Zakup Xedosa z Millerem – porady (TA KJ)
Strona 1 z 1
Chcę kupić xedosa 2.3 millera. Na co zwrócić szczególną uwagę ? Jak sprawdzić stan silnika, kompresora i skrzyni?
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 19:10 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu i przeniesienie w odpowiedni poddział
Powód: Poprawa tytułu i przeniesienie w odpowiedni poddział
- Od: 12 wrz 2010, 23:48
- Posty: 30
- Skąd: Bicester
- Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport
- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Do jakiej kwoty szukasz millerka?
Ostatnio jednego millera z Anglii rozkręciłem

jest jedna 59k mil, pełna historia serwisowa, kusi mnie bardzo...
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
- Od: 12 wrz 2010, 23:48
- Posty: 30
- Skąd: Bicester
- Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport
Ten Xed na autotrader.co.uk jest od lutego. Chciałem go kupić na części, ale ma dość zaporową cenę jak na dawcę. Wizualnie wygląda ok 
Do koloru 4F pasuje beżowa tapicerka, szkoda że jest ciemne wnętrze
Do koloru 4F pasuje beżowa tapicerka, szkoda że jest ciemne wnętrze
Poziom hałasu zależy od opon i prędkości
Ogólnie jest ok 
Sprawdź swoją skrzynkę PW
Sprawdź swoją skrzynkę PW
Dawidzie to nie tylko ten M miał być ściągany na dawcę
Jeszcze jeden był.
myszon23Moim zdaniem cena za ten egzemplarz jest dość wysoka 2,999F to nie mały pieniądz.
98r i to z końcówki 1998 (litera S w nr rej sugeruje końcówkę 1998r)Kolor ładny,widać że nie była uderzona,lecz na pewno licz się z tym iż w GB nikt nigdy nie wymieniał oleju w AT i to Ci gwarantuję a jak pojedziesz do salonu Mazdy to zrobią tak
i odpowiedzą że nigdy nie wymieniali olejów w AT (wiem ze swojego doświadczenia),rozrząd pewnie też wypadało by wymienić,MOT (przegląd) do lutego więc trochę pojeździsz,lecz już masz na pewno do kupienia TAX bo o nim nic nie ma wspomnianego (koszt 104F na 6mieś) oraz jeżeli jesteś młodym kierowcą (sprawdź składkę ubezpieczenia) po niżej 25r życia koszt składki na 100% przekroczy 100F miesięcznie i tak jak mówi Dawid ona już sporo stoi czasu,jeżeli Ci się nie śpieszy to poczekaj jeszcze trochę bo czasami się trafiają np X9 (takiego jak ja miałem) za 800F cukiereczki
(oprócz oleju w AT
) którymi można też sporo pojeździć i również się godnie prezentują i są godne podziwu.Tam gdzie ja mieszkałem były tylko 2 Xedosy i to ja pierwszy zakupiłem X9 
Tu masz Millera o 200F tańszego z TAX-em:
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
Pozdrawiam
myszon23Moim zdaniem cena za ten egzemplarz jest dość wysoka 2,999F to nie mały pieniądz.
98r i to z końcówki 1998 (litera S w nr rej sugeruje końcówkę 1998r)Kolor ładny,widać że nie była uderzona,lecz na pewno licz się z tym iż w GB nikt nigdy nie wymieniał oleju w AT i to Ci gwarantuję a jak pojedziesz do salonu Mazdy to zrobią tak
Tu masz Millera o 200F tańszego z TAX-em:
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Cena do negocjacji. Naprawami się nie przejmuję, bo mam darmowego mechanika. Taxem się nie martwię, a ubezpieczenie na ojca. Zastanawiam się nad gazem. Szukam auta z małym przebiegiem i książką serwisową, bo robię 30 tys mil rocznie. Dla mnie najważniejsza jest niezawodność, bo muszę mieć 100% auto. Myslisz że lepiej jest kupić młodsze auto z większym przebiegiem? Nie ukrywam że ponad 200 KM pod maską to też powód Millera. Warto brać pod uwagę 2.5 V6? Jaka jest różnica przy prowadzeniu auta?
- Od: 12 wrz 2010, 23:48
- Posty: 30
- Skąd: Bicester
- Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport
Jaka jest różnica przy prowadzeniu 2,3Millera (KJ) a jaka jest po miedzy 2,5 V6 (KL) tego nie wiem ponieważ mam X6 z 2,0V6 (GB ver CA KF) i drugiego KL-a (czyt. 2,5 V6).Różnica po między tymi dwoma autami jest duża.Millenią jeździć nie miałem przyjemności.
Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie,lecz naprawa/regeneracja turbiny pamiętam,że tania nie jest,nie pamiętam ile,lecz kosztuje naprawdę grubo(zapytaj mckoper-a on wie). Przypuszczam że szybciej dostaniesz części do KL-ki niż do KJ.Czy warto brać pod uwagę 2,5?? moim zdaniem tak przypuszczam że osiągów KJ większych nie ma a jeżeli nawet to nie jest to jakaś ogromna liczba. Więcej koni KL 2,5-167,KJ 2,3- 211 lecz osiągi podobne,całkiem możliwe że KJ się szybciej zbiera lecz prędkość V/max podobna z tego co kiedyś czytałem.
