Wymiana łancucha rozrządu (TA KJ)

Postprzez wiesiek5 » 25 lut 2006, 18:57

Mialem na mysli w moim warsztacie dorabiamy specjalne narzedzia do rozbierania "cs". iregeneracji.
Pozdrawiam.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 19:06

wiesiek5 potraktowałeś to z bezkolizyjnościa silnika jako atak na Ciebie ;)

Ja tylko mówie, że jestem w 99,9%, że 2.5 jest bezkolizyjne. Nie rozbierałem tego silnika, dlatego nie mam 100% pewności. Ty skoro masz wiedzę praktyczną i teoretyczną ... oddaje Ci honor.

Czytałem tylko, że 2.5 są bezkolizyjne. Zresztą tomkowi (co prawda w GE) zerwał się pasek i nic się silnikowi nie stało.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 25 lut 2006, 20:11

Mial szczescie GE , wymienialem mnostwo pokrzywionych zaworow .
Jesli ktos poczul sie obrazony to przepraszam.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 20:20

wiesiek5 napisał(a):Jesli ktos poczul sie obrazony to przepraszam.


Nie ... myślałem, że Ty się poczułeś. Nieważne :)
Ostatnio edytowano 25 lut 2006, 20:32 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 20:30

Hmmmm B2 tez pekl pasek i zawory cale <co?>
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez voytecku » 26 lut 2006, 12:08

Wiesiek, daj znac gdy juz proba z regeneracja SC powiedzie sie. Teraz na ebayu dostepne sa chyba dwa kompresory w cenie < 200 (jeden < 100, a drugi < 200), wiec mozecie je sciagnac i na nich testowac.

Gdy juz bedziecie mieli wprawe w regeneracji SC, na pewno nie bedziecie narzekac na brak klientow :)

Pozdrawiam,
voytecku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 26 lut 2006, 12:45

Testujemy rozne materialy na uszczelniacze bo ztym jest najwiekszy problem orginalne sa SiC.
A z tymi SC na ebayu to cene zobaczysz dopiero po zalogowaniu, ja probowalem kupic i nic .
Mam brata w USA i on poluje na nie najtansza kupil za 300$ i miala byc dobra okazalo sie ze sa gorsze niz te wyciagniete z smoch. u nas. W rzeczywistosci po przebiegu minimum 120 tys.mil
Na 3 szt kupionych zadna nie nadawala sie do zalozenia , podalismy olej pod cisnieniem to zaraz wylazil na
wirniki.
U nas w kraju tez kupilem 1 szt nawet taniej ? miala byc dobra twierdzil wlasciciel ale brala tylko 2 l oleju na
1000 km.
Bo wiecie ze regeneracja w USA czy Kanadzie jest droga 1850$ plus przesylki cło i klopoty ztym zwiazane czas.
Ostatnio zakładalem taka z porawionym blendem zauwarzylem ze zmienili układ smarowania i zaslepki.
Do srodka nie zajrzalem bo rozumiecie plomby i gwarancja.
Zrobiłem sobie jedna testuje na swoich autach na 1000km jeszcze nie wziela nic oleju zobaczymy???
Pozdrawiam
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez marcinn666 » 26 lut 2006, 21:23

Mam tego typu pytanie czy silnik 2,3 jest silnikiem z turbo czy kompresorem??
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez Italiano » 26 lut 2006, 21:32

marcinn666 napisał(a):jest silnikiem z turbo czy kompresorem??

Comprexem czyli połąnczeniem turbo z kompresorem...bardzo nietypowe rozwiązanie. Pewnie to czytałeś: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19270
Fakt że ciężko zrozumieć jak to działa bo jest napędzane spalinami ale też paskiem z wału korbowego. <glupek2>
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez marcinn666 » 26 lut 2006, 21:39

Italiano napisał(a):Fakt że ciężko zrozumieć jak to działa bo jest napędzane spalinami ale też paskiem z wału korbowego



Dlaczego trudno zrozumieć ?? W prosty i logiczny sposób działa. Łopatki mają podwójne zródło napedzanie. Teraz moje pytanie rodzi się takie czy silnik 2,3 jest comprexem?? Bo diesel napewno jest, bo według fachowców najczęściej to zawodziw tych silnikach. (tylko cytuję to nie jest moje zdanie
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez Italiano » 26 lut 2006, 21:56

marcinn666 napisał(a):W prosty i logiczny sposób działa. Łopatki mają podwójne zródło napedzanie.

