Strona 1 z 2

usterka: czujnik stukowy, bank1 i bank2

PostNapisane: 11 lut 2006, 09:16
przez rozprza
podpiąłem się pod OBD2 i wykazało takie usterki, wie ktos jaki koszt takiego czujnika gdzie sie znajduje gdzie to zamówic i jaka cena? co do tych bank-ów :| to, nie zapamiętałem dokładnie ale dotyczyło paliwa i jakieś dwa napięcia były -0.1V Z wszystkimi mankamentami elektrycznymi jestem ómówiony dopiero na sobotę więc chciałbym poznać opinie tych co się znają, auto jeździ, wydaje mi sie normalnie obroty OK spalanie i przyspieszenie też. i jeszcze jedno czy wymieniając to co trzeba wymienić :( nie trzeba będzie demontować połowy silnika a co sie z tym wiąże uszczelki itp. Jeżeli może ktoś pomóc będę wdzięczny

PostNapisane: 11 lut 2006, 18:26
przez Puhcio
Podaj kody błedów.

A nie chcodzi Ci czasem o czujnik spalania stukowego ?

EDIT : Coś mi świta, ze to sonda lambda (bank 1 ; 2) ?

Ps. Spróbuj dokręcic korek wlew paliwa ... <lol>

Jeśli znasz angielski to polecam –> www.mazdaworld.org ... tam znajdujesz poddział millenia i możesz znaleźć wiele interesujących Cie tematów :)

PostNapisane: 11 lut 2006, 22:29
przez Puhcio
Poszukałem ... jeśli masz kwitek to zobacz czy wybiło Ci takie błędy :

– P0325 – Knock sensor No. 1 circut malfunction

Niestety w moim opisie kodów ani razu nie pojawia się słowo "bank"

PostNapisane: 12 lut 2006, 08:51
przez rozprza
niestety nie mam wydruku, powiem po kolejnej wizycie u mechaniora :( a jeżeli to ten czujnik lub sonda lambda to wiela to bedzie kosztowało bo nigdy tematu nie przerabiałem??

PostNapisane: 12 lut 2006, 10:46
przez Puhcio
Zadzwoń najlepiej do jakiegoś ASO lub wyślij e-mail'a z prośbą o interprtacje błedów.

Moją wypowiedzią się nie sugeruj.

czujnik spalania stukowego ( knock sensor )

PostNapisane: 19 cze 2008, 10:31
przez krzywy_w
Witam .
Mam pytanie , czy czujnik spalania stukowego powinien miec jakąs rezystancje bo z manuala wynika ze ma miec 560 kom a mój ma przerwe (nieskonczenie duza rezystancja).
Wczesniej miałem wypalony zawór – wymieniłem , teraz silnik mi przy przyspieszaniu przerywa, zamula.
Czy moze ktos mi pomódz : moze to byc przyczyną ten KNOCK SENSOR??
Z góry dzieki pozdrawiam

PostNapisane: 19 cze 2008, 10:52
przez voytecku
krzywy_w napisał(a):Czy moze ktos mi pomódz : moze to byc przyczyną ten KNOCK SENSOR??

Jakie masz spalanie?

Zadzwon do Wieska, moze on ma jakis w dobrym stanie.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 20 cze 2008, 15:37
przez krzywy_w
na miescie 16-17 L delikatna jazda trasa koło 10L

PostNapisane: 20 cze 2008, 21:18
przez Italiano
Przenosze Temat....jest już wątek poruszający ten temat.

Szukam czujnika spalania stukowego xedos 9 2.5

PostNapisane: 28 sie 2009, 11:47
przez kokowal
Wykazało mi błąd na komputerze błąd czujnika spalania stukowego.Auto nie ma mocy i pali jak czołg.Reszta ok nie ma błędów.Szukam gdzie kupić może ktoś ma do sprzedania.Nie musi być nowy tylko sprawny.
Wiesiek mówi że we wszystkich v-kach jest taki sam.

PostNapisane: 29 sie 2009, 00:30
przez Janusz626
Temat juz byl o P0325 i jest jeszcze dzial Kupie/Sprzedam ;)

Jesli ci sie pojawil blad P0325 i da sie skasowac a powinien to ok, natomiast jesli nie da sie skasowac to zajrzyj we wtyczke okablowanie jesli nadal nic z tego to mam wlasnie od 2.5 taki czujnik, ja u siebie zlutowalem a od 2.5 mi pozostal zreszta kupilem go od Wieska. Jak cos to zapraszam na PW

PostNapisane: 29 sie 2009, 08:59
przez Wodzu
Wieskowi sie juz te czujniki skoczyly :] jakies fatum na xedosach ciąży :P.
Zrób tak jak ja. W serwisie nowy kosztuje ok 550 zl +VAT. :/ Ja znalazlem na ebay-u z USA, nowy oryginalny. Kupilem nowy za 45 $ + 24$ przesyłka. Całość wyszła 198 zł i na paczkę czekałem 12 dni.

PostNapisane: 29 sie 2009, 14:40
przez wiesiek5
Mam jeszcze jeden bo kupiłem Kla na części.
Wiesiek.