Instalacja gazowa – Po co Ci to w GB
wiem że benzyna w GB zdrożała do 1,20F (pamiętam jak była po 0,81
i 8Funtów na godz) lecz nawet za taką cenę można śmiało jeździć na PB a stacje LPG w UK są rzadko spotykane chyba,że u Ciebie w pobliżu jest kilka.Pamiętaj że jakieś 95% mechaników w UK nawet nie wie jak wygląda instalacja gazowa więc i naprawa może być ciężka.
Co do 100% bez awaryjności to takiego auta nie ma
każde może nawalić nawet nowe z salonu.Znajomy wyjechał nówką z salonu,przejechał 20 mil i pękł pasek rozrządu.Teraz w GB zacznie się sezon na sprzedawanie aut ponieważ zbliża się koniec roku i dużo ludzi zacznie sprzedawać swoje pojazdy.Ja kupiłem Xedosa 9 w GB i autko było zadbane,dobrze utrzymane,nie było się do czego przyczepić,lecz tak jak pisałem olej w AT pierwsze co trza robić.
Co do ubezpieczenia nie wiem ile jesteś w GB lecz wiedz o tym że ubezpieczenie na Twojego tatę nie będzie Ciebie obowiązywać chyba że Twój tato wykupi w polisie że może ten pojazd prowadzić każdy inny kierowca,jeżeli tego nie zrobi a zatrzyma Cię policja zabiorą auto na parking policyjny =koszt lawety 100F + mandat ok 200f+3PTK karne (na 12 możliwych na 3lata czasami nawet i sąd) i każda doba parkingu koszt ok 25F.
Ja na Twoim miejscu bym poczekał jeszcze z kupnem auta nie ma co się napalać,na pewno czego nie rób to nie kupuj auta w GB od rodaka,X6 kupiłem od rodaka i włożyłem na start prawie 1800F a auto kupiłem za 700F.Decyzja należy do Ciebie.
Pozdrawiam,
radar88
Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie,lecz naprawa/regeneracja turbiny pamiętam,że tania nie jest,nie pamiętam ile,lecz kosztuje naprawdę grubo(zapytaj mckoper-a on wie). Przypuszczam że szybciej dostaniesz części do KL-ki niż do KJ.Czy warto brać pod uwagę 2,5?? moim zdaniem tak przypuszczam że osiągów KJ większych nie ma a jeżeli nawet to nie jest to jakaś ogromna liczba. Więcej koni KL 2,5-167,KJ 2,3- 211 lecz osiągi podobne,całkiem możliwe że KJ się szybciej zbiera lecz prędkość V/max podobna z tego co kiedyś czytałem.
Instalacja gazowa – Po co Ci to w GB

Co do 100% bez awaryjności to takiego auta nie ma
Co do ubezpieczenia nie wiem ile jesteś w GB lecz wiedz o tym że ubezpieczenie na Twojego tatę nie będzie Ciebie obowiązywać chyba że Twój tato wykupi w polisie że może ten pojazd prowadzić każdy inny kierowca,jeżeli tego nie zrobi a zatrzyma Cię policja zabiorą auto na parking policyjny =koszt lawety 100F + mandat ok 200f+3PTK karne (na 12 możliwych na 3lata czasami nawet i sąd) i każda doba parkingu koszt ok 25F.
Ja na Twoim miejscu bym poczekał jeszcze z kupnem auta nie ma co się napalać,na pewno czego nie rób to nie kupuj auta w GB od rodaka,X6 kupiłem od rodaka i włożyłem na start prawie 1800F a auto kupiłem za 700F.Decyzja należy do Ciebie.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Na pewno wiele się nie różnią w środku wiadomo że Miller ma srebrne wstawki typu klamki,guziczki,znaczek na kierownicy itp.Przypuszczam że zwrotność te pojazdy mają identyczną jak i zawieszenie,różnica po miedzy KJ a KL to taka że w KJ masz łańcuszek zamiast paska rozrządu(wieczny rozrząd),masz turbo w KJ a w KL nie
Z tym łańcuchem rozrządu to tak nie do końca... choć szkoda
Z srebrnymi klamkami też – ja mam bogatszą wersję (Exclusiv) i mimo że nawet spryskiwacze reflektorów są podgrzewane to... klamki są jakby nie patrzeć czarne.
No i kompresor to nie turbo.
Jeśli szukasz bezawaryjnego auta to chyba jednak nie Miller, choć nie mnie się wypowiadać bo jeżdżę tym autem dopiero 14 miesięcy i wiekszych problemów z nim nie miałem ale naczytałem się i nasłuchałem wiele o naprawie skrzyni tudzież dojechanych kompresorach... Wrrrr... Tak naprawde to dużo zależy od szczęścia – jak trafisz na odpowiednio zadbany egzemplarz to potrafi dać dużo przyjemności szczególnie na niedziurawych odcinkach naszych "licznych" ekspresówek i autostrad...
Przepraszam za turbo to jest faktycznie kompresor,dziękuję za poprawienie mnie 
W Brytanii nie widziałem millera bez chromowanych wstawek,przynajmniej w ogłoszeniach na AutoTrader.
Tak samo jak pisze .jano. o AT w Milleniach tak samo ja pisałem o AT w X9,w Anglii trza to zrobić od razu bo na 99,99% olej nie był wymieniany od samego początku.
W Brytanii nie widziałem millera bez chromowanych wstawek,przynajmniej w ogłoszeniach na AutoTrader.
Tak samo jak pisze .jano. o AT w Milleniach tak samo ja pisałem o AT w X9,w Anglii trza to zrobić od razu bo na 99,99% olej nie był wymieniany od samego początku.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość