Diagnozowanie silnika OBD, dostępność uszczelek pokryw zaworów(TA KJ)

Postprzez piecia » 10 lut 2014, 12:23

Witam
pytania 3:
1. Czy zmieniło się coś w wymiarze podłączenia OBDII do KJ w przypadku braku złącza w kabinie i dziwnym pod maską? To znaczy czy ktoś może wymyślił jak do wiązki zaadaptować interfejs?
2. Podobno się da, ale nie znalazłem dokładnie jak zrobić sobie checkEngine w kabinie.
3. Jak jest z dostępnością uszczelek pokryw zaworów? Jakieś pustki na alledrogo i w hurtowniach
Ostatnio edytowano 12 lut 2014, 10:31 przez piecia, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez voytecku » 10 lut 2014, 13:22

1. To dziwne pod maska, to zlacze diagnostyczne dla komputera mazdy. Nie sadze, zeby mozna bylo to latwo przerobic na OBD2.

2. Trzeba polaczyc kabelki i diode i wtedy blad bedzie "wyblyskany" przez diodke. Instrukcja jest na forum.

3. Uszczelki najlepiej w ASO, zamienniki niewiele wytrzymuja. A jesli koniecznie chcesz zamienniki, to na ebay.com sa zestawy uszczelek

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez jedrzej07 » 10 lut 2014, 13:26

Na pytanie nr 3 mogę odpowiedzieć. CARSPEED, kupisz ORI uszczelki, ja kupowałem i wymieniałem niecały rok temu, 79zł za sztukę
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez piecia » 10 lut 2014, 13:51

moja Madzia miga jak obdii, ale to złącze pod maską jest nie podobne do niczego :) a w nogach nie ma tam gdzie powinno być ... :(
http://imageshack.us/a/img191/424/20121010170109.jpg
ale mam bus+/bus-
więc:
http://forscan.org/howto.html
?
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 10 lut 2014, 22:30

Ten rocznik nie ma złącza OBD2 więc "w nogach" nie ma prawa go być :P, najpewniej miga kodami 4-cyfrowymi, kiedyś pisałem jak się to odczytuje, poszukaj na forum. Większość kabli diagnostycznych nie dogaduje się z Mazdą, zwłaszcza z Millerem.
CE w kabinie najłatwiej zrobić prowadząc przewód od złącza diagnostycznego(pin "FEN") podłaczyć do lampki i drugi koniec lampki do masy.
Uszczelki zakupisz w serwisie Mazdy, ja płaciłem 155zł jak dobrze pamiętam za komplet, więc upomnij się o porządny rabat.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez piecia » 11 lut 2014, 00:08

spoko dzięki za podpowiedź, mimo wszystko spróbuje jeszcze z elm'em
z innej beczki, jak spuścić pokrywy zaworów żeby się nie narobić? kolektory dolotowe trzeba zdjąć, a jak rozebrać listwy wtrysków żeby zminimalizować szkody?
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez jedrzej07 » 11 lut 2014, 00:12

Narobić trochę się trzeba, cały dolot z góry musie zejść, kolektory też, a najpierw od listw wtryskowych odkręcić śruby.
Skrobnij do mnie maila to Ci podpowiem co nie co
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez tygrys36 » 11 lut 2014, 00:35

podobno da sie podpiąć OBDII pod masę mam rysunek
Załączniki
schemat_Mazda_DLC_ODBII.jpg
OBD 1 na OBD2.JPG
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 11 lut 2014, 23:01

Proszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 13 lut 2014, 00:26

piecia a po jakiego ..... rozbierać chcesz listwy wtryskowe? jak masz nowe o-ringi kupione w serwisie za grubą kase to można rozebrać... wtryski da się wyciągnąć, ale jeśli nie masz nowych uszczelek oryginalnych to po złożeniu na starych zacznie tak lać benzyną że się ciurkiem przez tłoki przeleje, dosłownie przeleje.
Chyba że masz na myśli odkręcenie listew od kolektora. To akurat jest najprostsza czynność, 2 nakrętki, 2 śruby, odkręcić przewód wysokiego ciśnienia paliwa i powrotny, listwa cała w rękach.
tygrys tosz to kabel jak do kibelwagena, a kibelwagen to zło w najczystszej postaci... najlepsza stara dobra dioda LED i "kąsek druta", taki tester zadziała na 100% :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez piecia » 13 lut 2014, 10:00

to jest chyba std obdII a nie kibelwagen :) co do listwy wyjąłem ją z kolektorem dolotowym. Wydrukowałem sobie z manuala jak mierzyc luzy – wcześniej mierzylem na wszystkich krzywkach które nie są obrócone w dół – jeżeli są asymetryczne ... to wynik pomiaru będzie inny. Lokalnie sugerują mi zdjąć głowice i dać do regeneracji ... ale to kolejne koszta i nie wiem czy warto skoro nie miałem z głowicami problemów (albo nie wiedziałem że mam) co myślicie o wymianie sprężynek wałków? warto jak mam już wsio rozbabrane? podobno to koszt 140 za wszystkie sprężynki.
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez tygrys36 » 13 lut 2014, 10:19

