Strona 1 z 1

Zakup Xedosa z Millerem – porady (TA KJ)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 08:32
przez myszon23
Chcę kupić xedosa 2.3 millera. Na co zwrócić szczególną uwagę ? Jak sprawdzić stan silnika, kompresora i skrzyni?

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 14:48
przez Button

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 22:58
przez mckoper
Do jakiej kwoty szukasz millerka?

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:01
przez myszon23
szukam najlepszego dostępnego modelu w anglii. Wybór słabiutki :(

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:11
przez mckoper
Ostatnio jednego millera z Anglii rozkręciłem :P ;)

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:39
przez myszon23
jest jedna 59k mil, pełna historia serwisowa, kusi mnie bardzo...

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:43
przez mckoper
Ten Xed na autotrader.co.uk jest od lutego. Chciałem go kupić na części, ale ma dość zaporową cenę jak na dawcę. Wizualnie wygląda ok :)
Do koloru 4F pasuje beżowa tapicerka, szkoda że jest ciemne wnętrze :|

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:52
przez myszon23
Tapicerkę można zrobić, może od dawcy z Polski ;) Swego czasu do volvo deske ściągalem z US :D
Nie wiesz jak jest z poziomem hałasu w kabinie na autostradach?

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 13 wrz 2010, 23:54
przez mckoper
Poziom hałasu zależy od opon i prędkości :) Ogólnie jest ok :)
Sprawdź swoją skrzynkę PW :D

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 15 wrz 2010, 19:47
przez radar88
Dawidzie to nie tylko ten M miał być ściągany na dawcę ;) Jeszcze jeden był.
myszon23Moim zdaniem cena za ten egzemplarz jest dość wysoka 2,999F to nie mały pieniądz.
98r i to z końcówki 1998 (litera S w nr rej sugeruje końcówkę 1998r)Kolor ładny,widać że nie była uderzona,lecz na pewno licz się z tym iż w GB nikt nigdy nie wymieniał oleju w AT i to Ci gwarantuję a jak pojedziesz do salonu Mazdy to zrobią tak :| i odpowiedzą że nigdy nie wymieniali olejów w AT (wiem ze swojego doświadczenia),rozrząd pewnie też wypadało by wymienić,MOT (przegląd) do lutego więc trochę pojeździsz,lecz już masz na pewno do kupienia TAX bo o nim nic nie ma wspomnianego (koszt 104F na 6mieś) oraz jeżeli jesteś młodym kierowcą (sprawdź składkę ubezpieczenia) po niżej 25r życia koszt składki na 100% przekroczy 100F miesięcznie i tak jak mówi Dawid ona już sporo stoi czasu,jeżeli Ci się nie śpieszy to poczekaj jeszcze trochę bo czasami się trafiają np X9 (takiego jak ja miałem) za 800F cukiereczki :) (oprócz oleju w AT <płacze> ) którymi można też sporo pojeździć i również się godnie prezentują i są godne podziwu.Tam gdzie ja mieszkałem były tylko 2 Xedosy i to ja pierwszy zakupiłem X9 ;)
Tu masz Millera o 200F tańszego z TAX-em:
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p

Pozdrawiam

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 30 wrz 2010, 21:49
przez myszon23
Cena do negocjacji. Naprawami się nie przejmuję, bo mam darmowego mechanika. Taxem się nie martwię, a ubezpieczenie na ojca. Zastanawiam się nad gazem. Szukam auta z małym przebiegiem i książką serwisową, bo robię 30 tys mil rocznie. Dla mnie najważniejsza jest niezawodność, bo muszę mieć 100% auto. Myslisz że lepiej jest kupić młodsze auto z większym przebiegiem? Nie ukrywam że ponad 200 KM pod maską to też powód Millera. Warto brać pod uwagę 2.5 V6? Jaka jest różnica przy prowadzeniu auta?

