Regeneracja kompresora (TA KJ)

Postprzez ProboszczV6 » 23 wrz 2015, 17:08

Dobra, a jak przewidujesz zagnieść nowe pierścienie uszczelniające w tej metalowej obudowie uszczelniacza? Ogólnie wreszcie jest ktoś kto ogarnia grafikę inżynierską :] Podoba mi się ten rysunek.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 23 wrz 2015, 21:31

Obudowę zagniatam szczypcami, najpierw w kilku miejscach, potem coraz gęściej.Nawet idzie,trzeba uważać żeby nie pognieść obudowy bo pierścień się zatnie i dupa. Ta górna część i tak nie odgrywa roli,oring jest niżej. A rysunek na szybko, nie mam czasu na rysowanie w kompie :) Ważne, że widać co toczyć :D


Jest dobrze,kompresor złożony.Właśnie sprzątam narzędzia. :D
IMG_20150925_223904.jpg

Jutro zapodam szczegóły i zdjęcia z operacji, bo łatwo nie jest i zimny pot może się pojawić na czole :D

A więc tak, zacząłem od zagniecenia z powrotem wszystkich obudów blaszanych.
Trzeba uważać przy wkładaniu elementu uszczelniającego w obudowę. Wewnętrzny o-ring może się przeciąć lub ułożyć w taki sposób, że uszczelniacz nie da się wcisnąć.
Cały czas zastanawiałem się czy ciśnienie oleju nie odpycha elementu stałego od pierścienia, ale po dłuższej rozkmince zrozumiałem, że ciśnienie działa także z dołu na pierścień brązowy i jest zachowana równowaga.Zdjęcia niestety znowu słabe.Nie pamiętam za każdym razem zabrać aparatu :)
IMG_20150925_181624.jpg
IMG_20150925_175219.jpg

Następnie wkładamy o-ringi w korpus i smarujemy obficie olejem co by się nie scięły i wciskamy uszczelniacze na miejsce.
IMG_20150925_180520.jpg
Z tyłu wkładamy pierścienie zabezpieczające a z przodu wbijamy pierścienie aluminiowe dociskające. Potem wciskamy łożyska.
IMG_20150925_190835.jpg
U mnie był wystarczający wcisk ale zawsze można dać klej do łożysk.Dalej wkładamy wirniki w obudowę i uważając by pierścienie ruchome weszły na osie . Ja składałem kompresor w domu i nie miałem pod ręką prasy więc osie wyciągnąłem na zewnątrz używając tej dłuższej śruby od dokręcania zembatek, podkładając podkładki i tulejki.
IMG_20150925_200402.jpg
IMG_20150925_200711_1.jpg

Teraz można w zasadzie złożyć drugą stronę ale ja wolałem najpierw zainstalować zębatki bo w razie bym nie trafił na kołki to mógł bym wybić ośkę z powrotem.
Ważne żeby precyzyjnie nasadzić koła, tak by wycięcia w nich i w osiach się pokryły inaczej nie ma szans by wałki się obracały.Najpierw trzeba wcisnąć częściowo podwójną zębatkę aż zrówna się z drugą osią.Teraz trzeba wciskać obie zębatki jednocześnie lub tak jak ja po kolei o kilka dziesiątych milimetra. Dopiero pod koniec można wbić kołki ustalające o ile trafiliśmy otworami.
IMG_20150925_210724.jpg
IMG_20150925_211128.jpg
IMG_20150925_211254.jpg

Dalej już z górki,zakładamy tylną część z łożyskami, przykręcamy wcześniej zrobione trzymaki zębatek i dokręcamy śruby i nakrętki. Potem wbijamy zaślepki na klej i przykręcamy obudowy. Ja zostawiłem stare metalowe uszczelki dając na każdą powierzchnię przylegania delikatną warstewkę silikonu samochodowego.
Dzisiaj kompresor powędrował pod maskę, niestety nie zdążyłem wszystkiego ogarnąć ponieważ muszę zrobić porządek z instalacją gazową(za długie i za grube przewody do dysz), naprawić parę kabli i wykręcić tylne świece.
A tutaj gadżet z lotnictwa-łącznik gumowy zwijany ze zbrojonej gumy. Będzie lepiej wyglądać niż oryginał :)
IMG_20150925_223510.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 1 paź 2015, 11:07

