Słabe przyśpieszenie (TA KJ)

Postprzez pytajacy » 14 sie 2010, 18:21

Cześć wszystkim,

Jestem niedoszłym posiadaczem Xedosika, szukam wersji z silnikiem Millera.
Właśnie wczoraj oglądałem jeden egzemplarz z 2001r. Wszystko ładnie i pięknie. Wersja z LPG sekwencyjnym.

Jednak podczas jazdy próbnej początkowa euforia szybko zniknęła. Auto wg mnie słabo przyspieszało jak na 210KM ! Wiem, ze troche waży, ale aż tak zmulone chyba być nie powinno. Zrobiłem mały pomiar stoperem i wyszło 11sek dla 0-100km/h. W sumie to była pierwsza Mille jaką jezdziłem, ale spodziewałem się czegoś zupełnie innego.

Pomiar robiłem na benzynie, gdyż na gazie była jeszcze słabsza. Aha, skrzynka automat.

No i tu pytanie... bo jeśli powinna być szybsza, to gdzie będzie problem?
Uszkodzone turbo/kompresor? Zarżnięty silnik?( niby 200tkm przebiegu)

Mi więcej pomysłów nie przychodzi do głowy.

Będę wdzięczny za kilka uwag od Was :) Dzieki !
pytajacy
 

Postprzez radar88 » 14 sie 2010, 21:53

Znawcą od millerów jest Dawid – mckoper jeszcze możesz zapytać Janusz626 on ma millera , ja bym stawiał na turbo/kompresor ponieważ czytałem kiedyś że je trza wymienić co ileś kkm lub regenerować i podobnież jest czuć słabe przyśpieszenie,silnik może być zajechany również,w zależności jak długo ma gaz i ile na nim jeździ/ła i zależy jak wcześniejszy właściciel dbał o auto lecz i tak obstawiam na turbo.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Janusz626 » 15 sie 2010, 01:36

Powodow moze byc wiele a nawet wiecej niz koni pod maska.

Zapytales mnie juz na motostat.pl jakie ma przyspieszenie X9 z silnikiem Milera, wiedz o tym ze konie mechaniczne nie sa najwazniejsze do pierwszej setki a tym bardziej w tym aucie.

1. Kupisz Milerka ......210km ! ! no to jazda...
2. Cos nie tak...
3. login juz masz na forum mazdaspeed.pl .....tylko uzupelnij profil....
4. ....nic, tylko pytania i pytania...
5. ...cos tam ruszylo a nawet pomoglo ale nie na dlugo ...
6. halo... halo... pan Wieslaw ?? mam pytanie kiedy moge przyjechac...
7. kurka zarabiam 3k pln ...gdzie te pieniadze sa... ?
5. zona choc kochajaca poczuje sie jak na dalszym planie zapomniana odsunieta i zostaniesz sam z Milerkiem


ps. pytajac ile ma do pierwszej setki znalazlbys na wikipedia.pl lub na youtube.pl ....przepraszam Cie za moja szczerosc w tym temacie, spojz na padniety kompresor http://www.youtube.com/watch?v=9sxejOXWmE4
lub efektach
http://www.youtube.com/watch?v=q25at6tE ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=yXcT87mp ... re=related

powodzenia w znalezieniu zadbanego egzemplarza a w ewentualnych problemach z Millerkiem napewno pomozemy mozesz liczyc ze nie zostaniesz sam Karol... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez pytajacy » 15 sie 2010, 09:57

Drogi Januszu,
Nie chodzi mi o szaleństwa limuzyną jaką niewątpliwie jest X9, bo to auto nie do tego.
Chodziło mi tylko o sprawdzenie czy z Millerem jest wszystko ok. Wygląda na to, że jednak nie jeśli do 100 jest ponad 11s. Po prostu nie chce się ładować w złom...

Dzieki za linki... może te X9 mają silniki parowe? <glupek2>
A na poważnie, to uszkodzenie kompresora? bo kopcą ja na rozwalonej uszczelce głowicy...

X9 o ktorej pisałem nie kopciła, czy w takim przypadku można wykluczyć uszkodzenie kompresora?
pytajacy
 

