Zakup Xedosa z Millerem – porady (TA KJ)

Postprzez myszon23 » 13 wrz 2010, 08:32

Chcę kupić xedosa 2.3 millera. Na co zwrócić szczególną uwagę ? Jak sprawdzić stan silnika, kompresora i skrzyni?
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 19:10 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu i przeniesienie w odpowiedni poddział
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez Button » 13 wrz 2010, 14:48

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez mckoper » 13 wrz 2010, 22:58

Do jakiej kwoty szukasz millerka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez myszon23 » 13 wrz 2010, 23:01

szukam najlepszego dostępnego modelu w anglii. Wybór słabiutki :(
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez mckoper » 13 wrz 2010, 23:11

Ostatnio jednego millera z Anglii rozkręciłem :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez myszon23 » 13 wrz 2010, 23:39

jest jedna 59k mil, pełna historia serwisowa, kusi mnie bardzo...

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez mckoper » 13 wrz 2010, 23:43

Ten Xed na autotrader.co.uk jest od lutego. Chciałem go kupić na części, ale ma dość zaporową cenę jak na dawcę. Wizualnie wygląda ok :)
Do koloru 4F pasuje beżowa tapicerka, szkoda że jest ciemne wnętrze :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez myszon23 » 13 wrz 2010, 23:52

Tapicerkę można zrobić, może od dawcy z Polski ;) Swego czasu do volvo deske ściągalem z US :D
Nie wiesz jak jest z poziomem hałasu w kabinie na autostradach?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez mckoper » 13 wrz 2010, 23:54

Poziom hałasu zależy od opon i prędkości :) Ogólnie jest ok :)
Sprawdź swoją skrzynkę PW :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez radar88 » 15 wrz 2010, 19:47

Dawidzie to nie tylko ten M miał być ściągany na dawcę ;) Jeszcze jeden był.
myszon23Moim zdaniem cena za ten egzemplarz jest dość wysoka 2,999F to nie mały pieniądz.
98r i to z końcówki 1998 (litera S w nr rej sugeruje końcówkę 1998r)Kolor ładny,widać że nie była uderzona,lecz na pewno licz się z tym iż w GB nikt nigdy nie wymieniał oleju w AT i to Ci gwarantuję a jak pojedziesz do salonu Mazdy to zrobią tak :| i odpowiedzą że nigdy nie wymieniali olejów w AT (wiem ze swojego doświadczenia),rozrząd pewnie też wypadało by wymienić,MOT (przegląd) do lutego więc trochę pojeździsz,lecz już masz na pewno do kupienia TAX bo o nim nic nie ma wspomnianego (koszt 104F na 6mieś) oraz jeżeli jesteś młodym kierowcą (sprawdź składkę ubezpieczenia) po niżej 25r życia koszt składki na 100% przekroczy 100F miesięcznie i tak jak mówi Dawid ona już sporo stoi czasu,jeżeli Ci się nie śpieszy to poczekaj jeszcze trochę bo czasami się trafiają np X9 (takiego jak ja miałem) za 800F cukiereczki :) (oprócz oleju w AT <płacze> ) którymi można też sporo pojeździć i również się godnie prezentują i są godne podziwu.Tam gdzie ja mieszkałem były tylko 2 Xedosy i to ja pierwszy zakupiłem X9 ;)
Tu masz Millera o 200F tańszego z TAX-em:
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez myszon23 » 30 wrz 2010, 21:49

Cena do negocjacji. Naprawami się nie przejmuję, bo mam darmowego mechanika. Taxem się nie martwię, a ubezpieczenie na ojca. Zastanawiam się nad gazem. Szukam auta z małym przebiegiem i książką serwisową, bo robię 30 tys mil rocznie. Dla mnie najważniejsza jest niezawodność, bo muszę mieć 100% auto. Myslisz że lepiej jest kupić młodsze auto z większym przebiegiem? Nie ukrywam że ponad 200 KM pod maską to też powód Millera. Warto brać pod uwagę 2.5 V6? Jaka jest różnica przy prowadzeniu auta?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez radar88 » 1 paź 2010, 00:20

