Ciśnienie sprężania w silniku (TA KJ)

Postprzez franklin1985 » 7 paź 2015, 09:31

Witam, może ktoś podać jakie ma być sprężanie w Millerze ?
Ostatnio edytowano 10 paź 2015, 10:45 przez radar88, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tytułu tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ProboszczV6 » 7 paź 2015, 10:58

Jak dobrze pamiętam to standardowo 12-13 powinno wyjść, minimum 9,8. Jak się ma kompresor? Sprawdź sobie też luzy zaworowe, regulacja jest na szklankach, wymienia się podkładki regulacyjne.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 7 paź 2015, 11:08

Nominalnie było 13, a minimum 10 według serwisówki, maksymalna różnica między cylindrami to 2.
U mnie wszędzie 12, czyli chyba jeszcze trochę pojeździ :D
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 7 paź 2015, 12:00

Dzięki za odpowiedzi.
Co do luzów to podkładki można także przeszlifować jeśli się zmniejszą a jako ciekawostka dodam, że na samolotach mamy luzy rzędu 1 do 5mm i mimo hydrauliki ustawiamy je dobierając długość lasek popychacza (OHV).
Co do kompresora to coś mi się nie podoba poziom oleju dalej. Dzisiaj zobaczę ile wciągnął.
Nie chce mi się wieżyć, że to cały czas kompresor i chcę sprawdzić sprężanie.
Kupiłem g...o nie ma co się oszukiwać, teraz muszę wyjść z twarzą i doprowadzić to do odpowiedniego stanu :)
Ostatnio edytowano 10 paź 2015, 21:26 przez franklin1985, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ProboszczV6 » 7 paź 2015, 17:06

Często jest tak że kompresja jest bardzo dobra a pierścienie olejowe puszczają, normalne w silnikach Mazdy. Do Millera dostępne są tylko oryginalne z tego co wiem za 1600zł... Może też być tak że puszczają ci uszczelniacze zaworów, praktycznie w każdym silniku który robiłem uszczelniacze zaworów były twarde jak plastik, takie coś musi puszczać. Prostą metodą na sprawdzenie czy kompresor puszcza olej jest odkręcenie pokrywki nad jego wyjściem, cztery śruby na klucz 10mm. Powinno być tam sucho, bez oleju. Pytanie jak dokładnie był dotarty brąz do stali...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 8 paź 2015, 09:29

Wczoraj wieczorem zdjąłem dekiel i pełno oleju, w sumie gorzej jak było. W sobotę wyciągam. Mam podejrzenia co do o-ringów wewnętrznych, tych małych.Może nie siedzą na swoim miejscu.
Ostatnio edytowano 10 paź 2015, 21:27 przez franklin1985, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez radar88 » 8 paź 2015, 21:00

Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez franklin1985 » 8 paź 2015, 22:43

Mój błąd.
Temat poprawiony. Myślę, że teraz jest ok.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez franklin1985 » 24 lip 2016, 21:33

Kontynuując temat, wczoraj badałem kompresję w swoim Xedosie i wyszło mi:
12/11/11,5/11/10,5/11 więc szaleństwa nie ma.
W przyszłym roku trzeba będzie myśleć o pierścieniach i głowicy.
Jakiś czas temu wysłałem zapytanie do firmy produkującej pierścienie i odpisali mi, że zrobienie jednego kompletu na silnik kosztowało by ok. 350,– . Oczywiście górny chromowany jak w oryginale. Ciekawe co o tym myśleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9