Postprzez Janusz626 » 15 sie 2010, 10:50

Silnik to "Miller Cycle Engine" poczytaj jak on dziala.... nie tak do konca jak zwykla V6
kompresor jak jest walniety to i tak silnik jest sprawny i nie powoduje mulenia czy slabych osiagow, chodzi jezdzi itd ale wciaga ogromne ilosci oliwy efekt ranne kopcenie, czesto zalewany srodkami regeneracyjnymi ala motodoktor dla zageszczenia oliwy zeby uszczelnienie kompresora nie puszczalo oliwy na starcie zalany w srodku-> mozesz przed kupnem zdemontowac pierwsza chlodnice powietrza i nie powinno sie z niego oliwa wylewac lub odkrecajac pokrywe nad kompresorem pod linka gazu i tam tez powinno byc w miare sucho, przegapisz niski poziom oliwy i masz po silniku koszt remontu nie pytaj.
Nowy lub po regeneracji kompresor tylko w USA koszty do 2000$
Rozrzad prawie 2000pln, drogie zawieszenie itd bez konca, mozna oczywiscie tylko pytanie ile zamierzac lozyc pensji na auto, odwdzieczy ci sie napewno, piescic pielegmnowac sprawdzac kontrolowac i nie patrzec az cos sie sypnie bo wtedy sie nie pozbierasz,
Jesli jest mulowate to sprawdzic bledy silnika, jadac 60km/h na 4 biegu wcisnik pedal przyspieszenia do podlogi tzw KickDown powinien zredukowac do pierwszego biegu, jesli nie to cos nie tak-> sterownik silnika w ustawieniu serwisowym nie pozwoli na taka redukcje jesli beda usterki beda bledy i nawet nie do konca, bedzie wiadomo i to nie bedzie wina kompresora to nie turbna jak w dieslu.
Ogolnie sprawa do ogarniecia z millerem i kompresorem ale nie jest to kupno jak innego auta... bo musisz kupic wozidlo..., na moc silnika nie patrz dopoki nie brykniesz powyzej 50-60km/h do 230 na trasie w mgnieniu oka prawie ;)
Piszesz ze ma nalatane 200kkm,
Automat 4-ro biegowy i nie jest to nowa konstrukcja a tym bardziej mocna jak chcesz poszalec (bo tak cie zrozumialem-sorki) udanych lowow Karol.

Filmiki to tylko takie na maxa przesadzone dla zobrazowania co moze czekac uzytkownika Millerka, nie bedziesz sam na forum, pomozemy i damy rade, w kupie razniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez radar88 » 15 sie 2010, 12:34

No nie powiem Januszu bo te millerki pokazały tą chyba najmroczniejszą stronę ;) ;p
Miller fajny silnik i podoba mnie się kultura pracy tego silnika (widziałem i słyszałem u Janusza) lecz kiedyś czytałem o tych silnikach i nie powiem chciał bym mieć ten silnik tylko czasami koszta mogą zakryć kopytami wiec jak na razie zostanę przy KL-u,ten silnik też daje miłe doznania i mocy ma też wystarczająco jak na taką budę i wagę oczywiście.
Tak jak pisze Janusz to że auto ma 211kucy to nie znaczy że to jest auto rajdowe tak jak Mazda RX8 silnik 1,6 i też ma coś ponad 200kucy tylko że RX8 jest typowym autem do dobrej zabawy a X9 z silnikiem Millera czy KL (2,5 V6) to są limuzyny z odpowiednimi silnikami do masy i to że mają 167 czy 211kucy to świadczy tylko o tym że taka moc jest potrzebna aby to auto miało i jakieś przyśpieszenie i aby było czym jechać.

Jak kolego Ci coś nie pasuje w tym aucie to masz jeszcze czas,nie śpiesz się bo na gorąco to czasami się można ugotować ;) Ja się tak wpakowałem w Audi PM lecz i tak wyszedłem na swoje ponieważ poszła zamiana Audi za X9.
Do zakupu auta trza podejść ze spokojem i jak to moja kobita mówi – nie na jaraj się bo później może być źle ;)
Millerów kilka znajdziesz,a jak masz duży budżet to mam jedno auto do polecenia:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1181418927

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez voytecku » 15 sie 2010, 15:25

Janusz626 napisał(a):Silnik to "Miller Cycle Engine" poczytaj jak on dziala.... nie tak do konca jak zwykla V6
kompresor jak jest walniety to i tak silnik jest sprawny i nie powoduje mulenia czy slabych osiagow, chodzi jezdzi itd ale wciaga ogromne ilosci oliwy efekt ranne kopcenie, czesto zalewany srodkami regeneracyjnymi ala motodoktor dla zageszczenia oliwy zeby uszczelnienie kompresora nie puszczalo oliwy na starcie zalany w srodku-> mozesz przed kupnem zdemontowac pierwsza chlodnice powietrza i nie powinno sie z niego oliwa wylewac lub odkrecajac pokrywe nad kompresorem pod linka gazu i tam tez powinno byc w miare sucho, przegapisz niski poziom oliwy i masz po silniku koszt remontu nie pytaj.
Nowy lub po regeneracji kompresor tylko w USA koszty do 2000$
:D


Nie jest tak zle z kosztami, ale utrzymanie samochodu do tanich nie nalezy. Regenerowany kompresor to koszt $1600, a w ASO $4000, ale czasem zdarzaja sie licytacje fabrycznie nowych i mozna go wyrwac za grosze. Wygranie takiego za grosze mozna porownac do wygrania w totka :)

Jesli samochod jest po roku 2000, to nie powinien miec problemow z uszczelniaczami, ale i tak trzeba wymieniac bardzo regularnie olej. Znam millenie z 2001 z przebiegiem ~40Kkm, ktora ma problemy z kompresorem z powodu rzadkich wymian oleju.