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 1 paź 2010, 00:20
przez radar88
Jaka jest różnica przy prowadzeniu 2,3Millera (KJ) a jaka jest po miedzy 2,5 V6 (KL) tego nie wiem ponieważ mam X6 z 2,0V6 (GB ver CA KF) i drugiego KL-a (czyt. 2,5 V6).Różnica po między tymi dwoma autami jest duża.Millenią jeździć nie miałem przyjemności.
Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie,lecz naprawa/regeneracja turbiny pamiętam,że tania nie jest,nie pamiętam ile,lecz kosztuje naprawdę grubo(zapytaj mckoper-a on wie). Przypuszczam że szybciej dostaniesz części do KL-ki niż do KJ.Czy warto brać pod uwagę 2,5?? moim zdaniem tak przypuszczam że osiągów KJ większych nie ma a jeżeli nawet to nie jest to jakaś ogromna liczba. Więcej koni KL 2,5-167,KJ 2,3- 211 lecz osiągi podobne,całkiem możliwe że KJ się szybciej zbiera lecz prędkość V/max podobna z tego co kiedyś czytałem.
Instalacja gazowa – Po co Ci to w GB ?? wiem że benzyna w GB zdrożała do 1,20F (pamiętam jak była po 0,81 <serduszka> i 8Funtów na godz) lecz nawet za taką cenę można śmiało jeździć na PB a stacje LPG w UK są rzadko spotykane chyba,że u Ciebie w pobliżu jest kilka.Pamiętaj że jakieś 95% mechaników w UK nawet nie wie jak wygląda instalacja gazowa więc i naprawa może być ciężka.
Co do 100% bez awaryjności to takiego auta nie ma ;) każde może nawalić nawet nowe z salonu.Znajomy wyjechał nówką z salonu,przejechał 20 mil i pękł pasek rozrządu.Teraz w GB zacznie się sezon na sprzedawanie aut ponieważ zbliża się koniec roku i dużo ludzi zacznie sprzedawać swoje pojazdy.Ja kupiłem Xedosa 9 w GB i autko było zadbane,dobrze utrzymane,nie było się do czego przyczepić,lecz tak jak pisałem olej w AT pierwsze co trza robić.
Co do ubezpieczenia nie wiem ile jesteś w GB lecz wiedz o tym że ubezpieczenie na Twojego tatę nie będzie Ciebie obowiązywać chyba że Twój tato wykupi w polisie że może ten pojazd prowadzić każdy inny kierowca,jeżeli tego nie zrobi a zatrzyma Cię policja zabiorą auto na parking policyjny =koszt lawety 100F + mandat ok 200f+3PTK karne (na 12 możliwych na 3lata czasami nawet i sąd) i każda doba parkingu koszt ok 25F.
Ja na Twoim miejscu bym poczekał jeszcze z kupnem auta nie ma co się napalać,na pewno czego nie rób to nie kupuj auta w GB od rodaka,X6 kupiłem od rodaka i włożyłem na start prawie 1800F a auto kupiłem za 700F.Decyzja należy do Ciebie.

Pozdrawiam,
radar88

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:22
przez .jano.
radar88 napisał(a):Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie


Z tym łańcuchem rozrządu to tak nie do końca... choć szkoda :(
Z srebrnymi klamkami też – ja mam bogatszą wersję (Exclusiv) i mimo że nawet spryskiwacze reflektorów są podgrzewane to... klamki są jakby nie patrzeć czarne.
No i kompresor to nie turbo.


Jeśli szukasz bezawaryjnego auta to chyba jednak nie Miller, choć nie mnie się wypowiadać bo jeżdżę tym autem dopiero 14 miesięcy i wiekszych problemów z nim nie miałem ale naczytałem się i nasłuchałem wiele o naprawie skrzyni tudzież dojechanych kompresorach... Wrrrr... Tak naprawde to dużo zależy od szczęścia – jak trafisz na odpowiednio zadbany egzemplarz to potrafi dać dużo przyjemności szczególnie na niedziurawych odcinkach naszych "licznych" ekspresówek i autostrad...

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 1 paź 2010, 17:26
przez myszon23
Często jeżdżę UK-PL, uwielbiam jeździć w nocy, więc okazji do zabawy niezabraknie. Za to na codzień szukam komfortu i pewności. :) A piękna linia Xedos to niewątpliwy bonus

Re: co sprawdzać przy zakupie millera?

PostNapisane: 1 paź 2010, 22:25
przez radar88
Przepraszam za turbo to jest faktycznie kompresor,dziękuję za poprawienie mnie ;)
W Brytanii nie widziałem millera bez chromowanych wstawek,przynajmniej w ogłoszeniach na AutoTrader.
Tak samo jak pisze .jano. o AT w Milleniach tak samo ja pisałem o AT w X9,w Anglii trza to zrobić od razu bo na 99,99% olej nie był wymieniany od samego początku.