Luzy zaworowe MCE (TA KJ)

Postprzez wiesiek5 » 1 gru 2005, 15:51

--
Ostatnio edytowano 6 sty 2016, 00:08 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez newbie » 8 gru 2005, 09:19

0,3 +/– 0,03 silnik zimny
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez wiesiek5 » 8 gru 2005, 20:15

Dziękuje za informacje .
Tak ustawiłem.
Pozdrawiam .
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez rozprza » 27 sty 2006, 21:27

a to trzeba ustawiać??? :| co ile to sie robi??
Madzia Millenia Miller 2.3T 211KM nie zagazowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 21:05
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: CX-5 2.0 4x4 Automat

Postprzez Puhcio » 27 sty 2006, 21:29

Tak ... nie ma hydraulicznej regulacji.

Reguluje się płytkami co 90 000 km.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 25 lut 2006, 15:48

czy mozecie rzucic troche wiecej swiatla na te kwestie? o co dokladnie chodzi z tymi luzami? prosze o rzeczowa odpowiedz jak dla laika:)

czy regulacja luzow ma cos wspolnego z takimi stukami z silnika (cos jak klekot popychaczy w 626)?

dziekuje i pozdrawiam,
voytecku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 25 lut 2006, 16:52

--
Ostatnio edytowano 6 sty 2016, 00:11 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez voytecku » 26 lut 2006, 12:05

Wiesiek, dziekuje za odpowiedz. Powinienem byl to na poczatku napisac, ze oczywiscie chodzilo mi o silnik Millera. Jesli chodzi o olej, to zalewam mineralnym. Tylko ten stukot nie daje mi spokoju, silnik cichutko pracuje, kompresor gwizdze i takie stuk, stuk, stuk...

PS: W 626, ktora tez posiadam popychacze zaczynaja klekotac gdy kilka minut ogrzewanie pracuje na postoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 26 lut 2006, 12:59

W silnikach Millera Prawie zawsze stuka SC wytwarzaja sie luzy w tylnej czesci SC łozyska ktore podpieraja
wirniki SC i z tad te stuki ktore pozniej uszkadzaja uszczelniacze .
Duzo przypadkow jest ze SC pobiera olej i nie dopilnowanie grozi do uszkodzenia panewek wału (brak oleju)
Trudno jest cos powiedziec jak nie widzisz i słyszysz .
U ciebie moze jest zupełnie cos innego.
Naprawde nie sa to skomplikowane silniki.
Pozdrawiam
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez trojanrob » 9 mar 2006, 21:16

wiesiek5 napisał(a):Duzo przypadkow jest ze SC pobiera olej i nie dopilnowanie grozi do uszkodzenia panewek wału (brak oleju)
Naprawde nie sa to skomplikowane silniki.


Całkowicie się zgadzam z kolegą.

Pilnować i jeszcze raz pilnować poziom oleju w millerkach – zawsze pod MAX
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez piecia » 12 lut 2014, 10:37

Przy wymianie oleju chciałem po uszczelniać silnik ... spuściłem misę i dół już zrobiony, wziąłem się za pokrywy zaworów i tu zonk – luzy zaworowe do 0,4 (a jeszcze nie zmierzyłem wszystkiego) czyli czas na podkładki niestety moje ASO stosuje dziwną politykę cenową :( więc pytanie czy można nabyć podkładki np w IC (Ojciec ma dobre zniżki) jak je w ogóle wyjąć? w manualu jest przyrząd nie podobny do śrubokręta ;)
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 13 lut 2014, 00:16

dwa śrubokręty, jeden duży, drugi mały, wciskasz popychacz dużym a mały wydłubujesz podkładkę, w międzyczasie obracasz sobie wałem tak żeby mieć dobry dostęp, czyli krzywka w górze...
Taka regulacja jest niesamowicie niewygodna zwłaszcza w tylnej głowicy. Dziwne trochę to że masz większe luzy niż być powinny, zwykle jest tak że luz się zmniejsza w miarę zużycia zaworów i gniazd zaworowych, u ciebie widocznie wychodzi zużycie wałków, albo tak było ustawione. Przy zbyt małych luzach podkładki można szlifować na odpowiedniej maszynie, jak masz zbyt duże to zostaje wymiana.
Jak wydłubiesz podkładkę to od spodu jest na niej nadrukowana grubość z dokładnością do mikrometra, często jest tak że można ograniczyć koszty zamieniając podkładki miejscami, zmieniając jednocześnie luz na obu zaworach.
Jak dobrze pamiętam to podkładki np z silnika Z5 były takie same, ale mogę się mylić...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez piecia » 20 lut 2014, 00:12

w końcu są wyniki mierzenia luzów ... najmniejszy wymiar 0,28 największy 0,36 i pytanie czy te 0,03 może objawiać się klekotaniem? czy warto coś grzebać na podkładkach? zastanawiam się czy nie kombinować z przekładaniem np 0,28 do 0,36 (zapewne nie są tej samej grubości – ale spróbować nie zaszkodzi. Czy warto przy okazji wymieniać sprężynki wałków?
Załączniki
luzzzy.jpg
luzy na zaworach
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 20 lut 2014, 15:56

luzy mają być wszędzie 0,3 z tolerancją +-0,03
Myślę że powinieneś się zająć podkładkami które mają luz powyżej 0,33.
Przy czym musisz je wymienić na grubsze, jak wyciągniesz podkładkę to od strony popychacza powinna być nadrukowana jej grubość.
Mam komplet podkładek, mógłbym w ramach handlu wymiennego się dogadać jeśli byś chciał, ale musisz wiedzieć jakie wymiary potrzebujesz żeby coś dobrać
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9