PostNapisane: 29 sie 2009, 15:50
przez kokowal
Już kupiłem od Janusza626 ale dzięki Wiesiek.

No i ciekawe bo zmierzyłem oporność czujnika i jest ok 580 ohm i w stronę wiązki też sprawdzałem i jest na jednej 780 ohm około a na drugiej 005 i stoi to chyba masa.więc przewody są ok.

A na komputerze wykazuje cały czas błąd czujnika spalania stukowego i jednocześnie nie mogę włączyć i wyłączyć TCS co tym bardziej wskazuje na ten czujnik bo silnik pracuje w trybie awaryjnym.

PostNapisane: 30 sie 2009, 19:46
przez Janusz626
Hmm... wiec pozostaje jeszcze sprawdzenie pinow przy kompie w kabinie, tylko nie przypominam sobie czy w strone kompa istnieje jakas rezystancja... u mnie chyba byla ale jakas mniejsza... nie pamietam a teraz nie bardzo moge sprawdzic. Sprawdz dokladnie moze cos sie zcisnelo gdzies na wiazce, bezpieczniki chyba mozna wykluczyc. Oprocz P0325 masz jeszcze jakies inne bledy ?? Moze jest jakies powiazanie z TCS-em masz automat ??

EDIT:
pamietasz ktory blad wyskoczyl ??

P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 or Single Sensor)
P0326 Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor)
P0327 Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 or Single Sensor)
P0328 Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor)
P0329 Knock Sensor 1 Circuit Intermittent (Bank 1 or Single Sensor)

PostNapisane: 30 sie 2009, 20:07
przez kokowal
Tylko ten stukowy i błąd przepływomierza ale kolega na djagnozie mi mówił że jak się go odłącza to tak wyskakuje a ja sprawdzałem jak chodzi silnik z wyłączonym.Jak będziesz miał możliwość to zobacz w stronę wiązki jakie podaje oporności.
Jak się dostać do kompa ?
Silnik ma typowe objawy pracy w trybie awaryjnym : Pali strasznie dużo,śmierdzi benzyną z rury,kopci czarnym dymem,brak mocy prędkość max do 100-120km/g ,na postoju wkręca się tylko do 3.500 tyś/obr.

Zachowuje się tak samo na benzynie i gazie .Na gazie lepiej bo nie ma tego smrodu benzyny i nie kopci na czarno.

PostNapisane: 30 sie 2009, 20:16
przez Janusz626
Podepnij nowy czujnik dla sprawdzenia, u mnie niby na poczatku tez bylo ok ale jak poruszalem przewodem to dopiero wyszlo ze nie jest ok. Komp jest za radiem a raczej gleboko pod, jak wyjmiesz radio to widac lezacy komp na "tunelu"
kokowal napisał(a):Pali strasznie dużo,śmierdzi benzyną z rury,kopci czarnym dymem,brak mocy prędkość max do 100-120km/g ,na postoju wkręca się tylko do 3.500 tyś/obr.

typowe dla trybu awaryjnego, tylko u mnie palil strasznie duzo i smierdzialo z wydechu paliwem ale wkrecal sie normalnie, u ciebie moze sie ne wkrecac przez przeplywke, tylko jeszcze TCS...

PostNapisane: 30 sie 2009, 20:48
przez kokowal
Właśnie dokładnie nie pamiętam błędu bo wywaliło zaraz obok że to czujnik spalania stukowego.Ale zrobię analizę jeszcze raz po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów,oleju,czujnika,świec,klocków bo to za jednym podejściem.

Co jest do wymiany gdy to TCS ma winę ? Jak hamuję przy wolnych prędkościach to słychać jakieś buczenia chyba serwa a jak buczy to pedał jakby się trochę podnosił i ogólnie hamulce są slabe.Chcę też klocki wymieniać.

PostNapisane: 30 sie 2009, 20:57
przez Janusz626
kokowal napisał(a):Jak hamuję przy wolnych prędkościach to słychać jakieś buczenia chyba serwa a jak buczy to pedał jakby się trochę podnosił i ogólnie hamulce są slabe

wlacza sie ABS sprawdz bledy na ABS wywali Ci moze czujnik w przy kole od ABS-u
...nie masz roznych opon? nie jedziesz na zapasie jak ja kiedys ? moze jedno z kol na osi szybciej blokuje...

PostNapisane: 30 sie 2009, 21:17
przez kokowal
oponki cacy prawie nówki.sprawdzę podczas wymiany klocków wsio przy kole no i muszę zrobić ten silnik bo jeszcze nie poczułem jego mocy a po to kupiłem tą mazdę.

No i może to być jeszcze przepływomierz że nie wkręca się na obroty pomierzę napięcia ale muszę i tak kupić bo jest założony od 2.0 no i jednak pokazało błąd przepływomierza przy analizie.

Odłączyłem przepływomierz i nareszcie komputer zaczął pokazywać jakieś normalne zużycie paliwa jeżdże na gazie teraz ale silnik pracuje zdecydowanie lepiej no i wkręca się lepiej na obroty jednak brak jeszcze trochę mocy.