No no, wygląda obiecująca, a Twoja wiedza i sposób pracy godny podziwu (sam w życiu bym się czegoś podobnego nie podjął)
Kiedy pierwsze odpalanie? Nie mogę się doczekać efektów <jupi>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 1 paź 2015, 11:52

Czekam z niecierpliwością na jakieś wideło z odpalenia :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez franklin1985 » 1 paź 2015, 22:11

Właśnie wracam z Danii z delegacji.Rozdzielcze do gazu kupiłem i porządek z gazem zrobię bo węże od wtrusków do dysz ponad 30cm mają. Jutro wieczorem chciał bym odpalać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 4 paź 2015, 19:16

I jak ta sytuacja?? Mam nadzieje że ta cisza to tylko z braku czasu <co?> :>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 4 paź 2015, 21:48

Witam. Silnik poskładany nareszcie.
IMG_20151004_154110.jpg

Węży od gazu pełno. Niestety konstrukcja silnika skutecznie utrudnia zrobienie estetycznej instalacji, ale za to wężyki od wtryskiwaczy do dysz mają po 15cm i jest olbrzymia zmiana w pracy silnika. Gdybym miał osłonę na górę to by było gites :)
Wczoraj wieczorem skończyłem. Oczywiście po odpaleniu miałem zasłonę dymną.Spodziewałem się bo wszystko na olej składane. Płyn wywaliło bo wężyka pod przepustnicą nie wpiąłem-pośpiech to zły pomocnik :)
Dzisiaj rano odpalam i jest git. Leciuteńki dymek, głównie para. Po długim postoju w mieście też nic, przy przegazówce spokój. Dzisiaj tylko 50Km ale nic nie ubyło. Przedtem już bym wyraźnie widział ubytek !
Narazie wychodzi na to, że się udało( tfu tfu tfu )
<jupi>
Będę relacjonował na bieżąco sytuację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 5 paź 2015, 08:30

Brzmi obiecująco w takim razie <jupi>
Wsiadaj teraz w auto i rób kilometry :D żeby obadać co i jak. No i na dłuższa metę ciekawe jak z trwałością. Bo wiem, że Wiesiek coś kiedyś kombinował ale na 1000km mu tylko wystarczyło a potem wciągał olej znowu. Z tym, że przypuszczam, że nie miał dostępu do takich materiałów i maszyn jak Ty, więc trzymam kciuki żeby było OK <spoko>
Jesteś w stanie wycenić mniej więcej ile to by mogło kosztować z robocizną (czyli tak dla innych osób gdybyś to robił)??

Co do gazu to fakt, ciężko to poukładać bo nie ma miejsca żeby pochować węże i wtryski. Można poukładać ale węże po 40-50cm. Wtedy może być estetycznie ale auto nie będzie jechało. Także coś za coś
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 8 paź 2015, 00:04

Niestety chyba porażka,po 137Km dolałem przed chwilą dokładnie 0,5L oleju !
Zdjąłem dekiel z kompresora a tam mokro,bardzo mokro :(
Ale nie poddaję się, myślę, że w sobotę go wyciągnę i rozkminie co zrobiłem źle, bo myślę, że brąz tak szybko się nie starł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 8 paź 2015, 07:56

Kurcze to gorsza sprawa, znaczy, że któreś uszczelnienie nie trzyma, bo jeśli nie byłaby to wina kompresora to byłoby tam sucho, a przynajmniej nie bardzo mokro....
Ale jak rozbierzesz to może coś się wyjaśni i poprawisz tak jak trzeba <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 8 paź 2015, 09:39

W Sobotę wyciągam kompresor.Tyle poświęciłem czasu to niedam za wygraną tak łatwo chociaż nerw jest .Sam jestem ciekaw jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez zibi626 » 8 paź 2015, 12:44

