Strona 1 z 1
		
			
				Ciśnienie sprężania w silniku (TA KJ)
				
Napisane: 
7 paź 2015, 09:31przez franklin1985
				Witam, może ktoś podać jakie ma być sprężanie w Millerze ?
			 
			
		
			
				Re: Kompresja
				
Napisane: 
7 paź 2015, 10:58przez ProboszczV6
				Jak dobrze pamiętam to standardowo 12-13 powinno wyjść, minimum 9,8. Jak się ma kompresor? Sprawdź sobie też luzy zaworowe, regulacja jest na szklankach, wymienia się podkładki regulacyjne.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
7 paź 2015, 11:08przez jedrzej07
				Nominalnie było 13, a minimum 10 według serwisówki, maksymalna różnica między cylindrami to 2.
U mnie wszędzie 12, czyli chyba jeszcze trochę pojeździ  

 
			
		
			
				Re: Kompresja
				
Napisane: 
7 paź 2015, 12:00przez franklin1985
				Dzięki za odpowiedzi.
Co do luzów to podkładki można także przeszlifować jeśli się zmniejszą a jako ciekawostka dodam, że na samolotach mamy luzy rzędu 1 do 5mm i mimo hydrauliki ustawiamy je dobierając długość lasek popychacza (OHV).
Co do kompresora to coś mi się nie podoba poziom oleju dalej. Dzisiaj zobaczę ile wciągnął.
Nie chce mi się wieżyć, że to cały czas kompresor i chcę sprawdzić sprężanie.
Kupiłem g...o nie ma co się oszukiwać, teraz muszę wyjść z twarzą i doprowadzić to do odpowiedniego stanu  

 
			
		
			
				Re: Kompresja
				
Napisane: 
7 paź 2015, 17:06przez ProboszczV6
				Często jest tak że kompresja jest bardzo dobra a pierścienie olejowe puszczają, normalne w silnikach Mazdy. Do Millera dostępne są tylko oryginalne z tego co wiem za 1600zł... Może też być tak że puszczają ci uszczelniacze zaworów, praktycznie w każdym silniku który robiłem uszczelniacze zaworów były twarde jak plastik, takie coś musi puszczać. Prostą metodą na sprawdzenie czy kompresor puszcza olej jest odkręcenie pokrywki nad jego wyjściem, cztery śruby na klucz 10mm. Powinno być tam sucho, bez oleju. Pytanie jak dokładnie był dotarty brąz do stali...
			 
			
		
			
				Re: Kompresja
				
Napisane: 
8 paź 2015, 09:29przez franklin1985
				Wczoraj wieczorem zdjąłem dekiel i pełno oleju, w sumie gorzej jak było. W sobotę wyciągam. Mam podejrzenia co do o-ringów wewnętrznych, tych małych.Może nie siedzą na swoim miejscu.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 paź 2015, 21:00przez radar88
				Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
 
			
		
			
				Re: Jakie ciśnienie sprężania w silniku KJ ?
				
Napisane: 
8 paź 2015, 22:43przez franklin1985
				Mój błąd.
Temat poprawiony. Myślę, że teraz jest ok.
Pozdrawiam
			 
			
		
			
				Re: Ciśnienie sprężania w silniku (TA KJ)
				
Napisane: 
24 lip 2016, 21:33przez franklin1985
				Kontynuując temat, wczoraj badałem kompresję w  swoim Xedosie i wyszło mi:
12/11/11,5/11/10,5/11  więc szaleństwa nie ma.
W przyszłym roku trzeba będzie myśleć o pierścieniach i głowicy.
Jakiś czas temu wysłałem zapytanie do firmy produkującej pierścienie i odpisali mi, że zrobienie jednego kompletu na silnik kosztowało by ok. 350,– . Oczywiście górny chromowany jak w oryginale. Ciekawe co o tym myśleć.