Co do tego kabla to znalazłem gdzieś w necie że czyta Mazde która ma obdI kupię elm i spróbuje podpiac
tygrys36
 

Postprzez piecia » 13 lut 2014, 10:38

wg forscan nasze mazdy mają "pre-can" J1850PWM i to powinna odczytać jakaś część chińskich elm327 podobno nie jest to nigdzie sprecyzowane które (jedne tak inne nie), podobno też komunikacja mazdy jest bardzo podobna do fordowskiej więc np. http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/61537-ELM327-v1-4a-modyfikacja-do-pracy-z-protoko%C5%82em-J1850-PWM może niektórym pomóc. ProboszczV6 może powiesz że jestem gadżeciażem, ale ... jakoś mozolnie idzie mi z ledem i drutem. Wolałbym podłączyć lapa i zobaczyć błąd w miganiu zawsze wychodzi mi coś innego
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 13 lut 2014, 13:44

Wiesz tu nie chodzi o gadżeciarstwo czy cokolwiek innego. Oczywiście wygodniej jest podlaczyc kabel i odczytać konkretny błąd i objaśnienie. Użycie diody i druta wymusza większe skupienie podrlczas obserwacji mrugania diody. Jednak wg mnie to jest jedyna niezawodna i zawsze skuteczna w naszych starych autach metoda. Na korzyść przemawia też czynnik ekonomiczny i podręczność, pokaz drugi tester który kosztuje 2 złote i mieści się w schowku na drobniaki w Xedzie :)
OBD2 bylo wczesnie stosowane w kibelwagenach, przynajmniej gniazdo, cala reszta diagnostyki byla dosc okrojona. Dopiero koncem lat 90 została rozbudowana.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez piecia » 20 gru 2016, 22:28

Mazda kręci, nie pali ...
Raz zagadała i się udusiła ...
Proszę o pomoc w liczeniu, jak dla mnie wychodzi 3,10,13,12,15
wg http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=128351
3 – słabo :/
13 – nie ma
czyli źle policzone?
https://www.youtube.com/watch?v=WkU4BnkZKI8

Dopisano 21 gru 2016, 18:38:

no i szukając czytając swoje wcześniejsze problemy ... 0325? knock sensor raczej nie jest odpowiedzialny za nie odpalanie :(
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez ProboszczV6 » 3 sty 2017, 16:09

Znalazłeś przyczynę?
Czy podaje paliwo?
Sprawdzałeś czujnik obrotów? górny i dolny
napęd rozrządu rozumiem że nie jest urwany...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Tomas2000 » 17 lut 2017, 08:59

Jeśli chodzi o sprawdzanie błędów to pisałem już gdzieś że ELM 35 zł BT + przejściówka za 30zł (można ją zrobić samemu ale się nie opłaca) aplikacja forscan i to wszystko. Sprawdzałem to na 3 xedach fakt z KL ale każdy się łączył bez problemu. Myślę że KJ też się powinien połączyć, z tego co wiem powinno działać we wszystkich X9 po 96r. Dodatkowo oprócz diagnozy błędów od razu z opisem w programie, otrzymujemy możliwość diagnozy parametrów pracy silnika i skrzyni w czasie rzeczywistym z wszystkich czujników. Na najbliższym zlocie postaram się jeszcze wpiąć w KJ żeby potwierdzić. <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez ProboszczV6 » 8 mar 2017, 08:35

Z tym że da sie połączyć z KJ to się nie rozpędzaj, nie każdy program diagnostyczny dogaduje się z tym sterownikiem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Tomas2000 » 11 mar 2017, 12:18

Z KL przed 2000r też jest problem, po za forscanem udało mi się podłączyć jeszcze jakiegoś kompa diagnostycznego ale fajerwerków nie było... Co do KJ jak nie sprawdzimy to się nie dowiemy :) Będzie okazja to zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9