W zawieszeniu drogie sa tylko przednie amortyzatory, inne czesci sa na akceptowalnym poziomie.

Nie sadze, zeby skrzynia przy 60km zredukowala do 1, przy 4 juz bardziej. Nigdy nie udalo mi sie zredukowac o wiecej niz dwa biegi. Konstrukcja skrzyni jest stara, ale pewna i jest bardziej wytrzymala niz ta montowana w silnikach KL.

Problemem moga byc np katalizatory, to czesty problem albo jakis podcisnienia, wtedy samochod tez jest mulowaty.

Jesli nie masz odpowiednich funduszy i nie chcesz miec problemow z zona, to odpusc sobie i nie kupuj tego samochodu. Chyba, ze chcesz sie powozic i zwracac uwage (ale ostroznie na dziurach), to wtedy godna polecenia jest ta na chromowanych felgach, o ktorej wspomniam radar.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez look » 15 sie 2010, 22:43

voytecku napisał(a):Nie sadze, zeby skrzynia przy 60km zredukowala do 1, przy 4 juz bardziej. Nigdy nie udalo mi sie zredukowac o wiecej niz dwa biegi.


Potwierdzam – przy depnięciu w podłogę przy 60 zredukuje do dwójki.
Żeby zredukował do 1 to trzeba max ze 40km/h jechać...
Były: 323F BG, Xedos6 2.0, Xedos9 2.3 V6, Grand Cherokee ZJ 5.2
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2004, 17:40
Posty: 33
Skąd: Fort Bema
Auto: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68

Postprzez Janusz626 » 16 sie 2010, 02:08

voytecku napisał(a):Nie sadze, zeby skrzynia przy 60km zredukowala do 1, przy 4 juz bardziej. Nigdy nie udalo mi sie zredukowac o wiecej niz dwa biegi

look napisał(a):Potwierdzam – przy depnięciu w podłogę przy 60 zredukuje do dwójki.
Żeby zredukował do 1 to trzeba max ze 40km/h jechać...


:D rowniez potwierdzam... sprawdzilem i moja pomylka... przepraszam <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez pytajacy » 16 sie 2010, 19:05

No to mnie postraszyliście tymi kosztami ;D
Chyba najgorsze jest to, że części do Millerka są trudno dostępne.
Nie wiem co może być z tym silnikiem, że jest taki zamulony, ale chyba odpuszcze ten egzemplarz.

ładna ta Milka za 28 tys :) szkoda ze taka droga :)

Pozdrowionka i dzieki za odp :)
pytajacy
 

Postprzez voytecku » 16 sie 2010, 23:52

pytajacy napisał(a):No to mnie postraszyliście tymi kosztami ;D
Chyba najgorsze jest to, że części do Millerka są trudno dostępne.
Nie wiem co może być z tym silnikiem, że jest taki zamulony, ale chyba odpuszcze ten egzemplarz.

ładna ta Milka za 28 tys :) szkoda ze taka droga :)

Pozdrowionka i dzieki za odp :)

czesci nie sa trudno dostepne, ale ja np wszystko zamawialem z usa, bo tam jest o wiele taniej. Np kompletny zestaw rozrzadu (rolki bardzo dobrej jakosci zamienniki i oryginalny napinacz) z pompa wody (zamiennik) i oryginalnym paskiem kosztowal 800zl. Oryginalne czesci najlepiej zamawiac z usa, bo sa o wiele tansze, np przyciski ogrzewania foteli w PL kosztuja 500zl, a w usa $50 (nowe, oryginalne).

Ta za 28K jest mocno wypieszczona i doinwestowana. Chyba jedyna w PL, o ile nie w EU, w ktorej fabryczny kompresor zostal zastapiony fabrycznie nowym drugiej generacji. Wielkim plusem jest to, ze w niej juz niewiele trzeba zmieniac, zeby w ogole wygladala.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez yoshiwwy » 20 sie 2010, 16:57

voytecku napisał(a):Ta za 28K jest mocno wypieszczona i doinwestowana. Chyba jedyna w PL, o ile nie w EU, w ktorej fabryczny kompresor zostal zastapiony fabrycznie nowym drugiej generacji. Wielkim plusem jest to, ze w niej juz niewiele trzeba zmieniac, zeby w ogole wygladala.

Popieram kolegę. Do auta nie ma się o co przyczepić. Wsiadasz i jedziesz. Nie mam takich pieniędzy, bo sam bym ją wziął z biegu.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez IgorJuventus » 21 sie 2010, 13:02

Ale tak odnosząc się do pierwszego postu, to raczej nie ma Xedosów (po lifcie, tak jak kolega napiał ''z 2001r") z silnikiem Millera, jak coś to tylko Millenie po lifcie, bo sam szukałem.

takie małe odświeżenie <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9