Strona 1 z 1
Ciśnienie sprężania w silniku (TA KJ)

Napisane:
7 paź 2015, 09:31
przez franklin1985
Witam, może ktoś podać jakie ma być sprężanie w Millerze ?
Re: Kompresja

Napisane:
7 paź 2015, 10:58
przez ProboszczV6
Jak dobrze pamiętam to standardowo 12-13 powinno wyjść, minimum 9,8. Jak się ma kompresor? Sprawdź sobie też luzy zaworowe, regulacja jest na szklankach, wymienia się podkładki regulacyjne.

Napisane:
7 paź 2015, 11:08
przez jedrzej07
Nominalnie było 13, a minimum 10 według serwisówki, maksymalna różnica między cylindrami to 2.
U mnie wszędzie 12, czyli chyba jeszcze trochę pojeździ

Re: Kompresja

Napisane:
7 paź 2015, 12:00
przez franklin1985
Dzięki za odpowiedzi.
Co do luzów to podkładki można także przeszlifować jeśli się zmniejszą a jako ciekawostka dodam, że na samolotach mamy luzy rzędu 1 do 5mm i mimo hydrauliki ustawiamy je dobierając długość lasek popychacza (OHV).
Co do kompresora to coś mi się nie podoba poziom oleju dalej. Dzisiaj zobaczę ile wciągnął.
Nie chce mi się wieżyć, że to cały czas kompresor i chcę sprawdzić sprężanie.
Kupiłem g...o nie ma co się oszukiwać, teraz muszę wyjść z twarzą i doprowadzić to do odpowiedniego stanu

Re: Kompresja

Napisane:
7 paź 2015, 17:06
przez ProboszczV6
Często jest tak że kompresja jest bardzo dobra a pierścienie olejowe puszczają, normalne w silnikach Mazdy. Do Millera dostępne są tylko oryginalne z tego co wiem za 1600zł... Może też być tak że puszczają ci uszczelniacze zaworów, praktycznie w każdym silniku który robiłem uszczelniacze zaworów były twarde jak plastik, takie coś musi puszczać. Prostą metodą na sprawdzenie czy kompresor puszcza olej jest odkręcenie pokrywki nad jego wyjściem, cztery śruby na klucz 10mm. Powinno być tam sucho, bez oleju. Pytanie jak dokładnie był dotarty brąz do stali...
Re: Kompresja

Napisane:
8 paź 2015, 09:29
przez franklin1985
Wczoraj wieczorem zdjąłem dekiel i pełno oleju, w sumie gorzej jak było. W sobotę wyciągam. Mam podejrzenia co do o-ringów wewnętrznych, tych małych.Może nie siedzą na swoim miejscu.

Napisane:
8 paź 2015, 21:00
przez radar88
Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
Re: Jakie ciśnienie sprężania w silniku KJ ?

Napisane:
8 paź 2015, 22:43
przez franklin1985
Mój błąd.
Temat poprawiony. Myślę, że teraz jest ok.
Pozdrawiam
Re: Ciśnienie sprężania w silniku (TA KJ)

Napisane:
24 lip 2016, 21:33
przez franklin1985
Kontynuując temat, wczoraj badałem kompresję w swoim Xedosie i wyszło mi:
12/11/11,5/11/10,5/11 więc szaleństwa nie ma.
W przyszłym roku trzeba będzie myśleć o pierścieniach i głowicy.
Jakiś czas temu wysłałem zapytanie do firmy produkującej pierścienie i odpisali mi, że zrobienie jednego kompletu na silnik kosztowało by ok. 350,– . Oczywiście górny chromowany jak w oryginale. Ciekawe co o tym myśleć.