Nie trzyma Obrotów (TA KJ)

Postprzez kamilsz » 5 maja 2013, 12:37

Witam wszystkich od 3 dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Xedosa z silnikiem Millera, autko na biegu jałowym trzyma obroty w zakresie 400 rzuca całym silnikiem po ruszeniu wszystkie stuki ustają i kultura pracy wraca do normy co to może być dodatkowo podczas jazdy autko jechało straciło moc zgasło i nie chciało zapalić przez 5 min po tym okresie zapaliło silnik trzymał około 100-200 obrotów po czym po parunastu sekundach wszystko wróciło do normy jeśli tak to można nazwać do 400 obrotów/min dodatkowo nieraz w ogóle zaczyna pracować jak trzeba obroty trzyma 900 i pracuje tak jak powinno wiec naprawdę dziwnie się zachowuje jeśli macie jakieś pomysły to proszę o radę przebieg około 100000 km więc mam nadzieję że to nic poważnego
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 5 maja 2013, 14:38

Witaj na forum.
Czy przeszukałeś dział o silniku KJ w celu odnalezienia informacji o podobnym problemie?
Czy sprawdziłeś błędy? Procedura jest opisana na forum, w twoim aucie tak jak i w moim będą kody 4-cyfrowe ale za pomocą diody i drutka też się da odczytać.
Do sprawdzenia szczelność dolotu, przepływomierz, podciśnienia, w sumie wszystko :]
Napisz gdzie mieszkasz, może znajdzie się w okolicy ktoś kto rzuci okiem i udzieli rad.
Gratuluję zakupu flagowego modelu Mazdy :D
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 5 maja 2013, 23:43

Szukałem szukałem i nic nie znalazłem lampka check się nie świeci przed odpaleniem oczywiście tak , jestem z Otwocka Wielkiego 20 km na południe od Warszawy jak by ktoś przejeżdżał to był bym wdzięczny a tak na marginesie teraz to już w ogóle nie chce się wkręcić na obroty,200 obrotów i gaśnie po dodaniu gazu zero reakcji???

Dopisano 6 maja 2013, 11:45:

Popatrzyłem sobie w instrukcję i wygląda na to że w ogóle nie ma lampki Check Engine czy to możliwe,widocznie lampka na którą patrzyłem to nie była ta

Dopisano 6 maja 2013, 11:47:

Masz może jakąś koncepcję ProboszczV6

Dopisano 6 maja 2013, 12:48:

No i co z gniazdem OBD2 pod kierownicą po prawej stronie nie ma??
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 6 maja 2013, 20:09

ehhh, tylko Millenia miała gniazdo OBD2 pod kierownicą, no i oczywiście wszystkie po lifcie tzn Xed i Millenia, chodziło mi o gniazdo diagnostyczne w komorze silnika na ścianie grodziowej od strony kierowcy pomiędzy kielichem amortyzatora i siłownikiem tempomatu. Wg mnie problem z przepływomierzem, mój się tak zachowywał jak nie podłączyłem wtyczki :] możesz też mieć problem ze szczelnością dolotu za przepływomierzem albo zdemolowany świat podciśnienia...
Xedos nie ma kontrolki CheckEngine, musisz sobie drutkiem i diodą LED poradzić z odczytem błędów.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 7 maja 2013, 20:52

Odczytałem kod wygląda na to że jest to 1602 Immobilizer/ECM Communication Error to znalazłem w książce kodów.Tylko ten kod się wyświetla.

Dopisano 8 maja 2013, 18:48:

Dzisiaj odłączyłem akumulator na 10 min żeby wykasować błędy ,znaczy się taki był plan <lol> po podłączeniu próbowałem zapalić auto zapaliło na chwilę i zgasło później nie chciało już odpalić podłączyłem diodę zrobiłem zworkę i nic dioda zapaliła się na chwilę zgasła i żadnych błędów nie wyświetlała
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez kamilsz » 8 maja 2013, 22:28

Ciężki ten monolog <ściana>
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 9 maja 2013, 19:50

Jeśli odpaliło i zaraz zgasło to rzeczywiście możesz mieć problem z immobilizerem,
działa to tak,
po odpaleniu silnik pracuje sekundy 2 mniej wiecej i gaśnie, po nieudanej próbie odpalenia może też migać kontrolka immobilizera. Ściągnij schematy i doszukaj się usytuowania sterownika immo, wiązek itp, może to być problem z komunikacją wnioskując z tego co wymigałeś, nie miałem takiego problemu na całe szczęście więc nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej, pozostaje ci szukać
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 15 maja 2013, 19:05

Dobra autko odpaliło powód awarii brak paliwa źle wskazujący wskaźnik poziomu benzyny <glupek2> obroty się unormowały na biegu jałowym ale po włączeniu DRIVE znowu bardzo spadają może to silniczek krokowy co myślisz proboszcz V6

Dopisano 15 maja 2013, 19:07:

Aha i podczas jazdy po dodaniu gazu nie za bardzo reaguje dopiero po chwili zaczyna normalnie przyśpieszać
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 16 maja 2013, 21:23

Jeżeli:
rano przy odpalaniu wolne obroty na ssaniu utrzymują się na poziomie 2 tys i więcej, późno i skokowo opadają to silniczek krokowy a raczej regulator bimetaliczny ssania.
Jeśli wyżej opisana sytuacja nie występuje ale opadają obroty przy włączeniu klimy, odbiorników dużej mocy i poz. "D" to silniczek krokowy...
Jeśli obie opcje naraz to trzeba wymienić regulator...
Ogólnie te dwa regulatory to jeden element przykręcony do przedniej głowicy.
Ja miałem zwalony regulator ssania i ogólnie cuda się działy z wolnymi obrotami, na zimnym za wysokie, na ciepłym za niskie, nie szło nic ustawić, po włączeniu klimy i "D" 500obr/min, nic nie działało poprawnie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 23 maja 2013, 00:49

Dzisiaj odłączyłem cewki brak reakcji silnika na środkowym cylindrze pierwszego rzędu to chyba będzie to ProboszczV6 nie masz może jakiejś cewki pożyczyć żeby sprawdzić??
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez kamilsz » 24 maja 2013, 15:24

Jak jest z ciśnieniem sprężania jakie powinno być jak będę wymieniał cewkę to przy okazji sprawdzę i będzie pewność czy czasem tłok nie padł.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 24 maja 2013, 15:54

1,23
minimalne 0,981
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 29 maja 2013, 13:47

No i lipa założyłem sprawną cewkę przeczyściłem świecę i nadal nie pracuje później zamieniłem cewkę i świecę ze sprawnego cylindra i dalej ten sam cylinder nie pracuje coś mi się wydaję że "nie będzie tanio" jeszcze sprawdzę tylko kompresję jak wieczorem dostanę ten śmieszny przyrząd <płacze>
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 30 maja 2013, 10:20

czy po chwili pracy silnika wykręcałeś świecę? czy była lekko mokra od paliwa? Może być jeszcze tak że paliwa nie podaje wtryskiwacz z jakiegoś powodu nieznanego.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 30 maja 2013, 11:09

Była bardzo mokra więc pozostaje upalony tłok,pierścienie ,zawory ewentualnie przedmuch pod uszczelką no chyba że z wtryskiwacza się tak leje że tylko go zalewa.

Dopisano 30 maja 2013, 11:11:

Dodam że pali jak smok 22l średniego spalania
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 30 maja 2013, 11:54

zmierz kompresję i daj znać, tylko zmierz wszystkie cylindry i w razie czego zrób próbę olejową.
pod uszczelką to mało prawdopodobne bo jest metalowa, wtryski dałoby się sprawdzić czy puszczają ale gdyby kompresja była to silnik mimo wszystko by to paliwo chciał przepalić, a świeca byłaby czarna, wyjmij zaroek PCV z przedniej głowicy po prawej stronie i jeszcze raz sprawdź czy nie ma przedmuchów bo jeśli są to jest to bardzo niebezpieczne dla silnika, może wyciskać olej przez uszczelnienia.
Ostatnio edytowano 30 maja 2013, 12:03 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 30 maja 2013, 12:03

Ok zmierzę wszystkie 3 bo tych tylnych nie wiem jak się nawet zabrać
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 30 maja 2013, 12:06

Prawdopodobnie będziesz musiał sobie ręcznie odpalać rozrusznik dodatkowym przewodem przy pomiarze kompresji bo jak ten silnik ma za dużo odpięte to nie chce włączyć rozrusznika, przynajmniej u mnie tak jest. Żeby sprawdzić szczelność wtrysków to dużo rozbierania będzie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilsz » 30 maja 2013, 12:16

Wiem wiem że tam jest nawydziwiane jak złożyłem ostatnio lusterka to nie chciał zapalić żeby się dostac do tylnych cylindrów to trzeba cały układ dolotowy rozbierać

Dopisano 30 maja 2013, 12:20:

Wiem wiem że tam jest nawydziwiane jak złożyłem ostatnio lusterka to nie chciał zapalić żeby się dostac do tylnych cylindrów to trzeba cały układ dolotowy rozbierać

Dopisano 30 maja 2013, 12:20:

Wiem wiem że tam jest nawydziwiane jak złożyłem ostatnio lusterka to nie chciał zapalić żeby się dostac do tylnych cylindrów to trzeba cały układ dolotowy rozbierać
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 19:55
Posty: 15
Skąd: Otwock Wielki
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 Miller, 1999

Postprzez ProboszczV6 » 30 maja 2013, 12:25

nie trzeba całego dolotu rozbierać, ale trzeba wiedzieć co odkręcić żeby się dobrać do tylnych cewek i świec, jak pamiętam to przeszkadza podstawka elektrozaworów i wąż od odmy. Najlepiej przyjedź do mnie ;D to wszystko sie zmierzy i naprawi.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9