Czy to takie logiczne to ja nie wiem. Jak wirnik jest stale połąnczony paskiem z wałem korbowym to w jaki sposób mogą go napędzać spaliny ? Wirnik nie jest taki "luźny" jak w turbo.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez marcinn666 » 26 lut 2006, 22:10

Wiesz czytając opis comprexu wynika że spaliny mają mniejsze znaczenie w poruszaniu wirnika niż pasek świadczyć o tym może "....Spaliny natomiast wraz z nadmiarem powietrza wydalane są odpowiednim przewodem do atmosfery. ....." więc te urządzenie należło by bardziej trakotować jako kompresor niż turboa ale rozwijająć myśl chciałem uzyskać informację czy silnik 2.3 l wykorzystuje tren system??
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez Puhcio » 26 lut 2006, 22:19

marcinn666 polecam lekturę –> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/miller.php
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez rozprza » 8 mar 2006, 15:04

pytanie w zasadzie do Wieśka bo to on poznał te kompresory od podszewki może to banał ale czy ten silnik 2.3 miller może pracowac po całkowitym zdemontowaniu i zaślepieniu tej nieszczęsnej sprężarki ( smarowanie itp)?

Edit:08 mar 2006 19:14
acha i jeszcze jedno, czy rodzaj ( gęstość oleju ) ma jakiś wpływ na jego zużycie przez sprężarkę?? czy jeżeli bierze to bierze i trzeba regenerować?
Madzia Millenia Miller 2.3T 211KM nie zagazowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 21:05
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: CX-5 2.0 4x4 Automat

PostTen post został usunięty przez radar88 14 wrz 2011, 18:10.
Powód: Post pod postem

Postprzez wiesiek5 » 8 mar 2006, 22:34

--
Ostatnio edytowano 6 sty 2016, 00:00 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez trojanrob » 9 mar 2006, 21:09

Witam po długiej przerwie.

Tak sobie czytam no i napiszę to co wiem o SC w millerze.

Jest to "zwykła" śrubowa sprężarka napędzana paskiem która ma za zadanie sprężyć schłodzone w Intrcoolerach powietrze mieszane z częścią mieszanki wypchniętej przy suwie sprężąnia przez zawory dolotowe i spaliny które wracają przez zawór EGR i wtłoczyć to przy suwie ssania do komory spalania.

To tak na szybko.


Czekam na dobre wieści o regeneracji SC od kolegi wiesiek5.

Mój SC jeszcze chodzi ok 0.7/1000 km (raz na jakiś czas zdarza się delikatny dymek przy odpalaniu tak od 3 lat)

Tydzień temu robiłem całe zawieszenie Jeszcze czekają mnie przednie amory (brak zamienników – są tylko w ASO i droooogie – no chyba że ktoś wie gdzie dorwać zamieniki)

Teraz muszę wyciągnąć rozrusznik rozebrać i zobaczyć co się dzieje bo czasem nie zazębia (kręci w powietrzu) ale tylko jak zimno.
A to troszkę zabawy aby go wygrzebać.

A co do rozrządu to już się rozpisywałem i nie chce mi się pisać . Tylko powiem że pompa wody wytrzymuje jakieś 160-200kkm – sprawdzone na trzech przypadkach .
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez voytecku » 26 mar 2006, 18:59

Trojanrob,
Jesli mozesz, podziel sie swoimi spostrzezeniami po rozebraniu rozrusznika. U mnie wystepuje to samo w przypadku gdy silnik jest zimny i gdy temperatura otoczenia wynosi <10,15> stopni. Jesli temperatura <10 stopni, to wtedy strasznie glosno kracze.

Jakie byly koszty zawieszenia? Jesli to nie tajemnica

Pozdrawiam,
voytecku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez trojanrob » 26 mar 2006, 19:16

Rozrusznika jeszcze nie wyjmowałem.
Gdy to zrobię to dam znać o efektach.

W zawieszeniu wymianiałem:
na przodzie tuleje przednie wahacza dolnego (2 szt . przednie w belce 2szt. w wahaczu do mocowania amorka, tylne były ok) jedną końcówkę drążka kier. sworznie górnych drążków.
Na tyle:
sworznie górnych drążków 2szt
tuleje i sworznie drążka wleczonego.

czyli sumująć : 6 x tuleja, 7x sworzeń, demontaż montaż , ustawienie zbieżności przód i tył – 1000,-PLN
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez matthewc » 23 maja 2007, 22:44

to czyli jak w końcu? miller jest bezkolizuyjny na 100% czy nie?
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 16:52
Posty: 43
Auto: mazda 626 GE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9