Problemy z wentylatorami (TA KJ)

Postprzez amraam23 » 12 sie 2012, 14:12

Witam, od razu napiszę że chodzi o samochód z silnikiem millera
Problem jest taki coraz częściej zaczyna się wyłączać wentylator chłodnicy ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym, po włączeniu silnika chodzi cały czas na pierwszym biegu (kręci się powoli) po rozgrzaniu silnika (wskazówka temp prawie na 3/4) włącza się drugie bieg i zaraz wyłącza się całkowicie.
stawiam na termo-włącznik czy może coś z wentylatorem nie tak, da się jakoś zrobić żeby cały czas na drugim biegu chodził? przeszukiwałem już serwisuwke i nie mogę znaleźć lokalizacji tego termo-włącznika

ps. do administratora
proszę nie usuwać postu gdyż wątku nie ma dot tego silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez radar88 » 12 sie 2012, 20:43

Więc proszę popraw temat tak aby był zgodny z regulaminem naszego działu, czas na poprawę 48/H.

Nie rozumiem jak załącza Ci się wentylator na 1 i 2 biegu, wentylator się włącza gdy temp przekroczy dany stopień 87-92, a steruje/podaje impuls czujnik temp i nie widziałem aby wentylator miał jakieś stopnie/biegi.
Po odpaleniu wentylator się nie powinien włączać...chyba że jest w trybie Diagnostic, to po przechyleniu się przepustnicy, owszem powinien się włączyć.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez amraam23 » 12 sie 2012, 22:17

po włączeniu silnika wentylator chodzi od razu ale kreci się powoli w sumie to oba się kręcą. Nie wiem jaka jest temp silnika ponieważ jest tylko skale bez wartości temperatury. Po rozgrzaniu się silnika czyli przekroczeniu polowy skali wentylatory zaczynają się kręcić szybciej, niestety jeden po chwili przestaje się kręcić całkowicie i już się więcej nie załącza a temp rośnie. Jeżeli mówisz ze nie powinny się załączać od razu po zapaleniu silnika to wynika na to ze będzie jakiś błąd komputera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 12 sie 2012, 22:29

sprawdzałeś błędy?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez amraam23 » 12 sie 2012, 22:38

niestety nie posiadam komputera do diagnostyki, będzie potrzebny zakład
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 12 sie 2012, 23:16

a kawałek druta i diode masz? tak sie da łatwo sprawdzić nawet Millera
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez amraam23 » 12 sie 2012, 23:28

no takie rzeczy pewnie mam, ale niestety nie wiem co chcesz żebym z tym zrobił, jak byś był tak miły to poproszę o więcej informacji:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 12 sie 2012, 23:41

poszukaj na forum procedury czytania błędów z Mazdy, żebyś dokładnie znalazł właściwe piny w złączu diagnostycznym,
zwierasz piny TEN z GND a diodę Led (z rezystorem 1k, albo diodę na 12V) dajesz do FEN i +B, dajesz zapłon dioda miga, zapisujesz ile razy mignęła, kody są 4 cyfrowe, przynajmniej takie były u mnie (2000rok) wiec jest troche trudniej zidentyfikować WTF :) ale do ogarnięcia, czujnik temperatury sprawdzałeś? jesli po załączeniu zapłonu wiatraki wieją to może być uszkodzony...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez amraam23 » 12 sie 2012, 23:47

Wielkie dzięki Proboszcz, spróbujemy jutro:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez radar88 » 12 sie 2012, 23:53

Wentylatory załączają się po osiągnięciu temp powyżej 90stopni, czujnik temperatury podaje impuls do przekaźnika, ten podaje dalej prąd do wentylatora ponieważ jeden służy do chłodzenia silnika a drugi jest do obsługi chłodnicy klimy, i po włączeniu klimy powinien się dopiero załączać.

Opis jak sprawdzić błędy jest w FAQ w naszym dziale.

Czujnik temp znajdziesz koło króćca (wlew płynu do bloku), tam się on znajduje.

P.S. Proszę popraw temat na zgodny z regulaminem :P :P
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez amraam23 » 13 sie 2012, 00:01

Sorry w millerze wlewa się przez zbiornik wyrównawczy i jest czujnik temp wody i termo-włącznik wentylatora, czujnik wody wiem gdzie się znajduje lecz termo-włącznik już nie, ale przepuszczam ze będzie gdzieś za termostatem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 13 sie 2012, 00:02

radar to nie silnik 2.5, czujniki temp są w innym miejscu, w 2.3 nie ma króćca o którym mówisz :) płyn wlewa się bezpośrednio do zbiorniczka wyrównawczego...
w okolicy termostatu nie ma żadnego termowyłącznika, w chłodnicy zdaje sie też nie... komp steruje załączeniem wiatraka chłodnicy na podst czujnika temp.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 13 sie 2012, 00:06

ProboszczV6 napisał(a):radar to nie silnik 2.5, czujniki temp są w innym miejscu, w 2.3 nie ma króćca o którym mówisz :) płyn wlewa się bezpośrednio do zbiorniczka wyrównawczego

Faktycznie z rozpędu opisałem KL <lol> <czarodziej>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez amraam23 » 13 sie 2012, 01:30

to gdzie w końcu jest ten czujnik temp wody, bo przeglądam już 2 godziny serwisuwke do millera i nie ma tam nic na ten temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 13 sie 2012, 12:56

jak otworzysz maske to znajdź zbiornik płynu od wspomagania, jak już znajdziesz i się nachylisz do szczeliny między silnikiem a ścianą grodziową to tam go znajdziesz blisko rozrządu i zbiorniczka wspomagania, dostęp jest beznadziejny ale da sie go zobaczyc odpiąć i nawet szybko wymienić, są 2 czujniki jeden mały jest od wskaźnika na zegarach, drugi jest dla PCM... ten dla PCM jest interesujący ;]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez KAMIL Z » 13 sie 2012, 19:49

Może to głupie ale jeśli przy uruchomieniu silnika masz włączaną klimę to obydwa wentylatory się załączą a jak trochę schłodzą to jeden lub się chyba wyłącza więc jeśli silnik się nie przegrzewa to nie widzę problemu. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez amraam23 » 13 sie 2012, 22:40

Kamil przeczytaj jeszcze raz na czym dokładnie polega problem, od początku pisałem ze silnik się przegrzewa. W czwartek jest umówiony na komputer, jeden "mądry" co mi zaglądał dzisiaj pod maskę stwierdził ze problem tkwi w sterowniku klimatyzacji...?? ponieważ nie można jej wyłączyć to wentylator będzie chodził cały czas... pomyślałem, to logiczne ale co ma do tego wentylator chłodnicy wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez radar88 » 13 sie 2012, 22:57

Prawy jak dobrze pamiętam jest od AC, lewy od cieczy, razem pracują jak silnik ma powyżej 90stopni i jak AC jest włączone, that's all.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez amraam23 » 13 sie 2012, 23:29

no tak to oczywiste, tylko czemu razem pracują kiedy silnik jest zimny a na dworze 10 stopni powyżej zera, a temp na konsoli od klimy jest ustawiona na 25 stopni:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez ProboszczV6 » 14 sie 2012, 15:02

udało Ci się coś ustalić?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9