Trzymam kciuki i gratuluję już wykonanej roboty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez franklin1985 » 10 paź 2015, 21:42

Panowie jest progres. Od razu po montażu kompresora zrobiłem 140 Km i jak napisałem wciągnął mi dokładnie 500ml oleju.
Zrobiłem następne 150 Km, patrze na bagnet, dolewam i okazuje się, że wypił "tylko" 150ml.
Wygląda na to, że pierścienie chyba się układają :D
60 litrów gazu wlane i testuję dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ProboszczV6 » 12 paź 2015, 09:13

A jak założyłeś uszczelniacze zabezpieczyłeś je takimi drucianymi pierścieniami sprężystymi?
O-ringi wewnątrz uszczelniaczy też wymieniłeś?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 12 paź 2015, 09:56

Pierścienie stalowe są-po stronie łożysk rolkowych.
Z drugiej strony są aluminiowe pierścienie wciskane w obudowę. O-ringi zostały stare ponieważ nie miały śladów zużycia.Poza tym nowe nie dorównywały im elastycznością i pierścień brązowy wogule nie pływał w obudowie.
Zobaczymy co pokaże następna kątrola po 100Km :)

Czy któryś z forumowiczów jest w stanie napisać jakie ilości oleju jest w stanie pożreć silnik przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe ? Nie koniecznie silnik KJ.
Dzisiaj sprawdzałem pod deklem kompresora i jego stan nie wskazuje według mnie, żeby wciągał wielkie ilości oliwy.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ProboszczV6 » 17 paź 2015, 17:01

oczywiście może palic przez uszczelniacze zaworowe, najpewniej uszczelniacze masz plastikowe, utraciły całkowicie swoją elastyczność i przez taki uszczelniacz będzie leciał olej. U mnie po uszczelnieniu silnika i wymianie uszczelniaczy zaworów spalanie oleju zmalało o jakieś 0,5/3000 i teraz trzyma się na poziomie 1/3000, zależnie jak bardzo jest gonione auto. Zdecydowanie rzadziej puszcza też dyma przy odpalaniu.

Jak się teraz ma zużycie oleju przez kompresor?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 17 paź 2015, 22:20

Miałem dzisiaj zajrzeć do kompresora, bo przedwczoraj wycierałem ślady oliwy. Niestety z pośpiechu zapomniałem. Jutro muszę to zrobić. Gumki raczej będzie trzeba wymienić. 8zł za sztukę to nie majątek, chociaż razy 24 ...
Korci mnie co by wyciągnąć kompresor i sprawdzić stan pierścieni brązowych, ale chcę jeszcze pośmigać z 1000Km chociaż.
Największy dylemat mam z pierścieniami. Auto trzyma właściwie parametry fabryczne ale muszę jeszcze sprawdzić kompresję jak pisałem. Pierścienie są za około 60zł na cylinder a uszczelki jakieś 180 za sztukę.Tragedii nie ma.
Oliwy bierze jakieś 1,5l na 1000 ale nie kopci już przy przegazuwce i spaliny nie są gryzące od spalonego oleju.
Jaki olej stosujesz do Millera ProboszczV6 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ProboszczV6 » 18 paź 2015, 13:26

Gdzie znalazłeś pierścienie? Uszczelki głowic oryginalne są za chyba 200/szt, panewki główne i korbowe są takie same jak w silniku KL.
Lałem wcześnie mobil15w50, teraz po uszczelnieniu silnika, jest mobil1 0w40, stwierdziłem że nie ma sensu lanie tak lepkiego oleju jak 5w50 przy seryjnej mocy i bez poważnego upalania.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 19 paź 2015, 23:49

Dzięki za info. Pierścienie znalazłem w jakimś sklepie internetowym. A dzisiaj powtórka z rozrywki.
IMG_20151019_220038.jpg

Wprawa robi swoje, wytargałem go w 1,5 godziny.
Jutro się okaże jak wyglądają pierścienie z brązu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Beny » 20 paź 2015, 07:01

No to czekamy na info oby było dobrze :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9