Jaka jest różnica przy prowadzeniu 2,3Millera (KJ) a jaka jest po miedzy 2,5 V6 (KL) tego nie wiem ponieważ mam X6 z 2,0V6 (GB ver CA KF) i drugiego KL-a (czyt. 2,5 V6).Różnica po między tymi dwoma autami jest duża.Millenią jeździć nie miałem przyjemności.
Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie,lecz naprawa/regeneracja turbiny pamiętam,że tania nie jest,nie pamiętam ile,lecz kosztuje naprawdę grubo(zapytaj mckoper-a on wie). Przypuszczam że szybciej dostaniesz części do KL-ki niż do KJ.Czy warto brać pod uwagę 2,5?? moim zdaniem tak przypuszczam że osiągów KJ większych nie ma a jeżeli nawet to nie jest to jakaś ogromna liczba. Więcej koni KL 2,5-167,KJ 2,3- 211 lecz osiągi podobne,całkiem możliwe że KJ się szybciej zbiera lecz prędkość V/max podobna z tego co kiedyś czytałem.
Instalacja gazowa – Po co Ci to w GB ?? wiem że benzyna w GB zdrożała do 1,20F (pamiętam jak była po 0,81 <serduszka> i 8Funtów na godz) lecz nawet za taką cenę można śmiało jeździć na PB a stacje LPG w UK są rzadko spotykane chyba,że u Ciebie w pobliżu jest kilka.Pamiętaj że jakieś 95% mechaników w UK nawet nie wie jak wygląda instalacja gazowa więc i naprawa może być ciężka.
Co do 100% bez awaryjności to takiego auta nie ma ;) każde może nawalić nawet nowe z salonu.Znajomy wyjechał nówką z salonu,przejechał 20 mil i pękł pasek rozrządu.Teraz w GB zacznie się sezon na sprzedawanie aut ponieważ zbliża się koniec roku i dużo ludzi zacznie sprzedawać swoje pojazdy.Ja kupiłem Xedosa 9 w GB i autko było zadbane,dobrze utrzymane,nie było się do czego przyczepić,lecz tak jak pisałem olej w AT pierwsze co trza robić.
Co do ubezpieczenia nie wiem ile jesteś w GB lecz wiedz o tym że ubezpieczenie na Twojego tatę nie będzie Ciebie obowiązywać chyba że Twój tato wykupi w polisie że może ten pojazd prowadzić każdy inny kierowca,jeżeli tego nie zrobi a zatrzyma Cię policja zabiorą auto na parking policyjny =koszt lawety 100F + mandat ok 200f+3PTK karne (na 12 możliwych na 3lata czasami nawet i sąd) i każda doba parkingu koszt ok 25F.
Ja na Twoim miejscu bym poczekał jeszcze z kupnem auta nie ma co się napalać,na pewno czego nie rób to nie kupuj auta w GB od rodaka,X6 kupiłem od rodaka i włożyłem na start prawie 1800F a auto kupiłem za 700F.Decyzja należy do Ciebie.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez .jano. » 1 paź 2010, 14:22

radar88 napisał(a):Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie


Z tym łańcuchem rozrządu to tak nie do końca... choć szkoda :(
Z srebrnymi klamkami też – ja mam bogatszą wersję (Exclusiv) i mimo że nawet spryskiwacze reflektorów są podgrzewane to... klamki są jakby nie patrzeć czarne.
No i kompresor to nie turbo.


Jeśli szukasz bezawaryjnego auta to chyba jednak nie Miller, choć nie mnie się wypowiadać bo jeżdżę tym autem dopiero 14 miesięcy i wiekszych problemów z nim nie miałem ale naczytałem się i nasłuchałem wiele o naprawie skrzyni tudzież dojechanych kompresorach... Wrrrr... Tak naprawde to dużo zależy od szczęścia – jak trafisz na odpowiednio zadbany egzemplarz to potrafi dać dużo przyjemności szczególnie na niedziurawych odcinkach naszych "licznych" ekspresówek i autostrad...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 21:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez myszon23 » 1 paź 2010, 17:26

Często jeżdżę UK-PL, uwielbiam jeździć w nocy, więc okazji do zabawy niezabraknie. Za to na codzień szukam komfortu i pewności. :) A piękna linia Xedos to niewątpliwy bonus
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez radar88 » 1 paź 2010, 22:25

Przepraszam za turbo to jest faktycznie kompresor,dziękuję za poprawienie mnie ;)
W Brytanii nie widziałem millera bez chromowanych wstawek,przynajmniej w ogłoszeniach na AutoTrader.
Tak samo jak pisze .jano. o AT w Milleniach tak samo ja pisałem o AT w X9,w Anglii trza to zrobić od razu bo na 99,99% olej nie był wymieniany od samego początku.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9