Nieszczelny był kolektor, jest ogromne spalanie – usterka komputera?

Postprzez Zbychu44 » 19 sty 2016, 21:03

Witam wszystkich klubowiczów.

Czasami pojawiają sie takie problemy, które są niewytłumaczalne i niemożliwe do odgadnięcia.
Właśnie jestem na takim etapie, gdzie zgłupiałem przy mojej Madzi.

Mam już piątą Mazdę. Miałem 626 2.5 V6, Xedosów 6 miałem dwie i Xedosów 9 obecnie mam również dwie.
Jestem wychowany w warsztacie. Robię przy samochodach wszystko – od blachy i lakieru po przykrą mechanikę. Xedosa mogę rozebrać w kilka dni i go szybko poskładać. Ale ostatnio dała mi popalić.

Pięć razy zdejmowałem kolektor ssący, bo świstało powietrze. Niczego nie znalazłem, uszczelniłem ale świst dalej. Brak wolnych obrotów i bardzo dużo pali – ponad 20 l. Chyba coś stało sie z kompem... Żadnych błędów.

Macie koledzy jakieś pomysły? Chętnie się odwdzięczę na innym polu – mam sporo części zamiennych.
Zbychu44
 

Postprzez radar88 » 20 sty 2016, 15:33

Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Tomas2000 » 16 sie 2017, 16:56

Jeśli jest świst dużo pali i nie ma wolnych obrotów to gdzieś ostro ciągnie lewe powietrze, może kolektor ma gdzieś pęknięcie? a może ktoś grzebał przy EGR i cudacznie go zaślepiał? sprawdził bym też uszczelki między kolektorem a głowicami było ich kilka rodzajów na rynku, jak i sam kolektor występował w kilku nieznacznie odmiennych wersjach, ja sam osobiście jak dobierałem u siebie uszczelki to były z 3 rodzajami wycięć, i wszystkie były dedykowane do X9 w pełnym zakresie roczników może ktoś przed tobą założył nie taką jak trzeba i coś popuszcza. Kompa raczej bym nie winił świstu nie wygeneruje:P Który rok tego Xeda? Jeśli masz tam już OBDII (po 96.r) to możesz wpiąć się i zrobić diagnostykę sprawdź, przy tak dużej nieszczelności sondy powinny dawać ostro ubogo a korekty mieszanki powinny być ostro na +++ co by było odpowiedzialne za spalanie rzędu 20... do diagnostyki wystarczy spokojnie ELM 327 i Forscan najlepiej na PC. Ogólnie przydał by się test szczelności kolektora a najlepiej inny na podmiankę ale coś mówiłeś że masz 2 X9 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9