Witam wszystkich klubowiczów.
Czasami pojawiają sie takie problemy, które są niewytłumaczalne i niemożliwe do odgadnięcia.
Właśnie jestem na takim etapie, gdzie zgłupiałem przy mojej Madzi.
Mam już piątą Mazdę. Miałem 626 2.5 V6, Xedosów 6 miałem dwie i Xedosów 9 obecnie mam również dwie.
Jestem wychowany w warsztacie. Robię przy samochodach wszystko – od blachy i lakieru po przykrą mechanikę. Xedosa mogę rozebrać w kilka dni i go szybko poskładać. Ale ostatnio dała mi popalić.
Pięć razy zdejmowałem kolektor ssący, bo świstało powietrze. Niczego nie znalazłem, uszczelniłem ale świst dalej. Brak wolnych obrotów i bardzo dużo pali – ponad 20 l. Chyba coś stało sie z kompem... Żadnych błędów.
Macie koledzy jakieś pomysły? Chętnie się odwdzięczę na innym polu – mam sporo części zamiennych.
Nieszczelny był kolektor, jest ogromne spalanie – usterka komputera?
Strona 1 z 1
Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jeśli jest świst dużo pali i nie ma wolnych obrotów to gdzieś ostro ciągnie lewe powietrze, może kolektor ma gdzieś pęknięcie? a może ktoś grzebał przy EGR i cudacznie go zaślepiał? sprawdził bym też uszczelki między kolektorem a głowicami było ich kilka rodzajów na rynku, jak i sam kolektor występował w kilku nieznacznie odmiennych wersjach, ja sam osobiście jak dobierałem u siebie uszczelki to były z 3 rodzajami wycięć, i wszystkie były dedykowane do X9 w pełnym zakresie roczników może ktoś przed tobą założył nie taką jak trzeba i coś popuszcza. Kompa raczej bym nie winił świstu nie wygeneruje:P Który rok tego Xeda? Jeśli masz tam już OBDII (po 96.r) to możesz wpiąć się i zrobić diagnostykę sprawdź, przy tak dużej nieszczelności sondy powinny dawać ostro ubogo a korekty mieszanki powinny być ostro na +++ co by było odpowiedzialne za spalanie rzędu 20... do diagnostyki wystarczy spokojnie ELM 327 i Forscan najlepiej na PC. Ogólnie przydał by się test szczelności kolektora a najlepiej inny na podmiankę ale coś mówiłeś że masz 2 X9 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość