzn kompletny remont silnika + kompresora(licze sie tez z tym ze trzeba bedzie wyslac go do stanow)+ skrzynia biegow. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 17:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez Beny » 10 kwi 2016, 16:59

Z tym wysyłaniem kompresora niekoniecznie,jest temat na forum poczytaj.Jest juz swiatełko w tunelu że bedzie można to w PL robić.Jedna juz jeździ i jest w fazie testów :)
Zapraszamy do założenia tematu w dziale nasze mazdy ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 10 kwi 2016, 19:03

Jeśli chodzi o silnik to kompletny remont może kosztować dużo... zwłaszcza ze nie ma zamienników pierścieni a one są najdroższe.
Z panewkami nie ma problemu, uszczelki głowic i pokryw są też tylko oryginalne tak jak kilka innych drobnych uszczelek, resztę da się kupić zamienniki dobre. Wszystko zależy ile masz zamiar na to wydać kasy, ile skasuje szlifierz, ile będzie kosztować obrobka głowic i ile wyjdą części.
Tak konkretnie to wszystko okazuje się zawsze po rozebraniu silnika i ocenie części, przy czym mówimy o kapitalnym remoncie z wyciagnieciem silnika i rozebraniem go na drobne, pomiarami osiowania, polerką wału, honowaniem cylindrow itd.
Z kompresorem jeśli zaczekasz jakiś miesiąc to wszystko sie wyjaśni jak poskladam kompresor Jędrzejowi.
Skrzynia to też rozległy temat, trzeba też robić regenerację konwertera.
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 20:43 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez ligmanus » 10 kwi 2016, 19:50

z kompresorem wiem czytam czytam na bierzaco.
ale myslice ze w 10 000 zł bym sie zmiescil?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 17:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez ProboszczV6 » 11 kwi 2016, 10:04

za silnik z kompresorem pewnie tak :] a za skrzynie, trudno powiedzieć...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 11 kwi 2016, 10:52

A tak z ciekawości do Millera manual można przeszczepic? Kle latają a millery?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 11 kwi 2016, 14:12

Sama regeneracja silnika to nie jest nic bardziej skomplikowanego niż w innych modelach więc temat do ogarnięcia .Tylko trzeba się liczyć z kosztami niektórych dupereli tak jakby chociaż pierścienie.
Sam kompresor myślę, że jak mi przyjdą uszczelniacze to będzie opanowany i będziemy testować jak to się spisuje. <spoko>
Z KLem w manualu nie problem bo są dostępne potrzebne do tego części żeby przeszczepić. Natomiast millery nie wychodziły w manualu w ogóle i tu się zaczynają schody.
Widziałem gdzieś na YT że w stanach przeszczepili jakąś skrzynię. Ale to chyba jedyny przypadek. No i przede wszystkim tam jest już rzeźba...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez szkodnik_byd » 11 kwi 2016, 15:59

Ten model w Stanach był poliftowy z millerem i manualem więc ciekawy był egzemplarz do tego był strojony innym kompem bo kółko na kompresorze było mniejsze
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9